Dag 1 : Welkom in Versailles.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Djamila »

Met geen heel slechte vibes bedoel ik eigenlijk gewoon geen dus. Verkeerde verwoording.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Bas »

@Djamila
Je stemt op BM altijd op een soort gevoel. Of dat het gevoel is van een goede speech of het gevoel dat je iemand een klein beetje meer vertouwt dan de rest. Afgezien van de wolven weet niemand iets. Maar in Ultimate kunnen zelfs de weerwolven elkaar niet vertrouwen.

Noem het nonchalant, noem het: ik had het idee dat ik laat was en dacht daarom dat als ik een speech zou maken ik alsnog geen bm zou worden en ik daarom niet mijn idee wou uitwerken. (Cake met Marie Antoinette voor de afvaller vlak voor ze onder de guillotine belande, goed of slecht idee?)
Dus toen werd het een ‘nonchalante’ kijk maar wat je doet.

@Thijs
Was Edy afgelopen spellen niet goed?
Ik mis even waarom ze verdacht had moeten worden als ze goed is.

@Kayan
Mwah, ik ben, afgezien van mijn eerste twee spellen, elke keer BM kandidaat geweest. Dus op zich kan ik me voorstellen dat mijn ‘nonchalante’ houding wat verdacht overkomt op Djamila. Ik zou dat niet echt bij mijn rare gedachte kronkels neerzetten.
Ida schreef:Ik vind Bas normaliter niet verdacht, vind hem altijd naïef, maar leuke inbreng hebben. Maar het RIP niemand vond ik wel raar. Als hij dat in het hol zou zeggen dan snap ik het, maar hier vind ik het heel raar.
Naïef vind ik een nieuwe, maar leuke omschrijving richting mijn speelstijl.
RIP niemand was meer dat ik in mijn hoofd had, kijken wie het slachtoffer is en al bezig was met het RIP X en X was dit keer niemand.

Ik had niet verwacht mezelf op dag 1 al te moeten verdedigen, maar is weer is wat anders dan op dag 3.

Dan het Thijs-Renate, voor nu vind ik beide vrij ‘normaal’ spelen voor hun doen. En daardoor ook niet meteen verdacht. Het probleem is dat ik dat een beetje bij iedereen heb.

De enige bij wie ik hele lichte kriebels heb is Ida, vanwege haar opmerking over Edy. Het voelt een klein beetje als een wolf die het mislukte slachtoffer overdag wil lynchen. Maar dit is heel heel licht.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Ida »

Bas ha ha , volgens mij ben ik geen beginner meer in dit spel🤣maar leuk geprobeerd. Ik zie dit wel eens voorbij komen als ik een spel met kinderen leid. Maar bij deze club hier zpu het zeldzaam zijn .

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Ida »

Matthijs: nee ik heb nog geen idee waar mijn stem heen gaat. Edy, Renate en Djamila ws niet, maar verder heb ik nog weinig inzicht.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Edy »

Zo een dag 1 is altijd moeilijk en ik moet ergens een theorie op vormen. Zeker nu mijn stem dubbel telt. Maar ik hink nogal op twee gedachten:
Gedachte 1: de wolven hebben getracht mij te vermoorden maar een oplettende bodyguard heeft mij beschermd vannacht. Het zou kunnen, want met weinig spelers is het voor de wolven best gunstig om vroeg de BM op te eten. Ik moet dan kiezen wie ik BM maak, terwijl ik nog niets weet. Meer kans dus dat ik een wolf kies. Dit lijkt me gewoon iets meer voor de hand liggen dan dat de wolven een random ander hebben gekozen, die dan zichzelf beschermd of gered heeft. Maar ja, mijn andere theorie is:
Thijs heeft een grote show gemaakt van tegen mijn benoeming als BM te zijn omdat hij dat 'gevaarlijk' vond. Thijs doet altijd zo opvallend/vreemd en daarom wordt hij niet verdacht gevonden. Maar, hij kan natuurlijk prima wolf zijn en uiteraard nog steeds zo doen! Hij doet dit als wolf dan expres en laat mij dan ook expres zitten de eerste nacht, in de hoop dat mensen het dan vreemd vinden dat ik niet meteen vermoord ben. Nog overtuigender was dat geweest als er een ander slachtoffer was gevallen. Nu weet je het niet zeker. Ook wel vreemd dat Ida daar toch fijntjes de aandacht op wil vestigen. Zij vindt het opvallend of vreemd (weet niet meer) dat ik er niet uitlig. Maar dat kan ze helemaal niet weten of ik er wel of niet uitgelegen zou hebben, tenzij ze een wolf is. Dus dat is wel vreemd, en lijkt op een vergissing, maar zoals Ida zelf zegt, ze is geen beginner en zou deze fout niet snel maken. Dus....twijfel.
Maar, Thijs daarentegen is toch ook een gevoel. Hij buit zijn opgebouwde reputatie natuurlijk ten volle uit. Dit keer best wel extreem vind ik, meteen al bij de BM verkiezing. Ik denk dus dat ik zijn bluf ga bestraffen dit keer en op hem ga stemmen.

Renate had ik een licht mweh gevoel bij, maar ze is wat meer on line gekomen en is wat gedaald naar neutraal. Neutraal genoeg om niet op haar te stemmen meteen. En het feit dat Renate meteen terugstemt op Thijs na de stem op haar doet mij ook denken dat ze geen wolf is. Als wolf zou ze denk ik veel voorzichtiger proberen zichzelf uit de picture te krijgen.

Dus, ik ga vandaag op Thijs.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Edy »

Oh, trouwens Matthijs, hoezo ben ik WEER burgerleider? Ik ben volgens mij zelden of nooit BM! Ben 1 x beul geweest, maar dat was het dan ook in hele lange tijd volgens mij.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Edy »

Thijs mag van mij op de brandstapel

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Matthijs »

Edy schreef:
16 feb 2021, 08:39
Oh, trouwens Matthijs, hoezo ben ik WEER burgerleider? Ik ben volgens mij zelden of nooit BM! Ben 1 x beul geweest, maar dat was het dan ook in hele lange tijd volgens mij.
Oh ja je hebt helemaal gelijk :$ Ik was met mijn hoofd iets te ver in het verleden geraakt ben ik bang! Ergens dacht ik namelijk dat jij vorig spel de BM/beul was maar dat is natuurlijk niet zo. Wat dat betreft is dat woord "weer" null and void. Vaak ben je wel vooraanstaand burger maar niet expliciet leider dus ik denk dat daar verwarring was ontstaan. In elk geval kan ik het argument ook maken dat "de BM is een belangrijke positie dus elke BG wil die hebben" maar die is van ongeveer gelijke sterkte als de rest :lol:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Kayan »

@djamila hoe kan je voor drie mensen al 'geen slechte vibes' neerzetten?! Volgens mij leven we in een omgekeerde wereld. Voor mij is iedereen altijd per def. Verdacht 😂. Ook bijzonder dat je doorzet op Bas tho terwijl je ook extra wilde benadrukken dat het geen aanval was.

Ik ga maar vast stemmen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Kayan »

Djamila mag van mij in deze tijd blijven hangen

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”