Hemelwolk

Engeltjes verzamelen!
MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Hemelwolk

Bericht door MMarieke »

Afbeelding
Lola schreef:
09 jul 2019, 22:06
Mark schreef:
09 jul 2019, 14:34
dan is de vraag was er 1 persoon die Marieke eerst probeerde te beschermen ??
Ik denk trouwens dat Mark dit omgekeerd bedoelt van hoe het opgevat wordt. Er hoefde niet echt iemand beschermd te worden behalve Marieke 😂 dus ik denk dat hij doelde op iemand die haar beschermd heeft, niet iemand die zij beschermd heeft.
Ja precies, ze proberen zo te achterhalen wie mijn medewolf is.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Hemelwolk

Bericht door Hugo »

Nick schreef:
10 jul 2019, 08:58
Ik vraag me af of er uberhaupt een heks en een genezer in zitten...
En drie minuten later valt er geen slachtoffer :lol:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Hemelwolk

Bericht door Lola »

Misschien kon die ene wolf het gewoon niet eens worden....... 🤔😂 deadline missen is ook een ding (maar toegegeven niet heel realistisch).

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Hemelwolk

Bericht door Hugo »

Oh dank dat je me eraan herinnert, ik moest nog wat zeggen
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Hemelwolk

Bericht door Hugo »

Ze zijn wel leuk druk bezig daarbeneden hè ^^ Voelt alsof er weer leven in zit, vergeleken met de eerste dag.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Hemelwolk

Bericht door Lola »

Lea schreef:
10 jul 2019, 11:25
Edy stelde zich ook verkiesbaar en steunde Nick wel heel snel in zijn suggestie. Misschien omdat ze al wist dat hij correct was en dat haar ‘medewolf’ Marieke hier niet meer onderuit zo komen?
Zo veel van de dingen die ik in de hemel zeg, komen later ook in het spel voorbij... dode trendsetter 8-)
Nick schreef:
10 jul 2019, 13:39
Daarnaast vindt Lea Edy verdacht, omdat ze met mij mee ging. Dat vind ik niet verdacht, maar volkomen te begrijpen ;) Je merkt vaker dat iemand met veel charisma snel wordt gevolgd (met name door vrouwen van middelbare leeftijd).
Oh Nick <3
Edy schreef:
10 jul 2019, 14:49
Mark heeft er de nadruk op gelegd dat hij maar hoopte dat de genezer/heks zijn werk zou doen (of zij, maar dat wordt wat vermoeiend, steeds allebei noemen). Als het dan een genezer is, dan zou de genezer misschien denken dat het niet handig is om jou te beschermen, aannemende dat de wolf nu niet op jou ging stemmen. Dan gaat er misschien wel een burger uit, maar heeft de genezer de volgende nacht wel kans om jou te beschermen. De wolf (Mark) gokt daar dan op en stemt alsnog op jou. Gebeurt dat niet, zoals het lijkt, dan heeft hij de volgende nacht alsnog de kans. Allemaal aannemde dat de genezer in het spel zit.
Ik moest dit echt vier keer lezen voordat ik het een soort van kon volgen, holy shit. Ik weet nog steeds niet zeker of ik het volledig begrijp.
Mark schreef:
10 jul 2019, 15:23
en hoe kan nick er achter komen net als mij. door punten te tellen ik weet namelijk dat hugo altijd probeerd dicht bij de 0 spellen te maken. en er is genoeg kans zeker met ene kleine groep dat de ziener er juist uit word gehaald om het voor de wolven iets makkelijker te maken, want een ziener in kleine groep is erg sterk.
Ik wilde me al gaan afvragen hoe Mark daarmee op 'geen Ziener' was uitgekomen, want toen ik ging tellen kwam ik juist uit op wél een Ziener, maar daar komt hij gelukkig op terug. Twee Burgers vind ik echt te weinig tho.
Hugo schreef:
10 jul 2019, 17:13
Ze zijn wel leuk druk bezig daarbeneden hè ^^ Voelt alsof er weer leven in zit, vergeleken met de eerste dag.
Jaaaa, zonder info van de zogenaamde Ziener moeten ze daadwerkelijk discussiëren en zelf op zoek! Heerlijk.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Hemelwolk

Bericht door Lola »

Edy schreef:
10 jul 2019, 17:29
Grappig, zo’n rekensommetje! Nooit geweten ;)

(...)

Aannemende dat Hugo zich idd aan deze verdeling houdt.
Really?! Edy zegt gekke dingen hier.
Edy schreef:
10 jul 2019, 17:29
Mark, ik verdenk jou niet om rare redenen maar om goede redenen. Hieronder nog een keer wat ik denk dat jij als wolf gedaan hebt:
- jij wijst mensen in je post erop dat het belangrijk is om de ziener te beschermen;
- jij gaat ervan uit dat mensen denken dat de wolf nu niet de ziener zal aanvallen, omdat de ziener beschermd zal worden.
- je gaat ervan uit dat de genezer nu ook de ziener niet echt zal beschermen. Dat heeft immers geen zin. De wolf durft nu niet de ziener aan te vallen.
- jij valt toch de ziener aan, hopende dat deze nu niet beschermd is.

Er zijn diverse spelers waarbij ik niet verwacht dat ze op die manier denken, maar van jou denk ik het wel.
......nope, ik snap het nog steeds niet.
(Ik bedoel, ik begrijp de kern, maar dit is echt niet te volgen, sorry hoor.)

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Hemelwolk

Bericht door Hugo »

Edy probeert volgens mij een soort dubbel-trippelbluf uit te leggen, maar ik volg 'm eerlijk gezegd ook niet helemaal XD Het is in elk geval iets dat Mark blijkbaar zou doen ;)
Lola schreef:
10 jul 2019, 17:44
Edy schreef:
10 jul 2019, 17:29
Grappig, zo’n rekensommetje! Nooit geweten ;)

(...)

Aannemende dat Hugo zich idd aan deze verdeling houdt.
Really?! Edy zegt gekke dingen hier.
Wat bedoel je? Dat ze het niet zou hebben geweten of dat ik me daaraan zou houden?
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Hemelwolk

Bericht door Hugo »

Edy schreef:
10 jul 2019, 17:29
Grappig, zo’n rekensommetje! Nooit geweten ;)
Overigens eens met Lea dat 1/3 kans dan veel te weinig is voor de wolf om de zienerrol te claimen.
Dus ik stel voor dat we daar over ophouden.
Wat ik er nog wel bij bedenk is dat de kans op een 3e wolf dan uitgesloten is, omdat het verschil tussen + en - te groot wordt. Aannemende dat Hugo zich idd aan deze verdeling houdt.
Om verder hierop in te gaan: 1/3 kans? Hoe komen ze daar bij? Ik heb niet alle mogelijke scenario's opgesteld en toen gedobbeld welke het zou worden... Er is geen kansberekening hier :p

Enneh.. Even rekenen:
Wolf (-6)
Wolf (-6)
Wolf (-6)
Ziener (7)
Heks (4)
Genezer (3)
Jager (3)
Burger (1)
Burger (1)

Is in theorie (+1), in balans. Maar natuurlijk totale bullshit (want 3-6, zie eerdere posts hier). Dus je moet je niet blindstaren op die nummertjes, je moet ook een beetje logisch nadenken :P
Daarnaast wil ik nog zeggen dat de nummertjes bedacht zijn voor Ultimate Werewolf, en daarop 'gebalanceerd' zijn (alhoewel ik het er niet altijd helemaal mee eens ben *kuch* Martelares = Genezer? *kuch*); bij WvW kan je ze hooguit als een vuistregel behandelen en daarop wat proberen te balanceren, maar dan ben je eigenlijk een beetje gek bezig.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Hemelwolk

Bericht door Hugo »

Maaike schreef:
10 jul 2019, 18:00
Ik snap alle verdenkingen richting Mark, echter heeft Mark in Frankrijk wel laten zien dat hij wel weet hoe hij wolf moet spelen en zou ik eigenlijk verwachten dat hij als wolf iets tactischer te werk zou gaan of zo? Het komt nu op mij over alsof Mark alles wat er in zijn hoofd op komt ook maar meteen hier post en met ons deelt.
:lol:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Plaats reactie

Terug naar “Hemel”