Dag 2 welkom in Noorwegen

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Djamila »

Edy schreef:
20 feb 2021, 07:16
Het probleem met deze discussie is dat deze voor mijn gevoel blijft hangen rond Kayan en Ida en Djamila. Ik blijf erbij dat ik niets begrijp van die hints van Kayan dus voor nu wil ik die ook eigenlijk verder negeren.
Zo zou ik wel een willen weten wat men vindt van Belle. Belle post af en toe en heeft in haar laatste post vooral Matthijs gekopieerd geloof ik. Toen ik het last kreeg ik iig wel een deja vu gevoel.
Djamila, jou geloof ik nog het meest op dit moment. Wat vind jij van Belle?
En Lola, heb jij nog wijsheden in dit spel die je met ons wil delen?

Ik denk dat ik weer op Renate ga stemmen vandaag, maar vanwege mijn dubbele stem ben ik nog even voorzichtig.
Ik vind dat Belle niet anders speelt dan anders. Ik kan me niet zo goed herinneren hoe zij als wolf speelt, maar ik zie niet heel gekke dingen bij haar.
Trouwens, weer? Je hebt niet eerder op Renate gestemd toch :P
Renate schreef:
20 feb 2021, 11:30
Belle is haar stem op mij aan het voorbereiden en dat is weer een typische meeloopstem, Wat ik eigenlijk ook wel gewend ben van Belle. Of ze nou in het hol zit of niet. Ook Matthijs is zijn stem op mij al aan het voorbereiden en zijn argument is wel heel slap: Omdat ik gezegd heb dat ik er voor het spel nog beter even in kan zetten. Dat levert mij bij hem een minpunt op. Naja!
Ik denk dat ik mijn stem op Matthijs overigens toch ga wisselen naar Ida. Als Ida of Kayan er uit is, weten we immers precies wie er liegt. Ida probeert nu Lycan te claimen. Terwijl ze eerst naar een andere rol leek te verwijzen. Ik zou dus eerder voor Ida dan voor Kayan gaan, want haar verhaal is niet consistent.
Hier kan ik ook vrij weinig mee; het is niet echt een verdediging en daarnaast lijk je nu het gevoel te hebben dat je moet kiezen tussen Kayan en Ida?
Bas schreef:
20 feb 2021, 11:33
Oké, ik denk dat ik nu snap waar Kayan op doelt. En het is of een wolvenactie waar ik volledig in tuin. Of Kayan is gewoon heel goed in het kiezen van de juiste mensen. Waardoor er nu een 50/50 ontstaat tussen Djamila en Ida, waarbij een van de twee dus slecht moet zijn.

Omdat ik het risico niet wil nemen fout te zitten met Kayan ga ik nu dus stemmen op Ida. Waarbij ik wel een kanttekening wil maken richting Kayan, dat het niet zo zeer aan ons ligt, aangezien wij gewoon geen informatie hebben.

Verder heb ik nu weinig toe te voegen. Want ik heb al gezegd wat ik over Renate denk. En verder gaat de hele discussie vooral over Kayan haar gedrag. Waarvan ik wel vind dat ze een tikkeltje agressief is, maar dat zal wel bij Kayan horen.
Nou verlicht de rest van ons? :lol:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Lola »

Helaas ben ik al twee dagen ziek, en ik heb momenteel dus ook niet alles even goed gelezen. Voor zover ik het wel heb gelezen kan ik er iig ook geen touw aan vastknopen, en ik zou nu zeggen dat Renate en Kayan kandidaat zijn voor mijn stem. Ik ga zo wat eten en een stukje wandelen, ik hoop dat ik me daarna weer wat beter voel en hier uitgebreider op terug kan komen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Ida »

Lekkere discussie dit!

Matthijs: rollen claimen in UW spel mag niet, dat staat in de beschrijving op dit forum.

Er worden nu al zoveel rollen gesuggereerd, dat er nauwelijks rollen overblijven en ik geloof ze nu allemaal niet meer. Ikzelf heb niet speciaal een rol geclaimd, maar gezegd, dat wat Kayan over mij zegt niet kan kloppen. Dit is met de kennis (van mijn rol) die ik heb. Kayan heeft nl nergens gezegd, dat ze 100 % zeker is en bovendien, is ze steeds warrig geweest of ik er nu uit moet of zijzelf. Ik wilde haar daarom het voordeel van de twijfel gunnen, maar nu word het me te gortig.
Bas die mij al vanaf dag 1 verdenkt met nauwelijks redenen, maar meer omdat hij mij altijd verderkt. Tja, dàt laatste is waar. Maar waarom hij dan Kayan nu klakkeloos vertrouwt, snap ik dan weer niet. De macht van de grootste schreeuwer of is het omdat hij in hetzelfde kamp als Kayan opereert?

Tussen Renate, Edy, Matthijs en (nog iemand, maar weet zo snel niet wie dat was) botert het niet, maar dat staat dan weer los van het Kayan groepje. Ik ga als ik even tijd vind, nog opzoeken, wie in deze beide kampjes half/half meelift en of ik daar dan nog iets uit kan halen.

Omdat er nu al zoveel spelers een rol claimen, vertrouw ik de helft ervan niet meer. Eigenlijk hebben alleen nog Djamila en Edy bij mij een duidelijke plus, Edy omdat ze echt zoekt en alles afweegt en Djamila (lees al mijn berichte hiervoor) de rolclaims van Kayan en Renate leg ik even in de ijskast, ik wil er meer van overtuigd, want het wringt.

Ven Belle en Lola vandaag nog niets gehoord, de ervaring leert dat dat een veeg teken kan zijn, maar wie van de 2? Van beide nog geen opmerkelijke dingen gespot. ik wil het liefst nu stemmen, want ik moet zo weg en als ik thuis kom (met een lekker wijntje achter de kiezen) is het tijd voor Wie is de Mol, dat is bij ons om 21 uur.

Bas irriteert me nu het meest, lees meeloop gedrag met als aanloop dat hij me altijd verdenkt, zou soort van inleiding voor een hoger plan kunnen zijn.

zie net Lola voor ik op verzenden klik: beterschap en hopelijk doet het zonnetje je goed.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Ida »

Ik stem nu alvast, want vananov word het niks meer.
Ik heb nog eens nagelezen en omdat Renate overweegt om op mij te stemmen, moet ik eerlijk bekennen ook lijfsbehoud meenemen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Ida »

Ik stuur Renate met de tijdmachine naar Cleopatra in Egypte

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Belle »

Ik snap nog steeds al het gehint niet volledig en ik denk dat ik me daar voor nu maar gewoon buiten ga houden. Ik heb momenteel weinig tegen Ida en weinig tegen Kayan.

@Edy, dit is dan volledig onbewust gegaan, dat kopiëren van Matthijs. Ik heb gewoon m'n eigen observaties opgeschreven.

Verder heb ik eigenlijk geen idee wie ik nog meer verdacht vind, dus ik hou het weeral bij eerdere observaties. Dus, wat betreft mijn voorlopige verdachten, Edy en Renate. Edy komt op mij weer redelijk zoekend over, terwijl Renate wat vaagjes blijft. Mijn stem zal dus naar Renate gaan.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Belle »

Ik duw Renate weer terug in de tijdmachine om haar in de tijd te laten verdwalen.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Renate »

ik stem niet meer op Matthijs, ik stem op Ida
Laatst gewijzigd door Renate op 20 feb 2021, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Renate »

Ik hoop dat het zo mag want ik heb niet kunnen ontdekken hoe je tekst moet doorhalen

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Bas »

Ida noemde me een meeloper en had op zich een punt. Daardoor voelde ik me aangemoedigd om toch even mijn gedachten van iedereen op een rijtje te zetten. De meest relevante informatie staat onder Renate, Ida, Kayan en Edy, en conclusie. Met een sidenoot dat dit bijna volledig geschreven is zonder terug te lezen of dingen op te zoeken. En is volledig over hoe ik denk en dingen heb onthouden. Dus als er dingen niet kloppen dan ligt dat waarschijnlijk daaraan :disco:

Matthijs
Ik heb het idee dat Matthijs hetzelfde speelt als hij vaker doet. Misschien iets minder actief dan hij soms is, maar zijn posts vind ik hetzelfde als hij vaker speelt. Waardoor hij toch wat op neutraal blijft staan.

Renate
Ik blijf erbij dat Renate op dag 1 als wolf anders gespeeld had. En ik vind, afgezien van haar opmerking over Mark/jongerenchat, ook niet dat ze hele rare dingen doet. Ik snap ook niet heel goed waarom iedereen nu ineens Renate super verdacht vindt.

Lola
Is wat inactiever dan ze in afgelopen spellen was. Maar dat kan ik me voorstellen als ze ziek is geweest. Op dag 1 vond ik haar redenatie op zich wel logisch, voor een dag 1. Ik ben nu vooral benieuwd naar haar redenatie bij haar verdachten. Die post zal haar waarschijnlijk richting verdacht of vertrouwt schuiven.

Belle
Belle is ook wat stiller en bij de posts die ze maakt komt niet heel nieuwe informatie. Op zich kan ik me het wel een beetje voorstellen met de hevige discussies die veel gaan over semi rol claims. En ik daar zelf ook vrij van in de war ben. Toch voelt het bij Belle iets negatiever, dan bij een Matthijs of Lola.

Djamila
In principe blijf ik er bij dat het als wolf raar zou zijn om op dag 1 zo te wisselen. Maar als er iemand is die ik zo’n risico wel zou zie nemen zou dat wel Djamila zijn. Maar de enige reden die ik heb om Djamila als slecht te zien is Kayan.

Ida
De reden dat ik in eerste instantie Ida wat verdachter vond, was haar reactie rondom Edy. Haar stem op Kayan was ook niet vrij sterk, maar zonder Kayan’s rol is daar weinig over te zeggen. En verder is het vooral gevoel.

Kayan
Zij lijkt te insinueren dat ze een vrij belangrijke rol heeft. Waardoor ze ‘zeker’ weet dat Djamila en Ida slecht zijn. En zekerder is dat Ida slecht is.
Het probleem met Kayan is in eerste instantie de Lycan, waardoor Kayan nooit zeker kan zijn. Als Djamila en Ida allebei als slecht gezien worden, is het logisch dat Kayan zekerder is van Ida dan van Djamila. Hoewel dit dan Djamila niet vrij pleit en dat is iets waar Kayan dan weer niet duidelijk over is geweest. En doordat Kayan Djamila en Ida de hele tijd aan elkaar linkte werd het meer verwarrend voor mensen die er niks van snappen.

Edy
De burgemeester met vrij veel kracht. Ik vind het op zich logisch dat ze haarzelf buiten de Kayan discussie houd, aangezien het ook een vrij vage discussie is. Ik snap alleen niet zo goed waarom ze Renate nou zo verdacht vindt. En omdat ik Renate totaal niet verdacht vind, maakt me dat een beetje bang dat Edy toch slecht zou kunnen zijn.

Conclusie
Ik blijf erbij dat Kayan of Ida slecht is. Als Edy slecht is moet er een wolf uit, anders hebben we zo goed als verloren. Als Edy niet slecht is, hebben we nog een kans als er vandaag geen wolf uit gaat. Weet ik zeker dat Kayan goed is, nee. Weet ik zeker dat Renate goed is, nee. Maar voor mij vind ik het momenteel logischer dat Kayan en Renate goed zijn, waardoor Ida dan slecht is.
Als Renate eruit gaat en slecht blijkt, dan vertrouw ik automatisch Edy en wantrouw ik iedereen die niet op Renate heeft gestemd. Maar ik ben bang dat dit gewoon niet het geval gaat zijn.

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”