dag 3: welkom in het zand

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

dag 3: welkom in het zand

Bericht door Floris1987 »

De timevortex begon zich te openen boven Egypte. Met steeds snellere rondjes werd de opening groter en kwamen er 5 personen uit de vortex zetten.
Ze knalde met een flinke knal op het zand. Ze waren allemaal gekleed in Egyptische kleding. Want ja we waren terechtgekomen in 1330 voor Christus

5 mensen zal je zeggen. Ja 5 want er waren en 2 achter gebleven in de Vortex.
Djamilla was Heks en Lola was de insomniac

We hebben nog over

Matthijs
Belle
Bas
Kayan
Edy

deadline word woensdag 21:00

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: dag 3: welkom in het zand

Bericht door Edy »

Arrgghh, RIP Djamila en RIP Lola!
Djamila heeft kennelijk haar dodendrankje gebruikt en helaas niet een wolf kunnen schieten. Lola had de rol die ik dus bij Djamila bedacht had voor lange tijd.
Ik ga nog nadenken over Djamila en Thijs op dag 1, maar ik denk wel wat geleerd te hebben n.a,v. de rol van Lola en haar keuzes.
Haar buren waren Renate en Belle en zij heeft een keer op Renate gestemd. Dit zegt mij nu dat zij door heeft gekregen van de spelleider dat 1 van haar buren slecht was. En aangezien dat uiteindelijk niet Renate was, moet dat dan Belle zijn.

Dus die zal mijn lynch keuze worden.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: dag 3: welkom in het zand

Bericht door Edy »

Het is me nog steeds niet duidelijk waarom Djamila nu zo perse Thijs wilde redden op dag 1.
Zoals Floris aangeeft, zijn er nog maar de volgende spelers:
Matthijs
Belle
Bas
Kayan
Edy

Als het goed is zitten er nog 2 wolven in en een ziener ga ik toch van uit. Dan heb je mijn rol, die niets bijzonders is en dan blijft er dus nog maar 1 rol over die ik niet weet. Maar het lijkt me niet aannemelijk dat er naast de heks nog een beschermer in zit toch? Of is dat wel logisch? Maar zo niet, dan zou Djamila als heks dus Thijs hebben moeten redden in nacht 1 wat mij toch echt heel onwaarschijnlijk lijkt.
Overigens is de rol van Lola de enige die alleen uit UW komt. De andere rollen (jager, heks, burgers) zijn basisrollen. Gezien mijn eigen rol vraag ik me af of er verder wel UW rollen inzitten, of dat alleen de slapeloze als extra rol erin is. Ik ben in ieder geval niet zo bezig met de vele mogelijkheden die er nog zouden kunnen zijn, omdat ik betwijfel eigenlijk dat die er zijn.

Als er dus GG zijn die meer info hebben is het misschien tijd om daarmee naar voren te komen. De ziener bijvoorbeeld?

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: dag 3: welkom in het zand

Bericht door Bas »

RIP Djamila en Lola
Laten we beginnen met Djamila als heks.
Op dag 1 zegt Djamila dit:
Djamila schreef:Geen slechte vibes: Thijs, Ida, Belle
Neutraal: Renate, Kayan, Edy, Matthijs
Lichtelijk meh-gevoel: Bas
Geen mening: Mark, Lola
Ik ga ervan uit dat Djamila dus haarzelf gered heeft. Anders was ze waarschijnlijk wel iets duidelijker geweest over wie ze vertrouwde. Zeker aangezien ze ook al gezegd had dat ze in vorige spel als genezer aangaf wie ze had beschermd.

Dan Lola als slapeloze.
Het feit dat Lola op Renate stemde, betekent dat er iemand naast Lola wakker geworden heeft moeten zijn. Het feit dat dat niet Renate is, moet het wel Belle zijn.
Nou betekent dat niet met 100% zekerheid dat Belle slecht is, maar die kans is wel enorm groot.

Dan we zijn met 5 mensen over. Het feit dat het spel doorgaat betekent dat er een van twee mogelijkheden zijn:
1. Edy is geen wolf.
2. Edy is een wolf en er zit een lone wolf in het spel.
Maar als het nummer 2 is, dan wint of Edy of moet de (lone) wolf nu op Edy stemmen om nog een kans te maken.
Ik ga er dus even vanuit dat Edy goed is.
Dan houd ik
Matthijs, Belle en Kayan over.

En eigenlijk wil ik mijn mening over hen nog even laten wachten tot ik van hun hoor. Zeker van Matthijs en Belle wil ik wat horen, aangezien zij beide sinds de vorige dag niet meer inhoudelijk hebben gepost. Dus ik hoop dat zij morgen in de loop van de dag wat van zich laten horen en dan zal ik daarna mijn, gedeeltelijk daarop, mijn mening baseren.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: dag 3: welkom in het zand

Bericht door Kayan »

Rip Djamila en Lola. Beide excuses :'). Ik ben dit spel ook mega slecht in het spelen van 👀🤣
Beetje balen dat de run op mij op dag 1 dus echt domme pech is geweest.

@Bas, Belle is pas de tweede nacht actief geweest. Want anders is het niet logisch dat Lola pas op dag 2 zo op Renate ging (dag 1 wist ze namelijk niks en ging ze op mij). Ik kijk morgen even welke rol er pas in nacht 2 actief is...

Ik vind het verder ook heel lastig om Edy te vertrouwen, normaliter is ze zo'n gesleepte persoon en nu is ze vooral op en neer aan het rennen en snapt ze naar eigen zeggen het spel niet (en ik geloof er ook niet zo in dat ze op dag 2 mij niet kon volgen 👀) . De run op Renate was ook zeer bijzonder en het is ook interessant dat Djamila vannacht slachtoffer was en niet ik. Wat me dus doet denken dat Djamila in nacht 1 Thijs heeft beschermd en de volgende dag dus Thijs er wel uitgewerkt moest worden want oei oei oei.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: dag 3: welkom in het zand

Bericht door Edy »

@Bas, Belle is pas de tweede nacht actief geweest. Want anders is het niet logisch dat Lola pas op dag 2 zo op Renate ging (dag 1 wist ze namelijk niks en ging ze op mij). Ik kijk morgen even welke rol er pas in nacht 2 actief is...

Ik vind het verder ook heel lastig om Edy te vertrouwen, normaliter is ze zo'n gesleepte persoon en nu is ze vooral op en neer aan het rennen en snapt ze naar eigen zeggen het spel niet (en ik geloof er ook niet zo in dat ze op dag 2 mij niet kon volgen 👀) . De run op Renate was ook zeer bijzonder en het is ook interessant dat Djamila vannacht slachtoffer was en niet ik. Wat me dus doet denken dat Djamila in nacht 1 Thijs heeft beschermd en de volgende dag dus Thijs er wel uitgewerkt moest worden want oei oei oei.
Ten eerste Kayan:
Het is helemaal niet zeker dat Lola perse meteen op Renate zou gaan (of Belle) in nacht 1. Omdat ze niet weet wie van de 2 het is kan ze de kat uit de boom gekeken hebben, omdat ze niet meteen haar rol wilde verlinken. In dag 1 hint ze al wel dat ze Renate vreemd vindt, dus de basis kan al gelegd zijn dan. Ze hoeft niet op alletwee te gaan.
Alternatief is dat Belle de vervloekte is en op nacht 1 gebeten en nu weerwolf is. En dat strookt dan weer niet met jouw argument dat Djamila in nacht 1 Thijs heeft beschermd. En ik geloof er niets van dat jij dat niet weet. En in plaats van dieper in te gaan op de theorie van Bas over Belle die dan grote kans heeft slecht te zijn probeer je mij in een slecht daglicht te stellen. Het feit dat ik dezelfde theorie over Lola en haar buren al eerder heb genoemd ga je gewoon aan voorbij.
En hoezo vind je het OOK lastig mij te vertrouwen? Bas geeft juist aan dat hij mij het voordeel van de twijfel geeft. Past niet in jouw straatje blijkbaar.

En ook geslepen (gesleept?? daar is wel een heel leger voor nodig hoor! :lol: :lol: :lol: ) spelers zitten er wel eens naast Kayan, zoals je van jezelf ook wilt aangeven. En dat ik jou wel begrepen zou hebben op dag 2 is teveel eer. Ik begrijp jou zelden eigenlijk, dus ook daar niet. En hooguit zou je kunnen suggereren een bepaalde zienerrol te hebben, maar daar geloof ik niet zo in, want dan had je ondertussen echt wel de BM bekeken en gezien dat daar niets te zien viel!! Dus wat mij betreft is die rol niet van jou!

Het is niet heel interessant dat Djamila vannacht slachtoffer was ipv jij. Want jij zou gewoon wolf kunnen zijn wat mij betreft. Juist meer reden om dat te denken eigenlijk!

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: dag 3: welkom in het zand

Bericht door Matthijs »

Hoi iedereen! Ik wil vooraf aankondigen dat ik wat moeite heb mij echt in dit spel te storten. Zowel voor mij als voor jullie is dat natuurlijk niet leuk. De laidback approach die ik dit spel wilde proberen lijkt iets te laidback te zijn, maar laat mij dat er niet van weerhouden nog iets te posten. Ik wil in elk geval zeggen dat ik beloof vandaag nog met een post te komen. Hierin ga ik meerdere mensen behandelen, waaronder mensen die gestorven zijn (dat zijn er veel sinds ik het laatst iets gepost heb...) Gezien het feit dat we nu toch wel in de "endgame" lijken aan te komen, zal ik op mijn scherpst zijn.

Onderwerpen die ik in volgende posts ga toelichten:
- Mijn stempost van dag 2: "Hij was aan het voorbereiden om op Renate te gaan".
- Mijn stem van dag 2: "Daden zijn beter dan geroep" -> Er zijn nu daden verricht waardoor ik deels terugkom op mijn stem.
- Mijn verdachtes op dag 3: "Great power takes great responsibility" -> Ik denk dat jullie ook wel deels vermoeden waar dit heen gaat.
- Mijn mening over de gestorvenen en de informatie die daaruit te halen valt.
- De verdachtmakingen jegens mij.
- Extra onderwerpen die ik nu over het hoofd zie, maar dan zal aankondigen.

Elk onderwerp (min de laatste) zal ik in een apart bericht posten, zodat jullie tussentijds kunnen lezen en reageren terwijl ik de andere posts maak. Dan hoeven jullie ook niet megalang te wachten en geen megapost te lezen.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: dag 3: welkom in het zand

Bericht door Matthijs »

Laat ik beginnen met het begin: mijn stempost van dag 2 en de aantijgingen qua een wissel naar Renate.
In mijn post van dag 2 zeg ik:
Dus ik neig erover te wisselen naar Renate als dit nodig blijkt te zijn.
Daarmee probeerde ik te zeggen:
'Ik zal naar Renate wisselen uit lijfsbehoud, of als er een gelijkspel dreigt'
Dat is niet hetzelfde als
'Ik ga later vandaag nog naar Renate stemmen'.
Omdat het misschien ambigu opgeschreven is, vallen daar meerdere mensen over:
Renate schreef: Ook Matthijs is zijn stem op mij al aan het voorbereiden en zijn argument is wel heel slap: Omdat ik gezegd heb dat ik er voor het spel nog beter even in kan zetten. Dat levert mij bij hem een minpunt op. Naja!
Djamila schreef:Matthijs stemt op Kayan en zal later naar Renate wisselen. Van goedje naar goedje?
Nu blijken beide mensen zelf goed te zijn, maar ik wil nogmaals benadrukken dat ik niet wilde wisselen, tenzij er nood was (dus lijfsbehoud/gelijkspel). Zelf weet ik ook niet wie goed is en wie slecht, ik kan alleen afgaan op mensen hun woorden en daden. Waarbij dus daden voor mij luider spreken dan woorden.
Ik weet eigenlijk niet of en zo ja hoe ik dit nog verder toe moet lichten? Dus ik laat het voor nu maar hierbij voor dit onderwerp.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: dag 3: welkom in het zand

Bericht door Matthijs »

Dan het tweede onderwerp: mijn stem op dag 2, die op Kayan ja.
Ik blijf van mening dat praters van mij het nadeel van de twijfel krijgen. Ik was zelf van het idee namelijk op dat moment dat Djamila ziener was. Nu dat niet blijkt te zijn, is de rol van ziener weer op tafel. Er is nu een zeker iemand die in aanmerking komt voor het plaatsen van deze rol. Nu je, vrijwel eigenhandig, Ida de wolf eruit hebt geknikkerd (of zou dat dus dubbelspel zijn?!?!) lijkt het erop alsof ziener een logisch gevolg is. Het gevaar is dan natuurlijk wel dat we nu goed moeten kiezen. Als namelijk blijkt dat de zogenaamde ziener slecht is doordat er geen tegengas vanuit een andere partij komt, dan is dit zeer jammerlijk. Aan de andere kant heb ik in een eerder spel ook geclaimd ziener te zijn, maar eigenlijk zieke was. Dus nog steeds een good guy, maar dan met goede gokskills.

Aan de ene kant zou ik nu dus Kayan dolgraag vertrouwen, maar aan de andere kant knaagt er ergens iets bij mij. Want het vertrouwen wat ik heb, komt mij vaak toch nog terugbijten.
Omdat ik deze post maak aan het begin van de rit, durf ik nu nog geen conclusie te trekken. Dus ik kom hier nog op terug in mijn conclusiepost aan het einde van de rit.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: dag 3: welkom in het zand

Bericht door Matthijs »

Dan skippen we eerst naar het vierde onderwerp: de doden.
RIP Renate, Ida, Djamila en Lola.

Allereerst wil ik nog reageren op Ida. Ik weet dat zij niet meer kan reageren, maar dit is nog even een regelkwestie.
Ida zei dat claimen verboden is voor UW spellen, en dat dit in de regels staat. Ik dacht dat we al eerder eens een discussie hadden gehad over claimen, en dat nérgens staat dat claimen verboden is. Behalve dan bij Italiaans weerwolven. Maar dat is niet de variant die wij nu spelen. Dus claimen is zeker niet verboden, alleen het is in mijn boekje een minpunt als mensen overduidelijk iets claimen.

Dan ga ik in op mijn originele vertrouwen richting Djamila.
Ik dacht dat ze ziener was en Thijs als goed had gezien. En dat ze daarom Thijs op dag 1 wilde redden. Nu ze heks blijkt te zijn, werpt dit een ander licht op de situatie. Ik zie eigenlijk maar één logische verklaring waarom ze van Thijs af zou willen wisselen. En dat is als ze Thijs gered heeft op dag 1. "Waarom zou ze Thijs hebben gered? En waarom al op dag 1?!" Goede vraag. Ik ga daar nu een mogelijk antwoord op geven.

Normaal gesproken is Thijs een beetje een wildcard. Hierdoor wordt hij vaak (onterecht) verdacht, zoals nu ook bleek. Ik denk dat Djamila Thijs als slachtoffer zag, en dacht: "Ik ga hem redden, en dan kijken wie hem verdenkt. En daartussen kunnen dan best wel eens wolven zitten. Want die willen hem er dan overdag uit halen." Wie waren degene die op Thijs gestemd hadden op dag 1? Dat waren Renate en Edy. Logischerwijs stemt zij daarom op Renate op dag 2. Renate blijkt echter niet wolf te zijn, maar wel haar ogen op een wolf te hebben (goed gedaan! :tooth:).

Op dag 2 was het moment dat Djamila deze mogelijke theorie kon toepassen. Ze ging stemmen op Renate en snel kwamen er meer mensen bij die ook op Renate stemden. Uit Djamila's handige overzicht zien we het volgende:
Ida 3x = (Kayan (1), Bas (5), Renate (9))
Renate 6x = (Djamila (2), Edy (6), Ida (7), Belle (8), Lola (10))
Matthijs 0x = (Renate (3))
Kayan 1x = (Matthijs (4))
Na Djamila, volgen ook Edy, Ida, Belle en Lola op Renate. Edy zet Renate op een meerderheid van de stemmen, waarna Ida langzaam spijkers op de doodskist nagelt. Renate probeerde zichzelf nog te redden door zich achter Kayan en Bas te scharen richting Ida, maar dit blijkt tevergeefs. (hoewel ze haar stem wel uiteindelijk doorzet!)

Wat betreft mijn vertrouwen in Lola: Ik had gewoon een onderbuikgevoel bij haar dat ze meer te vertrouwen was. Misschien komt dat deels ook doordat Djamila haar leiding volgde op dag 1. De Lola-Kayan-strijd van nacht 2 hielp ook mee, doordat ik van mening was "the enemy of my enemy is my friend". Maar goed, deze strijd was op dag 2 al grotendeels vergaan, dus dat is nu geen goed argument meer.

Ik ga nog wel de berichten van iedereen voor mezelf samenvatten, maar dit ga ik gebruiken in de post waarin ik mijn verdachten bespreek. Dus later meer!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”