Dag 2 welkom in Noorwegen

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Matthijs »

Edy schreef:
19 feb 2021, 10:28
Hoi! Even een berichtje tussendoor voordat mensen denken (ik zag dat ik al te laat was) dood ben ofzo. Gister was ik de hele dag bezig met werken en was in de avond niet meer in de mood om het forum te checken. Ik bedacht me vanochtend dat ik nog naar het forum moest checken en toen bleek dat er al een hoop gezegd was. Ik heb alles gelezen maar ik moet het nog verwerken om een keuze te kunnen maken voor vandaag. Dus later horen jullie meer van mij!
Rustig rustig Matthijs. Je hoeft vandaag helemaal geen keuze te maken. Deadline is pas morgenavond 23.00 uur. Misschien dat Matthijs het erg druk heeft, maar ik vind het wel opvallend dat hij blijkbaar niet voornemens is om zelf actief bij te dragen aan enige discussie, maar alleen gaat lezen wat anderen hebben gezegd en op basis daarvan een keuze gaat maken? Op een of andere manier doet mij dat wat wolfs aan. Kijken of de stemming de goede kant op gaat en dat een beetje helpen??
Voordat ik mijn inhoud ga opschrijven wil ik alvast hierop het volgende zeggen:
Ik had zoals gebruikelijk al wat opgeschreven maar besloot dit naar later uit te stellen wanneer ik meer tijd had. Daarnaast ben ik ook van mening dat ik níét tot het laatste moment mijn stem ga uitstellen. Já er is nog een hele morgen om discussie te voeren, maar dat kan ook nádat ik gestemd heb. Plus ik bedoelde meer een innerlijke keuze wat ik wil gaan zeggen en wie ik verdenk. Op basis daarvan, en wat nog komen gaat, ga ik dan een stem uitbrengen. Jij legt nu woorden in mijn mond dat ik niet actief deel wil nemen aan enige discussie en puur op andermans berichten ga oordelen. Ik bedoel, andermans berichten geven sowieso input voor eigen denken, maar ik heb toch zeker al wel input gegeven? Plus ik mag toch zeker ook andere mensen hun redeneringen delen als zij op hetzelfde neerkomen als ik? Ik ga zometeen dieper in op mensen, waaronder wat ik over jou vind, dus wat ik nou precies hiervan denk lees je straks. ;-)
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Djamila »

Nou Mark als slachtoffer dus. Mijn eerste ingeving was dat dit om sociale wolven gaat, omdat Mark dus had aangegeven dat hij het ontzettend druk had.
Het is een klein lichtpuntje dat hij en Thijs geen speciale gaven hadden verder.

Wat er tussen Ida en Kayan speelt, snap ik voor geen meter. Kayan, ben je soms crimineel die Ida eruit wil hebben ofzo? :lol:
EN nee ik hoef me dus niet in te dekken. Dat ik met haar meeging op een stem op jou had alles te maken met Thijs, en niet met het feit dat ik Ida vertrouw.
Je bent ook echt in de wilde rondte aan het slaan. Je doet ook heel erg alsof jij er vandaag uitvliegt…


Mijn plan was eigenlijk om op Renate te stemmen, maar om wel nog even te wachten op wat zij zou bij gaan dragen. Ik vind haar toevoeging over de jongerenchat aan de minder sterke kant.
Renate schreef:
19 feb 2021, 09:00
Kayan schreef:
18 feb 2021, 23:16

@Renate
Dan weet jij meer dan ik, want Mark heeft ons daar niks over verteld.
Deze informatie vind ik relevant. Mark heeft dus in de jongerenchat niet aangegeven dat hij geen tijd heeft voor dit spel? Als dit niet tegengesproken wordt door een van de andere jongeren, betekent het toch dat er een andere reden moet zijn geweest waarom de wolven Mark als slachtoffer hebben gekozen. Maar Mark heeft volgens mij nauwelijks iets gezegd. En hij zat er in het vorige spel ook niet lang in waardoor je aan sociale weerwolven denkt. En dan was het trouwens logischer geweest als ze nu een van de toen langlevende burgers hadden opgegeten. Dit is overigens geen uitnodiging daartoe aan de wolven!
Mark heeft op Dag 1 in het topic exact dit aangegeven… Slecht lezen?

@ Edy
Dat kan, maar het is voor de wolven natuurlijk juist ook mooi als burgers andere burgers eruit halen overdag.

@ Bas
Oke oke.
EN ja ik weet dat het dat ‘ding’ (geen zin om voluit te typen) is, maar ik vroeg me dus af of iemand aangetikt is? Er is nu alleen maar speculatie over heb ik het idee. En het kan door de wolven in hun voordeel worden gebruikt natuurlijk.

Al met al, denk ik dat ik gewoon ga stemmen op Renate, die al mijn stem kreeg de vorige dag. Ik heb het idee dat ze niet echt meezoekt en alleen reageert als ze ‘opgeroepen’ wordt. Ik vind, net als Edy, ook raar hoe zij zo hamert op Marks overlijden en dus echt hard over zijn post van Dag 1 heeft gelezen. Bij mij gaan er hierdoor alarmbellen af. Ik ga alvast mijn stem uitbrengen, en ik zeg alvast, dat ik niet van plan ben om te wisselen ;) (tenzij misschien uit lijfsbehoud).

Ben wel heel benieuwd met wat Matthijs nog te zeggen heeft!

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Djamila »

Renate mag in Noorwegen worden geëxecuteerd door middel van een 'blood eagle'-ritueel, uitgevoerd door de Vikingen

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Matthijs »

Mijn post. Mijn inzichten. Het is weer zover. Eerst wat koetjes en kalfjes:
Ik zag dat Kayan haar stem al uitgebracht heeft op Ida. Lekker op tijd, zou ik zeggen! Hou dat vol guys! :peace:
Over tijd gesproken: eyyy we zijn Vikingen! Ik ga wel even het dorpje hiernaast verkennen op potentiële mede-Vikingen!
Vooralsnog heb ik het gevoel dat er veel emoties in/op het spel zijn, waardoor ik een klein beetje terughoudend ben met stemmen. (Judge me, see if I care) Ik wil echter niet te laat stemmen opdat ik zo'n rotstemming als gister kan voorkomen. Dus já, ik wil aan de vroege kant stemmen.

Ik ga nu wat mensen/onderwerpen uitlichten waar ik een mening over heb. Als je iemand er níét tussen ziet staan, dan is mijn mening over diegene neutraal. Wacht ook alsjeblieft af met conclusies trekken over mijn meningen voordat ik dat zelf gedaan heb. Dat ik iemand "licht verdacht" vind betekent niet meteen dat diegene de kwaadheid zelve is in mijn ogen. Puur en alleen dat ik diegene in mijn vizier houdt.

Ten eerste: Edy.
Ik vind het wel lief van Edy dat ze ervanuit gaat dat de rest minder vergeetachtig is over haar BM-rol dan zijzelf. Maar zoals wel blijkt, is dit spel een beetje ook in thema van vergetelheid. Dus Edy's post tegen Djamila valt me nog steeds wat zwaar. Dat ze nu haar een licht plusje geeft vind ik wel wat compenseren. Maar het hele "ja kom op in welke wereld zou wisselen een logische stap zijn" gebeuren vind ik weer wat overdreven. Je schrijft ook dat jij mogelijk het eerste slachtoffer zou zijn, maar dan gered (want of course kan het niks anders geweest zijn *kuch* vervloekte *kuch*). Of dat de wolven je er expres in zouden laten om extra verdenking op jou laten. Ik ga nu extra opties opgooien: misschien dat de hele "BM eerste nacht dood" een achterhaalde theorie is die niet meer opgaat in deze groep. Meestal zijn de eerstenachtslachtoffers "sociale slachtoffers" onafhankelijk wat diegene heeft ingebracht in het spel tot dan toe (c.q. BM, 'verdacht gedrag'). Dat de BM-rol een must-have is voor de wolven vanwege de macht, kan ik inkomen. Alleen ik ga pas conclusies trekken over de BM-verkiezing zodra wij info hebben over de BM. Dat je je "slechte gevoel" nu bijstelt vind ik wel gepast, maar ik wil ergens wel kijken of Thijs zijn gevoelens klopten. Al om al geef ik Edy een 4/10 qua vertrouwen.

Dan gaan we naar: Mark/nachtslachtoffers (Die was toch dood? Ja, maar daar had ik nog geen aandacht aan besteed. Dus RIP Mark, en hier is mijn stukje aandacht voor jou)
Als je de term "sociale wolven" hoort, hoor je vaak ook "Renate" :D Niet dat zij dit is, maar dat zij met theorieën komt over de nachtslachtoffers. Alleen de "jongerenchattheorie" is wel eentje die ik liever niet meer hoor. Kijk, wij hebben inderdaad wat chats, maar wij weten ook dat het niet de bedoeling is deze te gebruiken ten koste van het spel. Ook al zóú Mark hebben gezegd geen tijd te hebben (wat hij dus niet gedaan heeft), dan nog is het aan ons om dat niet te gebruiken in het spel. Hij heeft wel gezegd lange werkdagen achter de rug gehad te hebben, maar dat is voor mij niet hetzelfde als "ja jongens haal mij er maar uit". Ik zie Mark meer als mijn laptop: het duurt wat langer voor hem om op te starten, maar uiteindelijk werkt ie supergoed! Dit zou dus ook best een reden kunnen zijn om Mark eruit te willen halen. Óf de wolven wilde een stiller iemand eruit halen? Óf de wolven houden van chaos (oh Thijs is er al uit, never mind)? Óf we kunnen eindeloos veel redenen zoeken maar ik denk niet dat we ik er iets mee ga kunnen tot nu toe. Het lijkt er wel op dat ze de grootsprekers wilden laten leven, maar dat kan natuurlijk net zo goed zijn omdat hun dood anders te herleiden valt naar hun tegenstanders.

Geef een warm welkom voor.. Djamila!
Volgens mij zijn er nu meer mensen die dingen van haar als hints opvatten. Hoewel ik tekst-hints/claims minder leuk en overtuigend vind, vind ik hint-acties vanzelfsprekender. Puur omdat Thijs goed blijkt te zijn, valt er zeker één rol op als mogelijkheid waarom ze zou wisselen. Volgens mij valt voor meerdere mensen dit kwartje. De afzonderlijke acties zouden verdacht zijn. Maar het totaalplaatje doet mij geloven dat het in haar voordeel spreekt. Ze heeft zelf ook al gezegd dat Kayan hierbij een soort "collateral damage" is, dus meer een soort random gekozen is tussen andere mensen die 2 stemmen hadden op dat moment. (Correct me if I'm wrong!) Ondanks dat Renate zegt dat we voorzichtig moeten zijn met de hints die we krijgen, zou ik het wel een super ballsy move vinden van BG-Djamila. Daarom zet ik Djamila momenteel op een 7.5/10.
P.S.: jouw lynchbericht is wel extreem zeg!

Dan ga ik verder op Renate die ik kort hierboven al noemde.
Je theorie schiet bij mij dus een beetje in het verkeerde keelgat. Ik had tot nog toe niet erg een uitgesproken mening voor of tegen, maar dit is wel een steentje in de categorie tegen. Aan de andere kant vind ik je aan-de-tand-voelen (snappie?) wel kenmerkend. Ik heb zelf namelijk ook voorzichtig een rol bij Djamila geplaatst, maar ik moet natuurlijk zelf niet mijn eigen wijsheden van voorheen gaan negeren. Verder heb je nog niet enorm veel besproken, maar daar komt geheid verandering in las ik al ;-) Nu gegeven de stellige stem van Djamila op jou, knaagt er toch iets aan me. Dat brengt je op een 4/10 qua vertrouwen.

Nu is het de beurt aan Kayan om een alinea te krijgen!
Jouw stelligheid vind ik ook zeker opmerkzaam. Ik weet het niet zeker (dûh) maar ik krijg toch meer een blufgevoel bij jouw stelligheid dan die van Djamila. Je aanval op Ida ("jullie zullen het wel zien als ik dood ga!") vind ik wat voorbarig. Je hebt nog geen stemmen, en volgens mij waren de dag-1 stemmen überhaupt niet goed genoeg gegrond om op dag 2 te gebruiken. Het voelt een klein beetje indekkerig overkomen, maar niet genoeg om je verdacht te maken. Je speelt een goed vurig spelletje, maar je argumenten zijn volgens mij wat afgeblust door de intensiteit van de vorige nacht. Al om al sta je op een 4.5/10.

Nu komen we in een stroomversnelling: Lola!
Van wat je post, snap ik wat je bedoelt. Nog even inhoudelijk op 1 post (de RIP niemand): ik weet ook wel dat er geen komma stond maar mensen kunnen vergeten kommas of leestekens in hun zinnen te plaatsen. Nu heb je zeker gelijk dat de rest van de post wel burgerlijk was, maar dat ontkende ik ook niet. Afin, ik vind Bas (spoilers!) dus niet verdacht ofzo. Verder vind ik het heen-en-weer tussen jou en Kayan wel interessant. Ik heb zelf niet dat vampierenspel meegedaan, dus weet niet per se wat voor chaotische vibes daar speelden. Daarnaast kan ze ook chaotic good zijn :shrug: Je lage frequentie maak je meer dan zeker goed met de inhoud, die ik vrij burgerlijk vind overkomen. Kortom, 6/10.

Tenslotte hebben we nog Ida.
Naast de dobbelstenen-/ringdiscussie staat zij niet echt in mijn vizier. Haar dag 1 stem was wat matig onderbouwd, maar dat zei ze zelf ook al. Plus het was dag 1. De rest van haar posts vind ik een erg Ida-se vibe afgeven. Dat wil zeggen dat ik ze niet altijd even goed snap, maar dat dat haar niet verdacht maakt. Ze springt wel een beetje af en aan met haar ver- en wantrouwen richting Kayan maar dat kunnen natuurlijk ook kleine schommelingen rond neutraal zijn. Eigenlijk vind ik een neutrale 5/10 wel bij Ida passen.

Dus een overzicht van vertrouwen:
1. Matthijs: 10/10, would trust again!
2. Mark 10/10 Burger!
3. Renate: Een afwachtende 4/10
4. Lola: Een kwalitatieve 6/10
5. Belle: Neutrale 5/10
6. Thijs 10/10 Burger!
7. Djamila: Licht vertrouwelijke 7.5/10
8. Ida: Neutrale 5/10.
9. Bas: Neutrale 5/10
10. Kayan: Een aandacht gewekte 4.5/10
11. Edy: Een vaste 4/10

Als ik dus nú zou moeten kiezen, wat ik niet ga doen, zou ik kiezen tussen Renate en Edy. Waarschijnlijk komt er binnen de komende anderhalve dag nog meer discussie, die ik ook zeker mee ga nemen in mijn finale besluit. Hopelijk was dit bericht niet té lang voor jullie. In principe wilde ik iedereen waar ik plus- en minpunten bij zette, een uitleg geven, wat ik nu gedaan heb. Voordeel is dan ook dat ik vanaf nu deze post kan gebruiken als basis van waaruit ik de scores bijschaaf.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Renate »

Altijd grappig: iemand gooit een balletje op (in dit geval Edy), maakt iemand verdacht en anderen (Djamila en Matthijs) grijpen dat dankbaar aan.
Wat heb ik fout gedaan? Ik zoek naar een reden waarom Mark dood is. Nu pas komt Djamila met de opmerking dat hij in het spel heeft aangegeven dat hij het zo druk had en dat ik dus slecht lees. En we weten allemaal he: als je een keer een opmerking niet hebt gelezen, dan ben je een wolf!! Ja, dat is echt zó makkelijk. Dat dit spel nog niet klaar is, met al deze wijze spelers ;-) ;-)
Maar als hij het echt zo duidelijk in het spel heeft gezegd, dat hij het eigenlijk te druk heeft om te spelen (ik heb dat niet zo teruggevonden, maar ik geloof Djamila op haar woord), dan hebben de wolven dus inderdaad een sociale beslissing genomen.

Als Thijs de eerste nacht het beoogde slachtoffer was, wat tussen de regels door gesuggereerd wordt, was dat overigens weer niet zo sociaal. Thijs lag er vorige keer snel uit, meen ik me te herinneren. Maar ook dat heb ik niet gecheckt. O, wat wolfs, Djamila!

Nou vertrouwt Djamila mij nooit, welke goede rol ik ook heb, dus ik zou hier niet van moeten opkijken. Ik neig zelf wel naar vertrouwen in Djamila, want ik denk dat de rol die ze claimt er zeker in zit en niemand heeft nog geprotesteerd. Ze maakt zichzelf hiermee wel kwetsbaar.
Bij Ida meen ik ook iets te hebben gezien. Ik snap alleen niet goed waarom Ida nu nog steeds denkt dat op grond daarvan Edy goed moet zijn. Als Djamila de waarheid spreekt, is Edy niet vrijgepleit.
Niet dat ik Edy niet vertrouw, want ik ben nog zo'n sufferd die gelooft dat een BM een grotere kans maakt gecheckt te worden door de ziener.

Als Djamilla deugt, begrijp ik waarom zij dacht: dan liever Kayan offeren. Bij Kayan heb ik echter op zich nog geen slechte vibes.
Belle blijft weer heel erg op de vlakte. Dat doet ze volgens mij altijd, maar daarmee ontspringt ze in mijn beleving ook bijna altijd de dans. Maar ja, om nou uit het niets op Belle te stemmen.

Van Bas krijg ik ook nog niet zo'n hoogte.

Edy's theorie over Matthijs spreekt me echter wel aan. Hij is veel reactiever, lijkt zelf niet heel zoekend te zijn. Dus ik denk dat ik maar op Matthijs stem.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Renate »

Matthijs moet op de brandstapel

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

... Ke. Zelf weten. Ik heb niks nuttigs te zeggen over Renate, maar is toch wel weer frappant dat Djamila opééns op Renate gaat, terwijl ze eerst nog zo stellig was dat ik slecht was? (Dag 1 en hier ook) Hoe blind kan je hierop zijn?

En laten we wel wezen, op dag 1 stemde ik op Djamila, maar dag 2 (nu) ben ik zoveel stelliger dan dag 1. Denk je nou echt dat ik dat als crimineel zo zou spelen?

@Matthijs, ja, zodat jullie in hindsight kunnen zeggen "OOOOOOHHH Dus DAT bedoelde Kayan". Ik ga er namelijk ook vanuit dat als ik het vandaag wèl overleef, het vanavond níet zal overleven.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Ida schreef:
19 feb 2021, 10:58
Toe maar Kayan nu suggereer je voor de teeede keer iets, maar dat kan niet kloppen. Dat weet ik dan weer en jij kunt niet weten wat ik weet. Ik ga er niet meer over zeggen en misschien schuif ik je voor nu naar de tweede plek op mijn verdachtenlijstje.
Ik ben vereerd. Ik weet wat ik weet en als jij zegt het kan niet kloppen en me vervolgens laat stijgen op een verdachtenlijstje dan heb je of een bord voor de kop of je hoopt dat anderen jouw bluf eerder vertrouwen dan mijn waarheid. Als je had gezegd "kan zijn dat je iets weet, maar dat klopt niet, en op basis hiervan vertrouw ik je", dan had ik sowieso een andere rol voor je in gedachten, maar dit bevestigt alleen maar dat er geen sprake is van schijn en wèl van bedrog.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Renate »

De rol die ik bij Ida heb bedacht, kan niet verklaren waarom zij nu zo tegen Kayan ageert. Vanuit de rol die Kayan lijkt te claimen, valt wél goed te verklaren waarom zij tegen Ida ageert. Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat zij niet in het zelfde kamp zitten.
Dat betekent dat ik mijn stem misschien wel naar een van hen tweeën ga wisselen, omdat dat wel duidelijkheid zou kunnen bieden. Waarbij ik het verhaal van Kayan net iets geloofwaardiger vind dan dat van Ida.
Voor wat betreft mijn eigen rol zou ik zeggen: ik kan er beter nog iets langer in zitten.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Belle »

Nog een late RIP Mark!
Tijd voor een wat uitgebreidere post van mijn kant, al moet ik zeggen dat ik de draad nog steeds een beetje kwijt ben en wat overweldigd ben door de discussies die ondertussen zijn ontstaan. Waarbij ik niet wil zeggen dat dit slecht is, maar mijn hoofd die er de laatste tijd niet zo veel zin meer in heeft, vind het wat lastig. Afijn, ik doe m'n best er wat van te maken.

Door de hele discussie tussen Djamila en Kayan krijg ik eigenlijk het idee dat ze beiden nog wel eens burger zouden kunnen zijn. Die helaas in een verhitte discussie met elkaar en een paar anderen geraakt zijn.

Vervolgens is er een hele discussie tussen Kayan en Ida waar ik eigenlijk niet helemaal wijs uit kan worden. Blijkbaar wordt er een hoop gehint, maar ik ben altijd slecht om ze op te pikken, dus ik heb eigenlijk geen idee waarover. Omdat ik Kayan door de vorige discussie al een klein plusje had gegeven en ik Ida nou ook weer niet zo veel raars zie doen, zie ik dit voor nu maar als een neutraal event.

Nu moet ik zeggen dat ik niet helemaal weet wat ik nu van Edy vind, ze is wel van grote invloed geweest op dat Thijs er de vorige dag uit lag. En ze lijkt wel erg vaak dingen te "vergeten", wat een wolf wel goed zou kunnen uitkomen. Nu zeg ik niet dat ze het sowieso expres doet, maar het zou wel kunnen.

Renate haar jongerenchat argument vind ik ergens ook wel heel makkelijk. Ja, er kan toevallig een wolf tussen zitten, maar ook anderen onschuldigen die dan ook opeens verdacht zouden kunnen zijn in haar ogen ofzo. Makkelijk slachtoffers aanwijzen. Al moet ik zeggen dat ze er vervolgens nog niet echt gebruik van lijkt te maken. Maar misschien juist, omdat ze nu heel erg is gaan opvallen door haar opmerking.

Nu zijn voor mij Edy en Renate het meest verdacht, maar ook niet volgens al te sterke redeneringen helaas. Maarja, dat is het beste wat mijn brein er momenteel van kan maken.

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”