Dag 1 : Welkom in Versailles.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Djamila »

Bas schreef:
15 feb 2021, 23:52
@Djamila
Je stemt op BM altijd op een soort gevoel. Of dat het gevoel is van een goede speech of het gevoel dat je iemand een klein beetje meer vertouwt dan de rest. Afgezien van de wolven weet niemand iets. Maar in Ultimate kunnen zelfs de weerwolven elkaar niet vertrouwen.

Noem het nonchalant, noem het: ik had het idee dat ik laat was en dacht daarom dat als ik een speech zou maken ik alsnog geen bm zou worden en ik daarom niet mijn idee wou uitwerken. (Cake met Marie Antoinette voor de afvaller vlak voor ze onder de guillotine belande, goed of slecht idee?)
Dus toen werd het een ‘nonchalante’ kijk maar wat je doet.

@Thijs
Was Edy afgelopen spellen niet goed?
Ik mis even waarom ze verdacht had moeten worden als ze goed is.

@Kayan
Mwah, ik ben, afgezien van mijn eerste twee spellen, elke keer BM kandidaat geweest. Dus op zich kan ik me voorstellen dat mijn ‘nonchalante’ houding wat verdacht overkomt op Djamila. Ik zou dat niet echt bij mijn rare gedachte kronkels neerzetten.
Ida schreef:Ik vind Bas normaliter niet verdacht, vind hem altijd naïef, maar leuke inbreng hebben. Maar het RIP niemand vond ik wel raar. Als hij dat in het hol zou zeggen dan snap ik het, maar hier vind ik het heel raar.
Naïef vind ik een nieuwe, maar leuke omschrijving richting mijn speelstijl.
RIP niemand was meer dat ik in mijn hoofd had, kijken wie het slachtoffer is en al bezig was met het RIP X en X was dit keer niemand.

Ik had niet verwacht mezelf op dag 1 al te moeten verdedigen, maar is weer is wat anders dan op dag 3.

Dan het Thijs-Renate, voor nu vind ik beide vrij ‘normaal’ spelen voor hun doen. En daardoor ook niet meteen verdacht. Het probleem is dat ik dat een beetje bij iedereen heb.

De enige bij wie ik hele lichte kriebels heb is Ida, vanwege haar opmerking over Edy. Het voelt een klein beetje als een wolf die het mislukte slachtoffer overdag wil lynchen. Maar dit is heel heel licht.
Hmm okee, fair enough Bas. Bedankt voor je respons, ik krijg hier gelijk veel betere vibes bij.

Waar ik geen goede vibes van krijg, zijn de stemmen op Thijs. Nu denk ik niet dat Edy en Renate beide wolf zijn, maar ik krijg nu heel erg het idee dat er iig wel een tussen zit. Hoezo zou de bm per se aangevallen worden de eerste nacht? Ik heb genoeg spellen meegemaakt waarin dat niet zo is. Opvallend dat zowel Edy dit suggereert nadat Ida het idee aangekaart had.

Ik lees nu ook Dag 0 terug en deze post van Renate zit me toch iets minder lekker:
Eigenlijk is dit toch ook maar een slimme tactiek van Thijs. Hij doet elk spel zulke rare verdachte dingen, dat ik ook nu weer denk: ach, het is Thijs. Maar voor het zelfde geld is hij gewoon een wolf die nu probeert zijn medewolf op de burgemeesterstroon te krijgen. En geen haan die ernaar kraait.
Hierbij impliceerde ze dat Thijs dus op een medewolf, mij dus, stemt. Nogmaals: excuse me? Ik zie nu ook dat ze hier helemaal niet meer op heeft gereageerd...

@ Kayan
Puur op intuïtie: hoe ze zichzelf verwoorden in hun posts etc. Nee ik ga lekker als wolfzijnde even mijn medewolven neerzetten bij geen slechte vibes :lol:
Prima hoor je stem, wel ontzettend zonde.

Ik zou graag nog wat van Mark horen, voordat ik m'n stem uitbreng.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Edy »

@djamila
Hoezo zou de bm per se aangevallen worden de eerste nacht? Ik heb genoeg spellen meegemaakt waarin dat niet zo is. Opvallend dat zowel Edy dit suggereert nadat Ida het idee aangekaart had.
Wie zegt dat de BM per se aangevallen is 1e nacht? Echt niemand hoor! En om voor mezelf te spreken.... ik geef het aan als een gedachte, waarbij ik duidelijk uitleg waarom ik dat een mogelijkheid vind. Jij leest daar blijkbaar helemaal overheen of negeert het expres. Welke van de twee weet ik niet, maar je maakt er geen goede beurt mee.
Daarnaast lijk jij ook altijd standaard de kriebels te krijgen als er meer dan 1 stem op iemand komt. Er moet een lynch slachtoffer komen en dan komen er op een gegeven moment meer dan 1 stem op iemand. Duhh!! Jij vindt het dan meteen een hetze en verdacht en weet ik veel. Ik vind het een beetje alsof je je steeds van tevoren wilt indekken. Thijs doet raar en ik geef onmiddellijk toe dat hij dat, als hij burger is, ook doet. Hij doet het dus altijd en deze keer denk ik dat hij het als wolf doet. En misschien heb ik dat helemaal fout, maar dat denk ik gewoon. En ik heb nog niets gehoord wat mij van gedachten doet veranderen.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Thijs »

kijk eens aan ... 2 stemmen op mij. Interessant. Ik voorspel tussen deze twee stemmen zit minimaal 1 BG.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Djamila »

Edy schreef:
16 feb 2021, 12:25
@djamila
Hoezo zou de bm per se aangevallen worden de eerste nacht? Ik heb genoeg spellen meegemaakt waarin dat niet zo is. Opvallend dat zowel Edy dit suggereert nadat Ida het idee aangekaart had.
Wie zegt dat de BM per se aangevallen is 1e nacht? Echt niemand hoor! En om voor mezelf te spreken.... ik geef het aan als een gedachte, waarbij ik duidelijk uitleg waarom ik dat een mogelijkheid vind. Jij leest daar blijkbaar helemaal overheen of negeert het expres. Welke van de twee weet ik niet, maar je maakt er geen goede beurt mee.
Daarnaast lijk jij ook altijd standaard de kriebels te krijgen als er meer dan 1 stem op iemand komt. Er moet een lynch slachtoffer komen en dan komen er op een gegeven moment meer dan 1 stem op iemand. Duhh!! Jij vindt het dan meteen een hetze en verdacht en weet ik veel. Ik vind het een beetje alsof je je steeds van tevoren wilt indekken. Thijs doet raar en ik geef onmiddellijk toe dat hij dat, als hij burger is, ook doet. Hij doet het dus altijd en deze keer denk ik dat hij het als wolf doet. En misschien heb ik dat helemaal fout, maar dat denk ik gewoon. En ik heb nog niets gehoord wat mij van gedachten doet veranderen.
Okee Edy maar, ik heb het woord hetze niet gebruikt.

'hijs doet raar en ik geef onmiddellijk toe dat hij dat, als hij burger is, ook doet. Hij doet het dus altijd en deze keer denk ik dat hij het als wolf doet. En misschien heb ik dat helemaal fout, maar dat denk ik gewoon.'

Wel interessant dat je hier exact dezelfde redenatie van Renate overneemt. Normaal gesproken vind ik het niet zo raar hoor als twee mensen op dezelfde persoon stemmen achter elkaar.

Anyways, nog minder dan twee uur voor de deadline en van sommigen niks meer gehoord, arghhh

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Mark »

Okee ik ga nu terug lezen de 2 dagen, heb heel druk gehad en ben moe. en dacht dat ik al te laat was deze dag maar gelukkig niet. excuus
Burger for life :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Ida »

Oeps deadline om 17 uur?
Floris als je er toch niet op tijd kunt zijn, dan vind ik deadlines op avond prettiger . Overdag moet ik werken en weinig tijd (momenteel) voor spelletjes.

Maar dan toch een poging om van dit beetje info een gedegen resumé te maken.
Edy, Renate, Djamila, Belle en na enig opporren ook Basvindvik aardig zoekend overkomen.
Thijs speelt als gewoonlijk , het opmerkelijke vind ik dat hij Edy gevaarlijk vind omdat ze ervin andere spellen rustig tot het eind doorheen fladdert. In zijn volgende oost zegt hij haar niet te verdenken. De link ontgaat me.
Mark is ergens anders beland denk ik, dit kan heel goed duiken zijn of geen tijd ?
Matthijs zijn Ring uitleg snap ik nog steeds niet Hij dobbelt 7 en wil op no 8 stemmen. Is dit een hint, maar dan zou hij juist niet op op no 8 moeten stemmen.
Lola: geen speciaal idee over.
Kayan stemt op Djamila, wat ik dan een beetje out of the blue vind komen.
Matigjes allemaal, ah ik zie net dat Mark er is, dan wacht ik dat nog even af

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Ida »

Ik stem toch maar, want eig nu geen tijd meer.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Ida »

ik stuur Kayan weer de tijdmachine in

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Floris1987 »

Beste Ida snap ik,
Ik had een dag foutje gemaakt in mijn agenda dus 18:00 zal ik wel updaten.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Kayan »

Ida schreef:
16 feb 2021, 15:28
ik stuur Kayan weer de tijdmachine in
pot verwijt de ketel ;)

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”