The Fourth wall

“It takes many steppingstones, you know, for a man to rise. None can do it unaided” ~ Joe Bonanno
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: The Fourth wall

Bericht door Matthijs »

@Inge: we love you! Ik snap denk ik deels wat je bedoelt, mede door die hele dag 1 actie van dit spel naar mij. Ze zal het vast niet zo hevig bedoelen hoewel ik zelf ook verbaasd was toen ik dit las. Net als dat de lengte van mijn posts niet onderdoet voor mijn rol, geloof ik ook dat jouw gevoel dat niet doet. Dus ik vind je in ieder geval nog lief :love:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The Fourth wall

Bericht door Kayan »

Inge schreef:
27 jan 2021, 10:48
Bas schreef:
26 jan 2021, 23:33
(En ja ik weet dat ik mezelf nu vrij verdacht maak, maar het spel waar beul Inge iedereen voor de gek hield heeft me paranoïde gemaakt.)
Oké, voor mijn gevoel wordt dit spel een beetje buiten proporties geblazen. Allereerst: als beul heb ik niet per se het dorp voor de gek gehouden. Ik heb elke keer netjes de waarheid gesproken, tot het laatste lynchslachtoffer. Maar eerlijk is eerlijk: toen hadden de wolven al praktisch gewonnen. Dus het is niet dat doordat ik beul was alles fout ging.
Edy schreef:
27 jan 2021, 09:40
En ja Bas, jij zegt wel dat je paranoïde bent over Inge als beul, maar zelf heb ik niet zo goede herinneringen aan dat spel. Inge deed dat spel heel emotioneel over posten die aan haar waren gericht. Als gevolg daarvan heb ik (en anderen ook) haar wat meer met rust gelaten uit coulance. Daarbij ben ik er wel voor 100% van uitgegaan dat ze zoiets niet zou doen als ze slecht was. Immers ontneem je mensen dan de mogelijkheid jou te ontmaskeren omdat je zo op hun morele gevoel werkt. En ik was dan ook zeer zeer teleurgesteld dat Inge toch slecht bleek te zijn en op deze manier het vertrouwen had gewonnen.
@Edy
Ik weet dat jij het niet eens bent met wat er dat spel gebeurd is, en dat vind ik heel vervelend. Maar ik voel me echt steeds persoonlijk door je aangevallen nu als je over dit spel praat. Ook destijds in de hemel. Ik zou nooit emotioneel posten als wolvenstrategie gebruiken. Ik hoop dat dat duidelijk is voor je. Maar waar onze speelstijlen in verschillen, is dat ik sowieso emotioneler ben. Ik trek alles me heel erg aan, leef me heel erg in in mijn rol (ook in het vorige spel dat ik beschermengel was en je vond dat ik overdreven verbaasd was dat ik op het schavot stond: ik leef me gewoon zo in dat ik het dan oprecht vervelend vind dat niemand er voor uitkomt dat ie op mij gestemd heeft. Echt oprecht. Ook al weet ik op dat moment ook wel dat het waarschijnlijk komt door de stemmen op Belle). En in het spel waar het nu over gaat: als ik voor mijn gevoel onterecht op iets word aangevallen, dan word ik daar emotioneel van ja. Dat staat los van of ik wolf ben. Je viel me op dat moment aan op dat ik een verdenking naar Djamila uitte op DAG 1, omdat echt letterlijk niemand iets zei en het heel saai is dan. Ik bedoel, het is toch volledig in mijn eigen voordeel als wolf om iedereen lekker stil te laten zijn? Dus ja, als je me aan gaat vallen op mijn poging om een leuk potje te hebben, dan reageer ik daar emotioneel op. Omdat ik die verdenking echt onterecht vind. En het vanuit wolvenperspectief nog dom is ook.
Ik vind het vervelend dat je het je zo hebt aangetrokken en dat duidelijk nog steeds doet. Ik hoop alleen wel dat je mijn perspectief ook kan begrijpen. Ik heb sowieso het idee dat onze speelstijlen en persoonlijkheden gewoon heel ver uit elkaar liggen en we elkaar gewoon niet zo goed begrijpen. Want jij valt er iedere keer over als ik emotioneel reageer, terwijl ik gewoon een heel emotioneel persoon ben, en dat heeft niets met het spel te maken.
Ik zie dit nu pas :S.

@Inge, ik sluit me aan bij Matthijs, maar ik moet wel toegeven dat ik het niet heel chill vind dat je hier een discussie start met iets wat in het spel gebeurt waar je zelf niet per se tegen hoeft/moet verdedigen....

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: The Fourth wall

Bericht door Inge »

Sorry Kayan. :ninja:
Het is meer dat dit me nu al drie spellen achtervolgt en ik eigenlijk niet echt meer durf mee te spelen. Maar je hebt gelijk dat dit misschien niet de plek is, dus zal het er niet meer over hebben :tooth:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: The Fourth wall

Bericht door Lola »

Ik snap ook wel dat je er iets van wil zeggen! Sowieso heel typisch hoe iedereen dat heel anders ervaart/onthoudt, in mijn beleving viel het allemaal namelijk erg mee. Nu voelde ik me ook sowieso niet genaaid natuurlijk :-p dat mensen erdoor verloren hebben zal ze een nare bijsmaak hebben gegeven denk ik, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat er maar over doorgezaagd moet worden. Dus ik vind het zelf wel terecht dat je hier wat zegt; in het speltopic kan het niet.

Maar laten we het nu inderdaad weer over dit spel hebben :tooth:

Ik vraag me af waarom een dorpsgek géén beul zou mogen zijn (nav de vraag van Bas)?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: The Fourth wall

Bericht door Matthijs »

Ben ik trouwens de enige die niet per se vind dat Hugo aan mij "kleefde" op dag 1 door mij te verdedigen? Ik vind het grappig dat Bas er een link tussen ons twee en andere mensen probeert aan te tonen, maar ik vond die verdediging eigenlijk meer rolsonafhankelijk dan -afhankelijk 8-| Ik bedoel, anders kan Lola ook aan mij gelinkt worden waardoor ik juist weer goed ben :lol:

En natuurlijk zou de dorpsgek wel Beul kunnen zijn, denk ik? Alleen is ie dan meer een boodschapper dan een echte beul :lol:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The Fourth wall

Bericht door Kayan »

Jongens... Je gaat de gek toch geen power geven? XD

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: The Fourth wall

Bericht door Hugo »

Nah, Matthijs, maar dat is achteraf inzicht ;-) Dus dan is het makkelijk zeggen dat je dat al dacht. Het klopt wel dat ik je verdedigde en dat dat een link was tussen ons - ik weet niet of ik dat zonder Wolf te zijn had gedaan.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: The Fourth wall

Bericht door Matthijs »

Hugo schreef:
28 jan 2021, 00:16
Nah, Matthijs, maar dat is achteraf inzicht ;-) Dus dan is het makkelijk zeggen dat je dat al dacht. Het klopt wel dat ik je verdedigde en dat dat een link was tussen ons - ik weet niet of ik dat zonder Wolf te zijn had gedaan.
Oh nou in dat geval trek ik het compliment weer in hoor :lol:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: The Fourth wall

Bericht door Lola »

Kayan schreef:
28 jan 2021, 00:10
Jongens... Je gaat de gek toch geen power geven? XD
Waarom niet? Hij bepaalt verder niks, is alleen boodschapper. In de regels staat alleen dat hij niet meer mag stemmen na bekendmaking. Stel de dorpsgek zou al beul zijn op het moment dat hij bekendgemaakt wordt, moet hij die functie dan weggeven?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The Fourth wall

Bericht door Kayan »

Lola schreef:
28 jan 2021, 10:49
Kayan schreef:
28 jan 2021, 00:10
Jongens... Je gaat de gek toch geen power geven? XD
Waarom niet? Hij bepaalt verder niks, is alleen boodschapper. In de regels staat alleen dat hij niet meer mag stemmen na bekendmaking. Stel de dorpsgek zou al beul zijn op het moment dat hij bekendgemaakt wordt, moet hij die functie dan weggeven?

Uhm, ja, in mijn opinie wel. Staat misschien niet in de regels, maar als ik het doorvertaal naar real life, Dan werkt dat op zich ook gewoon zo 👀. Ook al bestaan er niet echt meer beulen... XD

Plaats reactie

Terug naar “Il Paradiso”