Dag 2 welkom in Noorwegen

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Bas »

Oké, ik snap officieel niks meer van dit spel :peace:

Kayan lijkt 100% zeker te zijn van Ida. Het probleem is dat er maar een rol is die ze daardoor kan hebben. Maar dan had ze op dag 1 ook al informatie moeten hebben en daar kom ik dan weer niet uit. Daarbij zou ik het raar vinden als Kayan zo snel al haar rol bloot geeft?

Zoals ik al zei had ik van Ida eerder gewoon een slecht gevoel. Maar het probleem bij Ida is dat ik bij haar slecht een onderscheid kan maken van Slechte en Goede Ida. Waardoor ik goede Ida vaak als slechte Ida aanzie. En ik het daarom nu lastig vind om te zeggen wie echt gelijk heeft.
Punt blijft wel dat ik het heel raar zou vinden als Kayan en Ida bij hetzelfde team horen.

Dan vind ik het een beetje vreemd dat er een run op Renate begint? Ik heb niet het idee dat Renate heel veel stiller is dan anders. Ik ben het eens dat het Mark verhaal een beetje vergezocht is. Het lijkt me niet dat Mark buiten het spel om op zo'n manier over het spel praat.
Maar bij mij blijft Renate nog wel een klein plusje houden door haar 'fittie' met Thijs.

Dit maakt Edy, Djamila, Matthijs en Belle daardoor iets verdachter in mijn ogen. Zeker Matthijs vind ik hier opvallend, dat hij zowel Kayan als Renate verdenkt, maar volledig buiten de beschouwing laat hoe zeker Kayan over Ida lijkt te zijn.

Al met al wil ik waarschijnlijk op Kayan of Ida stemmen, waarbij ik nu toch een klein beetje richting Ida neig. Maar ik wil graag van Kayan horen of ze andere mensen vertrouwt/verdenkt.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Djamila »

Kayan schreef:
19 feb 2021, 16:57
... Ke. Zelf weten. Ik heb niks nuttigs te zeggen over Renate, maar is toch wel weer frappant dat Djamila opééns op Renate gaat, terwijl ze eerst nog zo stellig was dat ik slecht was? (Dag 1 en hier ook) Hoe blind kan je hierop zijn?

En laten we wel wezen, op dag 1 stemde ik op Djamila, maar dag 2 (nu) ben ik zoveel stelliger dan dag 1. Denk je nou echt dat ik dat als crimineel zo zou spelen?

@Matthijs, ja, zodat jullie in hindsight kunnen zeggen "OOOOOOHHH Dus DAT bedoelde Kayan". Ik ga er namelijk ook vanuit dat als ik het vandaag wèl overleef, het vanavond níet zal overleven.
Ummmmm hallo Kayan, hoezo is iedereen blind volgens jou? Ik heb nooit stellig gezegd dat jij slecht bent. Je leest echt totaal niet goed. Ben je de leerlooier dan ofzo? Want je probeert echt heel hard nu.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Djamila »

@ Belle
Ik heb ook geen idee waar nu naar gehint wordt, ga straks NOG maar eens alle rollen langs.

Vind het heel apart dat Kayan nu zo de stemming stuurt richting Ida. Ze zegt dat ze haar verdacht vindt en op haar stemt, maar tegelijkertijd ook dat ik spijt krijg als Ida eruit vliegt??? Wat?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Djamila »

Over Ida trouwens:
Voor mij is zij gewoon de Ida die altijd door heeft aan welke kant ik sta. Dat is gewoon fijn. Wat me wel bekriebelt is dat ik daardoor misschien over het hoofd zie dat het een list kan zijn. Maar ook in haar andere posts kan ik me simpelweg vinden.

Moet ik dan iemand geloven die haar argumenten en stem uitlegt, misschien niet sterk, of iemand die zelf met een net zo'n minder sterke stem en uitleg van alles loopt te roepen, super defensief en tegelijkertijd aanvallend doet?

Ik blijf toch echt bij mijn stem: vind het ook raar dat Renate noemt dat ze er toch echt wel langer in moet blijven; goh. En ja ik ben me ervan bewust dat ik haar vaker verdacht vind.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Hahahah! Bas. Echt altijd die laatste stappen die je mist :lol:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Djamila »

Ik heb alle rollen nagelezen en ik snap nog steeds niet waar jij of Ida op doelen. Echt totaal niet.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Djamila schreef:
19 feb 2021, 21:24
Ik heb alle rollen nagelezen en ik snap nog steeds niet waar jij of Ida op doelen. Echt totaal niet.
Nou dat ligt meer aan jou dan aan mij :$ Ik ga het niet verder uitspellen dan dit.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Ida »

Kayan, ik wilde aanvankelijk weer op jou stemmen, maar door je post heb ik je dus op minder verdacht (plek 2) gezet. Stel je bluft niet, dan vertrouw ik je wel, maar dat wilde ik een beetje verpakken, omdat iedereen hier kan lezen😉 Maar ni je mijn post precies omgekeerd uit kegt dan ik het bedoelde, dan moet ik wel iets duidelijker zijn.
Ik geeft je het voordeel van de twijfel , maar dat betekend niet dat je conclusie waar is. Ik hoop dat het jou in ieder geval nu duidelijk is.
Maar ik ben niet zo overtuigd van je goede bedoelingen zoals ik dat van Djamila wel ben.
Verder ben ik nu aardig uitgeblust , moest vandaag 20 jaren boekhouding uitpluizen en daar word ik gek van.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Edy »

Nou, dan ligt het ook aan mij, want ik ben het met Djamila eens. Ik heb twee keer de rollen doorgenomen en ik heb geen idee waar op gedoeld wordt door Kayan. Ida doet alsof ze het begrijpt maar zegt wel dat het niet kan wat Kayan zegt. En Renate begrijpt het ook meteen. En dat verbaasd mij toch wel een beetje want Renate is normaal niet zo snel met het oppikken van hints. Zegt ze zelf steeds. En Ida ziet altijd overal hints die er de helft van de tijd niet zijn. Zo, ik heb twee van mijn favoriete dames weer lichtelijk onderuit gehaald, maar ik vrees dat er een raar spelletje gespeeld wordt.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Djamila »

Renate schreef:
19 feb 2021, 16:17
Altijd grappig: iemand gooit een balletje op (in dit geval Edy), maakt iemand verdacht en anderen (Djamila en Matthijs) grijpen dat dankbaar aan.
Wat heb ik fout gedaan? Ik zoek naar een reden waarom Mark dood is. Nu pas komt Djamila met de opmerking dat hij in het spel heeft aangegeven dat hij het zo druk had en dat ik dus slecht lees. En we weten allemaal he: als je een keer een opmerking niet hebt gelezen, dan ben je een wolf!! Ja, dat is echt zó makkelijk. Dat dit spel nog niet klaar is, met al deze wijze spelers ;-) ;-)
Maar als hij het echt zo duidelijk in het spel heeft gezegd, dat hij het eigenlijk te druk heeft om te spelen (ik heb dat niet zo teruggevonden, maar ik geloof Djamila op haar woord), dan hebben de wolven dus inderdaad een sociale beslissing genomen.

Als Thijs de eerste nacht het beoogde slachtoffer was, wat tussen de regels door gesuggereerd wordt, was dat overigens weer niet zo sociaal. Thijs lag er vorige keer snel uit, meen ik me te herinneren. Maar ook dat heb ik niet gecheckt. O, wat wolfs, Djamila!

Nou vertrouwt Djamila mij nooit, welke goede rol ik ook heb, dus ik zou hier niet van moeten opkijken. Ik neig zelf wel naar vertrouwen in Djamila, want ik denk dat de rol die ze claimt er zeker in zit en niemand heeft nog geprotesteerd. Ze maakt zichzelf hiermee wel kwetsbaar.
Bij Ida meen ik ook iets te hebben gezien. Ik snap alleen niet goed waarom Ida nu nog steeds denkt dat op grond daarvan Edy goed moet zijn. Als Djamila de waarheid spreekt, is Edy niet vrijgepleit.
Niet dat ik Edy niet vertrouw, want ik ben nog zo'n sufferd die gelooft dat een BM een grotere kans maakt gecheckt te worden door de ziener.

Als Djamilla deugt, begrijp ik waarom zij dacht: dan liever Kayan offeren. Bij Kayan heb ik echter op zich nog geen slechte vibes.
Belle blijft weer heel erg op de vlakte. Dat doet ze volgens mij altijd, maar daarmee ontspringt ze in mijn beleving ook bijna altijd de dans. Maar ja, om nou uit het niets op Belle te stemmen.

Van Bas krijg ik ook nog niet zo'n hoogte.

Edy's theorie over Matthijs spreekt me echter wel aan. Hij is veel reactiever, lijkt zelf niet heel zoekend te zijn. Dus ik denk dat ik maar op Matthijs stem.
Neehoor ik had dat al getypt, maar nog niet gepost (hoef je niet te geloven hoor, snap ik best)

@ Kayan
Waarom stem je niet gewoon op mij als je denkt dat ik slecht ben :lol:
Ik dacht eerst oke ben jij het Ding? Maar nee, dat kan niet. Hoezo stem je op Ida en heb je tunnelvisie op haar en tegelijkertijd zeg je tegen mij dat ik spijt krijg als jij OF Ida eruit vliegt? Waarom probeer je mij te framen als slecht, terwijl anderen wel oppikken waarom ik niet slecht ben? Het bevalt me gewoon voor geen meter omdat ik het niet snap voor ene meter. Je beantwoord m'n vraag ook totaal niet.

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”