Dag 1 - De eerste week

Big Brother is watching you!!!
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Wouter »

Als ik Mariska zou zijn had ik aan twee smilies genoeg: :confused: :chinrub:

Oftewel, ik snap er nog niet veel van. Een leider met een negatieve stem en verborgen powers, gebeurtenissen met naam en toenaam waarvan we niet weten of ze wat betekenen, en geen slachtoffer.

Kortom veel verwarring en niets om op te varen. Ik kan dan ook niemand een + of - geven om enig licht in de duisternis te krijgen. Interessant is wel dat, als we verdeeld mochten zijn, Kayan's negatieve stem relatief krachtig is. Krachtig, niet machtig - ze kan alleen voorkomen dat iemand gelyncht gaat worden die ze niet wil.

Anyway: :confused: :chinrub:
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Edy »

Na mijn laatste korte berichtje ben ik echt niet veel wijzer geworden (en ik heb het vermoeden dat daar deze 1e dag niet veel verandering in gaat komen).

Een paar gedachtenspinsels omdat kleine dingen me opvielen; weet van geen van allen of ik die positief of negatief vind.
Kayan: heeft als leider ook extra informatie gekregen zo schijnt het. En is wel weer errugg verdrietig (ik chargeer) over het feit dat ze dit niet met ons mag delen. Ik weet het niet: enerzijds zegt mijn gevoel dat ze het er tot nu toe wel erg dik bovenop legt en dat geeft een klein beetje kriebels. Laten we niet vergeten dat ze weliswaar als leider is gekozen, maar dat we niet weten of ze een goede of slechte rol heeft. Anderzijds, wat voor voordeel denkt ze met dat emo gedrag te gaan halen? Ik zie het nog niet.

Bas die maar bezig blijft over dat chanteren. Als dat een hint naar een rol is begrijp ik hem niet iig. Of het moet iets zijn wat in het echte programma vaak voorkwam (ik heb het eigenlijk nooit gevolgd dat Big Brother dus ik weet er weinig van)? Vertel eens Bas, wat bedoel je hier nu mee?

Ida is weer Ida. Begint al weer vroeg in het spel te hinten dat ze al iets prijs heeft gegeven maar dat niemand dat oppikt behalve Kayan. Bij terugkijken zegt Kayan niets bijzonders wat naar mijn weten op een rol kan duiden. Dit doet Ida nou bijna altijd en het stelt over het algemeen weinig voor. En voorlopig vind ik het niet des Ida's om, als ze wolf is, nu opeens op te willen vallen door leider te worden.

Wouter wil graag als nerd gezien worden. Laat ik dat dan maar doen voorlopig. Is toch beter dan je meteen weer als wolf bestempelen toch? :lol: :lol: :lol:

De rest heb ik gewoon uberhaupt niet veel gedachtes over tot nu toe. We hebben nog een dag dus ik kijk het nog even aan. Dat doet me denken dat de spelleider mij in korte tijd voor de 2e keer in de war wilde brengen door Kayan slaap lekker te wensen. Ik vroeg mij meteen bezorgd af of ik misschien de deadline van de dag had gemist en het weer nacht was geworden!! :-o :-o Maar nee, gelukkig niet. Tssss Mark, het spel is al warrig genoeg he! :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Mark »

Beste bewoners,
Iedereen naar de huiskamer.

Zoals jullie zien missen jullie iemand.
sander heeft tegen de regels in een mobiel mee gesmokkeld en andere dingen.
Daar zijn wij achtergekomen daardoor is hij direct uit het huis gezet.

Ik hoop dat niemand nog smokkelwaar bij zich heeft. Want dan weet je wat er gebeurd.



Sander was een burger.

Afbeelding
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Kayan »

Nou, nou Edy. Emogedrag, emogedrag.. Ik weet niet of ik mezelf daaronder wil scharen. Of misschien wel, ik heb zo af en toe last van een identiteitscrisis :lol: :lol: :lol:, maar of dat per se aan mijn rol ligt..

Het spel biedt genoeg perspectief. Ik geef enkel antwoord op de vragen en opmerkingen naar mijn persoon. -> Iets waar ik me trouwens wel aan stoor, ik zou nooit liegen dat ik iets niet mag/kan zeggen, dus dit is trouwens ook de laatste keer dat ik zal aankaarten dat ik dat stukje info niet mag delen. Je mag dat ook specifiek aan Mark vragen, die zal het ook nog eens bevestigen dat het vanuit hem komt.

Ik heb het verder ook aan de spelleider (in real life time vannacht, vandaar de 'slaap lekker') gevraagd hoe dat nou precies zat met wat ik wel en niet kan/mag zeggen. Het is eigenlijk vrij simpel, en Big Brother heeft eigenlijk al aangekondigd wat er aan de hand zou zijn:
jullie eerste taak wordt om gezamenlijk 1 Leider van het huis te kiezen.
de informatie wat de leider kan doen krijgen jullie op een later moment, wat wel al bekend is dat hij/zij zijn eigen kamer krijgt op de 2de verdieping, met camera's om de anderen te kunnen bekijken.
. Natuurlijk kan ik niet continu op dat kamertje zitten, want dat zou wel echt heel erg emo van mij zijn ;). De 1+1 moeten jullie zelf even uitvogelen :tooth:.

@Wouter, gister(in game) zei je nog dat mijn negatieve stem wèl machtig was, en nu benadruk je vooral dat het krachtig is. Waarom de nadruk?

@Ida, waarom is de bezweerder een rottig gebeuren? - if used by good, it'll be good

-----
Ennn... vervolgens is er iemand weggestuurd terwijl ik dit aan het typen was 8-| . Balen Sander!

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Hugo »

Ja, nu begint het toch wel een trend te worden, die eerste slachtofferloze nacht. Gedver.
Oh, wacht. Ik typte net deze zin, en zie nu dat Sander ineens dood is :shocked: RIP Sander!

Uhm, er zitten dus Vampieren in? Dat lijkt me tenminste de conclusie. Hoe zou dat zitten? Want we startten met 13, dus, snel gerekend, is ongeveer 1/4 Wolf/Vampier, dus ongeveer 3-4. 4 dan, als er zowel Wolven als Vampieren in zitten, maar.. 3 Wolven, 1 Vampier? Lijkt me dan weer wat eenzaam voor de Vampier. 2-2? Weer wat zwak voor de Wolven. Beetje mysterieus dus nog.

Sander als eerste slachtoffer, ik weet niet wat ik daarover kan zeggen, behalve dat ik bij Mariska als eerste Bezworene die rol 'automatisch' bij Sander had geplaatst. Dat is hij dus niet.

@ Kayan

Mmm.. Je kan natuurlijk wel gewoon zeggen wie je dan wel vertrouwt of verdacht vindt, zonder dat BB kan weten hoe je aan die info bent gekomen :tooth: Technically correct is the best kind of correct, toch?
Oh, en de Bezweerder is een kinderachtige rol die ik ook erg irritant vind, dus daar wil ik me bij Ida aansluiten (ook omdat iedereen altijd dezelfden kiest - wat dat betreft kudos aan deze bezweerder voor een originele opener)

@ All

Edy gooit lekker wat balletjes op, altijd goed. Ida's gedrag viel mij ook al (negatief?) op - maar volgens mij doet ze dat wel vaker. Bas' zijn opmerkingen over chantage had ik nog niet gelezen, en bij het teruglezen zie ik ook niet helemaal wat Edy bedoelt - Bas heeft dat woord één keer gebruikt rondom de leiderverkiezing, dus hoezo blijft hij daarover doorgaan?
Trouwens, saillant detail is het dat (lijkt me, als ik enigszins chocola van Marks verhaaltje wil maken) Sander uit het spel geframed is. Ik weet niet of je dat chanteren kan noemen, maar opvallend is het wel.

Nah ja, dat was het wel weer even van mij. Toch nog een slachtoffer is op zich jeeh (sorry Sander), maar dag 1 blijft toch altijd een beetje blindemannetje.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Wouter »

Kayan schreef:
04 okt 2020, 15:25
@Wouter, gister(in game) zei je nog dat mijn negatieve stem wèl machtig was, en nu benadruk je vooral dat het krachtig is. Waarom de nadruk?
Noem het voortschrijdend inzicht, of een herdefinitie van het begrip macht. Ik bedacht me dat een negatieve stem vooral kan redden en niet kan veroordelen. Macht zou zijn dat je iemand makkelijk over de kling kan jagen.
Edy schreef:
04 okt 2020, 15:00
Wouter wil graag als nerd gezien worden. Laat ik dat dan maar doen voorlopig. Is toch beter dan je meteen weer als wolf bestempelen toch?
Dat in elk geval. Voelde me toen ik dat schreef ook erg nerderig. Zat midden in een te beoordelen onderzoeksvoorstel dat bol stond van de formules. Waar ik niets van begreep overigens.

Maar dat gezegd hebbend RIP Sander. Vampiers? Kan niks anders bedenken voor een dood op dit moment. Voegt ook een verklaring toe voor de slachtofferloze nacht alsmede een verschuiving in kennis en belangen van een zekere partij.

:chinrub:
Ho ho ho :xmas:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Mariska »

:dead: :shocked:
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Djamila »

@ Kayan
Fair enough

Veel afwachtenden lees ik
Waar zijn alle enthousiaste mensen die normaal gesproken van alles en nog wat uit de leider-verkiezing halen?
Voordat ik daar zelf aan begin, lees ik even bij (zul je zien dat ik er zelf ook niets uithaal)

RIP Sander!
Wat moeten we híer nu weer mee…

Leiderverkiezingen:

De dingen die ietwat opvallen.

Mariska stemt op Sander
Hugo stemt op Floris om het spannend te houden (gelijke stand), maaar geeft hierbij wel aan dat een gelijke bm-stemming suf is. Tja.
Verder, wat stemmen op Wouter. Nu kan ik hier voorlopig niks mee.


Eerste nacht: verklaringen
  • Niet iedereen was aanwezig. Schat ik als een kleine kans, aangezien iedereen aanwezig was bij de leider-verkiezing

    De wolven hebben de bink aangevallen

    De heks/magiër hebben nu al iemand gered (schat ik klein in)

    De genezer heeft iemand gered (is goed mogelijk)

    Priester (ook kleine kans, gezien het aantal spelers

    De wolven hebben een vampier aangevallen
Als ik iets vergeet, vul me alsjeblieft aan!
Tijdens het typen zag ik ook dat Sander dood is, dan is de laatste verklaring goed mogelijk


Dag 1:
Sanders dood is, zoals Wouter al suggereerde, te verklaren door de vampiers. Als dat een tweede team naast de ww’s zijn, gaat dat lastig worden. Kunnen er eigenlijk ook alleen maar vampiers in een spel zitten?
Zou Mariska dit als wraak-actie doen? :chinrub:

Heb ook geen idee waar Ida zogenaamd naar had kunnen hinten so far. Heb ook al een tijdje niet meer met haar gespeeld.

Hmm als ik een suggestie mag doen, hetgeen wat Kayan heeft gequote van Mark over de krachten van de rollen, doet me denken aan een rol van Town of Salem, waarbij je kan zien wie er `s nachts uit zijn huisje gaat om nachtelijke acties uit te voeren (even de naam vergeten). Misschien zoiets?

Tot nu toe komen Edy en Hugo goed op me over. Heb daar niet veel argumenten voor, behalve dat ik ze goede/zoekende posts vind maken.
Harde verdachten, nee
Ben vooral benieuwd naar degenen die nog niks hebben gepost vandaag.

Edit: wat enters weggehaald, opmaak veranderd

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Edy »

Ik vind het wel een goeie vraag van Djamila. Kunnen er in theorie ook alleen vampieren inzitten?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 - De eerste week

Bericht door Djamila »

*Met krachten van de rollen, bedoel ik de leiderrol van Kayan.

Gesloten

Terug naar “Spel 12 - Big Brother”