Dag 2

Doe hier mee met het testspel!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 2

Bericht door Hugo »

De zon kwam onder de gordijnen door. Maaike hield haar ogen nog even gesloten, maar voelde de zon op het voeteneinde van haar bed schijnen. Ze luisterde naar haar eigen ademhaling, eventjes rust na twee hectische dagen. Na een aantal minuten zo gelegen te hebben, stapte Maaike uit bed, zwaaide haar gordijnen open, en werd begroet door een strakblauwe lucht. De zon danste op het water van het beekje dat langs haar huis stroomde. Meteen bekroop haar een gevoel van zorgen. Wat was er vannacht gebeurd? Waren er weer doden te betreuren? Snel kleedde ze zich aan, rende naar beneden, smeerde een boterham, en liep met deze in haar hand de deur uit. Het kapelletje langs, waar Mark de grote deuren van open deed, richting het dorpsplein. Daar wachtten Renate en Edy al op haar. "Alles goed?" vroeg Renate. "Aan mijn kant wel, hoe zijn de anderen?" "Nou, we hebben Nick gezien terwijl hij de planten water gaf, en Lea was iets in de tuin op een briefje aan het schrijven. Ik denk een speech of zo." "Volgens mij is iedereen er dan nog," reageerde Maaike opgelucht. "Is het gevaar dan geweken?" vroeg Edy. Renate en Maaike staarden grimmig naar elkaar. "Ik vraag het me af," antwoordden ze in koor..

Beste Burgers,

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, en er is vannacht niemand overleden.

Jullie hebben tot vrijdag, 09:00 om jullie stemmen uit te brengen.

Succes vandaag!
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 2

Bericht door Nick »

Nou, dat is een meevaller.

Ik ben benieuwd naar de speech van Lea, want we kunnen wel wat leiderschap gebruiken nu!

Lea
Wolvenjong
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 jul 2019, 10:03

Re: Dag 2

Bericht door Lea »

Goed nieuws deze ochtend!

Het lijkt mij duidelijk dat op de vraag die Nick stelde
Nick schreef:Ik vraag me af of er überhaupt een heks en een genezer in zitten...
het antwoord ja is, in ieder geval 1 van deze rollen. Het zo fijn zijn als jij informatie hebt om te delen, Nick.

Terugblikkend op wat er tot nu toe is gebeurt richt ik mijn verdenkingen lichtelijk richting Mark en Edy. Mark vanwege het eerste initiatief om burgemeester te worden. Want het zou toch erg handig zijn om een extra stem erbij te hebben als wolf, zeker met een kleine groep. Ik vind zijn rollenspel niet negatief voor hem spreken, ik vind wel dat dat bij hem past als persoon om in het begin van het spel discussies levend te houden. Edy stelde zich ook verkiesbaar en steunde Nick wel heel snel in zijn suggestie. Misschien omdat ze al wist dat hij correct was en dat haar ‘medewolf’ Marieke hier niet meer onderuit zo komen?

Ik ben neutraal over Maaike en Renate.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2

Bericht door Edy »

Getsie, weer de hele tekst weg👿👿👿👿 Maar dat is voor een ander topic.
Zo’n verrassing toch niet Nick?
De wolf heeft duidelijk voor het pad van geduld gekozen. Dat het deze nacht niet zou lukken kon hij/zij wel aan zien komen.
Hij had ook voor iemand anders kunnen kiezen en gokken dat er een genezer inzit die dan zijn bescherming voor niets heeft gebruikt. Dan vangt hij de ziener de nacht erna, maar heeft dan al wel een slachtoffer extra. Als er een heks inzit dan gaat die vlieger niet op natuurlijk, maar ja, dat is de gok.
Maar goed, geen gokker dus.

Ik vertrouw vooralsnog Nick (heb wel moeite dit te typen maar ja, moet wel :lol: :lol: ) en Maaike heb ik een goed gevoel bij. Minder bij de andere drie.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2

Bericht door Edy »

Oh nee, Lea ook wel, ondanks haar verdenking op mij.
Lea, ik ben Het er wel mee eens dat bij een kleine groep de BM meer macht heeft, maar het is gewoon bijna niet haalbaar om met zo weinig wolven te proberen een BM schap binnen te halen. Niet geschoten is altijd mis, dat begrijp ik wel, maar het is in mijn ogen maar een hele kleine kans. Dan had ik, als ik wolf was, wel afgesproken dat allebei de wolven zich kandidaat stelden. Dan heb je nog dubbele kans.
Dus ik vind het niet een heel sterk punt. En je mag dan de snelle stem van mij op Marieke niet geloven, maar ik ben wel diegene geweest die Nick zijn rol specifiek heeft genoemd. Dat gaat toch wel heel ver als nog niet blijkt dat anderen Nick ook geloven. En ik heb ook nog eens uitgelegd waarom ik toch Nick geloofde.
Dus dat je mij verdacht vindt alleen omdat ik BM wilde worden vind ik vreemd. En bijvoorbeeld Renate niet verdacht, alleen omdat ze zich niet opgegeven heeft?

Lea
Wolvenjong
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 jul 2019, 10:03

Re: Dag 2

Bericht door Lea »

Terugkomend op Edy's reactie, ik vind niet dat Renate verdachte acties heeft ondergaan. Ik heb ook gezegd dat ik jullie 'licht' verdenk, want het is inderdaad een kwestie van interpretatie. Voor mij is de BM verkiezing echter hetgene waar ik informatie uit kan halen, omdat in dag 1 door Nick de stemming al heel snel duidelijk was, en dan vallen jouw acties mij op. Ik snap je verklaring, maar met gebrek aan andere verdenkingen heb ik nog geen alternatief. Verder wil ik graag van jou horen of je Renate verdacht vinden, of dat dat alleen een voorbeeld was? Omdat ik haar niet verdacht vind alleen om het feit dat ze zich niet kandidaat heeft gesteld? Ik snap die opmerking niet helemaal.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2

Bericht door Mark »

top dag 2 iedereen is er :)

ik denk dat ik vandaag maar weer een lente schoonmaak ga doen bij de kerk :P

okee nu over de dag.
3 mogelijkheden

heks heeft iemand genezen en die kan nu iemand vrijpleiten tenzij zij zich zelf beschermde.

genezer heeft goed gekozen dan zou genezer iemand kunnen vrijpleiten of net als de heks was zij het zelf.

of de wolf heeft niet gekozen en dan is de vraag aan @Hugo
mogen de wolven niet stemmen ?

nu is de vraag wat weet nick of het goed of slecht is we kunnen daardoor wel weer iemand vertrouwen. of gewoon ophangen.
-------
over het hele burgemeesterschap
zelf heb ik idee dat we daaruit niet veel kunnen halen zeker omdat we een kleine groep zijn. kunnen wolven net zo goed een Bm vermoorden en hopen dat een van hun de ketting krijgt.

daarmee gezegd vind ik edy dus niet verdacht omdat zij zich verkiesbaar had gesteld.
zeker voor edy vind ik in online spellen het wel iets voor haar zeker omdat anders alleen lola en ik op de tribune stond vond ik het wel leuk en slim dat zij het ook deed.

van de 6 spelers (zelf meegerekend XD)
1. Mark
2. Lola (dorpeling)
3. Renate
4. Lea
5. Marieke (wolf)
6. Edy
7. Maaike
8. Nick (......)
9. Floris (Dorpsgek)

nick is goed maar misschien zet ik me zelf nu in slecht licht maar.
kan het mogelijk zijn dat nick andere wolf is en gewoon ziener speelt en hij er achter is gekomen dat er geen ziener in het spel zit ?

dan hebben we nog de 4 dames.

@renate
hoor ik te weinig van, de laatste 3 berichten van renate waren op maandag, en die gingen over de duidelijkheid van mij en over hoe je dingen met het typen kan doen. daarnaast vind ik het heel simpel van haar dat zij gewoon even snel zegt dat ze het met edy eens is over nick als ziener, en daarom ook gewoon stemt op marieke....

daarbij zegt ze wel dat ze dinsdag moet werken en probeert online te komen. wat dus niet is gelukt.
hopen op meer van haar vandaag.

klein beetje verdacht.

@lea
onze 3de trouwe burgemeester, wat moet ik van haar vinden. ik heb helemaal geen informatie over haar. wat ik best vervelend vind. omdat zij wel extra stem heeft en alles.

neutraal/eng XD

@edy
edy vind ik lastig ik heb idee dat of ze nou wolf is of andere rol, zij zich altijd zou verkiesbaar stellen dat zegt niets over haar.
vind dus wel lastig dat zij de eerste was die nick zijn rol specifiek heeft genoemd, want dat is best gevaarlijk. nu kan dat voor haar spreken maar ook tegen.

neutraal

@maaike
op dit moment vertrouw ik Maaike, heb idee dat ze redelijk speelt zoals zij als burger is.

neutraal/goed

@nick
neutraal/ heel goed
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2

Bericht door Maaike »

Weer even vanuit de kantine, dus helaas niet so uitgebreid (ik moet vandaag en morgen beide dagen 10 uur werken en ben s avonds ook niet thuis, dus ik hoop ergens een gaatje te vinden om via een andere manier dan een telefoon te reageren, maar kan niks beloven)

Nick vertrouw ik. Edy durf ik het voordeel van de twijfel te geven, omdat zij (met mij) de eerste was die mee ging met Nick op Marieke. De 2e wolf zit voor mij dus tussen Mark, Lea en Renate.
Mark vind ik lastig te peilen. Ik vind zijn redenaties soms erg onlogisch, maar vraag me af of hij zichzelf als wolf zo erg in de peiler zou spelen.
Renate en Lea vind ik echter beiden niet echt actief genoeg om er een mening over te vormen. Ik vind het wel heel opvallend dat Lea Edy nog verdenkt. En zoals eerder benoemd vond ik Renates verdachtmaking richting mij ook erg raar.
Ik ben er dus nog niet uit wie van de 3 mijn stem krijgt vandaag, maar ik hoop eigenlijk dat Nick me hierbij nog een beetje kan helpen...

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2

Bericht door Edy »

okee nu over de dag.
3 mogelijkheden

heks heeft iemand genezen en die kan nu iemand vrijpleiten tenzij zij zich zelf beschermde.

genezer heeft goed gekozen dan zou genezer iemand kunnen vrijpleiten of net als de heks was zij het zelf.

of de wolf heeft niet gekozen en dan is de vraag aan @Hugo
mogen de wolven niet stemmen ?
Mark, je stijgt met stip tot nr. 1 op mijn verdachtenlijst. Je zit nu werkelijk uit te lokken dat de genezer of de heks zichzelf bekend maakt hier. Met je: die zou nu dan iemand kunnen vrijpleiten! Het is toch duidelijk wie gered is vannacht, op welke manier dan ook? Dat hoeft niemand meer te bevestigen en zeker niet aan jou, want je weet dondersgoed hoe dit spelletje werkt.


Renate had ik ook geen goed gevoel bij, maar dat verbleekt wat gezien Mark zijn post.
Renate is heel weinig aanwezig en als ze er is zijn de posten wat algemeen en weinig zeggend. Dit is een beetje zoals Renate doet als ze wolf is. Klinkt flauw, maar ze is echt enthousiaster als ze burger is. Dus haar hou ik nog even op de achtergrond. Ik ga er nog steeds van uit dat er maar 2 wolven zijn.
nick is goed maar misschien zet ik me zelf nu in slecht licht maar.
kan het mogelijk zijn dat nick andere wolf is en gewoon ziener speelt en hij er achter is gekomen dat er geen ziener in het spel zit ?
Mark, die gedachte dat Nick zelf de andere wolf is, en dat ze dit in het hol hebben afgesproken, omdat niemand dan Nick meer verdenkt, is ook zeker bij mij opgekomen. Alleen is dat wel een enorm risico als er een echte ziener in het spel zit, en die zit er 9 van de 10 keer wel gewoon in. Dus die kans acht ik heel klein. Dan was het spel snel over namelijk. Bovendien vind ik het nu nog te vroeg in het spel om met die mogelijkheid rekening te houden. Alleen als we er tegen het einde niets meer van zouden snappen had ik die optie genoemd.
Maar jij noemt hem maar meteen en zegt dan weer expres een beetje onnozel dat mogelijk Nick erachter is gekomen dat er geen ziener inzit. Dat kan helemaal niet, en dat weet jij ook!!

Nick, buiten het feit dat je soms dingen 'weet' zou ik het ook wel prettig vinden dat je je gedachten eens deelt over dat wat je 'denkt'. Net zoals wij simpele burgers zonder extra oog moeten doen?? :roll:


Ik zie dit dus van jou als een poging om toch weer twijfel te zaaien

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2

Bericht door Edy »

Oh, die laatste zin slaat op Mark, niet op Nick.

Gesloten

Terug naar “Testspel”