Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Kayan »

Renate schreef:
06 nov 2020, 10:12
Kayan schreef:
06 nov 2020, 02:02
Mark schreef:
06 nov 2020, 01:46
ik ga even thijs helpen.

Hij had werkelijk 6x het zelfde tekst gepost achter elkaar :lol: :lol: :lol: :lol:

Dus jullie kunnen nog steeds het bericht lezen maar 1 keer
Huh? Waar dan?

Rip Hugo! Ik heb nog niks spannends te melden eigenlijk. Te veel bezig met verkiezingen en (vrijwilligers)werk. Morgenavond ga ik tijd voor jullie maken!
Kayan, die post van Thijs was nog tijdens de nacht.
Welke verkiezingen?


Dank! Ik had even gemist waar iedereen over struikelde. Lijkt mij niet per se nodig om ons nu al op de geliefden te focussen. In dit stadium is een mixed liefdesspel immers prettig, een burgerstel wil je er niet uit en als het beide wolven zijn, dan is het stel er later uitknallen ook niet zo erg. Dus voor nu staat dit weer verder op ignore voor mij.

De Amerikaanse verkiezingen uiteraard! Als ik niet scherp lijk, ik heb de afgelopen drie dagen niet heel veel geslapen, lol.

En wat betreft de opmerking van Lola, dat was ik alweer vergeten. Maar wel een goede hypothese! Iets wat je ook zou kunnen gebruiken om andere mensen ook extra (voorzichtig) mee verdacht kan maken 🤔. Dit ga ik onthouden :p.

@Ida, ik wist niet dat ik me moest verdedigen tegen zo'n opmerking...

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Wouter »

Thijs schreef:
06 nov 2020, 11:13
Dat is waar ik me op focus. Ik voorspel alvast dat de Renate en Edy geen reguliere burgers zijn...
Mooie voorspelling Thijs, maar ik zou graag weten waar die op gebaseerd is.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Lola »

Wouter schreef:
06 nov 2020, 08:10
Lola zegt dat het een van de "jongeren" moet zijn geweest. Nu voelen Edy, Renate, Ida en ik onszelf ook nog jong hoor 😉. Het zou kunnen maar het bewijs is net zo dun als de marge van Trump in Georgia op het moment dat ik dit schrijf.
Vandaar ook 'jongeren' tussen aanhalingstekens ;-) zeker niet alle jonge mensen in dit spel behoren tot de groep die ik bedoel. Maar ik zeg nergens dat het zo moet zijn of dat het ergens bewijs van is, alleen dat het voor mij ietsje waarschijnlijker is. Het kan ook niks zijn, maar er is verder gewoon nog erg weinig bekend en toen Hugo het slachtoffer bleek moest ik meteen aan dat gesprek denken. Daarom noemde ik het.

Emmiee schreef:
06 nov 2020, 08:36
Lmao ik herinner me hier echt helemaal niks van. Ik ben helemaal niet zo vaak in de gesprekken van de jongeren. Ik hou nog wel evenveel van je hoor Lola (#geenstelletje).
Ik vond jou ook al wel de minst waarschijnlijke kandidaat van ons allemaal, maar ik weet gewoon niet meer precies wie er bij dat gesprek waren en het kán wel dat je erbij was. Je bent er misschien niet zo vaak, maar ook zeker niet nooit. (Altijd leuk als je er wel bent ❤)

Ida schreef:
06 nov 2020, 10:47
Blijven er 3 over, waarvan Emma zich verdedigd en Kayan niet.
Mark heeft er ook niet op gereageerd, maar heeft wel nog gepost nadat ik deze 'beschuldiging' had geplaatst. (Het is dus echt geen beschuldiging, dus ik zou zelf ook niet zeggen dat verdedigen nodig is. Het is een observatie/hardop denken.)

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Djamila »

Rip Hugo!
Vraag me af of we iets uit het vorige spel kunnen halen met deze keuze van de bg’s
Lola schreef:
06 nov 2020, 01:24
RIP Hugo, maar de fluitspeler zullen we inderdaad niet echt missen.

Hugo zei laatst zelf in een videocall dat hij er nooit als eerste uit was gegaan en dat dat onderhand op zich wel eens mocht gebeuren. Ik weet niet meer precies wie daar verder nog bij waren, maar het maakt het voor mij wel iets waarschijnlijker dat er een van de 'jongeren' woonachtig is in het wolvenhol. Dan doel ik op: ikzelf, Mark, Kayan en Emma (of Matthijs en het is zwarte dood 🤪). Maar anderen kunnen natuurlijk ook zelf tot deze conclusie zijn gekomen, of hem om een geheel andere reden hebben koud gemaakt.
Ahaaa, wel goede clue. Ik zie wel voor me dat Kayan dat zou doen :P

Dit (de videocall) in combinatie met het vorige spel… Ik ga er nog even naar kijken!

Zo, Thijs valt gelijk met de deur in huis :P Het zou wel goed uitkomen als dit puur een provocerende post was ja.
Waar baseer je die voorspelling op? Zijn zij in jouw ogen de enige die met theorieën kwamen?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Edy »

Nou nou Thijs, nu loop je wel weer erg hard van stapel. Voor zover ik weet heb ik nog geen theorie genoemd, noch heb ik je ergens van beschuldigd, anders dan dat je aan het stangen was. Wat je zelf ook helemaal toegeeft.
Er was even verwarring over welke berichten Matthijs nu had verwijderd en het er even op leek dat je in een ander forum dacht te zijn. En dan is het natuurlijk wel interessant om te weten welk forum! Maar de inhoud van jouw post heb ik nergens heel serieus genomen.
Beetje raar dat je mij (o.a.) nu van een verdachte rol beticht. Dat is wel heeeeeeel hard zoeken naar een makkelijke lynch.
Kijk, dat soort dingen maken je verdacht! Niet dat je misschien verliefd bent.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Renate »

Wouter schreef:
06 nov 2020, 12:00
Thijs schreef:
06 nov 2020, 11:13
Dat is waar ik me op focus. Ik voorspel alvast dat de Renate en Edy geen reguliere burgers zijn...
Mooie voorspelling Thijs, maar ik zou graag weten waar die op gebaseerd is.
Ja, dat wil ik ook wel weten, Thijs. Ik vind het wel knap: jij maakt een foutje (zelfs 5x) en valt nu degenen aan die daar naar vragen? Maar ik verdenk jou zeker niet van wolfsheid hoor. En zelfs niet van stelletje zijn, nu ik zeker weet dat er geen aparte stelletjeswolk is. Ik denk aan iets anders.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Thijs »

Wat me vooral opvalt Renate en Edy is dat jullie zo snel na elkaar posten, niet hetzelfde zeggen maar ik het gevoel heb dat jullie wel hetzelfde willen. Het lijkt bijna alsof jullie contact met elkaar hebben gehad...
Het klopt het zijn geen theorieën. Maar wel tegenzetten op een schaakbord om iemand uiteindelijk van het bord te gooien. Iemand die zelf opent, zichzelf wil opofferen voor het goede doel om diegene die het goede willen bestrijden, willen dat hun liefde overwint in het daglicht te zetten.
Laatst gewijzigd door Thijs op 06 nov 2020, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Kayan »

Djamila schreef:
06 nov 2020, 12:47
Rip Hugo!
Vraag me af of we iets uit het vorige spel kunnen halen met deze keuze van de bg’s
Lola schreef:
06 nov 2020, 01:24
RIP Hugo, maar de fluitspeler zullen we inderdaad niet echt missen.

Hugo zei laatst zelf in een videocall dat hij er nooit als eerste uit was gegaan en dat dat onderhand op zich wel eens mocht gebeuren. Ik weet niet meer precies wie daar verder nog bij waren, maar het maakt het voor mij wel iets waarschijnlijker dat er een van de 'jongeren' woonachtig is in het wolvenhol. Dan doel ik op: ikzelf, Mark, Kayan en Emma (of Matthijs en het is zwarte dood 🤪). Maar anderen kunnen natuurlijk ook zelf tot deze conclusie zijn gekomen, of hem om een geheel andere reden hebben koud gemaakt.
Ahaaa, wel goede clue. Ik zie wel voor me dat Kayan dat zou doen :P

Dit (de videocall) in combinatie met het vorige spel… Ik ga er nog even naar kijken!

Zo, Thijs valt gelijk met de deur in huis :P Het zou wel goed uitkomen als dit puur een provocerende post was ja.
Waar baseer je die voorspelling op? Zijn zij in jouw ogen de enige die met theorieën kwamen?
Dan overschat je mijn geheugen, hahahah! Maar in alle eerlijkheid. Zeker in combinatie met het vorige spel (laatste keer dat ik daar naar zal verwijzen)... Zou ik dus helemaal niet Hugo als eerste opeten. Hugo zou nóóit mijn eerste keuze zijn als het gaat om weerwolvenslachtoffer. Simpelweg omdat Hugo vaak genoeg wel actief is (zeker in de beginfase) en in ieder geval het een en ander kapot kan analyseren, waar je als slechterik prima je eigen draai op kan geven. Zelfde reden waarom ik Edy ook nooit als eerste weerwolvenslachtoffer zou willen aanwijzen. En wat betreft dus het vorige spel, de rancune was niet vanuit mij hè? En zelfs dan... Zijn Ida en Lola een veel logischere optie voor mij als wolf (vanuit dat spel geredeneerd). Als het aan mij had gelegen, dan had ik Floris als eerste opgegeten als wraak xD.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Mark »

Ik vind wel leuk dat de jongeren auto terug komt en ik daar bij hoor :angel: .

Een nadeel voor dat ik heb nog nooit inde jongeren auto gezeten naar Frankrijk.

@renate
Vind wel leuk van je dat je gelijk de aandacht naar de jongeren wilt sturen door dat Lola dit zegt.

Iedereen kan op dit forum zien als je naar de info gaat wie wanneer er allemaal uit is gegaan en dat Hugo eigenlijk nooit als eerste er uit gaat.


@all
Nu over de plaatsing. Hugo stond op plaats 13
We mogen niet alles zeggen maar er is wel info.

Door die gebeurtenis is er toch op dag 1 informatie.
Daarnaast er is een slachtoffer wat al weer even geleden is bij begin van een ochtend.

Ik ga vandaag rustig lezen via computer en daarna maar even een lijstje maken. Want sommige misten die in vorige spel 😋😏
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1: Op een onbewoond ̷e̷i̷l̷a̷n̷d̷ planeetje

Bericht door Bas »

RIP Hugo
Jammer dat je eruit ligt, maar mooi dat de fluitspeler eruit is.

Hugo zat er het vorige speel lang in, dus komt de logische conclusie uit bij, sociale wolven. Dit is iets wat verder weinig zegt, want iedereen hier is in nacht een een sociale wolf. En Hugo is in het algemeen een sterke speler die ik als wolf ook liever kwijt dan rijk zou zijn.

Dan het hele Thijs verhaal, ik intepreteerde Matthijs' post meteen al als Thijs die 5/6x hetzelfde poste. Dus ik snap niet helemaal waarom er daar zo'n gedoe van wordt gemaakt. Thijs kan dubbel bluffen of gewoon niet in een stelletje zitten. Maar momenteel helpt zoeken naar een stelletje de wolven meer dan de burgers.

Verder ben ik blij dat ik niet de enige ben die met zijn hoofd bij Amerika zit :peace:

@Thijs
Wat heb jij in je laatste post precies ge-edit, en voor de toekomst, kun je dit duidelijk in de post die je edit zetten. Zeker als het na een half uur is en er andere mensen hebben gepost.

@Mark
Wat maak jij van nummer 13? Het lijkt me toch dat de rollen alsnog willekeurig zijn uitgedeeld. (Misschien aan de nummers, met een kleine keuze ivm de frequentienummers.) Maar toch willekeurig.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”