Dag 2 welkom in Noorwegen

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Hahaha, okey Lola. Blijf dan gewoon uit m'n aura 8-| . Anyhoe, ik bedenk me net dat ik echt morgen en het weekend minimale tijd heb om bij te lezen etc. Dus ik stem wèl alvast op Ida. Ik verwacht toch niet dat ze mijn gedachten hierin kan veranderen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Ida mag in Noorwegen een ijsblokje worden

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Djamila »

Kayan schreef:
18 feb 2021, 17:29
Ja, spijt dat als Ida wordt ontmaskerd je dan terug moet krabbelen en moet zeggen dat je ècht dacht dat ze wel goed zou zijn. :banana:
Sorry maar ik ben je echt helemaal kwijt, ik heb sowieso nooit ergens gezegd dat ik zeker weet dat zij goed is?

Iedereen heeft het steeds over de boem, maar ik heb daar niemand verder iets hard over horen maken. Dus krijg niet het idee dat dat erin zit?
Edy schreef:
18 feb 2021, 17:31
RIP Mark!
Wat heeft de dood van Mark nu met Lola te maken Kayan? Ik bedoel, het zou natuurlijk kunnen, Lola kan wolf zijn, maar waarom zou zij meteen stijgen op je verdachtenlijst omdat het Mark is?

Overigens ben ik het wel een beetje eens dat de keuze van de wolven op Mark wel verrassend is. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Mark het slachtoffer uit nacht 1 is geweest. Hij is gewoon burger dus iemand zou hem gered moeten hebben of hem beschermd. Heel aannemelijk vind ik dat niet. Maar ja, als het eerste slachtoffer iemand anders was, waarom is die niet weer gekozen? Tenzij de wolven hopen/denken dat het eerste slachtoffer voldoende in de picture staat om er overdag uit gestemd te kunnen worden en ze dus iemand namen die nog niet erg in beeld was. Best verrassend dat dat Mark was :lol: :lol:
Die redenatie volgend geeft dat Kayan en Djamila beiden een klein plusje voir nu.



Dat geeft wat mij betreft zowel Kayan als Djamila een klein plusje.
Ik snap je redenatie niet helemaal waarom mij en Kayan dat een plusje geeft? Ik denk dus sterk dat iemand anders het slachtoffer was in Nacht 1...

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Renate »

Ha mijn werkweek zit er weer op, dus ik kan weer volop weerwolven. Dat werd tijd, want Djamila heeft al 2 x benadrukt dat ik de discussie mooi ontloop.
Toen ik las dat Mark het slachtoffer was, dacht ik - net als een aantal van jullie: wat onlogisch. hij heeft volgens mij werkelijk niets gepost waardoor de wolven hem als een bedreiging hadden kunnen zien. Naar mijn idee is er maar één logische verklaring: hij heeft in de "jongerenchat" aangegeven dat hij weinig tijd heeft en er eigenlijk liever uit zou willen. En voila: in die jongerenchat zit minstens 1 wolf en zo is hij op zijn wenken bediend.
Probleem is dat er volgens mij wel 4 van jullie in die chat zitten. Dus het geeft me niet echt een handvat. Maar misschien een voorzichtig minnetje bij Lola, Kayan, Matthijs. En zit Djamila ook in die chat?

Ik vind Edy's theorie over Djamila interessant. Het zou best kunnen. Vervelend is het wel dat Djamila eerst omfloerst en de tweede keer wat opzichtiger, hint naar een rol. Voorheen werd ik dan heel voorzichtig, maar ik heb ook al eerder gezien dat wolven soms licht hinten, en als er niemand op reageert, die hint nog wat zwaarder aanzetten. Dus ik durf er niet zomaar op te vertrouwen.
En als iemand zo geïrriteerd raakt, dacht ik voorheen altijd: zo verontwaardigd is alleen een fatsoenlijke burger. Maar daar ben ik allang van teruggekomen. Want in dit spelletje loont het best om boos te worden.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

Renate schreef:
18 feb 2021, 19:43
Ha mijn werkweek zit er weer op, dus ik kan weer volop weerwolven. Dat werd tijd, want Djamila heeft al 2 x benadrukt dat ik de discussie mooi ontloop.
Toen ik las dat Mark het slachtoffer was, dacht ik - net als een aantal van jullie: wat onlogisch. hij heeft volgens mij werkelijk niets gepost waardoor de wolven hem als een bedreiging hadden kunnen zien. Naar mijn idee is er maar één logische verklaring: hij heeft in de "jongerenchat" aangegeven dat hij weinig tijd heeft en er eigenlijk liever uit zou willen. En voila: in die jongerenchat zit minstens 1 wolf en zo is hij op zijn wenken bediend.
Probleem is dat er volgens mij wel 4 van jullie in die chat zitten. Dus het geeft me niet echt een handvat. Maar misschien een voorzichtig minnetje bij Lola, Kayan, Matthijs. En zit Djamila ook in die chat?

Ik vind Edy's theorie over Djamila interessant. Het zou best kunnen. Vervelend is het wel dat Djamila eerst omfloerst en de tweede keer wat opzichtiger, hint naar een rol. Voorheen werd ik dan heel voorzichtig, maar ik heb ook al eerder gezien dat wolven soms licht hinten, en als er niemand op reageert, die hint nog wat zwaarder aanzetten. Dus ik durf er niet zomaar op te vertrouwen.
En als iemand zo geïrriteerd raakt, dacht ik voorheen altijd: zo verontwaardigd is alleen een fatsoenlijke burger. Maar daar ben ik allang van teruggekomen. Want in dit spelletje loont het best om boos te worden.
Ik zou die chat lekker loslaten, lijkt mij dat daar niks op afgestemd moet worden. Dan zouden we dat ook van jou, Edy en Ida zo kunnen zeggen. Geen idee of daar ook een chat is, maar vind die jongerenchat theorie zo suf. De vorige keer gingen we daar ook faliekant nat mee.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Kayan »

@Djamila, waarom zou je dan zo blind op Ida willen vertrouwen? Ik snap wel dat je je nu weer een beetje moet indekken, of niet ;).

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Edy »

@djamila.
Het geeft jullie een plusje omdat Kayan bijna gelyncht werd in dag 1 en jij hiervoor nogal aangevallen werd. De wolven kunnen gedacht hebben dat het dus niet handig was om 1 van jullie eruit te halen.

Wat ze van mij denken weet ik niet. Ik heb eerder 2 mogelijkheden gegeven, waarvan 1 was dat ik het mogelijke slachtoffer was maar beschermd of gered. Maar dan zou je denken dat ze dat nu weer zouden proberen. Of juist de andere mogel8jkheid om de BM er lang in te laten om de indruk te wekken dat de BM niet dood gaat omdat zijzelf een wolf is. Maar ook die snap ik niet zo goed. Als ik gelyncht wordt daarom is het net zo goed maar de vraag of ik een wolf aanwijs als nieuwe BM.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Ida »

RIP Mark.

Kayan, je vraagt me waarom ik op jou stemde: dat was inderdaad met een knipoog na

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Bas »

RIP Mark
Mark als slachtoffer verbaasd mij een beetje. Op dag 1 was Mark vrij afwezig en het enige wat hij gedaan heeft is op Lola stemmen zonder echte reden. Nou zie ik Lola niet als iemand die iemand eruit zou halen puur omdat hij/zij op haar stemt. En ik zou het eigenlijk een beetje raar vinden als de wolven Mark eruit haalde met Lola als wolf. Het vestigt toch aandacht op Lola.

@Djamila
Ik probeerde mezelf in de situatie te zetten, wat als ik om 16.50 nog heel snel terug moest lezen en stemmen. En ik denk dat ik op zo’n moment op jou had gestemd. Weet ik dit zeker? Nee. Maar ik jou stem wijziging voelde raar, waardoor een eerste reactie alarmbellen zijn.
Toen ik er iets meer over na dacht, vond ik het minder logisch dat je dat als wolf zou doen. Zeker nu Thijs burger blijkt. Nou is Kayan haar rol nog niet bekend, maar de wolven zouden geen extra informatie moeten hebben, tenzij ik wat mis. Dus voor nu verdenk ik jou niet zo zeer.
Vaak is het op dag 1 zo dat twee mensen die op elkaar stemmen burgers zijn, zeker als ze zo vroeg stemmen. Maar ik ben hier niet zeker van.
En “boem” is en referentie naar de rol “het ding dat boem doet in de nacht”

@Renate
Hoe weet jij dat dit in de ‘jongerenchat’ gezegd is? Want het feit dat jij dit ook weet, zou je dan ook een minnetje bij jezelf moeten zetten. Of is het speculatie dat zo iets gezegd zou kunnen zijn

@Edy
Met een eventuele Bink lijkt het me niet dat de wolven twee keer hetzelfde slachtoffer kiezen. Daarbij is er ook altijd nog de kans op de vervloekte.

@Ida
Als je met een knipoog na op Kayan stemde, wie vind je nu verdacht?

Wie ik nu verdenk weet ik niet.
Kayan is enorm aanvallend en lijk heel zeker van haarzelf met haar stem op Ida.
Van Ida had ik op dag een al een klein beetje slecht gevoel, maar dat heb ik vaker bij Ida.
Ik krijg wel een beetje het idee dat een van deze twee een wolf kan zijn. Hoewel ik hier niet zeker van ben.
Van de rest heb ik nog steeds een klein plusje staan bij Renate en een iets groter plusje bij Djamila.
Waarbij er verder veel neutralen zijn.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 welkom in Noorwegen

Bericht door Ida »

Met dank aan de kat op mijn bureau en dus op het toetsenbord... Ik ga verder met de te vroeg gestuurde post!

Kayan mijn stem op jou was met een knipoog, ik had nl een aantal spelers op goed overkomen gezet, waaronder Djamila, Edy, Renate en Thijs.
Omdat ik Belle en Bas een redelijke post vond maken, wilde ik niet op hun stemmen.
Bleven over: Matthijs, Mark, Lola en Kayan. Ik had daarover in mijn post en wilde nog even afwachten, maar aangezien de stemming op een voor mij raar tijdstip zou eindigen kon ik niet meer afwachten. Met nul info is het best moelijk en moet je dus op kleine dingetjes beslissen. Ik vond jou zo niet Kayan achtig spelen, beetje in de schaduw en dat was het punbt van mijn twijfel. Ik stemde dus inderdaad op jou met matig erdenkingen en had ook echt niet verwacht dat er nog anderen ineens ook op jou zouden stemmen. Ik had eigenlijk niemand van de 4 die er super verdacht uitsprong. Je kan dat wolfs noemen, maar dan had ik dat hier natuurlijk niet zelf gezegd. Ik vind Lola en Djamila verdacht van meestemmen, maar: Ik vertrouw Djamila nog steeds, hoewel ik het erg raar vind van haar, dat ze die opmerking over 2 niet stemmende spelers noemt. De reden waarom ik Djamila vertrouw is omdat ze gister iets zei, wat mij onmiddellijk zeer groot vertrouwen gaf. Zo sterk dat ik haar nu nog sterker vertrouw dan gister. Lola haar verdediging, ga ik nog goed lezen, dat warrelde me een beetje voor de ogen, dus daar kom ik op terug. De felheid van zowel Kayan als Lola doet me dan denken aan een burger/burger twist. Maar als Kayan nu al op mij stemt, dan vinds ik dat dan weer niet burgerlijk van Kayan. ik ga me daarin nog eens verdiepen.

Edy: ik geloof je, dat je het oprecht niet hebt opgeslagen, Kan gebeuren en ik benijd je niet om je stempositie.

Maar nu eerst eten, ik heb honger.
net voor verzenden zie ik de oproep van Bas, ik kom nog met mijn verdachten. Inderdaad wij verdenken elkaar altijd enigszins, zelfs toen we ooi samen in het hol zaten ;-)

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”