Dag 1 - De eerste week

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Kayan »

Belle schreef:
05 okt 2020, 15:06
Vandaag is een beetje hectisch, dus even gauw een post tussendoor en ik hoop voor het eten te kunnen stemmen. Geen quotes helaas, want daar heb ik nu geen tijd voor.

Ida valt mij inderdaad ook wel een beetje negatief op, maar ik weet nog niet helemaal wat ik ermee moet.
Daarnaast vind ik dat Kayan toch wel heel erg met stemmingmakerij bezig is. Eerst heel geheimzinnig over haar krachten, ja, oké, misschien mag ze inderdaad niets zeggen, maar ze doet wel heel mysterieus. Vind ik vreemd. Daarnaast is ze nu naar allerlei verschillende mensen aan het wijzen om hen verdacht te maken, soms om wel betrekkelijk onschuldige uitspraken.
Ik weet dat ik op haar gestemd heb bij de leidersverkiezing, maar toen gaf ze me nog goede vibes. Die zijn nu alleen volledig omgeslagen.

Ik wacht nog even af, maar ik ga waarschijnlijk op Kayan stemmen, want haar gedrag nu geeft me toch wel de kriebels.

Edit: net verkeerde woordkeuze in eerste zin
Misschien als het wat minder hectisch even beter lezen wat ik heb gezegd, of wanneer ik iets zei...
1. stemmingmakerij; - ik deel notities, geen verdenkingen (die staan onderin, en daarin geef ik aan niemand (nog) te (kunnen) vertrouwen. Om stemming te maken, zou ik denk ik echt iemand eruit moeten pikken)
2. Geheimzinnig over de krachten MOET van de spelleider, daar kan ik niks aan doen, en als je het wantrouwt. Vraag het gewoon na aan Mark, zo moeilijk is dat niet. Hij had beloofd er openlijk over te zijn, omdat ik het heel vervelend vond dat er zoveel vragen werden gesteld, terwijl ik er niks mee kan.
3. Ik wijs helemaal geen verschillende mensen aan om hen verdacht te maken, ik deel mijn opmerkingen (zie 1.). Nuances en formuleren van duidelijke theorieën heb ik geen energie/tijd voor, reageren op dit moment wel.
4. Als je de kriebels krijgt van mij, sja.. Ik zie er aaibaar uit, maar kan hartstikke fel uit de hoek komen ;) Gelukkig zit mijn hart op de goede plek en probeer ik altijd op iemand te reageren waar het kan.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Kayan »

en nog wel een nuance van mijn opmerkingen/bevindingen.
Als iemand te weinig heeft gezegd, dan kan ik daar niks nuttigs over vertellen en staat hij/zij niet in de lijst van bevindingen. Dat betekent alleen des te meer dat deze mensen (nog) niet te vertrouwen zijn. Ik vind het zelf ook een stuk leuker spelen als er wat ballen geschoten worden, dus laten we vooral wat meer trefbalacties doen!

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door NynkeB »

Dusssss, mijn bericht van gisteravond waarin ik aangaf een lijstje te maken met wie ik wel/niet verdenk bleek toch ingewikkelder dan ik hoopte...

Hieronder volgt een klein overzicht met wat aantekeningen/opmerkingen per persoon:

--Floris: heeft geen gekke dingen geplaatst, maar ook niets toegevoegd (fair enough gezien de weinige aanknopingspunten, maar ik neem het toch mee).
--Djamilla: doet actief mee! Wel een beetje gek dat ze aangeeft Edy en Hugo te vertrouwen
Djamila schreef:
04 okt 2020, 16:37
Tot nu toe komen Edy en Hugo goed op me over. Heb daar niet veel argumenten voor, behalve dat ik ze goede/zoekende posts vind maken.
Zoekende posts maken is zeker niet hetzelfde als goed zijn. In ieder geval, het gaat me wel een beetje snel op deze manier…
->!Ohw, ik zie nu dat ze Edy alweer van dr vertrouwenslijstje heeft afgehaald. Enkel omdat Edy op haar stemt/vraagtekens bij haar zet??? Hmmm, gaat wel een beetje snel, wéér.
--Hugo: loop een beetje vast met wat ik van Hugo moet denken. Ik kan hem niet echt ergens plaatsen.
--Bas: Is wel heel erg benieuwd naar de eigenschappen/krachten/machten/oid van de leider. Terwijl het al een aantal keer is aangegeven dat het afwachten is wat daar allemaal komt, lijkt hij het niet van zich af te kunnen schudden. Waarom waarom waarom?
--Kayan: post veel (lijstjes, beantwoord vragen, etc etc), inbreng fijn (ook vanwege leiderrol). Valt me, voor nu, vooral positief op. Ik vind haar geen opvallend gekke uitspraken maken of opmerkingen ontwijken, het tegenovergesteld juist!
--Lola: stelt zich niet verkiesbaar, logische reden voor. Verschuilt zich naar mijn idee een beetje op de achtergrond.
--Belle: Weinig van gehoord. Kan zijn dat ze een burger is en dus, zoals ze aangeeft, niet veel toe te voegen heeft. Echter kan het natuurlijk zo zijn dat ze zo op de achtergrond tussen alles doorfietst… Geeft aan Kayan verdacht te vinden onder het mom van '
Belle schreef:
05 okt 2020, 15:06
Daarnaast vind ik dat Kayan toch wel heel erg met stemmingmakerij bezig is.
' In mijn ogen speelt Kayan dit spel gewoon en neemt ze haar gewonnen leider-rol op zich, maar goed, niets is wat het lijkt natuurlijk!
--Mariska: Is de mond gesnoerd. Wel jammer/gek dat ze verder eigenlijk niets toevoegt (wat of course in deze situatie moeilijker is, maar toch. Haar stem op Ida kwam vrij uit het niets). Ik heb niet heel erg veel over haar te zeggen, buiten het feit dat ik wel echt hoop dat ze met nog iets van onderbouwing oid komt!
--Wouter: Niet heel veel over te zeggen, hm.
--Ida: stelt zichzelf verkiesbaar, iets wat niet regelmatig voorkomt. Maar ik vind haar niet direct zo verdacht als anderen haar nu portretteren.
--Edy: scherp als altijd (haakt op alles in), fijn aangezien het voor stof zorgt. Echter opmerkend was de reactie op de speech van Wouter voor de leider rol(Wouter beweerde niet alweer slecht te kunnen zijn), hoewel dit (naar mijn idee, en later Wouters uitleg) sarcastisch was. Goed, tuurlijk was het een ‘gewaagde’ uitspraak, maar dit was niet iets waar een lijntje naar gegooid hoefde te worden. Anyhow, ik heb haar niet prominent op mijn verdachtenlijstje staan, ze staat zelfs vrij in een goed licht. Het is ook ballen tonen door wél alles te benoemen wat je opvalt, zeker omdat je zo door de mand kan vallen

De mogelijke kandidaten die vandaag mijn stem kunnen krijgen zijn voornamelijk: Bas, Mariska, Djamilla en Belle
Lastig lastig lastig!!! Ik tast, zoals ik altijd de eerste dag heb (en met mij velen), volledig in het duister.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Ida »

Djamila zegt dat ze vind dat veel spelers weinig met theorieen komen, daar ben ik het op zich wel mee eens. Maar: vervolgens maakt ze een grote post met allemaal herhalingen van wat ik al eerder van haar heb gelezen. het lijkt veel, maar voegt niks toe, dàt vind ik dan soort van gezocht om maar iets te posten.

Djamila; ik vind het bijzonder flauw, dat als jij mij verdenkt van een hint, dat geen hint was en ik reageer dan met 1 zinnetje, waarom ik me toen verkiesbaar stelde en dat vind je dan weer overdreven burgerlijk. Ik vind dat alweer erg gezocht! Sterker nog je zegt, dat ik nu benadruk dat ik een saaie burgerrol zou hebben, dàt heb ik nooit gesuggeerd, ik heb mijn argument voor toen (10 jaar geleden) genoemd en dat ik burger zijn, saai vind, dàt heb ik ook nog nooit gezegd, ik had toen veel tijd en wilde ewtra spanning, je moet wel goed lezen als je conclusies wilt trekken.

Kayan: wat een enorme post, even voor de duidelijkheid; ik ben toen ik me ooit (+/-10 jaar geleden) geen bm geweest, ik stelde me alleen verkiesbaar en werd daarom als ik me goed herinner meteen opgegeten of weggestemd :confused: Maar ik moet je post nog eens lezen, want aantekeningen van iemand anders, geeft ruimte voor andere interpretaties. Dat DJ een hint van jou opppikt... nnou ik nog niet.OOk lees ik over de impact van smileys (in dit geval)

Lekkere meid ben je Mariska! ik heb met je te doen en dan beloon je me onmiddellijk met een stem, fijne manier om je liefde te duiden. Overigens denk ik niet dat het geldig is, want je mag helemaal niet praten, alleen met ikoontjes zei onze BB :angel: Dat was natuurlijk een grapje, maar het vermoeden dat de opmerking van Djamila jouw goed uit kwam of dat het een afspraakje elders was, lijkt me een optie. Ik ga niet op je stemmen, want ik vind dat bijzonder flauw als iemand bezworen is, maar ik wil er morgen wel iets over horen.

Edy en all: Voor de duidelijk nog even: dit is wat ik postte over mijn kandidatuur als leider, als iemand hier een hint in ziet ...ra ra hoe kan dat....
Goedemiddag allemaal!

Ik verheug me op een gezellig weekje in het 'big brother' huis. Tijdens de 'soort van semi-lockdown' kan dat gezelliger zijn dan ergens in de midddle of nowhere met max 3 gasten. Op de valreep nog ingeschreven en hier heb ik geen spijt van.
Die kamer alleen lijkt me wel heel aantrekkelijk, wat die camerabeelden betrefd, dat lijkt me een groot voordeel om eea in dit huis in goede banen te leiden. Daar heb ik natuurlijk behoorlijk ervaring in ...

Dus Stem Op Mij
Kayan reageerder daarop, dat zij het eens was dat ik die ervaring inderdaad heb, waarom zij op mij stemde en ik op haar. Dat was alles!

Eigenlijk vind ik Kayan wel erg haar best doen, maar ze stuitert wat door haar posts en ik kan niet alles volgen, maar dat heeft dan ws ook met haar camera te maken. Van Edy heb ik het gevoel dat ze speelt zoals altijd. Idem Hugo. ze zoeken, er vloepen wat onderdoordachte flarden op tafel aar hun intenties lijken me goed.
Bij Belle, Floris, Bas, Lola en Wouter heb ik nog geen enkel idee.
De post van Nynke kan ik me vrijwel helemaal in vinden. Mariska: wacht ik morgen af.
Omdat ik bijna weg moet en ws niet voor 21 uur thuis ben, moet ik nu wel stemmen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Ida »

Ik wil Djamila uit het huis.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Wouter »

OK, na een dag met heel veel teksten lezen en redigeren staan mijn ogen een beetje scheel. En dan overdonderen jullie me met nog meer tekst! :shocked:

Wat me opvalt: een soort fittie tussen Ida en Djamilla, en anderen die daar omheen dansen en stemmen. Ik denk dat dat kan betekenen dat 1 van de 2 slecht is, en de aandacht op de ander probeert te gooien. Het kan ook een toneelstukje van de wolven zijn, maar dat kan erg backfiren. Ik denk daarom dat ik op 1 van de 2 ga stemmen. Maar wie???

Ik gok Djamila. Reden: ze haakt snel in op een stem op Ida, wellicht in de hoop dat dat de aandacht van haar afhaalt. Ik zet mijn stem - voorlopig - in de volgende post, maar ik kom voor de deadline nog wel een keer terug.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Wouter »

Ik wil Djamila uit het huis.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Belle »

Gezien ik in de tussentijd nog niets heb gezien dat mijn mening echt doet veranderen en ik geen tijd heb gehad om dingen nog eens goed uit te pluizen, blijf ik bij mn huidige verdachte.
Ik moet nu gaan, maar ben als het goed om kwart voor 9 klaar, dus mocht ik het nodig achten kan ik nog net voor de deadline mijn stem wijzigen.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Belle »

Ik wil Kayan uit het huis

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Djamila »

Haha okee.

Ik kan me ten eerste niet vinden in wat Belle zegt; het lijkt me vrij logisch dat Kayan gewoonweg niet expliciet mag zeggen hoe en wat.

@ Nynke
Ik bedoelde met goed overkomen, goed spelen. Niet dat ik denk dat ze goed zijn. Wellicht had ik dat moeten verduidelijken.

Je zegt dat je vindt dat Bas blijft hameren op Kayans krachten, maar is dat niet eerder wat Belle doet? Of mis ik iets?

@ Ida
Haha
Ten eerste is het makkelijk dat je niet later kan stemmen, en het dan nu maar doet
Ten tweede, een stem omdat ik een lichte verdenking jegens jou uit? Dát is pas flauw
Ten derde, je benadrukt WEL hetgeen wat ik heb gesuggereerd:

Zowel hier:
Ida schreef:
04 okt 2020, 22:45
Overigens klopt het dat ik me online zelden als BM opwerp. Ik denk zelfs maar 1 keer: toen was ik burger, had tijd en wilde er voor mezelf een wat spannender spelletje van maken.
Als op dag 0:
‘Oeps ... ik moet proberen dat ik meldingen binnen krijg...

Edy: klopt, ik meld mij hoogstzelden voor de rol van leider/BM. Deze keer wel, want ik vind het zeer goed te combineren met mijn rol en ik vind dat ik nu een super goed argument heb. Maar alleen Kayan heeft dat opgepikt :-(

Dat is duidelijk het er bovenop leggen, het feit dat je nu probeert mijn woorden te verdraaien hierom… tja verdacht.

Wouter hikt ook weer alleen achter anderen aan… Doet me denken aan spellen waarin hij -jawel- slecht was.
Als ik moet gokken en ik vlieg eruit, zie ik wel voor me dat Wouter, Ida en nog iemand wellicht een hol delen.

Doe je actief/zoekend mee, krijg je dit soort slappe stemmen.
Ik ga op Ida stemmen om eerder genoemde argumenten en om mezelf proberen te redden, aju.

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”