Dag 1 : Welkom in Versailles.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Floris1987 »

Dag 1: Welkom in Versailles.

De professor zat heerlijk te glimlachen in zijn stoel voor het scherm. Hij zat naar een prachtig paleis te kijken in het jaar 1688. Hij had een klein beetje magie aan de tijdreis toegevoegd. Zo hadden de tijdreizigers de plekken ingenomen van adellijke mensen in het paleis. De adellijke mensen uit deze tijd lagen constant met elkaar in conflict en probeerde elkaar telkens onderuit te halen.

Zo was hertogin Edy bezig met spijkers te leggen in het bed van graaf Bas en Barones Djamila Leegte haar po in de schoenen van Markies Mathijs.
De professor scrolde door het paleis kijkend of hij grote /ernstige vergrijpen kon vinden maar hij kon dit niet. Het leek op de onschuldige grappen na allemaal rustig. Wel zag hij iets hard met punten erop. Dat hoorde helemaal niet in deze tijd thuis. Dat zou de volgende plek worden.
Nu moest er eerst duidelijk worden wie er mogelijk deze reis aan het saboteren is.


Beste Spelers er is niemand dood . Jullie hebben tot dinsdag 17:00 om jullie stem te geven.
( mogelijk zal ik pas na 00:00 de dag sluiten maar 17:00 is 17:00 voor het stemmen)
Stemmen graag dik gedrukt met wie je dood wilt erin, in een aparte post.

Levende spelers
1 Matthijs
2. Mark
3. Renate
4. Lola
5. Belle
6. Thijs
7. Djamila
8. Ida
9. Bas
10. Kayan
11. Edy

Succes

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Djamila »

Sorry Matthijs, voor de po xD

Uhm ja, geen slachtoffer. Fijn, maar ook weer geen informatie blabla, net als altijd.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Renate »

Arrgghhh...de vloek van de eerste dag. Altijd zo lastig als je geen enkele aanwijzing hebt!
We kunnen dit te “danken” hebben aan de Beschermer, Bink, Heks, Magiër, Vervloekte. In het laatste geval zijn we de pineut. Zijn er nog meer rollen die dit effect kunnen hebben?
Gelukkig hebben we nog twee dagen voor we moeten stemmen. Ik heb op dit moment namelijk geen idee.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Thijs »

aan de ene kant superfijn... aan de andere kant geen informatie... geen aanknopingspunten. grrr
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Matthijs »

Djamila schreef:
14 feb 2021, 13:16
Sorry Matthijs, voor de po xD

Uhm ja, geen slachtoffer. Fijn, maar ook weer geen informatie blabla, net als altijd.
Ja gadverdamme hele dag heb ik mijn zaterdagsschoenen aan moeten doen terwijl de huismeester die andere schoenen moest boenen :lol:

En inderdaad ook weer: geen slachtoffer dus jeej, maar geen info. Nu is er ditmaal zelfs minder info over wie t mogelijke slachtoffer zou zijn omdat er natuurlijk vorig spel veel mensen overbleven dus praktisch iedereen kan het slachtoffer zijn. :huh:

Om nou weer alles op te gooien aan theorieën of mogelijke slachtofferpreventiemiddelen vind ik ook weer niks. Ik zelf heb iig geen inzichten afgezien dat de BM wisselstem natuurlijk markant (ha markies markant) is maar niet onwennig.

Mijn RNG zegt momenteel 7 dus dan zou mijn stem uitgaan naar Ida. Puur random dus, geen reden, maar ik verwacht dat er later deze (spel)dag meer discussie zal ontstaan :lol: Vandaag ga ik nog even genieten van iets met liefde ofzo en dan ga ik morgen de berichten zeven op mogelijke info :angel:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 : Welkom in Versaille

Bericht door Edy »

Geen slachtoffer. Met maar 11 spelers vind ik dat wel een voordeel, ook al hebben we dan geen aanwijzingen. Ik heb zelf een beetje onderbuik gevoel bij Renate. Ze is net wat stiller, of net wat minder opvallend. Ik weet het niet.... maar goed, we hebben nog even.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Ida »

Mooie start, maar nu ?
Vele opties, dus er zou info in het spel kunnen zijn. Maar helaas niet in mijn handen.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Bas »

RIP Niemand.
Iedereen leeft nog, er zijn vrij veel mogelijkheden als waarom er geen slachtoffer is.
Het enige wat ik nog wou noemen is de mogelijkheid dat er geen wolven inzitten maar alleen vampieren. Hoewel die kans vrij klein is, wou ik het toch even genoemd hebben.

Wie ik dan nu verdenk, absoluut niemand. Dus ik hoop dat er nog wat discussie ontstaat en dat er dan wat meer duidelijk wordt.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Belle »

Yaay, geen slachtoffer. Maar ook, hmmm, geen informatie. En met ultimate zijn er geloof ik zo veel rollen dat je er een beetje in verzuipt als je daar een verklaring probeert te zoeken.

Misschien een idee om nog eens naar de BM-verkiezing te kijken of er daar nog iets van aanknopingspunten zijn? Al heb ik niet het idee dat daar veel rare dingen zijn gebeurd (op het wisselen na). Ik ga er als ik tijd heb nog even naar kijken, in ieder geval.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Djamila »

Ik zal alvast een balletje gooien, want iets bij de bm-verkiezing zat me niet helemaal lekker.

Het betreft het volgende bericht van Bas:
Een nieuw spel, met een leuk thema. Ik ben er klaar voor!
Of ik BM wordt of niet maakt me niet heel veel uit dit spel. Dus stem op de persoon die je het meest vertrouwt en hoop dat je gevoel goed zit.
1. 'Het maakt me niet uit of ik bm wordt' meh. Het komt gewoon een beetje nonchalant over. Vorige spel was Bas geïnteresseerd in het beulschap en de spellen daarvoor is hij eigenlijk ook altijd wel geïnteresseerd in het bm-schap (hij is in deze spellen goed!). Dat hij er nu met de pet naar gooit, zonder duidelijke verklaring, zit me daarom dus niet zo lekker.
2. 'Dus stem op de persoon die je het meest vertrouwt en hoop dat je gevoel goed zit.' Hoe kunnen we nu al iemand écht vertrouwen?

Daarnaast zal er gerust een bad guy zitten tussen de Edy-stemmers. Ik weet nog niet wat dat over Edy zegt; tot nu toe heb ik neutrale vibes bij haar.

Ben benieuwd wat Bas en anderen hiervan vinden :)

Overigens, het is geen stemmakerij, ik zeg alleen wat me opvalt, voordat de discussie weer 484894 pagina's over het feit gaat dat ik aan stemmakerij doe/steken onder water geef/prikjes uitdeel en die hele reutemeteut :lol:

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”