Nacht 3

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 3

Bericht door Djamila »

Kayan schreef:
21 feb 2021, 14:29
Rip Renate.

Ik heb nog niks bijgelezen maar de vraag van Bas. Geen idee over Djamila noch edy, behalve dus m'n aanvaringen.

Geen idee wat jij hebt gedaan, Bas 👀 heb je weer je normale verwarrende acties uitgevoerd? 😂
Was ik niet enorm verdacht volgens jou als Ida slecht bleek?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 3

Bericht door Djamila »

Bas schreef:
21 feb 2021, 14:00
Lola schreef:Ik vind dit een vreemde opmerking. Je wantrouwt dan iedereen die niet op Renate heeft gestemd, terwijl je dat zelf dus ook niet doet??? Als je haar zelf niet verdacht vind, hoe kun je anderen dan datzelfde kwalijk nemen?
Als Renate slecht bleek, had ik het heel raar gevonden als mensen mij niet verdacht zouden vinden ja. Dus ik zou ervan uit gaan dat mensen het mij kwalijk zouden nemen en ik zou het anderen ook kwalijk nemen.
Djamila schreef:Ik wil bij deze ook alvast zeggen dat ik hele nare vibes kreeg bij de laatste posts van Bas. Vooral wanneer hij benadrukt de run op Renate niet te snappen. Komt heeeel indekkerig op me over.
Leg me even uit hoe dit mij indekt?
Ik snapte totaal niet waarom Renate nou zo verdacht werd. Achteraf bleek dat ik gelijk had en Renate goed was. Ik zeg in de post nog dat er een kans is dat ik het mis heb en Renate wel slecht is, ik zit dit spel vaker volledig er naast. Dat je dat als indekkend had gezien snap ik nog, hoewel ik dan niet snap waarom een wolf zich zou indekken waarbij een burger dood gaat.

Ik wil van Kayan weten wat ze nu van Djamila vindt en zou haar mening over Edy graag willen.
Op zich verdenk ik Edy niet heel erg, maar als dubbele stem heeft ze een sterke positie in het spel. Waardoor ik huiverig blijf om Edy te vertrouwen.
Dit is juist perfect voor een wolf: niet 'snappen' waarom er een run is en dat een paar keer benadrukken, komt voor mij indekkend over.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 3

Bericht door Bas »

Djamila schreef:
21 feb 2021, 15:15

Dit is juist perfect voor een wolf: niet 'snappen' waarom er een run is en dat een paar keer benadrukken, komt voor mij indekkend over.
Maar waarom? Als ik vroeg op Renate stemde en dan halverwege zeg, "Ik had niet verwacht dat er zo'n run zou onstaan". Kan ik het me voorstellen.
Oh wacht dat was jij ;-)
Djamila schreef:Zelf heb ik nu ook twijfels; had eerlijk gezegd niet verwacht dat er ineens een run kwam op Renate. Echter, ik voel er vrij weinig voor om te wisselen; ze geeft immers geen sterke verdediging in mijn ogen.
Dus nogmaals hoe dek ik me in, door al sinds dag 1 Renate NIET verdacht te vinden en een run op Renate vreemd vind? Want ik snap gewoon niet hoe dat indekkend is.

@Kayan
Ik moet zeggen dat ik jou nu ook 0,0 meer snap. En dat ik hoop dat je even je positie wat verduidelijkt.

Edit: Een punt zat buiten de quote, dus opmaak gefixt.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 3

Bericht door Kayan »

Djamila schreef:
21 feb 2021, 15:12
Kayan schreef:
21 feb 2021, 14:29
Rip Renate.

Ik heb nog niks bijgelezen maar de vraag van Bas. Geen idee over Djamila noch edy, behalve dus m'n aanvaringen.

Geen idee wat jij hebt gedaan, Bas 👀 heb je weer je normale verwarrende acties uitgevoerd? 😂
Was ik niet enorm verdacht volgens jou als Ida slecht bleek?
Klopt. Je keuzes van dag 1 èn 2 zijn behoorlijk frappant. Kan je niet mee oneens zijn.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 3

Bericht door Kayan »

Nog steeds niet bijgelezen BTW. Doe ik morgen! Promise

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 3

Bericht door Kayan »

Djamila schreef:
21 feb 2021, 12:01
Edy schreef:
21 feb 2021, 11:51
Oh, wat Djamila wel zegt hieronder vind ik wel zo verschrikkelijk vals!
Eerlijk gezegd kreeg ik al ergens het gevoel dat jij de jager was en had gehoopt dat jij een wolf zou schieten; goed schot.
Waarom stem je dan op Renate als je denkt dat ze de jager is?
Op het laatste dacht ik dat, uit principe was ik sowieso niet van plan te wisselen, maar met name haar laatste post na de deadline met 'Floris laat ons niet langer wachten' kreeg ik dat idee. Dus rustig aan Edy!

Ik wil bij deze ook alvast zeggen dat ik hele nare vibes kreeg bij de laatste posts van Bas. Vooral wanneer hij benadrukt de run op Renate niet te snappen. Komt heeeel indekkerig op me over.

En er zou natuurlijk goed een wolf onder de Renate-stemmers kunnen zitten.
Nou ik heb eindelijk bijgelezen. Kon het toch niet laten. Maar ik vind het echt fantastisch en fascinerend hoe je dit nu weer op Bas weet te framen. dag 1 zat je ook al zo op de focus👀.

@lola, omdat Djamila op dag 1 ook zo random op Renate stemde, en vervolgens last minute wisselde. Daar stoorde ik me aan. En als ik zo teruglees, snap ik ook oprecht niet zo waarom Renate zo werd verdacht, èn hoe makkelijk dat zo ging. Denk dat Renate het spelletje een stuk beter in beeld had dan menig. Of maybe dat men dat nu gewoon ff niet wilde inzien. Ook goed.

@Bas, klopt dat jullie waarschijnlijk andere info hebben dan ik, maar je kent me langer dan één spel. Mijn spelgedrag kan agressief zijn, zeker als ik gefrustreerd raak (Kudos aan Djamila daarvoor btw. Mijn excuses dat ik me daar makkelijk in kan doortrekken) Overigens, een slecht excuus maar ik ben de afgelopen weken druk bezig met diverse campagnes en gesprekken, dus complete analyses gaan gewoon niet gebeuren. Ik neem het leven van Thijs waar. Joe!

Ik koppelde Djamila overigens aan Ida, omdat ze zo stellig zei dat ze Ida wel vertrouwde om op mij te stemmen op dag 1. Ik vind dat nog steeds een kneiterslechte actie.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 3

Bericht door Djamila »

Kayan schreef:
22 feb 2021, 00:41
Djamila schreef:
21 feb 2021, 12:01
Edy schreef:
21 feb 2021, 11:51
Oh, wat Djamila wel zegt hieronder vind ik wel zo verschrikkelijk vals!

Waarom stem je dan op Renate als je denkt dat ze de jager is?
Op het laatste dacht ik dat, uit principe was ik sowieso niet van plan te wisselen, maar met name haar laatste post na de deadline met 'Floris laat ons niet langer wachten' kreeg ik dat idee. Dus rustig aan Edy!

Ik wil bij deze ook alvast zeggen dat ik hele nare vibes kreeg bij de laatste posts van Bas. Vooral wanneer hij benadrukt de run op Renate niet te snappen. Komt heeeel indekkerig op me over.

En er zou natuurlijk goed een wolf onder de Renate-stemmers kunnen zitten.
Nou ik heb eindelijk bijgelezen. Kon het toch niet laten. Maar ik vind het echt fantastisch en fascinerend hoe je dit nu weer op Bas weet te framen. dag 1 zat je ook al zo op de focus👀.

@lola, omdat Djamila op dag 1 ook zo random op Renate stemde, en vervolgens last minute wisselde. Daar stoorde ik me aan. En als ik zo teruglees, snap ik ook oprecht niet zo waarom Renate zo werd verdacht, èn hoe makkelijk dat zo ging. Denk dat Renate het spelletje een stuk beter in beeld had dan menig. Of maybe dat men dat nu gewoon ff niet wilde inzien. Ook goed.

@Bas, klopt dat jullie waarschijnlijk andere info hebben dan ik, maar je kent me langer dan één spel. Mijn spelgedrag kan agressief zijn, zeker als ik gefrustreerd raak (Kudos aan Djamila daarvoor btw. Mijn excuses dat ik me daar makkelijk in kan doortrekken) Overigens, een slecht excuus maar ik ben de afgelopen weken druk bezig met diverse campagnes en gesprekken, dus complete analyses gaan gewoon niet gebeuren. Ik neem het leven van Thijs waar. Joe!

Ik koppelde Djamila overigens aan Ida, omdat ze zo stellig zei dat ze Ida wel vertrouwde om op mij te stemmen op dag 1. Ik vind dat nog steeds een kneiterslechte actie.
Ik probeer niet te framen, ben oprecht opzoek en ik geef gewoon graag alles bloot wat ik denk in dit spel.
Wie verdenk jij nu er nu van zeker slecht te zijn?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 3

Bericht door Kayan »

Djamila schreef:
22 feb 2021, 09:20
Ik probeer niet te framen, ben oprecht opzoek en ik geef gewoon graag alles bloot wat ik denk in dit spel.
Wie verdenk jij nu er nu van zeker slecht te zijn?
Lola, jij en Matthijs staan hoog op m'n lijstje
Daarna mindere mate Belle en Edy
Bas wantrouw ik het minst, maar argwaan blijft staan.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 3

Bericht door Djamila »

Okay.

Jammer dat de discussie verder beetje uitblijft deze nacht.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 3

Bericht door Djamila »

Goed, mocht ik vannacht sterven, dan hierbij mijn laatste bijdrage.

Ten eerste, excuses voor mijn fouten: iedereen maakt die. Ik trachtte Thijs een kans te geven; helaas was Kayan degene die het moest vergelden. Ten minste had Edy een burger eruit gehaald, en niet iemand met een speciale rol.
Kudos aan Renate; voortaan ga ik niet meer met dezelfde gedachtegang naar jou kijken.

Ik ga even kijken of ik een overzicht aan stemlijstjes kan creëeren

BM-verkiezing Dag 0:

Kayan 1x = (Thijs (1), Djamila (10))
Edy 4x = (Mark (2), Renate (5), Belle (7), Bas (14))
Thijs 0x= (Bas (3))
Bas 1x =(Kayan (4)_
Matthijs 2x = (Edy (6), Lola (8))
Djamila 3x = (Ida (11), Matthijs (12), Thijs (13))

Gebeurtenissen:
Edy wordt bm.
Nacht 1 maakt geen slachtoffers. Iemand wordt wss beschermd.

Dag 1:
Thijs 2 = Renate (2), Edy (3)
Renate 1 = Thijs (1), Djamila (8)
Kayan 3 = Ida (5), Lola (9), Djamila (10)
Djamila 1 = Kayan (4)
Bas = (Belle (6)
Lola = (Mark (7)

Niet gestemd: Matthijs en Bas >:(

Dag 1.5
Edy stemt Thijs eruit > burger

Nacht 2:
Mark wordt opgegeten > burger

Dag 2:
Ida 3x = (Kayan (1), Bas (5), Renate (9))
Renate 6x = (Djamila (2), Edy (6), Ida (7), Belle (8), Lola (10))
Matthijs 0x = (Renate (3))
Kayan 1x = (Matthijs (4))

Renate sterft en is de jager > schiet Ida de weerwolf dood.

Uhmmm dus ja.

Kayan heeft sws een plus voor mij.
Ik zet Bas ook op een positief voor de stem op Ida (sorry voor het gedraai!! Maar ik heb het idee dat je oprecht bent).

Wie me nu negatief opvallen zijn, op basis van de stemoverzichten:
Matthijs, Lola, Belle en in mindere mate Edy.
Denk dat er nog twee wolven over zijn, dus dit kan natuurlijk niet.
Belle weet Dag 1 gespreid te stemmen
Matthijs weet Dag 1 niet te stemmen
Edy op Thijs (een goedje) en Lola op Kayan (die wss goed is).

Ida de weerwolf: wat doet zij in haar posts?
Ze zet mij weer neer als haar steun en toeverlaat, iets wat mij deed denken dat ze goed kón zijn, maar duidelijk heeft ze dit gebruikt als een list. Ida, weet dat ik jou in de toekomst niet meer vertrouw als je dit soort uitingen naar mij doet :lol:

Wat nog meer?

Ik ga even de dagen af met uitzondering van Dag 0: ik kan niks met bm-verkiezingen.

Dag 1:
Edy deelt voorzichtige prikjes uit naar Renate > onderbuikgevoel. En dan zegt ze altijd tegen mij dat ik prikjes uitdeel of aan stemmakerij doe :lol: Lola zegt dit gevoel met Edy te delen.
Belle houdt zich prima off the radar
Ida en Belle neigen ernaar om ook te vinden dat Bas vreemd doet.
Ida zegt dat Edy, Renate en ik wss haar stem niet krijgen. Renate en ik zijn goed, zou ze het durven om Edy als medewolf hiertussen te zetten…?
Heeft geen speciaal idee over Lola. Ik heb het idee dat wolven hun maatjes meestal bij neutraal zetten in hun lijstjes, dus goed om in het achterhoofd te houden.
Lola stemt dus met een zwakke redenatie op Kayan (jaja Kayan ik weet wat je denkt, mocht ik sterven, wordt het hopelijk iets duidelijker).
Ze zegt wel dat ze niet snapt waarom Ida zegt dat ‘Rip, niemand’ vreemd is.

Edy is ontzettend boos vanwege gelijkspel.

Goed, Thijs vliegt eruit door Edy’s beslissende stem.
Hoe reageert men hierop? Thijs is boos (en terecht)
Ik ben lekker aan het kibbelen met Kayan. Ik durf te wedden dat de wolven aan het schaterlachen waren.
Matthijs claimt lekker makkelijk dat hij niet op Kayan of Thijs had gestemd. Hij kan zich vinden in Ida’s uitspraken. Hij zegt dat hij en Bas Ida in het vizier hadden?
Hij vindt het niet negatief dat ik van stem wisselde. Hij gaat wel tegen Ida in. Zou een wolf dat op deze manier doen met een maatje, vraag ik me af.

Edy is het roeeerend eens met Kayan, zegt dat ik een wit voetje probeerde te halen etcetc

Maar goed, op basis van deze dag 1 en nacht 2, vallen Lola en Belle me nu het negatiefst op. Vanwege hun stem en het off-the-radar van de discussie.

Dag 2:
Ik had expres gewacht met m’n post; probeer dus met lichte hints uit te leggen waarom ik op Kayan had gestemd en niet op Thijs.
Lola zegt dat Kayan aan het kwatsen is en zegt Ida ook niet te vertrouwen. Weet niet wat ik daarmee aanmoet

Ida zegt het volgende:
Met dank aan de kat op mijn bureau en dus op het toetsenbord... Ik ga verder met de te vroeg gestuurde post!

Kayan mijn stem op jou was met een knipoog, ik had nl een aantal spelers op goed overkomen gezet, waaronder Djamila, Edy, Renate en Thijs.
Omdat ik Belle en Bas een redelijke post vond maken, wilde ik niet op hun stemmen.
Bleven over: Matthijs, Mark, Lola en Kayan. Ik had daarover in mijn post en wilde nog even afwachten, maar aangezien de stemming op een voor mij raar tijdstip zou eindigen kon ik niet meer afwachten. Met nul info is het best moelijk en moet je dus op kleine dingetjes beslissen. Ik vond jou zo niet Kayan achtig spelen, beetje in de schaduw en dat was het punbt van mijn twijfel. Ik stemde dus inderdaad op jou met matig erdenkingen en had ook echt niet verwacht dat er nog anderen ineens ook op jou zouden stemmen. Ik had eigenlijk niemand van de 4 die er super verdacht uitsprong. Je kan dat wolfs noemen, maar dan had ik dat hier natuurlijk niet zelf gezegd. Ik vind Lola en Djamila verdacht van meestemmen, maar: Ik vertrouw Djamila nog steeds, hoewel ik het erg raar vind van haar, dat ze die opmerking over 2 niet stemmende spelers noemt. De reden waarom ik Djamila vertrouw is omdat ze gister iets zei, wat mij onmiddellijk zeer groot vertrouwen gaf. Zo sterk dat ik haar nu nog sterker vertrouw dan gister. Lola haar verdediging, ga ik nog goed lezen, dat warrelde me een beetje voor de ogen, dus daar kom ik op terug. De felheid van zowel Kayan als Lola doet me dan denken aan een burger/burger twist. Maar als Kayan nu al op mij stemt, dan vinds ik dat dan weer niet burgerlijk van Kayan. ik ga me daarin nog eens verdiepen.

Edy: ik geloof je, dat je het oprecht niet hebt opgeslagen, Kan gebeuren en ik benijd je niet om je stempositie.

Maar nu eerst eten, ik heb honger.
net voor verzenden zie ik de oproep van Bas, ik kom nog met mijn verdachten. Inderdaad wij verdenken elkaar altijd enigszins, zelfs toen we ooi samen in het hol zaten ;-)
Wat hier opvalt is dat ze iig 3 burgers op goed overkomen zet (en Edy dus ook weer)
Belle en Bas vindt ze goede posts maken.
Ze zegt dat Mark, Matthijs, Lola en Kayan overblijven.
Lola’s mee-stem vindt ze verdacht, maar ze zou er later op terugkomen?

WHAT NOW

Ida zegt in de post na deze post:
Lola klinkt aardig rustig en wat ze zegt wekt mijn vertrouwen, maar dat had ik het vorige spel met haar ook en tuinde er toen volledig in.
Mooie manier om erop terug te komen, not :lol:

Belle en Matthijs vindt ze onder de radar.

Matthijs maakt een grote post waarin hij alleen mij een hoog cijfer geeft qua vertrouwen en Lola een opvallende 6.
Hij zegt over Lola: ‘Je lage frequentie maak je meer dan zeker goed met de inhoud, die ik vrij burgerlijk vind overkomen. Kortom, 6/10.’
Wat bedoelt hij hier nu weer mee… Ik zie verder niet echt redenen die Lola wel op een plusje zouden zetten en de rest niet. Opvallend dus!
Edy en Renate zijn van mening dat Matthijs reactiever is dit spel… Ik had er niet zo op gelet, maar ja hij weet dit spel ook grote posts te maken waarin hij eigenlijk wat precies zegt?

Belle vindt Edy en Renate het meest verdacht, maar niet met hele sterke toevoegingen.
Edy legt de aandacht ineens op Belle
Matthijs stemt op Kayan en zal later naar Renate wisselen. Van goedje naar goedje?

Even hele gekke theorie, wil het even door de lolz gezegd hebben;
Wat als Kayan de lone wolf is die Ida er uit wil hebben? Dat zou echt hilarisch zijn, en in dat geval speelt ze dat ook heel goed. Ik acht deze kans klein, maar toch :lol:
Ik denk dat je goed bent hoor Kayan, maar geef toe, het zou wel grappig zijn.

Lola houdt zich wederom wéér buiten de discussie. Ze was wel ziek, maar wil het toch gezegd hebben.
Dit post ze voordat ze een stem uitbrengt: ‘Ik vind Renate verdacht vanwege haar vrij zwakke bijdragen.’
Dat schoot me net wel even in het verkeerde keelgat xD

Al met al komt Lola nu het slechtst uit de verf! Daarna Matthijs, daarna Belle en daarna Edy.


Nog wat vraagjes:
@ Bas
Wie vindt jij momenteel, behalve eventueel mij, het verdachtst?
En excuses dat ik je wederom verdachte dingen vond zeggen; die neem ik volledig terug. Je bent dit spel wel goed bezig heb ik het idee.

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”