Dag 1

Doe hier mee met het testspel!
Lea
Wolvenjong
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 jul 2019, 10:03

Re: Dag 1

Bericht door Lea »

Beste Dorpsbewoners,

Na het wakker te worden met verschrikkelijk nieuws (R.I.P. Lola en Floris) krijg ik bijna een hartaanval van het bericht dat Lola in haar laatste minuten op de muur heeft geschreven. Als burgemeester berust nu mij de eer om dit dorp de redden samen met de dorpsbewoners van de gruwelijkheden in de diepe nacht.

Ik ben het eens met de geopperde reden van Renate dat Floris een logische reden was voor de wolven vanwege zijn afwezigheid, en met deze wat langere post hoop ik te voorkomen dat hetzelfde met mij gebeurt. Ik weet echter niet of ik nou blij moet zijn met de rol van burgermeester, want deze rol ligt er inderdaad vaak na twee nachten al weer uit. Maar ik ga zeker mijn best doen.
Het eerste wat mij opvalt is dat Edy en Maaike wel heel druk bezig zijn om elkaar verdacht te maken, of in ieder geval elkaars theorieën proberen dwars te bomen. Ik vind de aanname van Maaike logisch, want als de groep klein is heeft de burgemeester een grotere invloed. Dat maakt Mark en Edy in mijn ogen lichtelijk verdacht, zeker omdat Edy zich tegen deze theorie verzet. Maar dat zou natuurlijk ook puur kunnen omdat ze zichzelf verkiesbaar heeft gesteld.

Verder twijfel ik een beetje aan de waarheid van Nick. Na de uitspraak van Edy is het lijkt mij voor iedereen wel duidelijk dat Nick de ziener claimt. De redernering van Nick is zeer slecht onderbouwt en zou hier op wijzen. Ik vind het alleen vreemd dat je als ziener niet de eerste nacht de burgemeester zou checken, aangezien voor de rest iedereen nog blanco is en de BM qua stemming erg belangrijk kan worden. Dus waarom Marieke? Zeker als ze, zoals Nick benoemt niet super aanwezig is. Maar daar zijn er wel meer van, myself included. De opmerking van Nick
Nick schreef:
08 jul 2019, 15:34
MMarieke schreef:
08 jul 2019, 12:53
Ik geef aan ‘met jouw woorden’.
Lekker makkelijk dit allemaal zeg.
Het is maar een testspel, dus hoe eerder het af is, hoe eerder we met een echt spel kunnen beginnen!
Klinkt mij meer in de oren als een wanhopige poging tot ‘mensen doe met mij mee want het maakt niet veel uit’, wat mij nog meer tegenspreekt. Ik ben er zeker niet van overtuigd of ik Nick kan vertrouwen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Ja uhhh, Nickwilde het zo duidelijk bevestigd hebben! En als hij ons in de maling neemt dan voel ik me wel heel stom. Maar Nick geeft zelf aan dat het maar een testspelletje is, dus ik denk het eigenlijk niet.

Lea
Wolvenjong
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 jul 2019, 10:03

Re: Dag 1

Bericht door Lea »

Ja, het lijkt me ook raar als het niet zo is. Ik had het zelf gewoon anders gespeelt als ziener waardoor ik toch een beetje twijfel. Maar niemand anders maakt een claim, dus ik ben geneigd om mee te gaan om te stemmen op Marieke. Heeft iemand theorien over welke rol Nick zou kunnen zijn als hij de ziener niet is.. en waarom hij hem dan claimt?

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1

Bericht door MMarieke »

Lea schreef:
08 jul 2019, 18:47
Maar niemand anders maakt een claim, dus ik ben geneigd om mee te gaan om te stemmen op Marieke. Heeft iemand theorien over welke rol Nick zou kunnen zijn als hij de ziener niet is.. en waarom hij hem dan claimt?
Omdat een ziener misschien nog geen waardevolle informatie heeft om die nu al te delen misschien en zich niet bekend wil maken bij de wolven?
Het is gewoon een wolvenactie om de zogenaamde ziener te claimen.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 1

Bericht door Nick »

Ik claim geen rol, want dat mag niet :)

Ik breng enkel een goed beargumenteerde stem op Marieke uit en probeer daarbij zoveel mogelijk reacties te ontlokken.
Reacties geven namelijk weer voer voor discussie. Ook het uitblijven van reacties van bepaalde personen (Mark?) zegt zeker iets.

Lea
Wolvenjong
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 jul 2019, 10:03

Re: Dag 1

Bericht door Lea »

Ik denk dat Mark gewoon nog geen tijd heeft gehad om te reageren, die komt vast straks met een heel verhaal :lol:
Terugkomend op Marieke, dat zou inderdaad kunnen. Maar als het dan daarna een burger blijkt te zijn die Nick aanwijst valt hij direct als wolf door de mand.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1

Bericht door Renate »

Mark schreef:
07 jul 2019, 18:10
@renate
dan mag je mij uitleggen waarom dat als wolf een goede tactiek is. of waarom je zoiets zou gaan doen. want het was niet eens een uitgebreide post.
Nou Mark, precies om de reden die ik zeg. Best een lange post plaatsen, waardoor je de indruk wekt dat je goed aan het zoeken bent en meedoet, maar eigenlijk staat er verder niks in qua verdachtmakingen.
Overigens vind ik die lijstjes altijd wel hándig hoor! Dus ik hoop toch ook dat je er wel mee doorgaat.
MMarieke schreef:
08 jul 2019, 09:37
Wie ik wel verdacht vind, is Renate, om met jouw woorden te spreken: die glibbert er ook doorheen. Ze praat mee met de rest en geeft ook niet echt duidelijke meningen.
Hmmm…ik vind mijn theorie, dat Floris het eerste slachtoffer was, omdat ‘ie zo stil was, best heel aardig.
En daaruit volgt overigens onmiddellijk dat de wolven wél druk zijn. En dat wijst dan op Edy of Marieke.

Met de volgende post heeft Maaike mij wel overtuigd dat het hebben van een harige BM wel erg gunstig is in dit spel. Ik neem dus alles terug wat ik gezegd heb over de onzin van een BM-verkiezing:
Maaike schreef:
08 jul 2019, 09:56
Op het moment dat de burgemeester het twee nachten overleefd, is de kans groter dat hij een weerwolf is. Maar na 2 nachten kunnen er al zomaar 4 burgers uit zijn (zeker nu het stelletje er al uit is). Dan is het opeens 2 wolven tegen 3 burgers, als er 1 burger verkeerd stemt heb je dan dus als burgemeester al heel veel voordeel.
Met zo'n klein aantal spelers, kan het in mijn ogen dus erg gunstig zijn om de burgemeester aan jouw kant te hebben als wolf.
Bij een groter aantal spelers zou het inderdaad misschien minder tactisch zijn.
Begrijp ik het nu goed, heeft Marieke haar tekst inhoudelijk gewijzigd en heeft Maaike daar tegen geprotesteerd???
Zo ja, wat stond er in Mariekes oude tekst?
Nick schreef:
08 jul 2019, 20:25
Ik claim geen rol, want dat mag niet :)

Ik breng enkel een goed beargumenteerde stem op Marieke uit en probeer daarbij zoveel mogelijk reacties te ontlokken.
Nick, ik vond het nu ook weer niet zo’n goed beargumenteerde stem hoor.
Maar laat ik het omdraaien: kun jij goed beargumenteerd aangeven waarom de ziener NIET de BM als eerste zou checken maar wel (puur als voorbeeld) Marieke?

@Edy:
Edy opent zo nadrukkelijk de zienertheorie op Nick, waar had dat nou voor nodig? Zelfs ik had daarvóór al door dat hij (doet alsof hij) ziener is.
Het staat voor mij wel vast, dat als Nick echt de ziener is, Edy geen wolf is. Want dan bespreekt ze dit natuurlijk gewoon in het hol, en hoeft ze overdag niet zo nadrukkelijk op Nicks rol in te gaan.
Of ze is wolf, maar dan waarschijnlijk samen met Nick. Hebben dan samen in het hol bekokstoofd hoe mooi het zou zijn als we er in zouden trappen.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1

Bericht door Renate »

Mark wordt trouwens in diverse posts wel heel erg geholpen, door Marieke, door Maaike, door Lea. Maar na 2 jaar levend weerwolven waarin Mark uiteindelijk won, heb ik niet de indruk dat hij hulp nodig heeft hoor!

Ik vind het wel een beetje lullig, maar mijn "Floris was te rustig en werd daarom als eerste opgegeten" theorie doet me ertoe neigen straks toch op Edy of Marieke te gaan stemmen. Ik vind het lullig omdat je juist niet de wat beter postende spelers eruit zou moeten halen. Maar ja, als ik nou denk dat een van hen een wolf is. Niet allebei, dat wordt te gek.

Dan heeft Edy tegen, dat ze zo nadrukkelijk de vermeende ziener in de spotlights zet, maar anderszijds: dat zou ze als wolf niet doen.
En Marieke heeft ook nog eens de vermeende ziener tegen zich, die - als Marieke eruit wordt gestemd en onverhoopt geen wolf is - het zelf wel kan schudden.

Dus ik neig voorzichtig naar Marieke.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1

Bericht door Maaike »

Hmm, als ik ziener was, zou ik eigenlijk echt niet per se meteen de burgemeester checken. Er is namelijk (zelfs dit spel) al heel wat keren gezegd dat de burgemeester het vaak niet lang overleefd. Als jij dan net de burgemeester hebt bekeken, die goed blijkt te zijn en er toevallig ook meteen weer uit ligt, heb je dus een (met dit aantal spelers zeer kostbare) nacht verspild! Ik zou juist eerder gaan voor iemand die weinig heeft gezegd, iemand die ik al een klein beetje verdacht vind, of iemand die niet zo goed te peilen is. Ik kan me dus ook best voorstellen dat dat Marieke zou kunnen zijn geweest...

Aan de andere kant snap ik ook de twijfel over Nick's uitspraken. Om even nog wat meer chaos te creëeren: er hoeft niet eens per se een ziener in te zitten... Mijn redenatie om toch met Nick mee te gaan is dat het wel de beste aanwijzing is die ik heb vandaag. Nick ontkent niet hard genoeg om een andere burgerrol te hebben. Dat betekent dat als we het vandaag fout hebben met Marieke, we morgen wel sowieso een wolf te pakken hebben, namelijk Nick.

Wat me wel opvalt, is dat Lea's zogenaamd 'lange post' veel vol staat met 'ohjeej ik ben burgemeester' en verder inhoudelijk eigenlijk helemaal niet zo lang is. En ook dat ze twijfelt rondom Nick, maar even later daar weer een beetje terug op lijkt te komen, vind ik niet per se meteen verdacht, maar was wel zeker iets dat me erg op viel.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1

Bericht door Maaike »

Ik stem op Marieke

Gesloten

Terug naar “Testspel”