The scripts (Spoilers II verhaaltjes)

“It takes many steppingstones, you know, for a man to rise. None can do it unaided” ~ Joe Bonanno
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

The scripts (Spoilers II verhaaltjes)

Bericht door Kayan »

Mad Hatter AKA Albert Anastasia
Het is maar een barre winternacht, de ijzige wind houdt je wakker. Je telefoon gaat af en je hoort een zware stem. De stem komt je maar al te goed bekend, want het is de stem die je dagelijks spreekt. Doorgewinterd, vermoeid en verrookt... Het is je Godfather die je oproept. "Hugo, die verdomde burgers van Napels blijven maar zaniken. Het wordt tijd dat we ze voor eens en altijd aanpakken." Je weet wat je te wachten staat.. Je pakt je spullen en belt om het vliegtuig klaar te maken, zodat je op tijd zal arriveren in Napels...

Hugo jij bent de Mad Hatter AKA Albert Anastasia. Je staat open voor goede gesprekken en weet als geen ander hoe je een familie moet leiden, overtuigen en verbergen. De broertjes Mangano hebben het zelf onder lijven mogen ondervinden. Zij... Zij verdwenen met de Noorderzon.

Rocco Chinnici
Je kwam al vroeg Napels binnen, en zoals je zelf al zei, je wordt niet echt vrolijk aan de herinnering van Napels. Als anti-maffia magistraat was je er vroeg bij, en heb je ervoor gezorgd dat het balletje is gaan rollen. Je duikt daarom onder. De community is je dankbaar, maar als ze eenmaal achter jouw identiteit komen (door overdag uit Napels te gooien), komen ze erachter dat je helemaal paranoïde bent geworden. Ze houden je dan wel in het dorp, maar wat je zegt wordt wel met een korreltje zout genomen.

Giovanni Falcone
Je bent toe aan je rust en je pensioen. Waar anders kan je dat vinden in het immer mooie Napels? Hoewel je daar gerold bent, weet je als geen ander waar je alles kan vinden. Het heeft je geniepiger, wijzer en sneller gemaakt. Het is daarom ook geen wonder dat de maffia jou niet zo snel te pakken zullen krijgen. De wijsheid die jij in pacht hebt, zorgt ervoor dat de maffia ook twee keer zal nadenken voordat ze jou te pakken kunnen krijgen... Mark, jij bent Giovanni Falcone.

Dit is de man die al zijn wijsheid heeft gebruikt om de maffia in Italie op te pakken. Als rechter en magistraat zorgde hij er eigenhandig voor dat het in Napels een stuk rustiger aan toe ging. Gebruik je wijsheid goed, en zorg dat ze je geloven!

Emanuele Basile
Welkom in het prachtige Napels, Renate! De bloemen staan er zelfs in de winter heel mooi bij. Je merkt net zoals vele anderen dat het er vredig uitziet, er is van alles te doen binnen Napels. Er zit echter ook een keerzijde, maar wat, dat weet je niet helemaal. Je hoort in de wandelgangen dat de maffia zich ook in deze regione heeft gevestigd, maar dat is ook alles wat je weet. Je hebt de gedaante van Carabinieri captain Emanuele Basile aangenomen, een man die op zoek is naar de waarheid, en enkel de waarheid. Wees voorzichtig, vertrouw niemand en nogmaals.. Wees voorzichtig!

Antonino Caponnetto
Overal waar je kijkt, zie je, hoor je en voel je de wanhoop. Je bent er klaar mee. Als een echte antimafia magistrate, ga je op onderzoek uit. Je bent scherp, venijnig en je revolver is altijd in de buurt. Ja, you are licensed to kill. Lola, jij hebt de rol van Antonino Caponnetto overgenomen. Hij was een leider in de antimafia pool van magistraten, en organiseerde (met succes) de eerste grote trial tegen de maffia. Jij bent dus geducht in de zeer kleine Napels, maar ook zeer weerbaar en zal zeker iemand het graf intrekken als je zou moeten gaan.

Al Capone
"Say hello to my little friend" - zeg je nog terwijl je de lichten uitdoet van één of andere klapviool.. Je wordt midden in de nacht opgebeld, net na een barbaarse klus. Het is je Godfather. Of je hem een gunst kan doen. Je wordt gevraagd of je de gemoederen in Napels kan bedaren door die geniepige anti magistraten uit te schakelen. Zuchtend en steunend ga je in op het verzoek, en begint je spullen in te pakken. Je neemt je hoed mee en neemt met frisse tegenzin afscheid van je kinderen.

Matthijs, jij bent Al Capone AKA Scarface. Prostitutie is jouw 'succesverhaal', je weet dan ook als geen ander hoe je anderen onderdanig kan krijgen. Pas wel op voor de geslachtziektes!

Tommaso Buscetta
Gevlucht voor al het geweld kom je weer terug op de plek waar het allemaal voor jou begon. Je hebt het allemaal al geleefd, beleefd, herleefd. Je bent er wel een beetje klaar mee en besluit het tij om te keren. In samenspraak met je partner, draai jij je rug naar de eeuwenoude pact "Cosa Nostra". Jij, Edy, besluit je vrienden te snitchen. Eén voor één. Je bent niemand minder dan Tommaso Buscetta.

De èchte verrader. Buscetta kiest ervoor om de innerwerkings en structuren van de Sicilliaanse Maffia bloot te stellen. Elke dag stelt hij een rol van iemand bloot en vertelt of hij/zij corrupt is of niet.

Salvatore Cancemi
Je hebt het allemaal al gezien. De pijn, het verdriet.. En soms ook vanuit je eigen handen. Je kent alleen maar verdriet en wilt dat voor anderen voorkomen. Het is voor jou tijd om de Cosa Nostra te verlaten en datgene te doen waar je goed in bent. Het verdedigen en verslaan van anderen. Als pentito Salvatore Cancemi, beweeg jij in het donker en hoor je het een en ander. Je weet de maffialeden vaak te overtuigen om die persoon met rust te laten, maar dan moet je wel toevallig in de buurt zijn.

Salvatore Cancemi was één van de eerste siciliaanse maffialeden die zich vrijwillig had aangegeven bij de politie. Zijn loyaliteit lag bij de maffia, maar door al het pijn en verdriet besloot hij zichzelf aan te geven.

Vito Genovese
Wat houd je toch van oorlog en macht! Je bent lekker in je sas in Amerika, maar wordt plots gebeld. Een beetje nors antwoord je "Ja, snel vertel. Tijd is geld". Aan de andere kant van de lijn hoor je een norse stem "Zo praat je niet tegen je Godfather". Je hart gaat sneller kloppen, want je weet al wat je te wachten staat en je raakt enthousiast. Je stem vliegt een beetje omhoog als je vraagt waar je heen moet gaan. Het verlossende antwoord verwijst naar Napels.

Thijs je bent in dit spel Vito Genovese, een maffiabaas die in de Castellammarijnse oorlog veel macht vergaarde. Je bent altijd op zoek naar extra versterking voor jouw positie, en ook al heb je een godfather boven je, je wordt alsnog gezien als een capo di tutti capi (baas van alle bazen).

Giuseppe Di Lell
Welkom in het prachtige Napels, Mariska! Het blad is al van de boom, maar het uitzicht van boven is prachtig. We kijken even stil naar beneden. "Mooi, hè?" verzucht ik. Stoïcijns knik je van ja. "Kayan, ik moet je iets bekennen... Dit dorp, Napels... Er vloeit hier bloed rond.. Elke dag wordt er gejaagd op de laatste nazaten van de maffia, maar het is zo verdomd lastig". Ik schrik me rot. "Wat zeg je nu?". "Ja, het is echt waar... Ik sta hier ook bekend als Giuseppe Di Lell, en ben samen met een paar anderen de Antimafia pool gestart. Het probleem is, we hebben het via een geheime wijze afgesproken, dus ik heb geen idee wie ik wel en niet kan vertrouwen.. Maar jou, Kayan, jou kan ik wel vertrouwen, toch?". Ik knik en zeg met een zachte stem, "Maar.. Mariska? Jij weet verder ook van niks, toch?". Je staat op, zegt niks, knikt één keer voorzichtig naar mij toe en loopt langzaam, met gebogen hoofd, terug naar je appartement.

Ik kijk nog even naar de sterren en hoop en bid dat jij weet wat je gaat doen. Eén ding is zeker, je bent slim en op je hoede...

Leonardo Guarnotta
Zooo.... Bas! Eindelijk kunnen we elkaar weer openlijk vertrouwen! :D In al mijn enthousiasme ratel ik de oren van je kop af. "Kijk dan, Bas, kijk hoe mooi Napels is! Wist je dat de oude grieken het Nea Polis noemden? Oftewel "nieuwe stad", dat is waar het vandaan komt. Leuk hè?". Ik besef nu dat je stilstaat, zwijgt en me met verontruste ogen aanstaart. "Wat is er, Bas?", vraag ik bedeesd. "Kayan... Ik ga hier door het leven als Leonardo Guarnotta, niemand weet het, maar ik heb een geheime missie.. Ik moet hier de maffia ontmaskeren, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen..." zeg jij met een zachte, rustige, bijna zoetgevooisde stem. Ik kijk je met grote ogen aan, en open mijn mond om hem gauw weer dicht te doen. Je praat door. "Sorry, ik kan niet de hele avond naar je geratel luisteren, ik moet het een en ander op een rijtje zetten. Morgen gaan we hier verder over, goed?", en je loopt gauw, met precieze edoch snelle stappen van me vandaan.

Bas, je bent Leonardo, een van de leden van de anti-maffia magistralen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Rolverhalen + Verhaallijn (Spoiler II)

Bericht door Kayan »

Het verhaal
Dag 0
Jongens, ik schrik me een hoedje. Bij binnenkomst heb ik iedereen persoonlijk kunnen verwelkomen. De één kwam via helikopter en de ander met de boot, maar allen hadden een bijzonder verhaal. Er kwam alleen een vreemd verzoek binnen.. Het verzoek om iedereen te onderzoeken. Dat vind ik persoonlijk nogal ver gaan, maar toen ik thuiskwam, vond ik een pakketje. Bij het openen van het pakketje, voelde ik al wat nattigheid... Letterlijk. Bloed... My god! Volgens mij is er iets heftigs hier aan de hand. Na keihard te gillen en te wenen, gaat mijn telefoon af. "Kayan, luister... Binnen je prachtige stad Napels bevinden zich boeven.. Het lijkt me verstandig dat je iemand aan gaat wijzen die de boel in de gaten kan houden en de mensen kan 'vetten'. Het wordt tijd dat jij de stad gaat helpen om weer wat mooier te worden". My god, daar had ik dus niet op gerekend hè?! Na lang wikken en wegen, besluit ik iedereen te bellen. "Jongens, laten we het democratisch besluiten. Wie van ons is te vertrouwen met de verantwoordelijkheid de ander te controleren als wij ze de gevangenis insturen?".

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The scripts (Spoiler II)

Bericht door Kayan »

Nacht 1 - Departed

Ik zet mijn hoed af en roep jullie één voor één de gekozen naam in de hoed te doen. Elke kaart controleer ik op welke vorm van fraude dan ook. Bij Thijs gaat het al mis, die probeerde stiekem zijn eigen naam nog een keer in de hoed te gooien. Ik kijk hem met een geïrriteerde blik aan. Thijs hikt een zenuwachtig lachje en zegt "Sja, ik kon het proberen, toch?!". Ja, ja, ja... Prima. En ik ga weer verder met tellen. Eén, twee, drie... Renate gaat aan kop! Ho. Stop. Wat is dit wat ik nu hier zie? Wie heeft hier geprobeerd een stok met Renate's naam in te leveren??? Ik scan gauw de andere stemmen door, zie nog een paar stemmen op Djamila, Bas en Edy en een verloren stem op Thijs. Ik loop terug de ruimte in om de groep weer te informeren en wordt direct begroet met het gekibbel heen en weer. "Nee jij hebt dit gedaan!" hoor ik links, en rechts schreeuwt er weer iemand dat het de Godfathers schuld was. Eén ding is duidelijk, er hangt onheil in de lucht...

Vrienden. Het is duidelijk, Renate heeft het vertrouwen van jullie gewonnen en is de hoofd van onze Antimaffia Pool geworden. Ik hoop voor jullie dat ze niet corrupt is!

@Floris, volgende keer graag stemmen via de juiste manier (schuingedrukt).
Deadline voor de eerste lading nachtwezens ligt op morgen 12:30. De tweede lading heeft tot dinsdag 15:00.

Slaap lekker allen!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The scripts (Spoiler II)

Bericht door Kayan »

Dag 1
Pffoooeee! We worden wakker met een knal, maar weten niet waar het vandaan komt. Gealarmeerd grijp ik naar m'n bril en kijk wild om me heen. Ik trek een badjas aan en ren naar beneden. Op het plein Piazza del Plebiscito tref ik iedereen aan. Geschokt en in de stress. Ik wrijf een beetje in m'n ogen, want dit was natuurlijk niet lekker wakker worden. Ik zie ook wat boze gezichten, en loop langzaam naar ze toe. "Bas, wat is er aan de hand? Wat zit je nors te wezen, kerel?" vraag ik hem. Bas schudt nukkig zijn hoofd en wijst naar een pilaar. Ik loop ernaartoe en zie duidelijk een gat van een kogel. Vreemd."Nou goed, het zal wel. Als ik even jullie aandacht mag, vandaag gaan we langs de Vesuvius! Dus zorg dat je op tijd bent!".

Dat hoefde ik trouwens maar één keer te zeggen, want ik zag dat iedereen gelijk blij en verrukt keek. We spraken een tijd af en rond een uurtje of 12 zat de wandel er goed in. We waren bijna aan de top, en achter me hoor ik het gezellige geklets van de groep. Ik kijk achterom, en schrik voor de tweede keer voor vandaag. "Pas op!" roep ik, en zie dat het net goed gaat. Het groepje Edy, Hugo, Mariska en Djamila zaten zo in hun gesprek te bakkelijen over de, toch wel, verdeelde Antimaffia pool verkiezing, dat ze vergaten op te letten. Gelukkig zat Lola maar half mee te luisteren, en zag zij het gevaar wel. Ze staat stil, op het moment dat ik 'pas op' riep, en voorkomt dat de kei die naar beneden rolt op hen valt. Ik haal diep adem, en zeg.. "Jongens, het is prima om te kletsen, maar let alsjeblieft op de geluiden om je heen en waar je stapt. Voor je het weet lig je straks in de Vesuvius, en daar heb ik niet veel zin in!".

Afbeelding

Bij terugkomst van onze gezellige wandeling oppert Renate om iemand van ons alsnog de bak in te gooien. Immers, je weet maar nooit!
Dag 1 gaat van start. Géén gewonden, geen doden.

Deadline voor de dagstemming van vandaag ligt op 21-01-2021 om 21:00.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The scripts (Spoiler II)

Bericht door Kayan »

Wat een roerige dag. De suggestie van Renate kwam niet geheel onverwachts, en iedereen leek erop in te willen haken. De één vond het maar verdacht dat Matthijs de hele tijd zat te smoezen, de ander vond dan maar weer dat Mark veel te luidskeels zat te giebelen, maar ook Hugo, Mariska en Djamila werden nog met een scheef oog aangekeken. Zoals in elk maffia-stad, was de leus "trust nobody" ze wel bekend. Er bestaat geen 'wij', enkel 'ik'. En dat werd pijnlijk duidelijk in deze nominatie. Samen met Renate, trok ik ... naar de bajes. En ik voelde me toch een beetje angstig. Nog nooit had ik zoiets gedaan, en nu moest ik toch een maatje gewoon zonder pardon opsluiten. Ik pink een traan weg.. "Jongens, zullen we dan gewoon maar gaan slapen?" vraag ik jullie beetje bedroeft. Jullie kijken elkaar aan en vertrouwen de boel nog niet helemaal.

Nou goed. Geniet van jullie avondgesprekje. Aan Renate de eer om te vertellen hoe en wat!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The scripts (Spoiler II)

Bericht door Kayan »

Uit de portemonnee haalden we niet veel info, dus we trekken Matthijs naar de ondervragingsruimte. Jij speelt de bad cop, en ik good cop. Na uren gepraat te hebben, ben je het zat. Je trekt hem naar je toe en haalt ruw z'n identiteitskaart uit de binnenzak van zijn jas. Je ziet dat het de beruchte Al Capone is.

Dit betekent dat jullie een WW hebben opgesloten!


.. Stuurt een sos naar zijn collega's en uit verdriet, protest en wanhoop leggen zij hun functies neer.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The scripts (Spoiler II)

Bericht door Kayan »

Het wordt nacht... Bij de schemering is er bijna unaniem besloten om Matthijs naar de cellen te brengen. Samen met Renate, loop ik met lood in m'n schoenen. We zijn een beetje beduusd van de harde woorden die over en weer werden geschreeuwd, maar zo is het leven eenmaal! Aangekomen bij de cel, probeert Matthijs zich nog voor de laatste keer los te rukken, maar daardoor valt ook zijn portemonnee. Ik pak het op, duw Matthijs in zijn cel en sluit hem af. Zonder terug te kijken loop ik naar buiten. Beetje verdrietig kijk ik naar boven. Het is een heldere winternacht en de Tweeling is hartstikke goed te zien.. Renate loopt zonder iets te zeggen naar me toe en staat naast me mee te kijken. "Zal ik de portemonnee maar onderzoeken, Kayan?"vraagt Renate op een rustige en zachte toon. Ik knik, overhandig haar de portemonnee en groet haar een fijne avond.

Vrienden, het wordt nacht.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The scripts (Spoilers II verhaaltjes)

Bericht door Kayan »

Paf poef pief! Weer schrik ik midden in de nacht wakker. De premier heeft onlangs een nachtklokt ingeroepen omdat hij een unheimisch gevoel had. Waarom, dat kon hij niet beargumenteren... Buiten schreeuwt en lacht iemand als een hyena, en ik raak een beetje overwelmd van het lawaai. Er is maar een optie. Gewoon weer omdraaien en op het andere oor liggen...

De volgende dag groet ik Bas bij de voordeur. Hij ziet alleen lijkbleek. 'Wat is er Bas??', vraag ik. "Kom gauw, Kayan, er is al de hele nacht een gevecht gaande, iedereen verstopt zich op het moment op het plein'". Samen rennen we weer naar het plein. Net op het moment dat we aankomen, zien we Lola half ineen zakken. Ze richt voor de laatste keer haar wapen op iemand....

Vrienden, onze Lola is fataal geraakt. Voordat ze sterft, kan ze nog één keer op iemand richten. Dit topic gaat pas open zodra ik van Lola een naam heb gehoord die meegenomen wordt.

Lola is namelijk:
...


Deadline voor de dag wordt dinsdag 12 uur.

En vandaag zijn we zo geschrokken van de schietpartij, dat we voorzichtig moeten praten. De gebeurtenis van vandaag is daarom "geen ik, geen wolf".

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The scripts (Spoilers II verhaaltjes)

Bericht door Kayan »

"AAAAAAHHH"! Nadat we met z'n allen hadden besloten dat Floris gewoon in zijn gedachten zichzelf had verloren, besloten we hem met z'n allen in te stoppen in z'n eigen huis. Op verzoek van Renate bleven we vannacht bij elkaar. Het mocht niet weer gebeuren dat er een schietpartij op het plein zou komen. Ik vond dat eigenlijk wel een goed idee, want mijn prachtige stad Napels had al genoeg moeten overleven... "AAAAHH"! 'Okay, wtf! Wie schreeuwt mij nu weer wakker?! Eindelijk een goede nachtrust en dan is er iemand aan het schreeuwen?!, wat gebeurt hier?'. Ik sta op en begin naar de woonkamer te lopen. Daar staat iedereen al, maar het lijkt alsof iemand helemaal stijf staat van de stress. "Ik.. ik... ik denk dat iemand me probeerde te vermoorden vannacht" stottert Thijs. "Ja, ik had hetzelfde gevoel, maar ik denk dat altijd!" zei Floris met een verheven stem. "NU IS HET BASTA! Wie gooien we direct de bak in?! Ik wil het NU horen" eist Renate.

Jullie horen het, onze anti-maffiahoofd heeft gesproken. Vandaag wordt er gestemd zonder te overleggen (behalve Floris, Floris mag toekijken :ninja: )

Oh.. en oja.. Iedereen werd wakker. No kills.

Deadline voor de dag is vrijdag 12:00 (Dat moet lukken, toch? :D)

Gebeurtenis: "Nachtmerrie"
Er is een dorpsbewoner met de onmiskenbare trekken van een moordlustige maffialid in jullie dromen opgedoken. Direct na het wakker worden moet iedere speler direct en zonder discussies vooraf een andere speler als schuldige aanwijzen. De linkerbuurman van de als laatste geelimineerde speler begint, zijn linkerbuurman volgt enz. De spelers met de meeste stemmen worden geelimineerd.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The scripts (Spoilers II verhaaltjes)

Bericht door Kayan »

De zon gaat eerder onder dan normaal gesproken. Het lijkt alsof de winter compleet is doorgeslagen. Renate zit een beetje rond te kijken en roept mij erbij.. "joh, Kayan.. Krijg ik nog wat te doen of wat?" Dat lijkt er niet op! Met het wantrouwen in Thijs, hebben de anti-maffia hoofdspelers het met een overmacht gewonnen. Op een klein slippertje met Floris na, die daar in het hoekje verder zit te brabbelen, zit de gevangenis goedgevuld. Er komt een tribunaal, waarbij de maffiosi massaal wordt berecht, en voor het eerst in de geschiedenis, zullen ze ook daadwerkelijk achter de tralies verdwijnen.

Thijs was:


Het spel is... Schlus :$ Dank voor het meespelen, en perfect op tijd voor Februari! Zie jullie dan weer :P

Plaats reactie

Terug naar “Il Paradiso”