Dag 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1

Bericht door MMarieke »

Hugo schreef:
23 jul 2019, 18:02

Mijn vertrouwenslijstje is er voorlopig wel al; daar staan Inge, Nick en Bert op.
Voor de rest wil ik Marieke nog even noemen als verdachte; ik heb haar nog niet veel écht zien zeggen. Ze heeft vandaag (speldag) 15 keer gepost; 11 keer was dat één (of iets meer) regel, waarvan veel ook nog spelirrelevant (hoewel Nicks grap over Jeska's lunch erg leuk was, en dat inderdaad benoemd moest worden). Ze 'glibbert' (om met Nick uit het testspel te spreken) er lekker tussendoor, is net actief genoeg zodat je wel haar naam ziet, maar voegt eigenlijk weinig toe... Ik vind het best een beetje verdacht.
Dat vind ik dan wel weer een beetje flauw hoor Hugo, dat je het weer glibberen noemt....
Ik doe m'n best om ook inhoudelijk te reageren, maar zoals meerderen hier vind ik dat ook lastig en kan ik al die posts soms ook niet meer volgen.
En zeker niet om te onthouden waarop ik allemaal moet reageren en met wat.
In het testspel glibberde ik er inderdaad tussendoor, ben ik met je eens. Maar dat was ook het eerste spel online sinds weet ik hoeveel jaar (een eeuwigheid in mijn beleving).
Zelf heb ik het idee dat ik wel actief meespeel (niet zo actief als anderen, dat niet, maar daar heb ik dan ook de tijd niet voor).
En daarbij, sinds wanneer is het zo dat posts van één regel niet meer kunnen/mogen? Het lijkt net alsof je wil zeggen alsof ze minstens een A4-tje groot moeten zijn om een beetje mee te tellen als 'actief' spelen. Maar goed, dat is mijn mening.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Dag 1

Bericht door Gerry »

Zo, ik ben weer thuis en heb mijn eten achter mijn kiezen, dus ik heb weer tijd om te reageren.

Ik moet wel zeggen, dat online weerwolven kost meer tijd dan ik dacht, ondanks dat ik in het verleden ook wel eens heb meegespeeld. Kan ook komen omdat ik het nu drukker heb dan voorheen toen ik meespeelde, waardoor het zo lijkt.

@Hugo:
Hugo schreef:
23 jul 2019, 18:02
Nou, na die algemene chaos van gisteren vind ik het vandaag toch wat rustig ;)
Eens even kijken waar ik op wil reageren:

@ Gerry
Gerry schreef:
22 jul 2019, 21:44
Bert en Hugo, die Renate bijna smeken om informatie over een zeker persoon. Renate die daar dan weer fel op reageert.
Nou Gerry, dit is een beetje te kort door de bocht; zeker als je later stelt dat ik onder je hoofdverdachten sta. Op het moment dat ik Renates verdenking vroeg (zoals ik gisteravond ook al zei), was het voor mij niet duidelijk dat ze clues omtrent een specifiek persoon had (nogmaals, zie mijn post van gisteravond, ik ga dat niet allemaal herhalen hier). Dat jij dat karakteriseert als 'bijna smeken' vind ik wel heel sterk.
Ik was niet de enige die het opviel, maar het maakt je (nog) niet mijn hoofdverdachte. Gewoon een verdachte. Je moet wat op zo'n eerste dag. En zoals ik al zei is het misschien ook om wat mensen uit hun tent te lokken.

Ik moet zeggen dat ik sinds het bijlezen nog niet echt meer concrete informatie heb gezien om mijn stem op te baseren, maar dat is altijd lastig op een eerste dag, dus ik blijf even bij mijn huidige verdachten. Ik ben wel blij dat Jeska weer eens van zich heeft laten horen, daardoor valt ze voorlopig weer van mijn lijstje af :)
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 1

Bericht door Nick »

Kim schreef:
23 jul 2019, 16:08
Nick: ik heb niet gezegd dat Bert niet verdacht is ;) Bert doet in ieder geval actief mee, dat geeft hem voor nu het voordeel van de twijfel.
Omdat Bert actief mee doet, krijgt hij het voordeel van de twijfel? Die beredenering snap ik niet helemaal.
Het spel is leuker met actieve mensen dan met mensen die weinig zeggen! Daarom richt ik mij (nu eerst) op Pascal.
Hugo schreef:
23 jul 2019, 18:02
Mijn vertrouwenslijstje is er voorlopig wel al; daar staan Inge, Nick en Bert op.
Hugo schreef:
23 jul 2019, 18:02
Zijn er specifieke passages geweest waar je mij verdacht vond? En zo ja, waarom?
Ja, de passage waarin je mij vertrouwt vind ik heel verdacht ;)

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1

Bericht door Inge »

Oké, anderhalf uur en 200 teruggelezen posts later..

Mijn 'conclusies' en opgevallen dingen:
Ik heb het idee dat Edy goed meespeelt en vaak kritische vragen stelt (in mijn lijstje met notities die ik net gemaakt heb, is het me meerdere keren opgevallen, dus goed bezig (: )

Een van Mariska's posts sprong er ook wel uit als een goede post. Misschien niet de meeste nuttige observatie, maar mijn lijstje bevat nu eenmaal even alles wat me opviel, en goede posts zijn ook belangrijk om te registreren.

Gerry zegt in de nacht:
Floris kandidaatstelling heb ik even gemist, anders was dat ook nog een mogelijkheid. Alleen denk ik dat Floris' stijl iets anders is ... meer nadrukkelijk aanwezig. Dus zou ik, als ik dit had geweten, waarschijnlijk toch wel op Inge gestemd hebben.
En Floris aan het begin van de dag:
voor de duidelijkheid zullen jullie in de nachten niet veel van mij horen, behalve als er interessante info is.
Die was er voor mij gevoel afgelopen nacht niet en zodoende mijn stilte.
^Hierbij dacht ik ook meteen, huh, is dit normaal voor Floris? Voor mijn gevoel is hij normaal actiever? En daar komt bij: ondertussen zijn we al op 2/3 van de dag, en hebben we naast deze ene post niets meer van hem gehoord. Dus leuk dat hij zegt tijdens de nacht niet zo actief te zijn, maar dan mag hij dat overdag wel zijn. Hij heeft dus ook niet meer gereageerd op bericht richting Floris over een van zijn uitspraken in die post die ik erg verwarrend vond. (Waarschijnlijk heeft hij dat niet expres genegeerd, aangezien hij verder ook niets gepost heeft.)

Gerry komt met observaties en noemt als een van deze observaties:
Bert en Hugo, die Renate bijna smeken om informatie over een zeker persoon. Renate die daar dan weer fel op reageert.
^Wat is hier de conclusie van? Zeg maar, leuke observatie, maar ik begrijp niet goed wat het voor jou betekent. (Ergens later noem je Hugo en Bert opeens als verdachte, maar ik kan dat hier niet uithalen)

Renate zegt op een gegeven moment dat ze Bert echt niet vertrouwt (for obvious reasons, gezien de 'oorlog' tussen Bert en Renate. Ik vroeg me af Renate: nu het wat verder is 'uitgepraat', verdenk je Bert nog steeds heel erg?

Jeska is me ook positief opgevallen in haar meespelen.

Er wordt best regelmatig gevraagd naar uitleg van Pascal over zijn observatie/aanval over het stemgedrag van Gerry. Toen hij vanmiddag even kort online was noemde hij alleen zijn huidige verdachten (Bert en Edy). Ik neem dat hij als hij vanavond meer tijd heeft (zoals hij zegt) dat hij daar dan wel op gaat reageren..?

Ik verdenk Matthijs niet, maar hij is wel een beetje inconsequent, maar dat is misschien omdat hij gewoon nog niet zo goed weet op wie hij wil stemmen. Maar eerst geeft hij een lijstje met wie hij vertrouwt en verdenkt. Zijn verdachten zijn op dat moment Bert, Hugo en Floris. De mensen die hij niet noemde zijn neutraal. (Vertrouwen waren Inge, Renate, Edy, Melanie, Nick).
Net iets later - in dezelfde post - zegt hij tegen Nick:
Je mening over Pascal vind ik wel interessant, (die overigens niet nieuw is, maar dat daargelaten) alleen ik vind het nog niet sterk genoeg om hem mijn stem (definitief) te geven voor nu.
Ik vind het vreemd dat je Pascal nog helemaal niet noemt als verdachte, en meteen daarna het eens bent met een argument tegen hem, maar dat het nog niet sterk genoeg is voor een definitieve stem. Ik vind dat klinken alsof je hem dan toch al wel verdacht zou vinden, anders is hij een mogelijke definitieve stem sowieso niet waard lijkt me?
En dan nog iets later (nu wel in een andere post) zeg je dat je op Elrike gaat stemmen als je niets beters weet. Wederom komt deze naam vanuit jou volledig uit het niets. Gezien het aantal mensen dat ondertussen al over Elrike is begonnen voelt dit een beetje meeloperig. Waarom zou je op Elrike stemmen als je zelf al drie mensen gevonden hebt die je wantrouwt? Ik kan me niet voorstellen dat Elrike al iets gedaan heeft wat je verdacht vindt namelijk. Heel vreemd allemaal.

Maar, zoals ik eerder al zei: de argumenten die ik tegen Matthijs gehoord hebt vond ik allemaal nog zeer matig

Melanie en Kim reageren inderdaad de hele tijd precies na elkaar. Heel typisch. Overigens kan ik van allebei nog niet zo veel hoogte krijgen. Wat het opvallend maakt dat Melanie zelf zegt Kim (en Renate) het meest te vertrouwen. Maar waar komt dat vandaan? (Marieke vroeg dit ook al).
Plus, Matthijs zegt Melanie te vertrouwen. Ook hier vraag ik me af waar dat vandaan komt. Vooral dus omdat ik zelf van zowel Kim als Melanie geen hoogte kan krijgen, dus het interessant vind hoe anderen dat wel kunnen.

Dat was het wel weer zo'n beetje.. Als ik naar het spelerslijstje kijk, dan heb ik nog niet echt verdachten, dus dat maakt het allemaal wat lastig.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1

Bericht door Mariska »

Hahaha, zei ik heel stoer dat ik in pauze ging reageren, had de wifi storing... en ja mijn bundel is eraan, dus na lang tafelen en radlers drinken, ben ik aan de klus die teruglezen heet, begonnen.

Werd ik daar veel wijzer van? Heel eerlijk, niet echt. Wat echter voor mij wel duidelijk is geworden, is dat ik hoogstwaarschijnlijk niet op Elrike ga stemmen.

Tuurlijk, ze is hier niet actief en het spel is leuker met actieve spelers, maar haar naam wordt 1 keer genoemd, en meteen zie ik 4/5 spelers die op haar willen gaan stemmen. Dat gaat wel een beetje heel gemakkelijk naar mijn mening. Let op, ik zeg niet dat ze geen wolf kan zijn, maar ik heb hier geen goed gevoel bij. Ik mag toch aannemen, dat wanneer ze weer niet stemt, dit niet zonder gevolgen zal zijn. (Lola?)

Maar ja, op wie dan wel te stemmen? Nog zo'n goede vraag en heel eerlijk, ik heb nog geen enkel idee. Misschien moet ik nog een keer gaan teruglezen, want ik ben alles al weer kwijt ( Korsakoff slaat vroeg toe dit jaar...)

Oh ja, wat ik ook nog wilde zeggen. Inge, goed om te horen dat een van mijn posts jou in positieve zin was opgevallen, weet je toevallig nog welke post dat was en wat je er goed aan vond? Ben gewoon narcistisch benieuwd :mrgreen:
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1

Bericht door Mariska »

Oh ja, wat ik ook nog wilde zeggen. Als er twee mensen een vete hebben naar elkaar, of een heftig meningsverschil, laten we het voorbeeld Renate en Bert noemen, dan hoeft dat natuuelijk niet te betekenen dat ze niet in hetzelfde kamp zitten. Als burgers is dat logisch, maar ik heb dit ook wel eens bij wolven gezien. Niet op de eerste dag, maar ik wilde het toch even noemen.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1

Bericht door Lola »

Mariska schreef:
23 jul 2019, 20:39
Ik mag toch aannemen, dat wanneer ze weer niet stemt, dit niet zonder gevolgen zal zijn. (Lola?)
Zeer zeker. 🙂

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1

Bericht door Inge »

Ik wil toch even zeggen dat ik het leuk vindt dat Lola zo'n toegewijde spelleider is. Bij elke vraag komt ze echt megasnel met een antwoord. Dus yay <3

En uh, Mariska, ik geloof dat het deze was:
Jeetje jongens, wat zijn jullie allemaal goed bezig. Ik merk dat het me even wat moeite kost om scherp te zijn en er weer in te komen na zo'n lange tijd.

Ik snap dat je in de nacht niet al je theorieën gaat delen, dat vind ik op zich best logisch, maar aan de andere kant, als je ideeën hebt, dan kun je ze beter delen, voordat je dood bent, toch? Of zeg nog niets daarover.

Trouwens, gefeliciteerd Inge! De manier waarop je dit spel aanvliegt, geeft mij vertrouwen dat je probeert de best mogelijke kampleidster te zijn.

De BM verkiezing kan later wel wat licht schijnen over het stemgedrag, maar omdat we nu nog eigenlijk geen bal weten, kan ik nog niet zoveel met de hele stemvolgorde. En ja, dat is inderdaad heel gemakkelijk gezegd. Ik lees dingen 12 keer opnieuw, maar er zijn me niet echt heel veel dingen opgevallen. Ja vreemde uitspraken hier en daar, en vaagheid alom, wat dan niet zo goed is voor een speler als ik, waar het lang duurt voordat een kwartje valt.

Ok, voordat dit echt een hak op de tak post wordt (ik kom letterlijk net mijn bed uitrollen en heb nog niet eens mijn lenzen in, of überhaupt koffie gehad), voor nu vind ik het volgende opvallend (nee, nog niet heel verdacht, maar opvallend).

1. Floris gebruikt andere info, dit heeft hij gezegd in de verkiezing tot kampleider ( ik snap geen bal van dat quoteren)
Waarom zou je dit zeggen, als je er niets over wil zeggen?

2. Renate. Lekker fel hoor, maar wat zeg je nu eigenlijk? Een "zeker" iemand, we zijn met 18 mensen. En als nou net die ene persoon doodgaat, dan wil je wat zeggen? En anders niet? Omdat je bang bent de pineut te zijn? Sorry, maar dat vind ik wel wat makkelijk.
Waarbij ik het niet per se eens ben met alles in je post. Eigenlijk kan ik ook niet zo goed aangeven waarom ik hem precies goed vond. Maar vond om de een of andere reden vooral het stukje over de BM verkiezing wel fijn? Want ik heb zelf ook al ergens gezegd dat de BM-verkiezing vooral later informatie kan geven en nu nog niet heel veel, dus daar was ik het vooral mee eens. Geen idee. Ik weet ook al niet meer precies wat ik allemaal dacht. Ik was een uur aan het lezen xD

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1

Bericht door Mariska »

Hahaha dat van dat lezen, snap ik helemaal!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1

Bericht door Renate »

- Er vallen mij diverse pacts op: Edy en Inge zijn het opmerkelijk vaak eens. Om inhoudelijke of wolfstechnische redenen? Stelletje kan ook
- ook Mel en Kim trekken veel samen op. Een stelletje? Iemand die het muziekduo uit de 80’er jaren nog eens bij elkaar wilde brengen? (of zijn jullie daar allemaal te jong voor?)
- Inge komt erg nadrukkelijk op voor Matthijs: nog een stelletje?
- Tussen Hugo, Inge, Nick en Bert lijkt ook een connectie te bestaan. Hugo spreekt expliciet uit dat hij de andere drie vertrouwt, Bert vindt dat hij en Hugo bijna als een eeneiige tweeling reageren, Hugo wuift dat een beetje weg maar intussen geeft hij aan dat hij Bert wel vertrouwt
- Edy is véél feller en, ja zelfs, vileiner dan hoe ik haar normaalgesproken ken in een burgerrol.
- Matthijs geeft bij de theorie “de stillen worden er het eerst uitgewerkt door de wolven” aan dat die theorie van Marieke komt. Maar Marieke heeft dat in dit spel volgens mij niet zo uitgesproken. Wél in het vorige wolvenhol, bij het testspel
- Nou kán het natuurlijk dat Matthijs dat hele spel is gaan teruglezen maar daar geloof ik niet zo in. Het kan ook dat het toch ergens eerder in het spel al door iemand is verteld. Maar waar dan? De derde mogelijkheid is dat hierover in het wolvenhol actief van gedachten is gewisseld.
- Jeska doet volgens mij wel goed haar best, en ze speelt voor het eerst online ww, haar geef ik graag het voordeel van de twijfel
- Pascal, waar blijf je? Ik kan weinig zinnigs over je zeggen
- Op een of andere manier vertrouw ik Kim. Maar waarom in vredesnaam? Schoorvoetend moet ik bekennen dat dat mogelijk alleen maar is omdat ze mij vertrouwt.
- Wouter: heb nog nooit eerder online met Wouter gespeeld. Kan echt helemaal geen hoogte van hem krijgen. Maar we moeten hem sowieso nog even in het spel houden nu hij zo sterk blijkt met statistiek. Toch fijn om zwart op wit te zien dat er op zéker een Franse speler in het ww-team zit.
- Mel en Kim: wie van jullie was er toen in Frankrijk ook al weer wolf en hield de ander tot het laatst toe voor de gek? Die vertrouw ik dan ook niet van jullie 2en.
- Inge vertrouw ik normaal gesproken wel (ook als ze hartstikke slecht blijkt te zijn) maar op een of andere manier wil dat dit keer niet lukken. En ik weet dat de burgemeesterstheorie op haar nooit van toepassing is. Ik zie haar zó in een weerwolvenhol, met Edy en Gerry. En vooruit: dan ook met Bert en Hugo, want die vertrouwde ik toch al niet.
- van Floris horen we niks. Jammer! Overigens wees Inge mij er gisteren op dat hij zich nou ook weer niet zó heimelijk als BM heeft gekandideerd. Dat moest ik met haar eens zijn. Maar toen naderhand in lijstjes bleek dat zijn kandidatuur niet was geland, heeft hij ook werkelijk geen énkele keer geroepen dat ook hij zich had aangemeld. Dus toch heimelijk!
- Bert en Hugo blijven bij mij op een minnetje staan, ivm het proberen gesignaleerde hints bij mij los te peuteren. Het moet echter gek lopen wil ik op één van hen stemmen, zij zijn zo lekker actief!
- Mariska staat bij mij ook nog op een min, om dezelfde reden en omdat ze wel erg makkelijk meeging in de sociale wolventheorie, maar anderzijds gaat ze niet makkelijk mee in de hetze op Elrike. Kan natuurlijk ook dat ze daar een stelletje mee is
- Ik denk dat óf Gerry, óf Elrike slecht is. En dan neig ik iets meer naar Gerry. Ik heb twee keer eerder meegemaakt dat Gerry slecht was en toen snel Elrike eruit werkte, waarschijnlijk omdat dat wel zo praktisch is als je partners bent, dan kan je er daarna tenminste vrijuit over praten. Iedereen moppert nu op Elrike, omdat ze niet post. Wat is dan logischer dat Gerry haar er even aan haar haren bij sleurt? Maar dat doet hij niet. Rara, waarom? Gerry krijgt ook een minpuntje.
- Maar stel dat Gerry wolf is, dan komt Nicks onverwachte stemwissel – van Inge naar Gerry – ook in een ander daglicht te staan. Is er in het hol een stemafspraak gemaakt? Mmmmmm….ook een minnetje voor Nick
- Marieke is veel actiever dan de vorige keer, toen ze wolf was. Nou lag ze er toen ook gelijk uit, dus het zegt misschien niet veel. Maar vooralsnog geef ik haar een voorzichtig plusje.


Kortom: er zitten 4 stelletjes en 7 wolven in. En alleen Marieke is een medeburger.
Ai, dit wordt moeilijk.

Even op een rijtje (hoop niet dat ik iemand overgeslagen heb):
Gematigd positief:
- Marieke

Neutraal:
- Mel
- Kim
- Jeska
- Pascal
- Floris

(gematigd) negatief:
- Edy
- Inge
- Matthijs
- Nick
- Elrike

Behoorlijk negatief:
- Bert
- Hugo
- Mariska
- Gerry

Ik denk dat mijn stem naar Gerry gaat, omdat ik echt denk dat er zoiets aan de hand is. Mocht Elrike er toch uit gestemd worden en blijkt ze goed, dan weet ik het wel bijna zeker.

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”