Dag 2 welkom in Noorwegen

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Djamila het is zo fucking simpel waarom ik liever op Ida stem dan op jou.
@Ida, te laat. Ik geloof er niet meer in

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Edy »

Het probleem met deze discussie is dat deze voor mijn gevoel blijft hangen rond Kayan en Ida en Djamila. Ik blijf erbij dat ik niets begrijp van die hints van Kayan dus voor nu wil ik die ook eigenlijk verder negeren.
Zo zou ik wel een willen weten wat men vindt van Belle. Belle post af en toe en heeft in haar laatste post vooral Matthijs gekopieerd geloof ik. Toen ik het last kreeg ik iig wel een deja vu gevoel.
Djamila, jou geloof ik nog het meest op dit moment. Wat vind jij van Belle?
En Lola, heb jij nog wijsheden in dit spel die je met ons wil delen?

Ik denk dat ik weer op Renate ga stemmen vandaag, maar vanwege mijn dubbele stem ben ik nog even voorzichtig.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Matthijs »

Ik zie dat er wel weer ontwikkelingen zijn. En nu ga ik misschien iets raars zeggen maar ik wil mijn principes verdedigen. Ik vind namelijk Kayans geclaim wel extreem worden, ook omdat er iets spaakloopt tussen die van Djamila en Kayan. Volgens mij heeft iedereen onderhand wel door dat het gaat over een bepaalde gave, en daar kan er simpelweg maar 1tje van zijn, want 2 op 11 mensen zou wel echt enorm in het voordeel van de burgers zijn. Plus dat Kayan zogenaamd 100% zeker is, in plaats van 95% (want dat is hoe dit spel met deze rollen werkt) snap ik gewoon niet. Dat je Idas "verdediging" daartegen zwak vind, kan ik geloven maar volgens mij was je al vooringenomen om Ida eruit te halen. Ik ga nu dus uit principe stemmen op Kayan, omdat ik persoonlijk haar geclaim niet vertrouw.

Sidenote: het is niet dat ik zeg dat je niet mag claimen. De regels verbieden het niet dus mag het. Maar ik vind het, zoals eerder gezegd al, dan dat het spel deëvolueert tot "wie schreeuwt het hardst dat ie een rol heeft" en dat vind ik gewoon niet leuk. Niet voor degene die wel of niet ten onrechte de dupe ervan wordt, maar ook voor de rest.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Matthijs »

Overigens vind ik Renates reden om op mij te gaan wel wat zwakjes. Ik zou niet heel zoekend zijn, maar reactiever. Nu heb ik echt niet net een post met al mijn inzichten daarvoor geplaatst. Plus is het dus niet eens haar eigen inzicht maar die van Edy die zie aangrijpt. Dat vertrouw ik eigenlijk niet. Dus ik neig erover te wisselen naar Renate als dit nodig blijkt te zijn. Ik zie dat zij ook over de essentie van haar rol praat, wat dus ook tegen mijn principes indruist dus een klein minnetje verdient. "Het zou goed zijn voor het spel als ik er langer in zou blijven" is namelijk nietszeggend want iedereen wil gewoon in het spel blijven, tenzij er externe/persoonlijke omstandigheden gebeuren.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Matthijs »

Ik vind dat Kayan op Vikingse manier mag worden begraven
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Prima Matthijs, ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten aanpakken in deze hoedanigheid. Ik kan iets 5000 keer herhalen en daardoor op zo'n manier worden afgebrand.

Ik kan ook een keer iets zeggen en worden afgebrand. En dan achteraf zul je weer zien 'oh verdomme we zitten er allemaal weer naast'. Enige reden waarom ik zo reageer, is omdat iedereen me vraagt hoe en wat. Dus ik vind het niet eerlijk dat je me nu bestempeld van claim gedrag en dupe werking. Tuurlijk ik kan alles negeren, maar het is een discussiespel. Als Thijs dit had gedaan, had iedereen het afgedaan als 'oh Thijs is gewoon aan het poken', dus bespaar me dit gelul aub. Als ik iemand slecht vind (kan je prima terugvinden in andere spellen), dan bijt ik me er hoe dan ook in vast, ongeacht rol (zelfs als ik slecht ben). Het spel werkt niet op 'goh wie roept het hardst dat ie onschuldig is en ik geloof dat wel maar wat een irritante manier van spelen dus daar stem ik op', neen, het spel is discussies met elkaar aangaan en anderen overtuigen en als iemand overtuigt is dan stemmen ze meestal niet op die persoon 🤦‍♀️.

En dit is een bord voor de kop als een bord voor de kop. Dit kan ook prima een bluf zijn van mij, maar zelfs dán valt Ida door de mand in anderhalve dag tijd. Ga maar na. Op dag 1 stemt ze op mij. In nacht 2 is het opeens oepsiefloepsie. Op dag 2 is het 'hm ja was oepsiefloepsie' en m'n reactie daarop was 'ja doei', waarop het gelijk omsloeg naar 'oh dan ben je tweede verdachte' en opééns is het 'oh nee toch niet, grapje, nee nee het kan nog dit zijn'.

@Edy, dat is prima. Ik heb ook niet opzettelijk gehint of geclaimd, is een beetje in frustratie reageren op de vragen die ik krijg. En vooral eigenlijk de irritaties die ik krijg van mensen die vragen waarom ik niet op iemand stem, terwijl dit het enige logische is voor mij.

Anyhoe, dit is even het laatste bericht van mij, dit weekend zit ik in Groningen. Have fun met puzzelen, en als ik er dus uitlig soit.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Renate »

Belle is haar stem op mij aan het voorbereiden en dat is weer een typische meeloopstem, Wat ik eigenlijk ook wel gewend ben van Belle. Of ze nou in het hol zit of niet. Ook Matthijs is zijn stem op mij al aan het voorbereiden en zijn argument is wel heel slap: Omdat ik gezegd heb dat ik er voor het spel nog beter even in kan zetten. Dat levert mij bij hem een minpunt op. Naja!
Ik denk dat ik mijn stem op Matthijs overigens toch ga wisselen naar Ida. Als Ida of Kayan er uit is, weten we immers precies wie er liegt. Ida probeert nu Lycan te claimen. Terwijl ze eerst naar een andere rol leek te verwijzen. Ik zou dus eerder voor Ida dan voor Kayan gaan, want haar verhaal is niet consistent.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Bas »

Oké, ik denk dat ik nu snap waar Kayan op doelt. En het is of een wolvenactie waar ik volledig in tuin. Of Kayan is gewoon heel goed in het kiezen van de juiste mensen. Waardoor er nu een 50/50 ontstaat tussen Djamila en Ida, waarbij een van de twee dus slecht moet zijn.

Omdat ik het risico niet wil nemen fout te zitten met Kayan ga ik nu dus stemmen op Ida. Waarbij ik wel een kanttekening wil maken richting Kayan, dat het niet zo zeer aan ons ligt, aangezien wij gewoon geen informatie hebben.

Verder heb ik nu weinig toe te voegen. Want ik heb al gezegd wat ik over Renate denk. En verder gaat de hele discussie vooral over Kayan haar gedrag. Waarvan ik wel vind dat ze een tikkeltje agressief is, maar dat zal wel bij Kayan horen.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Bas »

Ik stem op Ida om naar het tegenovergestelde van het Walhalla te gaan.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Edy »

Ik stem op Renate

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”