Hol

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Hol

Bericht door Belle »

Djamila mag in het ruimte-tijd continuum verdwaald raken.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Hol

Bericht door Belle »

De heks die Lola meegenomen heeft. Mooizo.

Wel denk ik dat we alleen nog maar kunnen winnen als we er vandaag een burger uitkrijgen. Eens kans die ben ik bang niet heel groot is, gezien wij het meest wantrouwd worden en Kayan en Bas juist redelijk vertrouwd.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Hol

Bericht door Matthijs »

Hmm het wordt inderdaad lastig. Als het allemaal shady wordt moeten we sowieso elkaar onder de bus gooien. Ik denk dat we het beste Edy kunnen zwartmaken. Ik heb gelukkig al mijn wantrouwen in Edy uitgesproken eerder dus ik denk dat ik vandaag op haar ga inzetten. Ook onder het mom dat de BM blijkbaar nog nooit aangevallen is. Nu hopen dat Kayan dan niet edy maar bas bekeken heeft! Of hopen dat ze juist Lola bekeken had en er niks aan had :angel:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Hol

Bericht door Matthijs »

Oké, in theorie is Edy 100% veilig als burger zijnde. Als je namelijk theoretisch bekijkt (wat ik niet ga doen in het forum!) dan is de situatie als volgt:
2 wolven (mogelijk) tegen 3 burgers. Stel Edy is BM-wolf. Dan is het spel nu klaar want dan stemt zij samen met haar medewolf op iemand voor 3 stemmen. De drie andere burgers kunnen daar niks tegenin brengen. Want Edy beslist gelijkspel. Daarna winnen de wolven dus in dat scenario.

Kayan is ook een beetje vrijgepleit door haar run op Ida, maar ik ga dit zeker in twijfel trekken. Deels onder het mom dat ze misschien geluk had? Of dat ze pluspunten wilden verdienen bij de burgers.

Om de een of andere reden is Bas ook zowat vrijgepleit? Ik zie hem in elk geval nergens terug in de overzichten als verdachte.. Het probleem is dan dat wij twee overblijven. Daarom stel ik het volgende voor: laten we elkaar nog niet vertrouwen op het forum. En als het allemaal misgaat, dan zouden we deze theorie kunnen opperen om daarmee Bas en jou/mij onder de bus te gooien. Dan hebben we nog een kleine kans om te winnen. In termen van flowcharts:

1a. Als een burger vandaag sterft, winnen we. We kunnen dan een tweede burger opeten en dan blijven we 2-1 over.
1b. Als vandaag blijkt dat jij of ik gaat sterven, dan moeten we een theorie opperen voor een tweede wolf, zoals die hierboven.
2. Daarmee wordt Edy vrijgepleit, maar Bas niet. Dus dan in de volgende nacht moet de overgebleven wolf Kayan opeten.
3. Dan op de daarop volgende dag hopen dat we Edy en Bas tegen elkaar op kunnen laten spelen, waardoor één van die twee sterft en wij winnen.

Ik denk dat we nog wel een kans hebben om te winnen, maar het spel wordt wel vandaag zo'n beetje beslist ben ik bang...
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Hol

Bericht door Matthijs »

Ik bedenk me trouwens net opeens een superwilde theorie. Wat nou als er toch nog een vervloekte in zit? En als dat Edy blijkt te zijn die opgegeten wilde worden als BM of Kayan als ziener? :lol: Dat zou wel echt het tij kunnen keren, maar ik ben er bang voor. Met trouwens de nieuwe informatie dat er een ziener en jager in zit kom ik nog terug op de telling:

We hebben 3 wolven,wat -18 is.
Dan hebben we een ziener, +7
Een jager +3
Een heks +4
Een slapeloze +3
En 4 burgers? +4

Dat zou neerkomen op -18+21 = +3, ofwel in het voordeel van de burgers? Dat doet mij er echt aan twijfelen dat die 4 burgers echt slechts burgers zijn (dus dat Edy en Bas saaie burger zijn). Het kan zijn dat Kayan geen ziener is, maar gewone burger of zieke (brengt het op -3/-1) met een goeie wolvenradar. Maar ik vermoed dat Edy of Bas iets in hun schild voeren.
Minion zal het niet zijn, want dat hadden we geweten.
Tovenares zou kunnen, maar die hebben we dan nu wel echt nodig. (is -3 waard -> -1)
Dronkenlap kan ook nog, maar dan zal dat een gewone burger worden, wat het weer problematisch maakt. (is -3 -> -1)
De doppelgänger kan ook nog, maar die heeft dan niet Ida gedubbelt. Misschien dat die nog een van ons gedubbelt heeft, wat wel heel leuk kan worden nog :banana: (is -2 -> 0)
Vervloekte is ook zeker nog een optie. (is -3 -> -1)
In theorie kunnen we te maken hebben met 's werelds ongelukkigste vampier. Die dan op elke nacht al slachtoffers koos die zouden sterven (Dus Thijs en Djamila/Lola). (is -8 -> -6)
Het zou kunnen zijn dat er nog een droomwolf is? Maar dan had ik die nu toch al wel verwacht. (is -5 -> -3)
We kunnen ook te maken hebben met een cupido. Ik had die al uitgesloten deels doordat er geen deadline was voor cupido. Maar als die erin zit hoop ik ten zeerste dat die níét jou gekoppeld heeft, maar twee burgers :lol: (is -3 -> -1)
Lycan kan ook zeker nog. (is -1 -> 1)
Als jij trouwens weerwolvenjong bent, zeg dat alsjeblieft :lol: Want in dat geval kunnen we nog besluiten de stemming op jou te laten gaan zodat ik twee burgers (Edy en Kayan) eruit kan halen overdag in de hoop dat ik het BM schap krijg (wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren, maar toch).
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Hol

Bericht door Belle »

Om de een of andere reden is Bas ook zowat vrijgepleit? Ik zie hem in elk geval nergens terug in de overzichten als verdachte.. Het probleem is dan dat wij twee overblijven. Daarom stel ik het volgende voor: laten we elkaar nog niet vertrouwen op het forum. En als het allemaal misgaat, dan zouden we deze theorie kunnen opperen om daarmee Bas en jou/mij onder de bus te gooien. Dan hebben we nog een kleine kans om te winnen.
Welke theorie bedoel je hier precies?

Verder heb ik zelf Edy ook al eerder wantrouwt, dus daar kan ik ook makkelijk op doorgaan, al wordt dit misschien wat opvallend. Ik ga ook wat shade richting Bas gooien, vanwege zijn Lola theorie die ik nu aan het ontkrachten ben.
Het is vooral hopen dat we iemand mee krijgen op Edy en niemand met Edy meegaat. Ik ga in ieder geval wel laat stemmen zodat we meer kans hebben dat we een burger eruit werken.

Ik hoop inderdaad stiekem dat de vervloekte of een andere voor ons gunstige rol in het spel zit. Maar dan moeten we die wel net zien op te eten.

Ik ben trouwens niet het wolvenjong, gewoon een weerwolf.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Hol

Bericht door Belle »

Als er een vervloekte inzit, heb ik trouwens wel het idee dat Edy dit zou kunnen zijn, dus dan zouden we haar 's nachts eigenlijk willen opeten.
Lastig, want ze is wel het makkelijkst te lynchen overdag, denk ik.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Hol

Bericht door Matthijs »

Ik bedoelde de theorie die blijkbaar Bas al had gepost :$ Over dat Edy hoogstwaarschijnlijk goed is omdat anders het spel nu was afgelopen. Ik heb deze theorie nu in mijn post al wat ontkracht. Ik denk dat ik zeker niet als eerste ga stemmen. Ik weet nog niet zo goed of ik een run op Edy of Bas wil starten, maar in principe wil ik (lekker toepasselijk) heel veel zand in de ogen van alle burgers strooien zodat we misschien door wat chaos kunnen winnen.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Hol

Bericht door Belle »

Well, succes, het ziet ernaar uit dat ik het loodje leg vandaag, rip.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Hol

Bericht door Matthijs »

Hmm het ziet er inderdaad niet goed uit. Heb jij nog advies wie ik zal opeten vannacht? Zal ik toch maar gewoon Kayan doen in de hoop dat ze vervloekt is oid, of moet ik Edy doen om te kijken wat daar schuilging? Edy zegt zelf dat ze "niets bijzonders" is dus ik ga ervanuit dat ze normale burger is. Kayan heeft kans ziener te zijn, maar dat vind ik dus wat apart. Bas is een beetje wildcard, dus misschien dat daar wat aan de hand is? :shrug:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Plaats reactie

Terug naar “The Creepy time portal”