Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Belle »

Bas schreef:
16 feb 2021, 22:25

@Belle
Ik vind het een beetje makkelijk dat je op mij stemt, omdat je mij eerder verdacht vond. Teruglezend was dit vooral vanwege mijn ‘nonchalante’ houding over het BM zijn. Die heb ik uitgelegd en daar ga je totaal niet op in. Dus ik zou graag willen horen waarom je mij nu nog steeds verdacht vindt.
Het was vooral een gevalletje van ik die een beetje verdwaald was geraakt. Er gebeurde heel veel, maar aan de andere kant ook weer vrij weinig, waardoor ik er niet zo veel verdachts uit kon pikken. Voor mij vielen mensen in ieder geval niet zodanig op, waardoor ik liever bij mijn oude observaties bleef. Waarin ik jou net iets meer verdacht vond dan Thijs.

Ik moet alles nog even rustig doorlezen, maar met deze nieuwe informatie zijn er wel mensen die in mijn ogen wat verdachter zijn geworden. Terwijl jij, Bas, naast de stemming vergeten, niet zo veel geks hebt gedaan en ik je nu dus niet zo verdacht meer vind.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Ida »

Jeetje heftig te lezen. Uiteraard is het laat stemmen vervelend, onvoorspelbaar en zeer vervelend voor betrokkenen. Het valt mij ook op , dat vroeg stemmen hetzelfde risico meebrengt en dat de betrokkenen daarbij, meestal de volle 2 dagen in the picture staan en zich suf moeten verdedigen met vaak onterechte afloop.
Ik weet eigenlijk niet hoe dit voorkomen kan worden.
Tenzij iedereen daar een beetje probeert vanafvte stappen.

Ook stemwisseling is altijd een punt van grote argwaan, maar is juist soms een daad van moed. Maar dat hoeft het niet te zijn.

Wat me erg verbaasd is dat er vaak gedacht word dat iemands stem op jou meteen betekend dat die stemmer slecht is. Zo roepen zowel Thijs als Kayan dat diegenen die op hun stemden slecht zijn, dat kan eigenlijk niet waar zijn en is ook niet onomstotelijk bewezen. Ook het ik stem op jou, want jij stemt op mij is niet altijd omdat dat 2 kijvende wolven zijn. Het zijn meestal verloren burger stemmen, waardoor de eerste dagen dus vaak een burger slachting ontstaat, mischien is dat de reden om het stemmen wat uit te stellen. Maar ja iedereen speelt het spel vanuit zijn/haar rol, dus hoe je dit moet voorkomen? Mischien iets verder nadenken en minder primair reageren.

Wel weer genoeg gefilosofeerd🤪

Matthijs: het zal wel hogere wiskunde zijn, mijn ouderwetse algebra en meetkunde is niet toereikend om jou uitkomst 8 te onderscheiden van de rest🤩

Kayan, ik was ook verrast om na mijn minimaal onderbouwde stem nog 2 volgers te zien. Ik had bij niemand nog een gedegen onderbouwing. En verbaasden me dat anderen soms al zo zeker kunnen zijn op dag 1.

Toch geloof ik niet dat Djamila (als wolf) op dat moment deze stemwisseling gedaan zou hebben.

Dat het Edy ontgaan is dat zij ook de beslissing zou moeten nemen bij stakende stemmen, verbaasd me wel. Er is een vraag over gesteld en Floris heeft er keurig op geantwoord. Daarbij beseft Edy wel dat er geen zondebok in UW zit, maar het kan dat het haar ontgaan is.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Edy »

Dat het Edy ontgaan is dat zij ook de beslissing zou moeten nemen bij stakende stemmen, verbaasd me wel. Er is een vraag over gesteld en Floris heeft er keurig op geantwoord. Daarbij beseft Edy wel dat er geen zondebok in UW zit, maar het kan dat het haar ontgaan is.
Top
Nou Ida, het kan niet alleen zijn dat het mij ontgaan is, het was ook zo! En wel erg genant eigenlijk, maar ja, ik had het al over de zondebok gehad, dus ik kon moeilijk nog ontkennen dat ik gewoon niet goed opgelet had. Ik vond het al vreemd dat Mark het had over de extra invloed die de BM had en was van plan dat na te zoeken, maar toen werd ik weer afgeleid. Wat kan ik zeggen....sorry :$
het was zeker erg dom, en ik schat mijn medespelers minder dom in dan dat. Dus dat ik er dan vervolgens van uit ga dat Djamila dit wel degelijk in haar achterhoofd heeft, is niet zo gek lijkt me.
Mijn reactie op haar stemwisseling was dan ook echt een van opperste verwarring. Waarom zou ze dat nu gedaan hebben? En ik had helemaal niet door dat er nog 2 mensen moesten stemmen. Ik vind het ook wel ver gaan om zelf rustig gelijk spel te maken en dan vervolgens de twee spelers na jou er verantwoordelijk voor te maken de stemming alsnog te beslissen. Dan was het hun schuld geweest volgens jou als ze niet op Kayan of Thijs hadden gestemd? Ook dat vind ik zelf nogal wolfs Djamila, want het lijkt er dan op alsof je erop rekent dat zij dat gaan doen. Maar zoals Matthijs en Bas zelf al aangeven. Misschien hadden ze helemaal niet op 1 van die 2 gestemd. Dus het ontgaat ook mij waarom dit nu zo heel erg de stemming heeft beinvloed. Dat was toch vooral jijzelf die het gelijk maakte.

Dat je hier zo boos om wordt vind ik oprecht vervelend, laat ik dat voorop stellen. Maar het feit dat je hier boos om wordt maakt het juist meer wolfs voor mij (ja sorry, zo werkt mijn kronkel). Want het lijkt erop dat hierdoor meer in de picture bent gekomen en je daarom gefrustreerd bent. Maar als je gewoon burger was, dan had je denk ik niet zo heftig hoeven reageren.

Ik hoor graag wat de reden van jouw stemwisseling was en waarom je zo gefrustreerd werd van de niet-stemming.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Kayan »

@Ida, ik wil eigenlijk van jou wel weten wáárom je zo op me stemde. Je zei namelijk "Kayan stemt op Djamila, wat ik een beetje out of the blue vind", vervolgens stem je op mij, wat dan toch net zó out of the blue is, of niet? Mijn gedachtengang was pretty easy. Ik zag bij Bas niet echt iets verdachts, en vond dat Djamila dus weldegelijk een aanval deed op Bas. In combinatie met dat lijstje van 'vertrouwen', leek ze me steeds meer te pushen naar Bas ondanks dat ze aangaf dat dat niet het geval was.Je kan ook niet zeggen "ik zeg niet dat ik Bas aanval, maar als ik moet stemmen, dan krijgt hij mijn stem", dat dat niet sturend is...

Dus nee, mijn stem was niet out of the blue. Die van jou wel en ik ben wel benieuwd waarom. Zeker nu je je probeert in te dekken en verbaast doet dat Djamila je is gaan volgen. Wat Lola aan het doen was, ik heb geen idee. Ook daar heb ik al wat over gezegd, en ik hoop dat ze daar nog op terug gaat komen. Maar dat is ook allerminst verdacht te noemen.

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”