Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Matthijs »

Ik heb het fiasco van gisteren teruggelezen maar wil toevoegen dat ik waarschijnlijk niet op 1 van de 2 mensen (Kayan of Thijs) zou hebben gestemd. Dus aan mij had je niks gehad, Kayan ;-)
Dan RIP Thijs, gelukkig was je "slechts" burger. Waar Kayan als alternatief vandaan kwam? Geen idee.

Kowalski, analysis... Oké nu ga ik mijn beeld schetsen over wat er gebeurd is op dag 1.
Om 15.39 uit Mark zijn stemoverzichtje (die overigens de dubbele stem van Edy miste waardoor Thijs effectief op 3 stemmen stond) was het
3 op Thijs (Renate, Edy*),
1 op Renate (Thijs),
1 op Kayan (Ida),
1 op Djamila (Kayan).

Belle komt om 16.02 met haar stem op Bas, dus weer een enkele stem. Zij blijft bij haar eerdere uiting jegens Bas, dus niet enorm verrassend. Aan de andere kant is de post waarnaar ze terugkijkt eentje waarin ze Thijs en Bas op ongeveer gelijke hoogte stelt, maar nog niet weet voor wie ze gaat. Ze kiest hier dus wel voor om zich buiten de stemming te houden. (Achteraf gezien is dit dus níét om een wolvenmaatje te beschermen gebeurt, wat mij dan burger-vibes geeft)
Mark komt daarna om 16.26 met een stem op Lola, dus ook een enkele stem. Hij gaf al aan dat hij "naar voren" zou wijzen dus op zich ook niet een rare stem. Waarom het dan specifiek Lola moest zijn (behalve haar fashion-sense), I don't know.
Djamila komt om 16.42 met haar stem op Renate (zonder directe toelichting) die aansluit op haar eerdere post dat ze de stemmen op Thijs van Renate (en Edy) apart vindt. Dit sluit op zich dus aan op haar eerdere gevoelens (of die oprecht zijn is een tweede ;-)) Merk op dat zij de tweede stem op Renate oplevert. Als we de originele (foutieve) telling hadden aangehouden, dan was het nu gelijkspel tussen Thijs en Renate. Dit ligt wel in lijn met dat Djamila, als ik het zo mag zeggen, het "frontje Edy-Renate wilde tegenhouden" met de stem op Thijs.
Lola komt dan om 16.44 met een stem op Kayan met een vibe-check (de standaard dag 1 redenering zou ik zeggen). Hiermee is zij de derde die iemand twee stemmen oplevert (ja technisch gezien 2e want Edy bracht Thijs op 3 stemmen maar dat is bijzaak).
Dan het slotstuk: Djamila kiest er om 16.49 voor om Kayan haar stem te geven in plaats van Renate. Hierbij nuanceert ze haar "anti-Renate"-gevoelens en wil ze zich achter Ida en Lola's vibes scharen.

Lola licht na 17.00 nog haar redenering toe en stelt zich kritisch op tegen Ida. Hoewel ik het qua BM-Edy-verdenking eens ben (dat Edy het kan zijn, maar de wolven niet per se BM-genocide willen want dat zou snel backfiren) ben ik het minder eens qua Bas-RIP-niemand. Ik denk dat ik (voor een van de eerste keren) mij wel kan vinden in Ida's uitspraak: je kan namelijk "RIP niemand" ook lezen alsof er een komma mist: "RIP, niemand". Dan wordt het meteen een heel ander verhaal, namelijk "Shit er is niemand dood, wtf?" in plaats van "Gelukkig niemand is dood". Niet dat ik woorden in Bas zijn mond wil leggen, maar ik kan mij dus zowel vinden in Ida's redenering (dat het in het hol geplaatst kan worden) als in de jouwe (dat het grappend bedoeld kan zijn).

Dan blijkt het uiteindelijk 3-3 te staan tussen Kayan en Thijs, waarbij Edy de doorslaggevende rol speelt en mag kiezen (waarbij het extreem logisch zou zijn dat ze dan voor Thijs blijft gaan, maar soit). Nu vind ik persoonlijk een dubbele én doorslaggevende rol wel enorm OP, maar dat wisten wij ook niet van tevoren 8-| Moeten we des te meer hopen dat Edy toch niet stiekem iets onder de leden heeft ;-) Ik weet trouwens niet of we iets op kunnen maken uit de tijd die het duurde voor Edy om te reageren met haar keuze? Ik vermoed dat het avondeten tussendoor is gevallen (17.15-18.45) waardoor ik niet kan invullen of het een "Thijs mag er sowieso uit" of een "Na twijfelen mag Thijs eruit" was geweest. Dus @Edy: wil je hierop antwoorden? Klopt het als ik zeg dat het was "Ik stemde al op Thijs dus bleef ik daarbij"? Zo niet hoor ik het graag :D

De gemiste stemmen
Van Bas (en mij) was er voor de deadline niets meer te horen. Hoewel ik nog wel vandaag had gepost, was Bas zijn laatste post nog gisteren. Beiden hadden we echter Ida in ons vizier ("vanwege haar uitspraak over Edy" bij Bas en "RNG" bij mij). Ikzelf had daarom ook zeker niet op Kayan of Thijs gestemd, omdat ik niet weet/wist wie van de twee goed (of allebei) is. Ik zou denken dat Bas zich er ook buiten zou houden, maar zijn gedrag van dag 0 zou best kunnen betekenen dat hij juist wél de doorslag zou geven. Daarom @Bas: wat zou jij gedaan hebben?

Dan nog @Ida:
Mijn "ring"/RNG verhaaltje zal ik dan nog één keer toelichten (alhoewel ik vanaf nu die dobbelstenen maar in hun doos terugleg):
Net als op dag 0 waren er 11 mensen, waaronder ik, dus 10 mensen op wie ik kan stemmen. Daarom heb ik maar 10 opties om te overwegen, dus geeft een 10-zijdige dobbelsteen (getal tussen 1 en 10 is) mij een optie op wie ik kan stemmen, omdat een getal tussen 1 en 10 hetzelfde als een getal tussen 2 en 11 ;-) Maar goed, ik zal vanaf nu mijn randomness beperken tot 50-50's want dat is ook eerlijker :peace: Wat jij trouwens als "hint" zou kunnen zien, geen idee. Ik kijk hierbij terug naar mijn eerdere meningen :D

TL:DR;
Dag 1 stemming was op zijn minst chaotisch te noemen. Djamila probeert half-half Kayan nog op te gooien als alternatief voor Thijs (oogt positief). Vraag @Edy: wat is je redenering geweest om op Thijs te gaan? @Bas: Op wie had jij gestemd als je op tijd was? @Ida: ik mocht maar tussen 10 mensen kiezen, namelijk personen 2-11 dus vandaar 1+7 = 8. :angel:

P.S. Kayan ik snap hoe je je voelt. Op het laatste moment onder de bus gegooid worden op dag 1 met stemmen. Klinkt heel bekend voor mij. Ik weet ook niet waarom ;-)
P.P.S. Heb ik weer iets verstopt in dit verhaal Djamila? Dan hoor ik het graag :mayor:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Kayan »

@Matthijs, verschil is alleen wel, dit is al de tweede keer dat ik er (bijna) uitgegooid wordt terwijl ik NUL reden geef daarvoor èn mezelf er niet tegen heb kunnen verdedigen. Ik ben niet iemand die graag naar andere spellen verwijst, maar ik vind dat dus wel een super laffe manier van spelen. Als je iemand eruit gooit zonder hem/haar de kans te geven zichzelf te redeemen (of vooraf een gezonder discussie hebt gehad. Ik heb dat in dit spel dus niet gehad, en daarom ben ik zo gefrustreerd).

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Edy »

@Matthijs
Djamila probeert half-half Kayan nog op te gooien als alternatief voor Thijs (oogt positief). Vraag @Edy: wat is je redenering geweest om op Thijs te gaan? @Bas: Op wie had jij gestemd als je op tijd was? @Ida: ik mocht maar tussen 10 mensen kiezen, namelijk personen 2-11 dus vandaar 1+7 = 8. :angel:
Matthijs, ik ben het echt niet met je eens dat Djamila's wissel naar Kayan een positief ogend iets is. Er is echt nul reden om op Kayan te gaan. Ik geloof dat ze ergens zegt dat ze Lola's vibes vertrouwt maar het is niet heel waarschijnlijk dat Lola nu iets heel essentieels over haar rol heeft laten zien met deze actie. Dus dat argument zou echt kul zijn. Ik lees ook dat iemand denkt dat Djamila misschien een 'boem' heeft gehad van Lola, maar dat verklaart nog steeds niet waarom Lola dan vertrouwd zou moeten worden in haar stem op Kayan.
Kijk, ik denk dat Djamila heel goed in de gaten had dat ik bij gelijk spel de beslissing mocht nemen (was het zelf even vergeten) en dat ik dan heus wel weer op Thijs zou gaan. Zij kon dus prima doen alsof ze de 'run' op Thijs niet vertrouwde (run is ook al onzin, het waren er echt maar 2) en ze kon het dus met het grootste gemak gelijk maken, omdat ze wist dat ik dan toch Thijs (een burger) eruit zou halen. En als ik toch voor Kayan zou gaan, en die blijkt burger, dan kon ze zich er ook wel uitredden door algehele paniek te claimen.
Omdat ik zelf niet realiseerde dat ik de doorslaggevende stem had, vroeg ik me af wtf Djamila aan het doen was om de stemming gelijk te maken. Dat heb ik geloof ik zelfs nog geschreven ergens. Maar nu ik me realiseer dat ze dat wel degelijk wist, was ze volgens mij vooral bezig een wit voetje te halen door Thijs te willen verdedigen, terwijl ze best wel wist dat hij door mij er toch uitgestemd ging worden.
Dat bedoel ik Kayan met dat dit Djamila in een ander perspectief brengt voor mij. Veel duidelijker wolfs in mijn optiek.

Matthijs, ik dacht dat ik al uitgelegd had waarom ik op Thijs stemde. Maar met alle plezier nog een keer. Het was geen bewezen theorie (zoals ook blijkt :$ ), maar ik was misschien ook die knuppel van Thijs in het hoenderhok een beetje zat? Hij komt dan zo opeens een negatieve vibe gooien over iemand (ja, ik dus in dit geval) zonder enige reden. Ik vind dat best gevaarlijk in een spel met weinig spelers, want het idee is wolven te vinden als je burger bent, en niet willekeurig iemand verdacht maken. Nu lukte dat ook niet helemaal, althans niet op dag 1, maar ik bedacht mij dat hij nu wel eens heel goed wolf kon zijn. omdat ik het verstandiger zou hebben gevonden als burger Thijs in een klein spel wat genuanceerder was geweest. Dus toen kreeg ik het gevoel dat hij wellicht wel wolf was. En dan stemt hij ook op Renate met een drogreden. Renate geeft aan nooit BM te willen zijn en dit wordt bevestigd door meerdere spelers, maar hij negeert die argumenten volkomen en noemt het feit dat ze geen BM wil zijn verdacht. Hij leest werkelijk niet goed, en dat is dan ook een teken dat het je als wolf niet echt boeit, als er maar een burger uitgaat.
Nou, inmiddels blijkt dat mijn hele gevoel dus fout was, maar ja, zo dacht ik wel.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Kayan »

Oh zo, Edy. ik dacht dat je op dag 1 zelf al idd zei dat het verdacht gedrag was van Djamila, dus als je 'ander perspectief' zegt, dan springt mijn hoofd naar het compleet andere beeld. Maargoed, dat was jumping to conclusions voor mij bovenop mijn frustratie.

Inmiddels wel weer even afgekoeld, dus bij deze nog excusé voor m'n geirriteerde bericht. Niet netjes van me om dat hier zo op deze manier te botvieren, maargoed. Zit uiteraard wel weer een kern van waarheid in m'n woorden :')

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Djamila »

Edy schreef:
16 feb 2021, 21:40
@Matthijs
Djamila probeert half-half Kayan nog op te gooien als alternatief voor Thijs (oogt positief). Vraag @Edy: wat is je redenering geweest om op Thijs te gaan? @Bas: Op wie had jij gestemd als je op tijd was? @Ida: ik mocht maar tussen 10 mensen kiezen, namelijk personen 2-11 dus vandaar 1+7 = 8. :angel:
Matthijs, ik ben het echt niet met je eens dat Djamila's wissel naar Kayan een positief ogend iets is. Er is echt nul reden om op Kayan te gaan. Ik geloof dat ze ergens zegt dat ze Lola's vibes vertrouwt maar het is niet heel waarschijnlijk dat Lola nu iets heel essentieels over haar rol heeft laten zien met deze actie. Dus dat argument zou echt kul zijn. Ik lees ook dat iemand denkt dat Djamila misschien een 'boem' heeft gehad van Lola, maar dat verklaart nog steeds niet waarom Lola dan vertrouwd zou moeten worden in haar stem op Kayan.
Kijk, ik denk dat Djamila heel goed in de gaten had dat ik bij gelijk spel de beslissing mocht nemen (was het zelf even vergeten) en dat ik dan heus wel weer op Thijs zou gaan. Zij kon dus prima doen alsof ze de 'run' op Thijs niet vertrouwde (run is ook al onzin, het waren er echt maar 2) en ze kon het dus met het grootste gemak gelijk maken, omdat ze wist dat ik dan toch Thijs (een burger) eruit zou halen. En als ik toch voor Kayan zou gaan, en die blijkt burger, dan kon ze zich er ook wel uitredden door algehele paniek te claimen.
Omdat ik zelf niet realiseerde dat ik de doorslaggevende stem had, vroeg ik me af wtf Djamila aan het doen was om de stemming gelijk te maken. Dat heb ik geloof ik zelfs nog geschreven ergens. Maar nu ik me realiseer dat ze dat wel degelijk wist, was ze volgens mij vooral bezig een wit voetje te halen door Thijs te willen verdedigen, terwijl ze best wel wist dat hij door mij er toch uitgestemd ging worden.
Dat bedoel ik Kayan met dat dit Djamila in een ander perspectief brengt voor mij. Veel duidelijker wolfs in mijn optiek.

Matthijs, ik dacht dat ik al uitgelegd had waarom ik op Thijs stemde. Maar met alle plezier nog een keer. Het was geen bewezen theorie (zoals ook blijkt :$ ), maar ik was misschien ook die knuppel van Thijs in het hoenderhok een beetje zat? Hij komt dan zo opeens een negatieve vibe gooien over iemand (ja, ik dus in dit geval) zonder enige reden. Ik vind dat best gevaarlijk in een spel met weinig spelers, want het idee is wolven te vinden als je burger bent, en niet willekeurig iemand verdacht maken. Nu lukte dat ook niet helemaal, althans niet op dag 1, maar ik bedacht mij dat hij nu wel eens heel goed wolf kon zijn. omdat ik het verstandiger zou hebben gevonden als burger Thijs in een klein spel wat genuanceerder was geweest. Dus toen kreeg ik het gevoel dat hij wellicht wel wolf was. En dan stemt hij ook op Renate met een drogreden. Renate geeft aan nooit BM te willen zijn en dit wordt bevestigd door meerdere spelers, maar hij negeert die argumenten volkomen en noemt het feit dat ze geen BM wil zijn verdacht. Hij leest werkelijk niet goed, en dat is dan ook een teken dat het je als wolf niet echt boeit, als er maar een burger uitgaat.
Nou, inmiddels blijkt dat mijn hele gevoel dus fout was, maar ja, zo dacht ik wel.
Sorry hoor maar het is echt bananas als je denkt dat ik dit als wolf zou doen. Dan zou ik eerder nog een stem missen of op totaal iemand anders stemmen...
Er was voor mij een duidelijke reden om op Kayan te stemmen en niet Thijs. Ik had echt verwacht dat er nog een stem kwam van Matthijs of Bas, dit heeft het echt een beetje verziekt. Er zijn wel vaker in spellen hiervoor gestemd in de laatste minuten, dus dat je nu die 'wtfs' op me gaat gooien slaat echt helemaal nergens op.

Daarnaast vind ik het nu makkelijk van Matthijs om te zeggen dat hij op geen van beide had gestemd.

Anyways, jouw gevoel zat inderdaad >fout< Edy, en dat doet mij ook denken dat je Thijs er miss op deze manier uit wilde krijgen, omdat het vorige nacht niet is gelukt?

En laten we niet vergeten dat Renate er nu makkelijk afkomt met een 'ik vond jou eenmaal het verdachtste' (toen dit dus een tegenstem was..)

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Matthijs »

Kayan schreef:
16 feb 2021, 21:01
@Matthijs, verschil is alleen wel, dit is al de tweede keer dat ik er (bijna) uitgegooid wordt terwijl ik NUL reden geef daarvoor èn mezelf er niet tegen heb kunnen verdedigen. Ik ben niet iemand die graag naar andere spellen verwijst, maar ik vind dat dus wel een super laffe manier van spelen. Als je iemand eruit gooit zonder hem/haar de kans te geven zichzelf te redeemen (of vooraf een gezonder discussie hebt gehad. Ik heb dat in dit spel dus niet gehad, en daarom ben ik zo gefrustreerd).
Ik ben dit (vanzelfsprekend) met je eens, daar niet van! Zelf vind ik het ook altijd jammer als het hele stemgebeuren in de laatste paar minuten gebeurt. Het zegt echter wel iets over de motieven van spelers. In dit geval denk ik dus dat Djamila eerder wilde dat Thijs bleef leven dan hij zou sterven én zichzelf hierdoor in de kijker wilde gooien (om de een of andere reden).

Wat ook aansluit @Edy:
Edy schreef:
16 feb 2021, 21:40
@Matthijs
Djamila probeert half-half Kayan nog op te gooien als alternatief voor Thijs (oogt positief). Vraag @Edy: wat is je redenering geweest om op Thijs te gaan? @Bas: Op wie had jij gestemd als je op tijd was? @Ida: ik mocht maar tussen 10 mensen kiezen, namelijk personen 2-11 dus vandaar 1+7 = 8. :angel:
Matthijs, ik ben het echt niet met je eens dat Djamila's wissel naar Kayan een positief ogend iets is. Er is echt nul reden om op Kayan te gaan. Ik geloof dat ze ergens zegt dat ze Lola's vibes vertrouwt maar het is niet heel waarschijnlijk dat Lola nu iets heel essentieels over haar rol heeft laten zien met deze actie. Dus dat argument zou echt kul zijn. Ik lees ook dat iemand denkt dat Djamila misschien een 'boem' heeft gehad van Lola, maar dat verklaart nog steeds niet waarom Lola dan vertrouwd zou moeten worden in haar stem op Kayan.
Kijk, ik denk dat Djamila heel goed in de gaten had dat ik bij gelijk spel de beslissing mocht nemen (was het zelf even vergeten) en dat ik dan heus wel weer op Thijs zou gaan. Zij kon dus prima doen alsof ze de 'run' op Thijs niet vertrouwde (run is ook al onzin, het waren er echt maar 2) en ze kon het dus met het grootste gemak gelijk maken, omdat ze wist dat ik dan toch Thijs (een burger) eruit zou halen. En als ik toch voor Kayan zou gaan, en die blijkt burger, dan kon ze zich er ook wel uitredden door algehele paniek te claimen.
Omdat ik zelf niet realiseerde dat ik de doorslaggevende stem had, vroeg ik me af wtf Djamila aan het doen was om de stemming gelijk te maken. Dat heb ik geloof ik zelfs nog geschreven ergens. Maar nu ik me realiseer dat ze dat wel degelijk wist, was ze volgens mij vooral bezig een wit voetje te halen door Thijs te willen verdedigen, terwijl ze best wel wist dat hij door mij er toch uitgestemd ging worden.
Dat bedoel ik Kayan met dat dit Djamila in een ander perspectief brengt voor mij. Veel duidelijker wolfs in mijn optiek.
Dat mag, het niet eens zijn. De reden waarom ik het pósitief in plaats van négatief vind ogen is omdat Thijs nu goed blijkt te zijn. Als Thijs wolf bleek te zijn dan was het uitermate verdacht om te wisselen! Maar nu hij burger blijkt te zijn (maar zij zelf niet aan liefdesverdriet overlijdt, wat ook nog had kunnen zijn) zijn er nog steeds wel redenen te verzinnen waarom zij niet zou willen dat Thijs zou sterven. Of dat daadwerkelijk zo is, laat ik in het midden. Het "ding" heb ik zelf nergens langs zien komen? En daar ben ik het wel met je eens dat dat niet betekent dat dan Lola's vibes vertrouwd hoeven te worden.

Ik kan ook zelf niet invullen voor Djamila of zij wist dat jij de doorslaggevende stem had bij gelijkspel. Ik vind het ergens wel ironisch dat jij zelf zegt het te zijn vergeten maar dat zij het moest weten? Dat de BM gaven had was duidelijk, maar welke waren een beetje onder de tafel geveegd (de dubbele stem onder andere). Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik ook best durf te geloven dat Djamila dacht dat ze het helemaal niet gelijkspel maakte, maar juist van een gelijkspel áf hielp (want het stond anders 2-2-2). Ze zegt hier zelf al dat ze "nog hoopte dat er twee stemmen kwamen" maar nu geef ik wel toe dat ik niet had gedacht dat die stemmen het gelijkspel zouden breken? Dus wat dat betreft ben ik nog wel huiverig.

Kortom durf ik niet met je mee te gaan in Djamila's wolfheid, maar het geeft mij wel weer stof tot denken.
Edy schreef:
16 feb 2021, 21:40
Matthijs, ik dacht dat ik al uitgelegd had waarom ik op Thijs stemde. Maar met alle plezier nog een keer. Het was geen bewezen theorie (zoals ook blijkt :$ ), maar ik was misschien ook die knuppel van Thijs in het hoenderhok een beetje zat? Hij komt dan zo opeens een negatieve vibe gooien over iemand (ja, ik dus in dit geval) zonder enige reden. Ik vind dat best gevaarlijk in een spel met weinig spelers, want het idee is wolven te vinden als je burger bent, en niet willekeurig iemand verdacht maken. Nu lukte dat ook niet helemaal, althans niet op dag 1, maar ik bedacht mij dat hij nu wel eens heel goed wolf kon zijn. omdat ik het verstandiger zou hebben gevonden als burger Thijs in een klein spel wat genuanceerder was geweest. Dus toen kreeg ik het gevoel dat hij wellicht wel wolf was. En dan stemt hij ook op Renate met een drogreden. Renate geeft aan nooit BM te willen zijn en dit wordt bevestigd door meerdere spelers, maar hij negeert die argumenten volkomen en noemt het feit dat ze geen BM wil zijn verdacht. Hij leest werkelijk niet goed, en dat is dan ook een teken dat het je als wolf niet echt boeit, als er maar een burger uitgaat.
Nou, inmiddels blijkt dat mijn hele gevoel dus fout was, maar ja, zo dacht ik wel.

Dankjewel voor je uitleg. De reden die ik bedoelde was eigenlijk de "reden waarom je in de herstemming op Thijs ging" maar dit is natuurlijk een veel duidelijkere uitleg :peace: Maar als ik het dus goed begrijp dacht je wel "mijn mening over Thijs is hetzelfde" waardoor je op hem ging bij de herstemming? Dat was eigenlijk de enige vraag :D

Deze dag 1 heeft in elk geval genoeg teweeg gebracht voor de volgende dagen om over te discussiëren, denk ik dan maar... :shrug:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Djamila »

Ben er wel beetje klaar mee tbh, dat mensen niet stemmen of zo laat verziekt voor mij echt een beetje het spel.
En dan ook nog dit soort rare verwijten gooien. Of nee, is dat zeker weer een soort emotionele manipulatie?

Nou toedeledokie hoor, geen zin in voor nu

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Edy »

Jeetje, daar gaan we weer! De volgende die zich weer beledigd voelt door wat ik schrijf. Dat is het spel hoor mensen! Je maakt een rare sprong Djamia en ja, dan krijg je daarna shit over je heen. Want ik heb daar dan mijn bedenkingen bij. En nu word je ook heel boos dat 2 mensen niet gestemd hebben en dat dit jouw actie heeft verziekt. Maar eerlijk gezegd maakt dat jouw positie er niet beter op. Tenzij jij me kan uitleggen ergens in dit spel wat je daarmee bedoelt. Want ik heb nog steeds niet een goede reden van je gehoord voor je acties. En tot nu toe kan ik ze zelf ook niet verzinnen.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Matthijs »

Djamila schreef:
16 feb 2021, 21:56
Sorry hoor maar het is echt bananas als je denkt dat ik dit als wolf zou doen. Dan zou ik eerder nog een stem missen of op totaal iemand anders stemmen...
Er was voor mij een duidelijke reden om op Kayan te stemmen en niet Thijs. Ik had echt verwacht dat er nog een stem kwam van Matthijs of Bas, dit heeft het echt een beetje verziekt. Er zijn wel vaker in spellen hiervoor gestemd in de laatste minuten, dus dat je nu die 'wtfs' op me gaat gooien slaat echt helemaal nergens op.

Daarnaast vind ik het nu makkelijk van Matthijs om te zeggen dat hij op geen van beide had gestemd.

Anyways, jouw gevoel zat inderdaad >fout< Edy, en dat doet mij ook denken dat je Thijs er miss op deze manier uit wilde krijgen, omdat het vorige nacht niet is gelukt?

En laten we niet vergeten dat Renate er nu makkelijk afkomt met een 'ik vond jou eenmaal het verdachtste' (toen dit dus een tegenstem was..)
Bij het posten had ik jouw bericht niet gezien, sorry! Maar ja het is "makkelijk" om te zeggen ja? Aan de andere kant had ik het wel gewoon aangekondigd dat ik het niet wist en een (zeer slechte) failsafe had bedacht door van tevoren random iemand aan te wijzen om op dag 1 te kiezen. Dat was dus Ida [nogmaals, vanaf dag 2 geen 10-man-randomness meer]. Daarnaast, wat had je dan willen horen? Dat ik had gezegd "oh ja ik had sowieso Thijs/Kayan het graf in gestemd"? Want dat zou er goed voor mij uitzien :lol: Ik heb een beetje leren letten op wat ik schrijf dus weet ik wel beter dan dat te zeggen.
Djamila schreef:
16 feb 2021, 22:03
Ben er wel beetje klaar mee tbh, dat mensen niet stemmen of zo laat verziekt voor mij echt een beetje het spel.
En dan ook nog dit soort rare verwijten gooien. Of nee, is dat zeker weer een soort emotionele manipulatie?

Nou toedeledokie hoor, geen zin in voor nu
Ten eerste: sorry als ik je dit gevoel aanpraat, dat is zeker niet de bedoeling.
Ten tweede: mensen die niet of laat stemmen zijn inderdaad kut. Maar nu moet ik wel zeggen dat jijzelf ook aan de late kant stemde, waar je op zich ook nog eerder op de dag had kunnen stemmen. Ik verwijt het je niet, omdat je Mark nog wilde laten praten, maar het is wel een (klein) beetje hypocriet om nu de rest te verwijten van iets waar jij zelf ook een beetje schuldig aan bent.
Ten derde: ik geef jou juist het voordeel van de twijfel door jouw late stem :shrug:
Ten vierde (op dat vorige bericht): zelfs als wolf zou ik nooit actief een stemming missen om zo een wolvenmaatje te beschermen/burger te elimineren. Dat is gewoon ondermijnen van het spel. Dus ik vind het persoonlijk wel jammer dat je het verdacht vindt, maar ja.

Misschien is het inderdaad even beter dat we het nu laten rusten, om alles te laten bezinken... :peace:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 2, Op naar de volgende plaats en Tijd

Bericht door Bas »

Ten eerste mijn verontschuldigingen richting Floris en alle spelers. Ik was het spel volledig vergeten, zonder goede reden. Ik zal mijn uiterste best doen dit niet nogmaals te vergeten.

@Belle
Ik vind het een beetje makkelijk dat je op mij stemt, omdat je mij eerder verdacht vond. Teruglezend was dit vooral vanwege mijn ‘nonchalante’ houding over het BM zijn. Die heb ik uitgelegd en daar ga je totaal niet op in. Dus ik zou graag willen horen waarom je mij nu nog steeds verdacht vindt.

Heb nu dag 1 goed gelezen, vanaf mijn vorige post. Maar weet al wel dat Thijs als burger dood is. Op wie had ik gestemd? Waarschijnlijk Djamila, ik vind dat ze wel heel makkelijk meeliep met Lola.
Ik heb het idee dat het tussen Thijs en Renate over twee burgers gaat.
Hoewel nu ik er iets meer over na denk, is het ook raar om als wolf zo te switchen en is het misschien juist minder verdacht van Djamila.. Maar de wissel blijft raar en overhaast.
Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik van mensen vind.

Kayan is vrij verdedigend aanvallend, wat ik op zich wel begrijp in die positie. Het is afgelopen spellen vaak gebeurd dat er gewissel aan het eind van dag 1 is, wat negatief uitpakt voor de burgers.
Mijn probleem alleen is dat in dit spel NIET gebeurd is. Thijs was degene die voor en na het wisselen eruit zou gaan. Hij was een burger. We weten niet wat Kayan was, dus of het wisselen negatief uit zou pakken voor de burgers is nog niet bekend.

Ik zie nu dat ook Djamila wat aanvallend uit de hoek komt. Waarbij ik nogmaals een excuus wil aanbieden en het op zich met je eens ben dat niet stemmen enorm irritant is. Helaas ben ik een mens, die een fout maakt. Feit blijft wel dat zowel ik als Matthijs nergens hebben aangegeven Kayan verdacht te vinden. Ik heb aangegeven Ida een klein beetje verdacht te vinden, ik vraag me dus een klein beetje af waarom je precies dacht dat ik of Matthijs op Kayan zou gaan stemmen?

Anyway, mijn conclusie nu is dat ik er nog weinig van snap.
Maar ik ben toch van mening dat Djamila als wolf niet zo’n stemwijziging zou maken.
En eigenlijk denk ik ook dat een wolf Renate niet zo vroeg in het spel als statement op Thijs zou stemmen.
Dus ik zet die twee momenteel op een heel minuscuul plusje. Waarbij de rest nog steeds op neutraal staat, omdat ik verder alleen vage gevoelens heb waar ik niet zo goed wat mee kan.

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”