The Fourth wall

“It takes many steppingstones, you know, for a man to rise. None can do it unaided” ~ Joe Bonanno
Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: The Fourth wall

Bericht door Inge »

Ik zou ook denken dat het gewoon mag. Ik bedoel, is dat niet bijna het hele punt van dat de dorpsgek wel nog leeft?

Maar goed, ik snap ook wel dat je zegt van niet, omdat ie basically ook zijn stemrecht weg moet geven doordat ie gek is. Maar er valt voor allebei dus wel een beetje iets te zeggen :chinrub:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: The Fourth wall

Bericht door Hugo »

Volgens mij wordt hij ook afgezet als BM, maar dat kan natuurlijk ook als je geen stemrecht meer hebt. Dus qua Beul is het wel aan de spelleider denk ik.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: The Fourth wall

Bericht door Lola »

Krijg je dan een nieuwe verkiezing? Want als hij afgezet moet worden is zijn eigen keuze voor een opvolger natuurlijk ook niks waard. Wat een gedoe zeg 😂

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: The Fourth wall

Bericht door Hugo »

Uit de regels (die ik blijkbaar niet volledig hier heb opgeschreven, whoops): "Als de Dorpsgek ook Burgemeester was, verliest hij deze laatste rol tot het einde van het spel." Geen context over opvolgers, maar mijn instinct zou zeggen dat de standaardregel voor opvolging geldt? Alhoewel je dit ook kan lezen alsof de hele rol van BM gewoon verdwijnt XD
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: The Fourth wall

Bericht door Kayan »

Een stuurloos leven 😂

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: The Fourth wall

Bericht door Matthijs »

Zou het spel morgen over zijn? Wordt dit de finale stemming? Of blijkt er toch nog een adder ergens onder het gras te zitten? Met Thijs die het meerendeel (4) stemmen heeft gekregen, en niemand die meer een andere stem hoeft uit te brengen, lijkt het erop alsof Thijs als volgende Napels zal moeten verlaten... Wordt dit het einde van Napels? Of betekent dit vreugde voor iedereen? U ziet het, morgen om 12.00... :peace:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: The Fourth wall

Bericht door Inge »

Matthijs schreef:
28 jan 2021, 19:24
Zou het spel morgen over zijn? Wordt dit de finale stemming? Of blijkt er toch nog een adder ergens onder het gras te zitten? Met Thijs die het meerendeel (4) stemmen heeft gekregen, en niemand die meer een andere stem hoeft uit te brengen, lijkt het erop alsof Thijs als volgende Napels zal moeten verlaten... Wordt dit het einde van Napels? Of betekent dit vreugde voor iedereen? U ziet het, morgen om 12.00... :peace:
Spoilers! :bas:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: The Fourth wall

Bericht door Lola »

Hugo schreef:
28 jan 2021, 12:32
Uit de regels (die ik blijkbaar niet volledig hier heb opgeschreven, whoops): "Als de Dorpsgek ook Burgemeester was, verliest hij deze laatste rol tot het einde van het spel." Geen context over opvolgers, maar mijn instinct zou zeggen dat de standaardregel voor opvolging geldt? Alhoewel je dit ook kan lezen alsof de hele rol van BM gewoon verdwijnt XD
Maar standaard opvolging kan ik dus echt niet rijmen met hoe de hele rol van dorpsgek in elkaar zit. Als hij zelf geen bm meer mag zijn, hoezo mag hij dan wel zelf kiezen wie de volgende wordt?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: The Fourth wall

Bericht door Matthijs »

Inge schreef:
28 jan 2021, 20:39
Matthijs schreef:
28 jan 2021, 19:24
Zou het spel morgen over zijn? Wordt dit de finale stemming? Of blijkt er toch nog een adder ergens onder het gras te zitten? Met Thijs die het meerendeel (4) stemmen heeft gekregen, en niemand die meer een andere stem hoeft uit te brengen, lijkt het erop alsof Thijs als volgende Napels zal moeten verlaten... Wordt dit het einde van Napels? Of betekent dit vreugde voor iedereen? U ziet het, morgen om 12.00... :peace:
Spoilers! :bas:
Huh? Wie zegt dat dit spoilers zijn? Ik ben puur aan het extrapoleren uit de vorige dagen waarbij de burgers het supergoed hebben gedaan :lol:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: The Fourth wall

Bericht door Inge »

Matthijs schreef:
29 jan 2021, 09:46
Inge schreef:
28 jan 2021, 20:39
Matthijs schreef:
28 jan 2021, 19:24
Zou het spel morgen over zijn? Wordt dit de finale stemming? Of blijkt er toch nog een adder ergens onder het gras te zitten? Met Thijs die het meerendeel (4) stemmen heeft gekregen, en niemand die meer een andere stem hoeft uit te brengen, lijkt het erop alsof Thijs als volgende Napels zal moeten verlaten... Wordt dit het einde van Napels? Of betekent dit vreugde voor iedereen? U ziet het, morgen om 12.00... :peace:
Spoilers! :bas:
Huh? Wie zegt dat dit spoilers zijn? Ik ben puur aan het extrapoleren uit de vorige dagen waarbij de burgers het supergoed hebben gedaan :lol:
Aahhh oké. Ik las het anders ;-) Ik las het als: gaat Thijs als laatste wolf daadwerkelijk dood, of overleeft hij het op magische wijze nog?

Plaats reactie

Terug naar “Il Paradiso”