Dag 1

Doe hier mee met het testspel!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 1

Bericht door Hugo »

De nacht viel. In de duisternis viel niets meer te onderscheiden op het dorpsplein. Niets? Nou, niet helemaal. Enkele grote schimmen leken zich te bewegen, net zichtbaar in het schijnsel van de maan. Floris kneep met zijn ogen, en keek nog eens goed. Waren dat? Kon het waar zijn? Waren er weer Weerwolven in Wakkerdam*? Hij deed de vensterluiken van zijn raam zachtjes dicht, hopend dat de wezens hem niet zouden opmerken. Hij hoorde gegrom van het plein afkomen. Floris hield zijn adem in. Sluipend liep hij naar de voordeur, en pakte de sluitbalk, om deze voor de deur te schuiven. Het gegrom was er nog steeds, en leek haast luider te worden. Floris kon het niet laten even te kijken, en spiekte door een kier naar het plein. Wat hij zag, was verschrikkelijk. Een paar bloedrode ogen, die haast leken te schijnen. Een enorm harig lichaam. Een raspende, hijgende ademhaling. Floris piepte, en begon de balk met ijzeren kettingen vast te zetten. De wolf buiten begon te huilen naar de maan, en de deur begon te kraken. Een enorm kabaal, en Floris voelde iets groots en zwaars op zijn borst landen. En toen werd alles zwart...

De volgende ochtend werd iedereen tegelijk wakker. Normaal door de haan van Maaike, maar nu was het een ander geluid. Een krijs die de ochtendrust doorbrak. Iedereen haastte zich in de richting van het geluid. Marieke snelde in haar ochtendjas over straat, Maaike droeg haar roze konijnensloffen en Nicks gezicht zat half onder het scheerschuim. De scène die zij aantroffen in het huis van Floris was niet te beschrijven. Het leek haast alsof er een bom ontploft was voor de deur, die geheel van zijn scharnieren was geblazen. De hal zat onder de splinters en houtresten. Bovenop het hoopje wat ooit de deur van Floris' huis was, lag iemand in een plas bloed. De Burgemeestersketting glinsterde om haar nek. Lola had zichzelf met een mes van het leven beroofd, nu haar grote liefde er niet meer was. Met haar bloed had ze op de muur nog één naam geschreven (welke Lola?), van degene die zij het Burgemeesterschap het meest toevertrouwde.

Beduusd liepen de dorpelingen naar het plein. Wie was er verantwoordelijk voor deze vreselijke daad?

Beste Burgers,

Een afgrijselijk schouwspel op deze eerste dag. Vannacht zijn Floris en Lola overleden.
Floris was:
Afbeelding
Dorpsgek

Lola was:
Afbeelding
Gewone Burger
Lola mag haar Burgemeesterschap nog doorgeven.

Het is tijd om jullie te wreken. Jullie hebben vóór dinsdag, 12:15 de tijd om jullie stemmen uit te brengen, ditmaal dikgedrukt in een apart berichtje.

Veel sterkte...

* Deze pun is mijn grootste prestatie tot nu toe, al zeg ik het zelf.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1

Bericht door Lola »

De nieuwe burgemeester is Lea.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1

Bericht door Mark »

NOOO....

R.I.P
Floris onze dorpsgek

en Lola onze trouwe burgermeester burger.....

Nu weten we wel dat er een cupido in zit nog even kijken wie zijn de spelers:
1. Mark
2. Lola (Burger)
3. Renate
4. Lea
5. Marieke
6. Edy
7. Maaike
8. Nick
9. Floris (dorpsgek)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

RIP Lola en Floris.
Dit ging niet zoals ik het gedacht had🤨
Waarom Floris? Ik schatte de kans groter dat de wolven de BM Lola zouden opeten. Maar misschien waren de wolven bang dat de genezer Lola zou beschermen en kozen ze random een ander? Ik zou het anders niet weten waarom Floris. Die heeft voor zover ik kan zien nog niet echt wat gevaarlijks gezegd.

Floris de dorpsgek had ik ook niet gedacht. Eigenlijk had ik uiteindelijk de conclusie getrokken (voorlopig) dat Mark de dorpsgek was gezien zijn malle gedoe met Hugo en de kerk. Niet dus. Hij is gewoon mal van zichzelf!🤣🤣🤣
Maar, hij is weer terug op mijn lijstje mogelijk onbetrouwbaar, zoals in feite nog iedereen in dit stadium.
Met wel een streepje achter de naam voor Mark omdat hij zo overduidelijk vroeg ging slapen (heb ik eerder uitgelegd) en Renate omdat ze dag en nacht verwisselde.
Maar allemaal nog heel dun.

Wat was het doel van dat lijstje Mark? Ik geloof dat we allemaal wel in staat zijn 9 spelers te onthouden? Het lijkt dus een hele post, maar je zegt er werkelijk niks in vrees ik. Werkt ook niet helemaal in je voordeel.

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1

Bericht door MMarieke »

Mark schreef:
07 jul 2019, 12:28

Nu weten we wel dat er een cupido in zit nog even kijken wie zijn de spelers:
1. Mark
2. Lola (Burger)
3. Renate
4. Lea
5. Marieke
6. Edy
7. Maaike
8. Nick
9. Floris (dorpsgek)
Wie zegt dat? Misschien heeft de heks wel wat gedaan. Heb nergens gelezen dat een van de twee als liefdespaar doodging. En Lola kan toch ook nog het slachtoffer van de WW zijn? Of zie ik dat verkeerd?
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1

Bericht door MMarieke »

O, let maar niet op mijn vorige post. Verhaaltje van Hugo duidelijk niet goed genoeg gelezen 😬
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1

Bericht door Renate »

Ik vind de keuze van de wolven voor Floris ook weer niet zó gek. Het zou zonde zijn om degenen die flink discussiëren, eruit te halen in dit testspel. Floris is nogal rustig. Net als ik trouwens. En dus lijkt het me een logische keuze (sorry Floris!). En zal ik wat drukker moeten gaan worden om niet de volgende te worden ;) Ik heb het hele weekend eters en sta constant in de keuken. Morgenavond heb ik echter weer voldoende tijd en daarna wordt het sowieso beter.
Dat Floris en Lola gekoppeld waren, is super jammer voor het spel, aangezien Lola wel heel actief is.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1

Bericht door Renate »

Edy schreef:
07 jul 2019, 13:47

Wat was het doel van dat lijstje Mark? Ik geloof dat we allemaal wel in staat zijn 9 spelers te onthouden? Het lijkt dus een hele post, maar je zegt er werkelijk niks in vrees ik. Werkt ook niet helemaal in je voordeel.
Dit vind ik wel een scherpe opmerking van Edy. Als ik in vroegere onlinespellen wolf was, probeerde ik ook lekker uitgebreid te posten zonder echt iets te zeggen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1

Bericht door Mark »

Wat was het doel van dat lijstje Mark? Ik geloof dat we allemaal wel in staat zijn 9 spelers te onthouden? Het lijkt dus een hele post, maar je zegt er werkelijk niks in vrees ik. Werkt ook niet helemaal in je voordeel.
@edy
het hele doel voor het lijstje was meer voor mij dat ik weet wie er nog in zitten en wie welke rol heeft. ik vind ook niet echt dat ik daarover voor de rest wat hoeft te zeggen want er is niet echt wat te zeggen voor de rest alleen dat nu een van de 7 mensen die in het spel zitten een cupido is. voor de rest heb ik nog geen informatie van wie wat is.
Floris de dorpsgek had ik ook niet gedacht. Eigenlijk had ik uiteindelijk de conclusie getrokken (voorlopig) dat Mark de dorpsgek was gezien zijn malle gedoe met Hugo en de kerk. Niet dus. Hij is gewoon mal van zichzelf!🤣🤣🤣
Maar, hij is weer terug op mijn lijstje mogelijk onbetrouwbaar, zoals in feite nog iedereen in dit stadium.
Met wel een streepje achter de naam voor Mark omdat hij zo overduidelijk vroeg ging slapen (heb ik eerder uitgelegd) en Renate omdat ze dag en nacht verwisselde.
Maar allemaal nog heel dun.
over dat hele gebeuren van de kerk en slapen vind ik raar dat ik daarom een streepje krijg ik heb al uitgelegd dat ik aan roleplayen was. dus heeft ook niets met mijn rol te maken want in real time was misschien 7 uur of wat dan ook hoelaat het was toen. in het spel was het nacht en daarom zij ik gewoon als persoon van het dorp of ik nou goed of slecht ben ik ga slapen want op nacht 1 is er nog niet echt dingen om over te praten.

@marieke
ben blij dat je er weer bij bent en scherp bent :P
maar heb jij voor de rest nog iets wat is opgevallen

@renate
dan mag je mij uitleggen waarom dat als wolf een goede tactiek is. of waarom je zoiets zou gaan doen. want het was niet eens een uitgebreide post.

----
zelf vind ik het erg raar dat als iemand gewoon beetje flaire in het spel gooit dat het gelijk verdachter is. terwijl ik verwacht dat mensen heus wel door moeten hebben wanneer iets gewoon een verhaaltje is zoals de priester en slaap verhaal dus vind dat raar van edy dat zij mij daarom een streepje geeft. dat maakt mij juist verdacht van haar omdat ik dat dus helemaal geen goede rede vind.

ik ben zelf erg benieuwd wat Lea, NIck, en maaike te zeggen hebben
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1

Bericht door Maaike »

RIP Floris en Lola :( Zonde dat er meteen 2 afvallen...

Hmm, jammer dat de discussie zo te zien nog niet echt op gang gekomen is vandaag.

Ik vind het jammer te zien dat Mark afgerekend wordt op zijn eigen manier van flair aan het spel toevoegen, hij speelt precies zoals ik van hem verwacht had (al klopt het dat Marks posts soms wat lastig te volgen zijn, maar dat is echt altijd zo geweest in online spellen). Ik vind Marks gedrag op dit moment nog absoluut niks over zijn rol zeggen. Hij heeft zichzelf wel erg in de kijker gespeeld, maar dat is misschien eerder een mini pluspuntje dan een minpuntje? Ik weet het niet zo goed.
Minpuntje voor Edy dus dat ze wat ik zie als Marks persoonlijke speelstijl tegen hem probeert te gebruiken.
En een minpuntje voor Renate, omdat ik echt nog steeds niet snap waar die random verdachtmaking richting mij over het feit dat ik vertelde dat ik vandaag overdag aan het werk zou zijn op gebaseerd is (terwijl Renate nu zelf hetzelfde doet door te vertellen dat ze weinig tijd heeft vandaag).

Verder wil ik lekker ouderwets 'de burgemeestertheorie' omhoog gooien. Ik verwacht dat er in dit spel 2 wolven zitten en het zou natuurlijk ontzettend handig zijn voor die wolven om, in een klein spel als dit, een doorslaggevende stem aan hun zijde te hebben en het lijkt me dus niet onwaarschijnlijk dat 1 van de wolven zich kandidaat heeft gesteld. Nu we weten dat Lola in ieder geval goed was zie ik dit als een klein minpuntje voor Edy en in iets mindere mate ook als een minpuntje voor Mark.

Ik vind het ook opvallend dat Nick nog vrij weinig van zich heeft laten horen, ik meen me te herinneren dat hij als burger vaak graag de discussie op gang bracht op dag 1 door een hoop onzin te spuien, en dat hij als wolf vaak meer op de achtergrond speelde.

Gesloten

Terug naar “Testspel”