Dag 1

Doe hier mee met het testspel!
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Maaike, ik kan mij absoluut niet herinneren dat Mark in eerdere online spellen een bepaald rollenspel speelde om jeu in het spel te brengen. Ik heb toch vaak genoeg met hem gespeeld, maar dit zie ik voor het eerst. Vandaar. Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat het wel lang geleden is dat we online gespeeld hebben, dus misschien is dat gewoon niet blijven hangen.

Maar, belangrijker, je leest niet goed Maaike. Ik probeer Mark zijn speelwijze helemaal niet tegen hem te gebruiken. Sterker nog, ik vond hem juist meer betrouwbaar worden omdat ik dacht dat hij de dorpsgek was. Nu hij dat niet blijkt te zijn is hij, net als de anderen, weer potentieel onbetrouwbaar. Lees je daar nu per ongeluk overheen of vind je het als wolf wel handig om mij zwart te maken?

Wel blijf ik het een minpuntje vinden dat hij zo uitgesproken naar bed ging. Mark zegt dan dat het bij het rollenspel hoort (en Maaike gelooft dat zomaar blind) maar dit wordt wel lekker makkelijk. Alles wat Mark zegt wordt dan maar uitgelegd als “ rollenspel”. Ik geloof daar niet in. Moet hij maar voorzichtig zijn met wat hij in zijn rollenspel doet.

Het is mij volstrekt onduidelijk waarom jouw burgemeester theorie voor Mark in mindere mate zou gelden dan voor mij. Die zou voor allebei gelijk moeten gelden. Ik krijg de indruk dat je het toch wel erg voor Mark aan het opnemen bent? Waarom?

Ook weer opvallend vind ik dat je Nick naar voren schuift met de hint dat hij slecht is omdat hij niet veel van zich laat horen. Maar Nick heeft daar wel een uitleg over gegeven ( dat hij overdag door de week beter bereikbaar is). Lea is daarentegen ook niet veel aanwezig en heeft daar geen uitleg over gegeven, maar die krijgt dan geen minpunt?
Beetje random allemaal Maaike.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Oh nee, Lea heeft wel gezegd dat ze de hele dag weg is. Sorry!!

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1

Bericht door MMarieke »

@Maaike

Ik snap je ouderwetse burgemeesterstheorie, maar van de andere kant ook niet. Iedereen weet toch dat burgemeesters er meestal vrij snel uit gaan. Op het moment dat een burgemeester bijvoorbeeld langer dan twee nachten overleeft, is de kans groter dat het een WW is. Daarmee zouden de WW zich toch juist erg in de kijker spelen en eentje zich toch verdacht maken?
Of zie ik dat nou verkeerd?

Verder vind ik het jammer dat Floris en Lola er uit zijn. Aangezien het een burgerstelletje was, hadden we hen toch graag langer in ons midden gehad. Lola was vooral ook lekker actief. Floris wat minder en dan snap ik de keuze van de WW weer wel. Hoe lullig ook voor Floris.
Hoewel Nick ook nog niet zo gek veel van zich heeft laten horen.

Ik vind de discussie over Mark z’n vroeg naar bed gaan een beetje uitgemolken worden en echt onder een microscoop gelegd worden. Voor mij is het totaal niet verdacht in de zin van roleplaying in het spel. Dus degenen die hem daarvoor verdacht vinden, vind ik dan weer verdacht. (Snappen jullie het nog?) :?
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1

Bericht door MMarieke »

@Edy
Ik ben het met je eens dat het raar is wat Maaike zegt over dat het feit dat jullie je kandidaat gesteld hebben voor BM, dat dat voor Mark minder verdacht is dan voor jou.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1

Bericht door Maaike »

@Marieke, het rollenspel-ding herken ik ook heel erg van hoe ik Mark als goede vriend ken, ik kan begrijpen dat andere mensen dit misschien wat minder herkennen.
Maar, belangrijker, je leest niet goed Maaike. Ik probeer Mark zijn speelwijze helemaal niet tegen hem te gebruiken. Sterker nog, ik vond hem juist meer betrouwbaar worden omdat ik dacht dat hij de dorpsgek was. Nu hij dat niet blijkt te zijn is hij, net als de anderen, weer potentieel onbetrouwbaar. Lees je daar nu per ongeluk overheen of vind je het als wolf wel handig om mij zwart te maken?
Ahh, ik interpreteerde jouw stukje over de dorpsgek als "oh nou als Mark geen dorpsgek is, dan moet er toch wel wat anders aan de hand zijn". Dus dan heb ik het blijkbaar inderdaad wat heftiger begrepen als jij bedoelde Edy! Excuus.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1

Bericht door Maaike »

(Sorry dat mijn reactie verspreid is over twee berichten, dit forum werkt nog niet optimaal voor mij)
"Het is mij volstrekt onduidelijk waarom jouw burgemeester theorie voor Mark in mindere mate zou gelden dan voor mij. Die zou voor allebei gelijk moeten gelden. Ik krijg de indruk dat je het toch wel erg voor Mark aan het opnemen bent? Waarom?"
Omdat er uiteindelijk niemand op Mark heeft gestemd, als de theorie voor Mark zou gelden hebben de wolven dus duidelijk geen blok gevormd. Het kan natuurlijk nog steeds, vandaar mijn verwoording "iets mindere mate".

"Ook weer opvallend vind ik dat je Nick naar voren schuift met de hint dat hij slecht is omdat hij niet veel van zich laat horen. Maar Nick heeft daar wel een uitleg over gegeven ( dat hij overdag door de week beter bereikbaar is). Lea is daarentegen ook niet veel aanwezig en heeft daar geen uitleg over gegeven, maar die krijgt dan geen minpunt?"
Ik had niet uit Nicks post begrepen dat dat ook betekende dat hij er ook in het weekend minder zou zijn?
Ook heb ik uitgelegd dat ik het bij Nick meer vind opvallen omdat ik van hem weet dat hij als slechterik vaak iets minder reageert dan als hij goed is.
Van Lea weet ik dat niet, en geeft het me dus ook niet meteen een slecht gevoel, daarnaast heeft zij inderdaad wel aangegeven vandaag niet te kunnen reageren. Dat neemt niet weg dat ik niet graag wat meer van Lea zou horen.

Daarnaast, iets met balletjes opgooien op dag 1 ;)
"Ik snap je ouderwetse burgemeesterstheorie, maar van de andere kant ook niet. Iedereen weet toch dat burgemeesters er meestal vrij snel uit gaan. Op het moment dat een burgemeester bijvoorbeeld langer dan twee nachten overleeft, is de kans groter dat het een WW is. Daarmee zouden de WW zich toch juist erg in de kijker spelen en eentje zich toch verdacht maken?
Of zie ik dat nou verkeerd? "
Op het moment dat de burgemeester het twee nachten overleefd, is de kans groter dat hij een weerwolf is. Maar na 2 nachten kunnen er al zomaar 4 burgers uit zijn (zeker nu het stelletje er al uit is). Dan is het opeens 2 wolven tegen 3 burgers, als er 1 burger verkeerd stemt heb je dan dus als burgemeester al heel veel voordeel.
Met zo'n klein aantal spelers, kan het in mijn ogen dus erg gunstig zijn om de burgemeester aan jouw kant te hebben als wolf.
Bij een groter aantal spelers zou het inderdaad misschien minder tactisch zijn.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Kan iemand mij uitleggen hoe je stukjes tekst van anderen kan kopiëren in je eigen post? Is toch wel handig.
Maar, Maaike, ik kan me wel vinden in je uitleg van sommige dingen eigenlijk. Snap nu ook wat je bedoelde met Mark in mindere mate omdat niemand op hem gestemd heeft. Aan de andere kant, het blijft natuurlijk wel een feit dat als Mark wolf zou zijn er (gelet op een aanname van 2 wolven) slechts 1 andere wolf over is. Als die wolf ziet dat de stemmen vooral naar Lola en mijzelf gaan, dan zet hij/zij zich wel erg op de kaart om dan op Mark te gaan stemmen voor BM. Dus logisch gaat wolf nr 2 dan niet op Mark stemmen. Eigenlijk is het dus opvallender dat niemand op Mark gestemd heeft als je het zo bekijkt. Dat zou in zo’n kleine groep juist kunnen betekenen dat Mark wel wolf is. Snapt iedereen dit nog?
Waarmee ik niet zeg dat Mark wolf is, alleen dat ik het al schrijvende toch niet helemaal eens ben met die mindere mate. Ook al begrijp ik je wel.
In die zin gaat jouw burgemeestertheorie in deze kleine groep ook een beetje verloren. Met maar 2 wolven (als dat zo is. Je weet maar nooit met Hugo) in het spel kan je niet echt een blok vormen zoals jij dat noemt.

Nou mensjes, ik ga nu echt naar bed😜😜😜 morgen weer vroeg op.
Toedeloe!

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Edy, boven je tekstbalk (bij het maken van een post) kan je op het aanhalingsteken drukken. Tussen de twee [quote.][/quote]-blokken kan je dan de tekst zetten om een mooie quote te maken.
Wat je ook kunt doen, als je op één specifieke post wil reageren, is direct in het topic op het aanhalingsteken drukken, rechtsboven de post.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1

Bericht door Lola »

Extra tip: als je bij het maken van een post omlaag scrolt, zie je daar alle posts uit het topic. Kun je ze alsnog quoten als je het later pas bedenkt, of op meerdere posts wil reageren. ☺

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Lola schreef:
07 jul 2019, 22:47
Extra tip: als je bij het maken van een post omlaag scrolt, zie je daar alle posts uit het topic. Kun je ze alsnog quoten als je het later pas bedenkt, of op meerdere posts wil reageren. ☺
Goede tip over quotes, in een quote.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Testspel”