Dag 2 welkom in Noorwegen

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Floris1987 »

Vanuit zijn luie stoel zat de professor te glimlachen. De eerste test was heel erg geslaagd. De proefpersonen hadden uitgevoerd wat er moest gebeuren en alle handelingen gingen correct.

Hij ging er aan twijfelen of er wel tegenstanders aanwezig waren. Was het toch een roddel. Op het moment dat hij dit dacht ging opeens al zijn waarschuwing lampjes branden. Wat er gebeurde snapte hij niet maar er leek en bug in de software te zitten waardoor de tijd jump niet goed ging. Hij keek naar het scherm en hoopte het beste.

Ondertussen lande de overgebleven testpersonen in een koud maar prachtig landschap. Ze zagen in de baai een aantal drakkers liggen. Ze waren terechtgekomen in het jaar 990 in Noorwegen. Hier zouden ze als Vikingen de volgende testfase ingaan.

De testpersonen keken om zich heen. Ze waren nog maar met 9. Wie miste ze.

Beste Spelers alles liep lekker soepel, kan het dus vroeg dag maken.
mark is dood, mark was burger
Jullie hebben tot zaterdag 23:00 om jullie stem te geven.
Stemmen graag dik gedrukt met wie je dood wilt erin, in een aparte post.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

RIP Mark!

Ik ben dus nog steeds wel benieuwd wat je gedachten waren, Ida? Waarom stemde je op mij en waarom verdedig je wèl Djamila's actie, maar niet Lola (terwijl Lola net zo'n vreemde stem heeft op mij).

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Djamila »

Ten eerste: RIP Mark.
Voordat ik daar een analyse op los kan en wil laten, wil ik eerst nog reageren op een aantal zaken.

De reden dat ik op Kayan stemde, was omdat ik redenen had om te geloven dat Thijs niet slecht was. Hij speelde echt totaal niet anders dan in voorgaande spellen ook. Waarom zou ik anders zo'n stemwissel maken? Ik vind het ronduit denigrerend dat bepaalde mensen blijkbaar denken dat ik dat 'zomaar' zou doen. Daarnaast had ik het besluit genomen vanwege de combinatie van Ida's en Lola's argument, niet individueel. Dus idd de combinatie van out of the blue stemmen, met een bijzondere zwakke argumentatie + Lola's inzicht over dat Kayan dit spel chaotisch speelt en dat overeenkomt met het vampierenspel. Bovendien, moest ik zelf ook nog denken aan het spel waarin zij wolf was en naar de verrader (Belle, Inge?) probeerde te seinen dat ze idd slecht was. Dat had ik zelf alleen niet in die post gezet.

Daarnaast verwachtte ik oprecht nog stemmen van Matthijs en Bas. Dat is dus helemaal niet gek, zoals jullie me nu proberen weg te zetten. Of heb je een onder een steen geleefd de afgelopen spellen?

Dus Kayan:
Kayan schreef:
16 feb 2021, 20:00
Edy schreef:
16 feb 2021, 19:41
Oh jee, ben ik het weer met Renate eens.... ik vond Thijs deze keer ook verdacht. Ik vond dat hij meteen zo met stemmingmaken bezig was. En als burger kon hij nog niet weten wat ik was, dus vond ik hem meer wolf, die een burger verdacht wilde maken. RIP Thijs.

Maar goed, alles wat het opgeleverd heeft is dat we verkeerd gestemd hebben. Overigens was ik ff vergeten dat ik als BM bij gelijke stem de doorslag moest geven. Dat is wel heel sterk idd.Dat geeft mij ook wel een ander perspectief op met name de stem van Djamila.
Maar wat dan, Edy? Want in alle perspectieven van Djamila's stemwissel is het allermeest het ongunstige voor de burgers om dat op dag 1 op het allerlaatste moment te doen ZONDER gegronde reden.Als ze wèl wist dat de BM twee stemmen heeft, dan heeft ze bewust gelijkspel gemaakt, als ze het níet wist, dan heeft ze een kwartier voordat stemming was gemaakt, mijn doodsvonnis getekend en een onmogelijke keuze aan Matthijs overgelaten. Om maar te zwijgen dat ze op DAG 1 al VIER mensen 'vertrouwt'. Namelijk 'Thijs, Ida, Belle en later ook Lola (want anders zou je blind op diens inzicht vertrouwen).

Nou laten we even kijken, oké? Thijs is eruit, die was burger, dus ze had hem niet op basis van 'het ding' kunnen vertrouwen (sowieso om dat nú al zo te benoemen, ik vind het frappant, kan je beter wachten tot dag 2). Ida stemt met een pietluttige opmerking op mij. Belle stemt op Bas, die Djamila nota bena gelijk in de picture had gezet (maar zelf op hem stemmen doen we niet? RAAR), en Lola heeft ook géén aanknopingspunten aangeboden en denkt mij te kunnen herkennen als hoe ik als vampier speelde? Dat laatste is ook quatsch, want als vampier had ik veel meer de tactiek om gewoon random shit te roepen en iedereen maar te verdenken en te doen. Zand in de ogen strooien, if you may. Dat was vandaag op dag 1 totaal niet aan de order. Sterker nog ik maak me alleen maar sterk om te zeggen dat de 'milde opmerkingen' van Djamila gewoon de prullebak ingegooid hadden mogen worden.

Doe ermee wat je wil. Als ik de nacht niet overleef, dan weten jullie dat jullie wolven onder mijn stemmers moeten zoeken.
1. 'en een onmogelijke keuze aan Matthijs overgelaten' Uhm pardon, ook Bas moet nog stemmen. Is er een bepaalde reden dat je Bas niet noemt? Vind ik wel heel opvallend overigens. Er moesten dus nog TWEE STEMMEN komen, waar ik best op mocht rekenen, gezien de vorige spellen.
2. Die pietluttige reden gaat net zo goed voor jou op.
3. Ik volgde niet alleen Ida's redenatie, zoals ik al had aangegeven.
4. Ik had al duidelijk gemaakt dat ik goede vibes kreeg bij Bas' post.
5. 'Doe ermee wat je wil. Als ik de nacht niet overleef, dan weten jullie dat jullie wolven onder mijn stemmers moeten zoeken.' Dit komt ontzettend slachtofferrollerig op me over. Bah.
6. Je zelf nog proberen in te dekken dat je heus wel naar Thijs had gewisseld uit zelfbehoud maar de deadline was vergeten. Drie mensen die de deadline waren vergeten dus.

Ja het ís lullig als je er bijna nog een keer op zo'n wijze uitvliegt: het was alleen zeker niet ongegrond.
En dat hele potverwijtdeketel-argument gaat net zo hard voor jou op.

Natuurlijk is deze gebeurtenis wel de perfect manier om mij te framen vandaag. Als je niks uit deze post haalt, dan heb ik zelf ook vrij weinig zin om iets toe te voegen verder. Er zijn namelijk ook mensen die zich lekker buiten de discussie weten te houden, zoals Renate bijvoorbeeld.

Oja en Edy:
Edy schreef:
16 feb 2021, 22:23
Jeetje, daar gaan we weer! De volgende die zich weer beledigd voelt door wat ik schrijf. Dat is het spel hoor mensen! Je maakt een rare sprong Djamia en ja, dan krijg je daarna shit over je heen. Want ik heb daar dan mijn bedenkingen bij. En nu word je ook heel boos dat 2 mensen niet gestemd hebben en dat dit jouw actie heeft verziekt. Maar eerlijk gezegd maakt dat jouw positie er niet beter op. Tenzij jij me kan uitleggen ergens in dit spel wat je daarmee bedoelt. Want ik heb nog steeds niet een goede reden van je gehoord voor je acties. En tot nu toe kan ik ze zelf ook niet verzinnen.
Jij bent beledigd door iedereen die ook maar een dingetje over jou zegt. Ik dus vorige spellen, of Thijs dit spel. OOH OH STEMMAKERIJ! Pffff hoor. Jij vergeet wat je rol doet en stemt een burger eruit. Jouw positie voor mij is ook geen beste.

Fijn om te zien dat sommige mensen tenminste wel inzien dat mijn actie echt ontzettend dom zou zijn als wolf zijnde. Manmanman.
Bas schreef:
16 feb 2021, 22:25
Ten eerste mijn verontschuldigingen richting Floris en alle spelers. Ik was het spel volledig vergeten, zonder goede reden. Ik zal mijn uiterste best doen dit niet nogmaals te vergeten.

@Belle
Ik vind het een beetje makkelijk dat je op mij stemt, omdat je mij eerder verdacht vond. Teruglezend was dit vooral vanwege mijn ‘nonchalante’ houding over het BM zijn. Die heb ik uitgelegd en daar ga je totaal niet op in. Dus ik zou graag willen horen waarom je mij nu nog steeds verdacht vindt.

Heb nu dag 1 goed gelezen, vanaf mijn vorige post. Maar weet al wel dat Thijs als burger dood is. Op wie had ik gestemd? Waarschijnlijk Djamila, ik vind dat ze wel heel makkelijk meeliep met Lola.
Ik heb het idee dat het tussen Thijs en Renate over twee burgers gaat.
Hoewel nu ik er iets meer over na denk, is het ook raar om als wolf zo te switchen en is het misschien juist minder verdacht van Djamila.. Maar de wissel blijft raar en overhaast.
Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik van mensen vind.

Kayan is vrij verdedigend aanvallend, wat ik op zich wel begrijp in die positie. Het is afgelopen spellen vaak gebeurd dat er gewissel aan het eind van dag 1 is, wat negatief uitpakt voor de burgers.
Mijn probleem alleen is dat in dit spel NIET gebeurd is. Thijs was degene die voor en na het wisselen eruit zou gaan. Hij was een burger. We weten niet wat Kayan was, dus of het wisselen negatief uit zou pakken voor de burgers is nog niet bekend.

Ik zie nu dat ook Djamila wat aanvallend uit de hoek komt. Waarbij ik nogmaals een excuus wil aanbieden en het op zich met je eens ben dat niet stemmen enorm irritant is. Helaas ben ik een mens, die een fout maakt. Feit blijft wel dat zowel ik als Matthijs nergens hebben aangegeven Kayan verdacht te vinden. Ik heb aangegeven Ida een klein beetje verdacht te vinden, ik vraag me dus een klein beetje af waarom je precies dacht dat ik of Matthijs op Kayan zou gaan stemmen?

Anyway, mijn conclusie nu is dat ik er nog weinig van snap.
Maar ik ben toch van mening dat Djamila als wolf niet zo’n stemwijziging zou maken.
En eigenlijk denk ik ook dat een wolf Renate niet zo vroeg in het spel als statement op Thijs zou stemmen.
Dus ik zet die twee momenteel op een heel minuscuul plusje. Waarbij de rest nog steeds op neutraal staat, omdat ik verder alleen vage gevoelens heb waar ik niet zo goed wat mee kan.
Dus, je zou op mij stemmen omdat ik makkelijk meeliep, maar bent toch van mening dat ik niet zo'n stemwijziging zou maken als wolf zijnde? Huh?
En hoezo ben jij er zeker van dat het tussen Thijs én Renate over twee burgers gaat?
Edy schreef:
18 feb 2021, 13:56
Dat het Edy ontgaan is dat zij ook de beslissing zou moeten nemen bij stakende stemmen, verbaasd me wel. Er is een vraag over gesteld en Floris heeft er keurig op geantwoord. Daarbij beseft Edy wel dat er geen zondebok in UW zit, maar het kan dat het haar ontgaan is.
Top
Nou Ida, het kan niet alleen zijn dat het mij ontgaan is, het was ook zo! En wel erg genant eigenlijk, maar ja, ik had het al over de zondebok gehad, dus ik kon moeilijk nog ontkennen dat ik gewoon niet goed opgelet had. Ik vond het al vreemd dat Mark het had over de extra invloed die de BM had en was van plan dat na te zoeken, maar toen werd ik weer afgeleid. Wat kan ik zeggen....sorry :$
het was zeker erg dom, en ik schat mijn medespelers minder dom in dan dat. Dus dat ik er dan vervolgens van uit ga dat Djamila dit wel degelijk in haar achterhoofd heeft, is niet zo gek lijkt me.
Mijn reactie op haar stemwisseling was dan ook echt een van opperste verwarring. Waarom zou ze dat nu gedaan hebben? En ik had helemaal niet door dat er nog 2 mensen moesten stemmen. Ik vind het ook wel ver gaan om zelf rustig gelijk spel te maken en dan vervolgens de twee spelers na jou er verantwoordelijk voor te maken de stemming alsnog te beslissen. Dan was het hun schuld geweest volgens jou als ze niet op Kayan of Thijs hadden gestemd? Ook dat vind ik zelf nogal wolfs Djamila, want het lijkt er dan op alsof je erop rekent dat zij dat gaan doen. Maar zoals Matthijs en Bas zelf al aangeven. Misschien hadden ze helemaal niet op 1 van die 2 gestemd. Dus het ontgaat ook mij waarom dit nu zo heel erg de stemming heeft beinvloed. Dat was toch vooral jijzelf die het gelijk maakte.

Dat je hier zo boos om wordt vind ik oprecht vervelend, laat ik dat voorop stellen. Maar het feit dat je hier boos om wordt maakt het juist meer wolfs voor mij (ja sorry, zo werkt mijn kronkel). Want het lijkt erop dat hierdoor meer in de picture bent gekomen en je daarom gefrustreerd bent. Maar als je gewoon burger was, dan had je denk ik niet zo heftig hoeven reageren.

Ik hoor graag wat de reden van jouw stemwisseling was en waarom je zo gefrustreerd werd van de niet-stemming.
'Dan was het hun schuld geweest volgens jou als ze niet op Kayan of Thijs hadden gestemd? Ook dat vind ik zelf nogal wolfs Djamila, want het lijkt er dan op alsof je erop rekent dat zij dat gaan doen. Maar zoals Matthijs en Bas zelf al aangeven. Misschien hadden ze helemaal niet op 1 van die 2 gestemd. Dus het ontgaat ook mij waarom dit nu zo heel erg de stemming heeft beinvloed. Dat was toch vooral jijzelf die het gelijk maakte.'

Niet hun schuld, maar het had de stemming zeker anders gemaakt en in een heel ander licht gezet. En natuurlijk geven zij nu aan achteraf, dat ze niet op een van hen hadden gestemd. Echt super makkelijk ook. Vind het nogal naïef om daar vanuit te gaan. Feit is dat jij er een burger uit hebt gestemd. Misschien had ik duidelijker moeten maken waarom ik dus eindstand op Kayan stemde, maar wilde niet al bepaalde info op tafel gooien. Heeft blijkbaar allemaal verkeerd uitgepakt en weet niet wat ik verder moet met die stemming.

Maargoed stem me er gerust uit vandaag, want merk dat ik hier echt geïrriteerder van werd dan ik zelf wil.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Zeker niet, Djamila. Ik heb mijn stem nu al een paar keer uitgelegd. Dat jij dat niet zo wil inzien en dat jij het dus combineert met de suffe stem van Ida (die in mijn opinie gewoon zo slecht is als wat, want met die opmerking in de nacht dat ze niet ahd verwacht dat mensen haar zouden volgen, daar valt ze wat mij betreft gewoon mee door de mand. Als ik nu zou moeten stemmen (maar ik wacht netjes even op het weerwoord van Ida), dan zou ik op haar stemmen EN zou ik mensen aanraden om dat ook gewoon lekker te doen).

Dat jij met haar meestemde, maakt het voor mij gewoonweg logisch dat jij ook een badguy moet zijn. Overigens had je wel gelijk, ik had niet door dat Bas ook nog moest stemmen, die had ik over het hoofd gezien.

Wat jij nu overigens doet met je verdediging, is jezelf een dieper graf aan het graven. Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat je slecht bent, maar ik weet wel vrij zeker dat je spijt zal hebben als ik of Ida eruitvlieg op basis van wat je nu allemaal aan het raaskallen bent.

En nogmaals. Je inzicht baseren op iemand die beweert dat ik chaotisch speel als toen ik vampier was, mag ik je eraan herinneren dat ik toen 5 verschillende hoeden droeg, en pas op het allerlaatste moment 'zo chaotisch' speelde. Dat is hier totaal niet aan de orde. Sterker nog, ik heb bij de BM-verkiezing, nacht 1, dag 1, nacht 2 consistentie getoond in mijn gepoke wat ik altijd zou doen. Pech voor jou (en in een nog grotere mate voor Ida), dat de felheid er nu geheel uit gaat komen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Oh en nog iets.. Vind het zelf dus best frappant dat Mark eruitgehaald is. Daarin (in combi met de stem op mij) is Lola voor mij iig ook zeker niet veilig.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Djamila »

Kayan schreef:
18 feb 2021, 16:49
Zeker niet, Djamila. Ik heb mijn stem nu al een paar keer uitgelegd. Dat jij dat niet zo wil inzien en dat jij het dus combineert met de suffe stem van Ida (die in mijn opinie gewoon zo slecht is als wat, want met die opmerking in de nacht dat ze niet ahd verwacht dat mensen haar zouden volgen, daar valt ze wat mij betreft gewoon mee door de mand. Als ik nu zou moeten stemmen (maar ik wacht netjes even op het weerwoord van Ida), dan zou ik op haar stemmen EN zou ik mensen aanraden om dat ook gewoon lekker te doen).

Dat jij met haar meestemde, maakt het voor mij gewoonweg logisch dat jij ook een badguy moet zijn. Overigens had je wel gelijk, ik had niet door dat Bas ook nog moest stemmen, die had ik over het hoofd gezien.

Wat jij nu overigens doet met je verdediging, is jezelf een dieper graf aan het graven. Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat je slecht bent, maar ik weet wel vrij zeker dat je spijt zal hebben als ik of Ida eruitvlieg op basis van wat je nu allemaal aan het raaskallen bent.

En nogmaals. Je inzicht baseren op iemand die beweert dat ik chaotisch speel als toen ik vampier was, mag ik je eraan herinneren dat ik toen 5 verschillende hoeden droeg, en pas op het allerlaatste moment 'zo chaotisch' speelde. Dat is hier totaal niet aan de orde. Sterker nog, ik heb bij de BM-verkiezing, nacht 1, dag 1, nacht 2 consistentie getoond in mijn gepoke wat ik altijd zou doen. Pech voor jou (en in een nog grotere mate voor Ida), dat de felheid er nu geheel uit gaat komen.
??? Je wil op Ida stemmen en zegt: 'ik weet wel vrij zeker dat je spijt zal hebben als ik of Ida eruitvlieg op basis van wat je nu allemaal aan het raaskallen bent.' Wut? Als iemand hier aan het raaskallen is ben jij het wel.

Well, zoals ik nu probeer uit te leggen, was het grootste gedeelte van mijn stem gebaseerd op het feit dat ik dacht dat Thijs goed was, omdat ik daar redenen toe had. Maar goed, geen zin om mezelf zo te blijven herhalen of om zaken er nog dikker op te leggen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Ja, spijt dat als Ida wordt ontmaskerd je dan terug moet krabbelen en moet zeggen dat je ècht dacht dat ze wel goed zou zijn. :banana:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Edy »

RIP Mark!
Wat heeft de dood van Mark nu met Lola te maken Kayan? Ik bedoel, het zou natuurlijk kunnen, Lola kan wolf zijn, maar waarom zou zij meteen stijgen op je verdachtenlijst omdat het Mark is?

Overigens ben ik het wel een beetje eens dat de keuze van de wolven op Mark wel verrassend is. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Mark het slachtoffer uit nacht 1 is geweest. Hij is gewoon burger dus iemand zou hem gered moeten hebben of hem beschermd. Heel aannemelijk vind ik dat niet. Maar ja, als het eerste slachtoffer iemand anders was, waarom is die niet weer gekozen? Tenzij de wolven hopen/denken dat het eerste slachtoffer voldoende in de picture staat om er overdag uit gestemd te kunnen worden en ze dus iemand namen die nog niet erg in beeld was. Best verrassend dat dat Mark was :lol: :lol:
Die redenatie volgend geeft dat Kayan en Djamila beiden een klein plusje voir nu.



Dat geeft wat mij betreft zowel Kayan als Djamila een klein plusje.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Omdat Mark op Lola had gestemd (en in combi met de stem die Lola op mij zette... It would not surprise me). Mja, aan de andere kant, zou wel heel dom zijn als er drie slechteriken op mij hebben geaast om me er overdag uit te werken. Op basis van heel weinig tot niks.

Is een zwakke argumentatie dus @Edy, dat durf ik best toe te geven. Beter gewoon lekker tunnelvisie'en op Ida :)

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Lola »

RIP Thijs en Mark

Kayan schreef:
16 feb 2021, 19:49
@Lola, steek die vibes maar lekker weer terug bij Kaliber, want je bent enorm slecht aan viben als je bij mij om vibes probeert te vragen XD.
Ik vraag nergens om, ik krijg gewoon ongevraagd vibes van jou ;)

Kayan schreef:
16 feb 2021, 20:00
[...] en Lola heeft ook géén aanknopingspunten aangeboden en denkt mij te kunnen herkennen als hoe ik als vampier speelde? Dat laatste is ook quatsch, want als vampier had ik veel meer de tactiek om gewoon random shit te roepen en iedereen maar te verdenken en te doen. Zand in de ogen strooien, if you may. Dat was vandaag op dag 1 totaal niet aan de order. Sterker nog ik maak me alleen maar sterk om te zeggen dat de 'milde opmerkingen' van Djamila gewoon de prullebak ingegooid hadden mogen worden.
Ik zeg niet dat je hetzelfde speelt, maar dat ik dezelfde chaotische vibes krijg. Dat is deels gevoelsmatig. Wat voor mij aanwijsbaar is in dezen, is dat je weinig inhoudelijks zei maar wel duidelijk aanwezig was. En dus een beetje gekke dingen riep en zo. Nee, geen zand in ogen strooien, maar zeker ook (nog) niks waardevols toevoegen.
Kayan schreef:
16 feb 2021, 20:00
Doe ermee wat je wil. Als ik de nacht niet overleef, dan weten jullie dat jullie wolven onder mijn stemmers moeten zoeken.
Dit vind ik ook een heel rare opmerking. Zelfs als jij burger bent, niet iedereen die onterecht op een burger stemt is zelf slecht. En waarom zou jij er in de nacht uit gaan?? Als jij zo in the picture staat gaan de wolven je er never nooit uithappen, en een actie van een mogelijke heks zou ik extreem voorbarig vinden.

Matthijs schreef:
16 feb 2021, 20:45
Lola licht na 17.00 nog haar redenering toe en stelt zich kritisch op tegen Ida. Hoewel ik het qua BM-Edy-verdenking eens ben (dat Edy het kan zijn, maar de wolven niet per se BM-genocide willen want dat zou snel backfiren) ben ik het minder eens qua Bas-RIP-niemand. Ik denk dat ik (voor een van de eerste keren) mij wel kan vinden in Ida's uitspraak: je kan namelijk "RIP niemand" ook lezen alsof er een komma mist: "RIP, niemand". Dan wordt het meteen een heel ander verhaal, namelijk "Shit er is niemand dood, wtf?" in plaats van "Gelukkig niemand is dood". Niet dat ik woorden in Bas zijn mond wil leggen, maar ik kan mij dus zowel vinden in Ida's redenering (dat het in het hol geplaatst kan worden) als in de jouwe (dat het grappend bedoeld kan zijn).
Oké, maar als je naar de rest van Bas' post kijkt waarin hij 'RIP niemand' zegt, is die helemaal niet zo. Behalve dat de komma waar jij het over hebt niet bestaat, is de rest van de post duidelijk wel bedoeld voor in het dagforum en niet het wolvenhol. Als het een post waarin letterlijk alleen 'RIP niemand' had gestaan, had ik je nog begrepen, maar daar is gewoon geen sprake van.

Edy schreef:
16 feb 2021, 21:40
Ik lees ook dat iemand denkt dat Djamila misschien een 'boem' heeft gehad van Lola, maar dat verklaart nog steeds niet waarom Lola dan vertrouwd zou moeten worden in haar stem op Kayan.
Sowieso zit ik niet 'naast' Djamila, dus geen van ons kan de ander hebben aangetikt ;-)

Edy schreef:
18 feb 2021, 13:56
Mijn reactie op haar stemwisseling was dan ook echt een van opperste verwarring. Waarom zou ze dat nu gedaan hebben? En ik had helemaal niet door dat er nog 2 mensen moesten stemmen. Ik vind het ook wel ver gaan om zelf rustig gelijk spel te maken en dan vervolgens de twee spelers na jou er verantwoordelijk voor te maken de stemming alsnog te beslissen. Dan was het hun schuld geweest volgens jou als ze niet op Kayan of Thijs hadden gestemd? Ook dat vind ik zelf nogal wolfs Djamila, want het lijkt er dan op alsof je erop rekent dat zij dat gaan doen. Maar zoals Matthijs en Bas zelf al aangeven. Misschien hadden ze helemaal niet op 1 van die 2 gestemd. Dus het ontgaat ook mij waarom dit nu zo heel erg de stemming heeft beinvloed. Dat was toch vooral jijzelf die het gelijk maakte.
Begrijp ik het goed als jouw punt nu is dat het erg is om het gelijkspel te maken? Want dat zie ik dan weer niet. Ik ben zelf zeker ook geen fan van gelijkspel, het vertraagt de boel enorm etc., maar als er geen zondebok in het spel kan zitten en je die er dus niet mee op het spel zet, vind ik het echt geen doodzonde. Zeker als je, zoals Djamila aangeeft dat ze probeerde te doen met Thijs, iemand probeert te redden.
(Daarbij was ik zelf even vergeten dat jij een dubbele stem had, en dacht ik dus juist dat Djamila het níét-gelijk maakte. Vandaar dat ik aangaf me zo verantwoordelijk te voelen :') )

Kayan schreef:
18 feb 2021, 17:57
Omdat Mark op Lola had gestemd (en in combi met de stem die Lola op mij zette... It would not surprise me). Mja, aan de andere kant, zou wel heel dom zijn als er drie slechteriken op mij hebben geaast om me er overdag uit te werken. Op basis van heel weinig tot niks.
Lol ok, je beschuldigt anderen er continu van maar je loopt zelf ook echt 100% te kwatsen. Wat in godsnaam is het voor reden om Mark op te eten omdat hij, expres om buiten de stemming te blijven nota bene, op mij stemt???? En inderdaad lijkt het me haast ondenkbaar dat er drie wolven samen op één iemand gaan, dus wtf.
Ik vertrouw Ida zelf ook niet, maar waar jíj mee bezig bent kan ik echt op geen enkele manier een touw aan vastknopen. (En aan welk spel doet dat me denken? Hmmmm)

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”