Dag 1 : Welkom in Versailles.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Thijs »

Ik heb te weinig ervaring hier om te kunnen zien of Renate zich verkiesbaar stelt als BM. Echter ik heb wel een spel gespeeld waarin ze Beul wilde zijn. In mijn optiek is Renate een van de betere spelers hier. Renate kiest heel bewust haar momenten uit. Ik denk dat ze bewust kiest om geen BM te zijn. bang dat ze sneller in the picture komt. Ik denk dat Renate wolf is.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Renate »

Thijs schreef:
15 feb 2021, 11:42
Thijs en Edy ... gewoon ik zie dat Edy er makkelijk door heen laveert al een aantal spellen. Zeker op de dag ligt ze weinig onder vuur. Dat vind ik gevaarlijk.
Jouw uitleg maakt het er niet beter op Thijs. Want het probleem dat Edy overdag weinig onder vuur ligt is vooral vervelend als zij weer burger is en jij wolf.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Renate »

Nou dan zal ik niet achterblijven!

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Renate »

Ik wil Thijs op de brandstapel

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Belle »

Oké, ik ga even de dingen die mij tot nu toe zijn opgevallen even op een rijtje zetten:

- Thijs zijn stemwisseling omdat hij zo perse niet wil dat Edy burgemeester wordt is opvallend. Maar, we zijn dit soort rare en opvallende sprongen ondertussen wel van hem gewend. Ik hou hem in mijn achterhoofd, maar ik vind hem in deze fase van het spel nog niet echt verdacht.
- Bas is idd lichtelijk raar aan het doen, maar ik gok toch wel een beetje van hetzelfde kaliber als wat betreft Thijs? Ik weet niet, maar hij kwam inderdaad wel erg nonchalant over tijdens de BM verkiezing.
- Renate wordt door sommigen ietwat verdacht gevonden, maar zelf vind ik het wel meevallen? Ik vind haar uitleg over (niet) kandidaat BM-schap wel duidelijk juist en ik krijg ook geen kriebels oid bij haar. Niet dat ik dat nu al wel bij iemand anders heb.
- Het Edy-Djamila één-tweetje vind ik ook wel meevallen. Ik zie hier iig ook niet al te veel in.

Verder heb ik niet bijster veel uit de BM-verkiezing en het begin van deze dag kunnen halen. En dan nu de stemmen van Renate en Thijs op elkaar, hmmmm.
Ik weet niet, maar tot nu toe zijn Thijs en Bas me het meest negatief opgevallen. Maar ik wil nog (hun) verdere reacties afwachten tot ik een stem ga uitbrengen.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Djamila »

Hmm okee. Interessant.

Ik ben vooral benieuwd wat Bas gaat zeggen. Dit topic is al best vaak bekeken voor het aantal posts wat er is. Dat kan in mijn ogen betekenen dat ze in het hol druk aan het bespreken zijn wat ze het beste kunnen doen. Ik zeg niet dat Bas hierin zit, maar als ik nú zou stemmen, zou hij wel mijn stem krijgen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Ida »

Ik vind Bas normaliter niet verdacht, vind hem altijd naïef, maar leuke inbreng hebben. Maar het RIP niemand vond ik wel raar. Als hij dat in het hol zou zeggen dan snap ik het, maar hier vind ik het heel raar.
Renate wil nooit BM zijn en ik snap dat wel, maar in dit geval is de BM juist heel machtig. Het is daarom opmerkelijk dat Edy de nacht heeft overleefd.
Dat Renate terug stemt op Thijs is in mijn ogen meer een burger dan een wolven actie.
Verder snap ik Matthijs en zijn ring in combi met mijn naam niet helemaal of te wel helemaal niet . Als het een hint is naar het een of ander , dan vat ik dat niet.
Djamila is al lekker op dreef, dat geeft een goed gevoel, of ze goed zit met haar suggesties geen idee, maar haar stijl geeft me een goed gevoel.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Matthijs »

Lola schreef:
15 feb 2021, 11:16
Verder ben ik benieuwd:
(...)
en waarom Matthijs zegt dat hij juist wél naar Edy gewisseld zou hebben als er nog gelijkspel was geweest.
I haz been summoneded! Ik had willen wisselen vanwege A.ntichaos te zijn en B.urgemeesterherverkiezing te voorkomen. Waar Thijs zijn karaktertrekjes tamelijk chaotisch zijn, wilde ik die mogelijk overnemen om de chaos te verlichten. Maar dat bleek niet nodig te zijn. Plus had ik gezegd dit spel in t begin veel meer toekijkend te zijn en random want op een dag 1 als deze heb ik persoonlijk niet echt info.

Ik wilde nog wel opmerken dat we al in elk geval een aantal rollen lichtjes kunnen uitsluiten:
- Niemand moet zwijgen dus ik neem aan dat die rollen er niet in zitten. (Óf ze kozen er actief voor dat er niemand op dag 1 stil hoefde te zijn. Maar komop, gebruik je gave als je die hebt zou ik denken :lol:)
- Er is (ook) geen dagslachtoffer gevallen want ik denk dat de 12.00 al bereikt is. Dus of de vampieren hebben misgebeten, of we hebben geen vampieren (ik ga hier het mezelf makkelijk maken en aannemen dat ze er niet zijn, of iig dat er maar 1 BG team is dus zijn ze voor mij equivalent).
- Cupido? Dit is mogelijk wat meta-gamey maar ik zag geen cupido deadline? Dus ik neem dan aan dat die er niet inzit, tenzij die een aparte actie heeft mogen doen (geeft mij een idee voor een volgend spel maar das een sidenote).
Persoonlijke mening:
-Sekteleider? Dit is gewoon een tikkende tijdbom als die erin zit :lol:

Oke dan nog wat vraagjes aan mensen:
@Renate: jij zegt mooi dat de "slachtofferloze nacht te 'danken' is aan" bepaalde rollen. Hoewel ik snap dat qua info het geen goed begin is, maar is het dag 1 slachtoffer niet altijd een cliché waardoor we er alsnog niks aan hebben? :lol: Plus dat je " 'danken' " schrijft.. is dit... BG frustratie..? Nee ik denk het niet want dat zou wel enorm raar zijn om te doen :-o

@Ida (die net postte zag ik):
Met RNG bedoel ik Random Number Generator. Ofwel ik had weer een dobbelsteen gegooid die mij het getal 7 gaf ditmaal waardoor deze dag mijn stem (bij lack of alternative) naar jou zou gaan. Ik verdenk jou dus niet hoor! Kan ik trouwens uit jouw bericht halen dat jouw stem naar Bas (of Edy omdat ze leeft?) gaat?

Ik merk dat mijn bericht weer lang wordt. Streams of consciousness zijn ook gevaarlijk... Als ik nu zou moeten kiezen weet ik niet wat ik moet doen. Ja, Thijs zijn wissel was opvallend. Ja, Bas zijn reactie was even opvallend als niet opvallender. Ja, Edy is weer burgerleider. Ja, ik heb Renate hierboven genoemd dus waarom twijfel ik daar niet over. (omdat het puur een vraag was) Ja, mijn dobbelsteen gaf aan ditmaal op Ida te gaan (mogelijk wordt dit ooit mijn modus operandi maar nu niet ;-)) Ik denk dat ik zo wel door kan gaan over iedereen maar dat heeft natuurlijk geen nut (#iedereenisBG) Waarschijnlijk wordt het één van bovengenoemden maar ik kijk morgen of er meer discussie heeft plaatsgevonden :peace:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Renate »

Matthijs schreef:
15 feb 2021, 21:49

@Renate: jij zegt mooi dat de "slachtofferloze nacht te 'danken' is aan" bepaalde rollen. Hoewel ik snap dat qua info het geen goed begin is, maar is het dag 1 slachtoffer niet altijd een cliché waardoor we er alsnog niks aan hebben? :lol: Plus dat je " 'danken' " schrijft.. is dit... BG frustratie..? Nee ik denk het niet want dat zou wel enorm raar zijn om te doen :-o
Nee Matthijs, geen BG-frustratie. Wel mijn standaardverzuchting na elke slachtofferloze eerste nacht. Zó vervelend discussiëren zonder enig houvast! Dus de aanhalingstekens zijn geen vergissing maar oprecht gemeend. En als ik een reddende rol zou hebben, zou ik die - denk ik - niet in nacht 1 al ingezet hebben tenzij ik mezelf moest redden. Of als ik een geliefde moest redden. Maar ik ben het met jou eens dat het er niet naar uit ziet dat er een Cupido in zit.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Djamila »

Renate schreef:
15 feb 2021, 22:06
Matthijs schreef:
15 feb 2021, 21:49

@Renate: jij zegt mooi dat de "slachtofferloze nacht te 'danken' is aan" bepaalde rollen. Hoewel ik snap dat qua info het geen goed begin is, maar is het dag 1 slachtoffer niet altijd een cliché waardoor we er alsnog niks aan hebben? :lol: Plus dat je " 'danken' " schrijft.. is dit... BG frustratie..? Nee ik denk het niet want dat zou wel enorm raar zijn om te doen :-o
Nee Matthijs, geen BG-frustratie. Wel mijn standaardverzuchting na elke slachtofferloze eerste nacht. Zó vervelend discussiëren zonder enig houvast! Dus de aanhalingstekens zijn geen vergissing maar oprecht gemeend. En als ik een reddende rol zou hebben, zou ik die - denk ik - niet in nacht 1 al ingezet hebben tenzij ik mezelf moest redden. Of als ik een geliefde moest redden. Maar ik ben het met jou eens dat het er niet naar uit ziet dat er een Cupido in zit.
Um, ben het hier niet mee eens. Vorig spel, waar ik genezer was, gaf de nacht mij wel degelijk info die ik probeerde door te spelen. Door oa mijn theorie over Lola, kwam er wel degelijke discussie los. Kan je veel uithalen imo.
Ida schreef:
15 feb 2021, 21:31
Ik vind Bas normaliter niet verdacht, vind hem altijd naïef, maar leuke inbreng hebben. Maar het RIP niemand vond ik wel raar. Als hij dat in het hol zou zeggen dan snap ik het, maar hier vind ik het heel raar.
Renate wil nooit BM zijn en ik snap dat wel, maar in dit geval is de BM juist heel machtig. Het is daarom opmerkelijk dat Edy de nacht heeft overleefd.
Dat Renate terug stemt op Thijs is in mijn ogen meer een burger dan een wolven actie.
Verder snap ik Matthijs en zijn ring in combi met mijn naam niet helemaal of te wel helemaal niet . Als het een hint is naar het een of ander , dan vat ik dat niet.
Djamila is al lekker op dreef, dat geeft een goed gevoel, of ze goed zit met haar suggesties geen idee, maar haar stijl geeft me een goed gevoel.
Zijn post na de nacht had ik nog niet eens gezien; maakt het idd nog raarder. En ik denk ook niet dat Renate als wolfzijnde zo op Thijs zou stemmen. Of is dat wat ze wil wat we denken? :chinrub:
Ik heb iig -nog- geen heel slechte vibes bij haar.
Bij Thijs heb ik ook geen slechte vibes; speelt niet anders dan anders in mijn ogen.

En dank Ida! Insgelijks. Pas op, straks vindt Kayan dat wij ook een één-tweetje hebben :lol:

Geen slechte vibes: Thijs, Ida, Belle
Neutraal: Renate, Kayan, Edy, Matthijs
Lichtelijk meh-gevoel: Bas
Geen mening: Mark, Lola

Waar is Mark eigenlijk? :)

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”