Dag 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Hahahaha Renate :D

Geweldige post; er staan ook nog nuttige links in (zonder al die bullshit dat ik Wolf zou zijn, wtf)

Ik vertrouw Nick en Bert vanwege hun actief zoekende houding, Inge omdat ze speelt zoals ik Inge ken (namelijk twijfelend, wikkend en wegend, maar wel sterk in de analyse). Alhoewel Inge me natuurlijk ook volledig kan belazeren, zo sluw is ze nu ook wel weer.

Even een opmerking over je statistiek:
Renate schreef:
23 jul 2019, 21:39
- Wouter: heb nog nooit eerder online met Wouter gespeeld. Kan echt helemaal geen hoogte van hem krijgen. Maar we moeten hem sowieso nog even in het spel houden nu hij zo sterk blijkt met statistiek. Toch fijn om zwart op wit te zien dat er op zéker een Franse speler in het ww-team zit.
Dat is dus níet hoe het werkt. Er zit voor 96% zeker een Wolf onder 8/17 spelers die je nu random zou loten. Maar; er zijn (hopelijk doe ik dit goed): 17!/(8!*(17-8)!) = 24310 manieren om zo acht willekeurige spelers te trekken. Dus van die 24310 manieren zijn er 0,04*24310 = 972 waarbij je toevallig 8 Burgers hebt getrokken. Dat kan dus ook zo zijn als je de Frankrijkmensen pakt ;)

Hoe kom je trouwens bij je "Gerry OF Elrike = Slecht" logica? Ik zie daar geen argumenten voor in je post. Later zeg je wel waarom Gerry slecht zou kunnen zijn (hij naait Elrike er dan bij in jouw theorie), maar waarom begin je met Gerry OF Elrike = Slecht?

Overigens was het Kim die slecht was bij het spel in Frankrijk; ze was Vampier.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1

Bericht door Inge »

Onduidelijk waarom mijn eerste gevoel bij de post van Renate was 'Oeh, leuk, ik word aangevallen'. Maar goed, reageren dus.
Renate schreef:
23 jul 2019, 21:39
- Er vallen mij diverse pacts op: Edy en Inge zijn het opmerkelijk vaak eens. Om inhoudelijke of wolfstechnische redenen? Stelletje kan ook
- Inge komt erg nadrukkelijk op voor Matthijs: nog een stelletje?
- Tussen Hugo, Inge, Nick en Bert lijkt ook een connectie te bestaan. Hugo spreekt expliciet uit dat hij de andere drie vertrouwt, Bert vindt dat hij en Hugo bijna als een eeneiige tweeling reageren, Hugo wuift dat een beetje weg maar intussen geeft hij aan dat hij Bert wel vertrouwt
- Inge vertrouw ik normaal gesproken wel (ook als ze hartstikke slecht blijkt te zijn) maar op een of andere manier wil dat dit keer niet lukken. En ik weet dat de burgemeesterstheorie op haar nooit van toepassing is. Ik zie haar zó in een weerwolvenhol, met Edy en Gerry. En vooruit: dan ook met Bert en Hugo, want die vertrouwde ik toch al niet.
1) We zijn het opmerkelijk vaak eens? Ik noem in mijn laatste post vandaag volgens mij voor het eerst echt iets positiefs over Edy. Plus, in mijn post daarvoor heb ik haar nog semi-aangevallen.
Ik noemde Elrike als mogelijke kandidaat voor mijn stem en vrij snel daarna kwam Edy ook met Elrike. Ik wilde het stemmingmakerij richting Elrike noemen, maar dat is denk ik niet helemaal de juiste verwoording. Maar het voelde een heel klein beetje als snel meespringen en een inactieve speler eruit werken die 1) zich niet kan verdedigen en 2) 'toch onschuldig is'. Als in, dat zou een wolf makkelijk kunnen doen.
2) Ik kom op voor Matthijs niet omdat ik hem vertrouw, maar omdat ik de argumenten die genoemd worden niet sterk vind. Zoals ik al zei, naar mijn ervaring wordt Matthijs vaker ook in andere spellen met vergelijkbare argumenten aangevallen (en gelyncht). Het lijkt alsof mensen zijn speelstijl in het algemeen gewoon verdacht vinden. En ik vind dat ik volledig in mijn recht sta om het dan voor hem op te nemen, want ik kan me heel goed voorstellen dat de verdediging van Matthijs zelf misschien toch niet meer helemaal binnenkomt. En als jij daarvan wil maken dat we stelletje zijn: be my guest. Niet dat het zijn van een stelletje automatisch betekent dat we slecht zouden zijn. Voor hetzelfde geld lap je er een burgerstelletje bij en ben je in 1x twee maatjes kwijt ;)

3) Ik vind het knap hoe je hier een connectie tussen vier mensen van maakt. Ja, Hugo zegt mij, Nick en Bert te vertrouwen. Volgens mij zijn er allerlei mensen die al een lijstje hebben gegeven van mensen die ze vertrouwen. Dat Bert en Hugo veel 'samen' aan het spelen zijn, dat lijkt me duidelijk. Ik weet zelf niet zo goed of dat iets betekent. Ik durf het nu haast niet meer te zeggen nu jij deze connectie ziet, maar ik vond Bert ook gewoon meteen een leuke actieve speler, en ik snap best dat Hugo dat ook zo ervaart. Dat wegwuiven is wel typisch overigens. Kan ook altijd een poging zijn om het minder opvallend te maken ofzo. Maar om eerlijk te zijn zou ik onder de indruk zijn als ze samen wolf zijn, want het gaat allemaal niet echt subtiel.. Maar om terug te komen op mijn punt: wij zijn met zijn vieren een connectie, alleen omdat Hugo gezegd heeft dat hij ons vertrouwt?!?! Want volgens mij komen ik en Nick verder nergens terug. Dat vind ik een nogal zwakke connectie.

4) Tja, dat je me niet vertrouwt, daar kan ik niet zo veel aan doen. Al zeg je dat je me ook wel eens wel vertrouwt als ik slecht ben, dus misschien is het nu omgekeerd? ;)

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

@Renate: Gelukkig zag je zelf al dat er wel heel veel stelletjes waren en de meeste met Inge erin. Die heeft het er maar druk mee met al die lovers!! :lol: :lol:

Maar buiten dat, ben ik toch een beetje verbaasd over jouw gematigde negatieve houding tegenover mij en jouw punt nr. 1 in je post dat Inge en ik het zo vaak eens zijn. Huh?? Met alle respect voor Inge haar posten, die ikzelf niet verdacht maar over het algemeen zeer goed vind trouwens, zegt ze desondanks bijna niets waarmee in het nu zo overduidelijk eens ben geweest. En de laatste discussie over Elrike is dat ik er wel een potentiële wolf in zie en zij niet. Dus waar zijn we het nou eigenlijk over eens?
En ik reageerde wat fel op een discussie tussen stillere en actievere mensen, die ik vond een beetje scheef ging lopen. Die discussie is er blijkbaar in het grijze verleden niet geweest dan, want daar had ik hetzelfde op gereageerd als nu.

Overigens zou ik zelf achter die discussie een beetje een punt willen zetten. Dit is het eerste spel in lange tijd en de actievelingen zijn een beetje overactief uit enthousiasme en de wat stilleren juist wat stiller door de nieuwigheid van dit al. Dat zal zich allemaal bij verdere spellen wel uitbalanceren (is dat een woord eigenlijk?) en dat wordt het voor iedereen een super leuk spel. Komt goed!!

Terug naar Renate. Ik was ook nog fel op Bert vanwege zijn vrij onverwachte uithaal. Maar gezien je eigen reactie op Bert kan ik me niet voorstellen dat je die van mij nu erg uitzonderlijk vond. Ik was een zachtgekookt eitje vergeleken bij jou hoor! :lol:
En verder begrijp ik je niet zo goed eigenlijk dit spel Renate, hoewel ik wel een goed gevoel bij je heb. Maar je keuzes wie je (behoorlijk of gematigd) niet vertrouwt zijn bijna het tegenovergestelde van de mijne en ik kan ze ook niet goed volgen.
En je redenatie dat Kim je een goed gevoel geeft, terwijl die nu echt niet veel heeft gezegd (sorry Kim) omdat ze jou vertrouwt?? Waar slaat dat nou op? Ik vertrouw jou ook trouwens, heb ik al eerder gezegd, maar dat geeft je dan weer geen goed gevoel. Pfffff

@Jeska,
Goed om een leuke post van je te zien Jeska! En ik begrijp dat het moeilijk is als mensen refereren aan eerdere spellen of dat ze weten hoe een ander speelt, terwijl jij de meesten niet kent. Ook dat komt wel! En laat ik er meteen bij zeggen dat uitspraken als: "zo speelt X anders nooit als ze burger is" of "Y doet dit altijd als hij wolf is" allemaal maar stoere taal is waar je eigenlijk niks van kan zeggen. Mensen hebben het ene spel meer inspiratie dan het andere, en zijn daardoor of erg actief of juist minder. En ik schat iedereen ook wel slim genoeg in om niet elk spel op precies dezelfde manier te spelen zodat je rol bij voorbaat al duidelijk is.

Dus, trek het je allemaal niet teveel aan, en doe gewoon wat je goed lijkt. En dan heb je het een keer fout. Dat gebeurt echt bij iedereen hoor!

Laat ik daar meteen op inhaken trouwens: Jij noemt dat ik om me heen sla met verdachten en noemt dan Bert en Pascal (geloof ik) en Wouter en Mariska. Maar in een post niet zo lang geleden geef ik juist aan dat ik Wouter vertrouw!! :? Dus waar je die vandaan hebt? Idem dito kan ik mij helemaal niet herinneren dat ik iets aanvallends of negatiefs geuit heb richting Mariska. Ik heb hele neutrale gevoelens over Mariska tot nu toe.
Dus, als je denkt het toch gezien te hebben en je het belangrijk vindt, dan hoor ik het graag.

Ik vind het inmiddels lang genoeg en ben alweer vergeten wat er eerder gepost is. Daarom moet ik ook zo vaak reageren tussendoor omdat ik het anders weer kwijt ben. :( :(

Wat ik wel nog grappig vind is het narcistische trekje van Mariska. In de BM verkiezen gaf Pascal ook al aan dat narcisme hem niet vreemd was. Is dit een Apeldoorns trekje of zo???? :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Dag 1

Bericht door Gerry »

Renate schreef:
23 jul 2019, 21:39
- Ik denk dat óf Gerry, óf Elrike slecht is. En dan neig ik iets meer naar Gerry. Ik heb twee keer eerder meegemaakt dat Gerry slecht was en toen snel Elrike eruit werkte, waarschijnlijk omdat dat wel zo praktisch is als je partners bent, dan kan je er daarna tenminste vrijuit over praten. Iedereen moppert nu op Elrike, omdat ze niet post. Wat is dan logischer dat Gerry haar er even aan haar haren bij sleurt? Maar dat doet hij niet. Rara, waarom? Gerry krijgt ook een minpuntje.
...

Ik denk dat mijn stem naar Gerry gaat, omdat ik echt denk dat er zoiets aan de hand is. Mocht Elrike er toch uit gestemd worden en blijkt ze goed, dan weet ik het wel bijna zeker.
Ha ha, leuke theorie. Maar ik zal hem meteen maar onderuit helpen. Elrike en ik wonen niet samen, dus haar er aan haren bij sleuren (zoals je dat zo mooi verwoord) kan ik niet. Ik heb haar vandaag (via Whatsapp) wel gevraagd of ze het niet vergeten was, maar daar geen reactie op gekregen en haar sinds die tijd ook hier nog niet gezien. Ik weet ook niet wat ze nu aan het doen is, waardoor ze weinig tijd zou hebben, dus daar kan ik weinig over zeggen. En dat is ook het enige wat ik heb gezegd, Dat ze afgelopen weekend weinig tijd had wist ik, want toen stond ze op een historische markt.

Daarbij was ik niet de eerste die hier over begon. Voor mij waren er een aantal anderen die het er ook over haar inactiviteit gehad hebben em haar meteen tot wolf bombardeerden.

Sowieso was ik niet van plan op Elrike te stemmen, dat heb ik ook nergens gezegd. Alleen dat ze door haar (voor mij onverklaarbare) inactiviteit op mijn verdachtenlijstje staat. Een aantal andere kandidaten, die ik al eerder genoemd heb, staan hoger op dat lijstje.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1

Bericht door Lola »

Edy schreef:
23 jul 2019, 22:35
uitbalanceren (is dat een woord eigenlijk?)
Jazeker!
(De vragen hoeven niet spelgerelateerd te zijn, ik beantwoord ze gewoon! :lol:)

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

A woman of many trades! !😄😄👍💪

Pascal
Cupido
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jul 2019, 15:46

Re: Dag 1

Bericht door Pascal »

Beste mensen,

Ik moet deze week mijn aandacht echt even besteden aan zaken op mijn werk, zaken die ik vorige week niet had voorzien. Daardoor heb ik zulke volle dagen dat ik niet de tijd vinden om echt goed voor online weerwolven te gaan zitten. En de tijd die ik wel kan vinden, wel zoals nu, gebruik ik eigenlijk liever om mijn bed in te duiken. Heb het even geprobeerd met vluchtig lezen en dan wat posten, maar dat vind ik ook niet prettig, en voor jullie is het ook niet leuk omdat je niets aan mij hebt in het spel.

Dus sorry, maar ik wil Lola vragen een vervanger voor mij te zoeken.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Jammer Pascal! Werk ze en hopelijk tot een volgende keer!😩

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1

Bericht door Bert »

Jeetje! Na een avondje tennis had ik ook het een en ander bij te lezen! Ik weet nu hoe anderen zich moeten voelen na een dag werken (10x zoveel). Aangezien het bier rijkelijk vloeide op het terras na de tennis, heb ik nu niet de focus om inhoudelijk in te gaan op wat er allemaal gezegd is, maar wat me wel opvalt (althans, in benevelde toestand lijkt het zo) is dat de discussies veel inhoudelijker worden, met als toppunt Renate, die alle spelers doorneemt en eigenlijk het achterste van haar tong laat zien, althans, zo lijkt het. Ik ga het morgen allemaal eens goed bestuderen en inhoudelijk wegen, maar chapeau! Trusten (= middagdutje?)

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1

Bericht door Matthijs »

Ik zie dat ik de afgelopen paar uur weer een paar dingen heb gemist, dus het is weer eens tijd iets van me te laten horen :P (Wel wat schokkende dingen vind ik zelf)
Als eerste is het spijtig om te horen @Pascal! Ik denk dat ik wel namens meerdere mensen spreek als ik zeg dat ik graag je erbij had willen houden voor het spel, maar als het echt niet gaat, dan is dat natuurlijk zo. :(

Ik antwoord maar uit het gemak een beetje op chronologische volgorde.

@Hugo
Nou, in elk geval niet persoonlijk opgenomen, maar ik wil natuurlijk graag horen hoe ik ineens in dit lijstje terecht ben gekomen.
Het was van mijn minnetjes denk ik toch wel de meest kleine min die er tussen zat om eerlijk te zijn ;-) Ik denk dat het (helaas toch) kwam doordat je veel met Bert in het begin van vandaag actief was en ik zelf dus Bert wat minder vertrouw en daarmee jou ook een minnetje gaf. De enige voor nu aanwijsbare post waaruit ik die keuze had gemaakt was dat je toen zo afdwaalde, maar dat is wel een zwakke reden al zeg ik het zelf :oops: En ik heb net even zitten terugzoeken tussen alle berichten die jij hebt gepost vandaag, en als je dan de echte inhoud eruit zou moeten halen dan houd ik zelf vrij weinig over (no offense verder). Het kan ook komen doordat je colleges had, maar zelf zag ik in de eerste paar posts weinig inhoud. De laatste paar gingen wel wat specifieker mano-a-mano op, en voor nu houd ik je daarom nog op neutraal ipv minnetje. Nu ik je berichtje nog wat letterlijker doorlees zie ik zelfs dat ik je dus helaas moet tegenspreken en je ego een beetje moet afbreken ;-) (Sorry maar daar is toch nog best veel van over!)

@Inge
Allereerst wil ik je even bedanken dat je het überhaupt voor me durft op te nemen! Het is fijn om te weten dat je nog sympathie kan opbrengen ondanks de anderen hun argumentatie en stormvloed aan berichten (waardoor mijn berichten volgens mij soms een beetje worden overgeslagen).
Ik verdenk Matthijs niet, maar hij is wel een beetje inconsequent, maar dat is misschien omdat hij gewoon nog niet zo goed weet op wie hij wil stemmen.
Inconsequent is my middle name (net na hypocriet). En hoewel ik toe moet geven dat je wel gelijk hebt dat sommige verdenkingen schijnbaar uit het niets komen, geef ik er wel een verklaring voor:
De andere mensen zijn neutraal ofwel omdat ze weinig tot niets hebben gezegd, of niets echt verdachts/positiefs in mijn mening. (Of evenveel positiefs als negatiefs ;-) )

Praktisch gezien is het dus: ik wil mensen niet meteen als verdacht of vertrouwd opschrijven puur en alleen omdat ze weinig zeggen. Zoals Wouter denk ik dan wel met mij eens zou zijn: ik heb een te kleine sample size om goede statistische conclusies te kunnen trekken ;) Daarna ga je in op mijn post over Pascal en de reactie op zijn verdenking, maar volgens mij trek je hier de verkeerde conclusie: wat ik zeg is dat ik die mening dat Pascal verdacht is al wel eerder had gehoord, alleen ik acht het nog niet zo plausibel gezien het feit dat hij dus weinig had gezegd tot dan toe. Het stukje over de stem geven bedoel ik puur en alleen als reactie dat Nick zat te twijfelen over een stem op mij of op Pascal, en dat ik niet alleen uit de overwegingen die Nick zei op Pascal zou willen/kunnen stemmen. Dus ik verdenk hem ook niet, en daarom heeft hij een neutrale status bij mij.

Daarna ga je nog even in over mijn opinie over Elrike. Ja, oké hier heb je misschien wel gelijk dat die naam uit het "niets" komt, maar dat komt nogmaals uit het aspect "te weinig gezegd dus geen negatieve mening". Het enige wat ik zelf als redenering had was "als ze weinig zegt, heeft ze vast ook weinig bij te dragen, dus als er geen keuze is die meer voor de hand ligt, dan wordt zij het waarschijnlijk". Dit is dus een zéér milde uitspraak, en zeker niet een verdenking. Het is echt een "last resort", omdat als ik (in tegenstelling tot irl) random ga stemmen, ik meteen een shitstorm (excusez le mot) over me heen krijg waarom ik op een persoon zou stemmen.

Dan ga je nog even kort in op dat ik Melanie een plusje had gegeven, en dat is meer gevoel dan redenering. Het komt voornamelijk door wat ze ergens in het begin zei:
Ik lees een heleboel over heksendrankjes in de eerste nacht wel of niet. Maar snap de relevantie niet tot het vinden van de moordenaar(s) van Mark. Is ons hele doel vandaag niet om iemand te lynchen die iets te maken heeft met de dood van Mark?
Maar net als bij Hugo was deze mening (het plusje) tamelijk klein, maar ik moet iets op dag één! Goed, hopelijk heb ik deze lichte verwarring wat voor je opgeklaard, beste burgemeester!

Nu @Renate:
Matthijs geeft bij de theorie “de stillen worden er het eerst uitgewerkt door de wolven” aan dat die theorie van Marieke komt. Maar Marieke heeft dat in dit spel volgens mij niet zo uitgesproken. [...] Nou kán het natuurlijk dat Matthijs dat hele spel is gaan teruglezen maar daar geloof ik niet zo in.
Ik vind het jammer dat ik nogmaals moet uitleggen, omdat het helemaal niet zo de bedoeling was. Het was meer dat uit mijn persoonlijke ervaringen irl ik vaak merkte dat als die theorie naar voren komt (silent-thus-deadly) dat die dan voornamelijk vanuit Marieke kwamen (en dan ook jegens mij). Dat stimuleert mij dan ook om meer berichten te typen en dingen te zeggen. Het is dus geen verwijt binnen dit spel, vandaar ook dat Marieke niet op mijn verdachtenlijstje staat.

Daarnaast vind ik het een beetje jammer dat je er vanuit gaat dat ik niet dat testspel heb teruggelezen, want dat heb ik zeker wel gedaan, al was het maar om te kijken hoe het er aan toe ging! Verder deel ik het eerste deel van je mening over Inge, dat ik haar normaal gesproken wel vertrouw ook al blijkt ze dan achteraf slecht te zijn, maar op het moment vertrouw ik haar vooralsnog wel. Dat kan zijn omdat ze gewoon actief aan het zijn is, maar dat kan ook aan mij liggen.

Ik vind het wel treurig dat ik op het (gematigde) negatieve lijstje van je staat, terwijl ik dat van jou eigenlijk wel als laatste had verwacht! Maar goed, het is nog maar (gematigd) dus daar kan nog gemakkelijk verandering in komen. Volgens mij ben je in je lijstje ook nog iemand vergeten: Wouter! Maar ik gok dat hij voor jou op neutraal of gematigd positief staat?

Voor de mensen die het graag bijhouden zal ik mijn lijstje dus nog even updaten (voornamelijk ook voor mezelf dus)
Plusje (op willekeurige volgorde): Inge, Renate, Edy, Melanie, Wouter, Nick.
Neutraal: Hugo, Kim, Jeska, Pascal, Gerry, Marieke, Mariska.
Minnetje (op willekeurige volgorde): Bert, Floris, Elrike (al zij het in zeer lichte mate)
De voornaamste verandering die ik even wil benoemen is dat ik Wouter wel een plusje wil geven omdat hij met (al was het dan mogelijk foutieve) wiskundige argumenten aan komt zetten en dat kan ik als wiskundige toch wel waarderen :D Daarnaast is het dus meer een positief gevoel dan echt vertrouwen. Er is ook nog niet echt iemand die ik echt niet vertrouw, maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik denk ik toch voor Floris gaan, puur en alleen van wat hij in zijn ene bericht heeft gezegd vandaag over dat hij uitgaat van ervaringsbronnen(?) in plaats van dan hier in het spel. Maar "don't quote me on that"! Mijzelf kennende is er eigenlijk nog steeds evengrote kans dat mijn stem naar Elrike zal gaan, uit eerdergenoemde redenen.

Voor nu ga ik dan toch maar ook even een dutje doen, want ik ben al een tijdje aan het typen geweest! Plus schoonheidsdutjes zijn belangrijk voor mij, en de hot cocoa werkt slaapverwekkend ;-)

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”