Dag 2 welkom in Noorwegen

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Zo simpel. Ik geloof er niks van Ida. Mijn stem blijft staan.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Renate »

Bas schreef:
18 feb 2021, 20:07

@Renate
Hoe weet jij dat dit in de ‘jongerenchat’ gezegd is? Want het feit dat jij dit ook weet, zou je dan ook een minnetje bij jezelf moeten zetten. Of is het speculatie dat zo iets gezegd zou kunnen zijn
Ik "weet" niks. Ik zeg letterlijk: "Naar mijn idee is er maar één logische verklaring: hij heeft in de "jongerenchat" aangegeven dat hij weinig tijd heeft en er eigenlijk liever uit zou willen. En voila: in die jongerenchat zit minstens 1 wolf en zo is hij op zijn wenken bediend."
Lijkt me dus gewoon heel logisch. Maar voorlopig heb ik er nog niet zoveel aan.

Tja Ida, Djamila kan ook bluffen he? Maar ik aarzel ook hoor.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Renate schreef:
18 feb 2021, 21:32
Bas schreef:
18 feb 2021, 20:07

@Renate
Hoe weet jij dat dit in de ‘jongerenchat’ gezegd is? Want het feit dat jij dit ook weet, zou je dan ook een minnetje bij jezelf moeten zetten. Of is het speculatie dat zo iets gezegd zou kunnen zijn
Ik "weet" niks. Ik zeg letterlijk: "Naar mijn idee is er maar één logische verklaring: hij heeft in de "jongerenchat" aangegeven dat hij weinig tijd heeft en er eigenlijk liever uit zou willen. En voila: in die jongerenchat zit minstens 1 wolf en zo is hij op zijn wenken bediend."
Lijkt me dus gewoon heel logisch. Maar voorlopig heb ik er nog niet zoveel aan.

Tja Ida, Djamila kan ook bluffen he? Maar ik aarzel ook hoor.
Dan weet jij meer dan ik, want Mark heeft ons daar niks over verteld.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Ida »

Renate Djamila kan bluffen , maar dat heb ik bij haar dan nog niet eerder zo gezien. Wat je suggereerde over de jongeren en Mark: het zou een reden kunnen zijn, maar dat blijft gissen.

Lola klinkt aardig rustig en wat ze zegt wekt mijn vertrouwen, maar dat had ik het vorige spel met haar ook en tuinde er toen volledig in.

Kayan doet met haar felheid wel heel erg denken aan dat spel waar ze volledig overstuur met 5 petten op, alle spelers om de tuin leidde. Ze schijnt het fanatiekst te zijn als ze aangevallen word en slaat dan als een wilde om zich heen. gisyer Stemde ik met een knipoog, maar nu staat ze zeker op mijn verdachtenlijstje.

Belle en Matthijs zijn in slaap gesukkeld? Of onder de radar?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

"overstuur" op dag 2 Ha! Grapjas. Alsof ik NU al m'n hand zou overspelen. Misschien als wolvencub, maar dat ging me het vorige spel ook zo goed af hè?! ;) Wellicht is het gewoon een beter idee om je eruit te stemmen Ida :). Als niet vandaag (en ik ga eruit), dan vooral morgen!

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Matthijs »

Hoi! Even een berichtje tussendoor voordat mensen denken (ik zag dat ik al te laat was) dood ben ofzo. Gister was ik de hele dag bezig met werken en was in de avond niet meer in de mood om het forum te checken. Ik bedacht me vanochtend dat ik nog naar het forum moest checken en toen bleek dat er al een hoop gezegd was. Ik heb alles gelezen maar ik moet het nog verwerken om een keuze te kunnen maken voor vandaag. Dus later horen jullie meer van mij!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Renate »

Kayan schreef:
18 feb 2021, 23:16

@Renate
Dan weet jij meer dan ik, want Mark heeft ons daar niks over verteld.
Deze informatie vind ik relevant. Mark heeft dus in de jongerenchat niet aangegeven dat hij geen tijd heeft voor dit spel? Als dit niet tegengesproken wordt door een van de andere jongeren, betekent het toch dat er een andere reden moet zijn geweest waarom de wolven Mark als slachtoffer hebben gekozen. Maar Mark heeft volgens mij nauwelijks iets gezegd. En hij zat er in het vorige spel ook niet lang in waardoor je aan sociale weerwolven denkt. En dan was het trouwens logischer geweest als ze nu een van de toen langlevende burgers hadden opgegeten. Dit is overigens geen uitnodiging daartoe aan de wolven!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Edy »

Hoi! Even een berichtje tussendoor voordat mensen denken (ik zag dat ik al te laat was) dood ben ofzo. Gister was ik de hele dag bezig met werken en was in de avond niet meer in de mood om het forum te checken. Ik bedacht me vanochtend dat ik nog naar het forum moest checken en toen bleek dat er al een hoop gezegd was. Ik heb alles gelezen maar ik moet het nog verwerken om een keuze te kunnen maken voor vandaag. Dus later horen jullie meer van mij!
Rustig rustig Matthijs. Je hoeft vandaag helemaal geen keuze te maken. Deadline is pas morgenavond 23.00 uur. Misschien dat Matthijs het erg druk heeft, maar ik vind het wel opvallend dat hij blijkbaar niet voornemens is om zelf actief bij te dragen aan enige discussie, maar alleen gaat lezen wat anderen hebben gezegd en op basis daarvan een keuze gaat maken? Op een of andere manier doet mij dat wat wolfs aan. Kijken of de stemming de goede kant op gaat en dat een beetje helpen??

Misschien dat ik iets meer begrijp van de keuze van Djamila om Thijs te redden, maar in mijn ogen maakt dat Kayan niet meteen verdacht. Eigenlijk verdenk ik ze geen van twee, mede ook doordat Mark nogal een willekeurig slachtoffer was zoals ik al gezegd heb. Overigens had dat net zo goed Belle kunnen zijn denk ik, maar ja, de wolven kunnen er maar 1 tegelijk nietwaar?

De negatieve vibes die ik eerst bij Renate had, en die toen weer wat verdwenen, komen nu toch weer boven. Ze houdt zich wel erg op de vlakte en blijft een beetje (bewust denk ik) hangen op de vraag waarom Mark nu toch het slachtoffer was. Ze gaat totaal niet in op argumenten van anderen over wie wel wolf kan zijn en neemt geen stand in. Al met al staat ze weer hoger op mijn verdachtenlijst.

Bas is ook wel heel stil en doet zijn best om geen rare dingen te zeggen (even voor de goede orde: rare dingen in mijn ogen he? Dat kan voor een ander heel anders zijn). Ook dat geeft mij het gevoel dat hij nogal voorzichtig te werk aan het gaan is. Normaliter stampt hij er met twee benen tegelijk in!
Klein minnetje dus.

Ida vind ik wel zoekend overkomen, hoewel ik haar stem op Kayan niet erg onderbouwd vind. Maar voorlopig vertrouw ik haar wel. Lola heb ik nog niet echt een beeld van. kan nog alle kanten op wat mij betreft.

Als ik dan verder voortborduur op mijn theorie dat de wolven bewust Kayan en Djamila en mijzelf hebben laten zitten, en ik vertrouw min of meer Ida, dan blijven nog over als potentiële bad guys:
Renate, Lola, Matthijs, Belle en Bas.

Daarvan krijg ik de slechtste vibes bij Renate, Bas en Matthijs. In die volgorde. Maar he, ik had ook slechte vibes bij Thijs en kijk eens wat daar van terecht kwam! :roll: :cry: :cry: Dus ik luister graag naar de argumenten van anderen.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Belle »

Sorry dat ik even niet zo veel van me heb laten horen, maar de studiedrukte nam weer toe. Ik hoop vanavond met een inhoudelijke post te komen, zodat ik in ieder geval op de laatste dag nog wat bij kan dragen aan de discussie.
Ik lees trouwens ondertussen wel af en toe bij, maar ik heb dan niet de tijd om dan ook nog een bijdragende post te schrijven.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Ida »

Toe maar Kayan nu suggereer je voor de teeede keer iets, maar dat kan niet kloppen. Dat weet ik dan weer en jij kunt niet weten wat ik weet. Ik ga er niet meer over zeggen en misschien schuif ik je voor nu naar de tweede plek op mijn verdachtenlijstje.

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”