Nacht 1

Doe hier mee met het testspel!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Nacht 1

Bericht door Hugo »

Mark stapte naar voren. "Ik zal dit dorp leiden", riep de pastoor. "Ik ben duidelijk het meest geschikt." Zijn oproep werd echter overstemd door twee dames die op houten kratjes waren gaan staan, en al snel beiden een schare volgers onder zich hadden. Mark probeerde nog snel zijn rozenkrans om Floris' nek te hangen, maar zonder succes.
Al snel escaleerde de situatie op het dorpsplein. Lola begon met woordenboeken te gooien terwijl Edy haar rimpels liet zien aan iedereen die interesse had ("zie je wel, wijsheid!").
Uiteindelijk kwamen de dorpsbewoners op een systeem uit. "Laten we allemaal stemmen, dat is het eerlijkst." "Is er geen God die dit probleem kan oplossen?" begon Renate nog, maar de inwoners van Wakkerdam waren al begonnen hun voorkeur uit te spreken. Na een snelle telling bleek het gelijkspel tussen beide dames. "Wacht even, missen we niet iemand?" zei Marieke. Uit de schaduw van de put, waar ze de hele dag roerloos had gezeten, kwam Maaike tevoorschijn. "Ik stem op Lola" zei ze zachtjes.

Uitgeput van deze vermoeiende dag gingen de dorpsbewoners naar bed. Maar niemand kon vermoeden dat er die nacht nog veel ergere dingen te gebeuren stonden. Dingen die het leven van de inwoners totaal op zijn kop zouden zetten.

Beste Burgers,

Hierbij de officiële uitslag van de stemming:
Lola 5x (Edy (3), Floris (4), Lea (5), Mark (8) en Maaike (9))
Edy 4x (Nick (1), Renate (2), Lola (6) en Marieke (7))

Daarmee heeft Lola de meeste stemmen gekregen, en is vanaf nu zij de Burgemeester.
Afbeelding
Gefeliciteerd!

Nu begint de nacht. Ik wil graag alle nachtacties (behalve de Heks) binnen hebben vóór zondag 10:00. In de loop van die dag zal ook het zonnetje in Wakkerdam weer gaan schijnen.

Welterusten...
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1

Bericht door Hugo »

Overigens, ik zag wat mensen zeggen dat ze geen melding hadden gekregen buiten het forum:
Je kan instellen dat je mailtjes ontvangt (of notificaties hier) als er bepaalde dingen gebeuren. Dit doe je bij het pijltje naast je naam --> User Control Panel --> Board Preferences --> Edit Notification Options.

Überhaupt is het aan te raden hier eventjes rond te kijken, want er zijn veel dingen in te stellen zoals jij ze het liefste hebt.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 1

Bericht door Lola »

Met woordenboeken gooien klinkt inderdaad wel als iets dat ik zou doen. Prachtig verhaal gewoon.

Superleuk om een keer burgemeester te zijn, dank jullie wel voor de stemmen!

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Nacht 1

Bericht door MMarieke »

Ik had duidelijk twee pagina`s met Posts gemist op de een of andere manier. Vond Floris, Maaike, Renate en Nick bijzonder stil maar die stonden allemaal op die twee pagina`s.
Moet duidelijk weer even wennen aan deze vorm van nostalgie. :|
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1

Bericht door Renate »

Gefeliciteerd Lola!
En erg leuk verhaaltje, Hugo!

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 1

Bericht door Mark »

MMarieke schreef:
06 jul 2019, 14:31
Ik had duidelijk twee pagina`s met Posts gemist op de een of andere manier. Vond Floris, Maaike, Renate en Nick bijzonder stil maar die stonden allemaal op die twee pagina`s.
Moet duidelijk weer even wennen aan deze vorm van nostalgie. :|
dat kan gebeuren daarom is het ook een test spel.

@lola
van harte gefeliciteerd met je Burgemeester rol.

@all
voor de rest iedereen een fijne avond ik ga naar bed.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 1

Bericht door Edy »

Ben ik de enige die het vreemd vindt dat Mark om 18.35 uur op eenzaterdag naar bed gaat?

Als dit irl zou zijn, dan had ik wel een toelichting verwacht. Dus hij zal het bedoelen in het spel? Om maar aan te geven dat het nacht is en hij nu als brave burger gaat slapen?
In beide gevallen vind ik het wel heel nadrukkelijk ‘kijk mij eens goed zijn”. En dan zou het logisch zijn dat we zouden denken dat Mark dat nooit zou doen als hij echt wolf was, omdat het zo opvallend is. Maar ik denk dat hij het juist daarom doet! Gevalletje dubbelbluf?..

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 1

Bericht door Lola »

Hoe zou het 'kijk mij eens goed zijn' zijn als hij echt zou gaan slapen? 😂 Als je bedoelt dat hij dan niet meer in het wolvenhol kan reageren; daar is vandaag al tijd zat voor geweest en hij kan (zeker als hij voor 7 uur naar bed zou gaan) gewoon vroeg opstaan. Dat weten wij allemaal heel goed, en Mark zelf ook. En waarom zou hij het moeten toelichten als hij naar bed gaat? Dat snap ik echt niet.

In-game kan ik er nog wel inkomen, dat het een beetje 'kijk mij eens goed zijn' is, maar ik denk niet dat het verstandig is om daar al te zwaar aan te tillen.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 1

Bericht door Maaike »

Zoals beloofd nog een - waarschijnlijk vrij nutteloze - analyse van alle (on)zin die tijdens de BM-verkiezing voorbij is gekomen.

Mark stelt zichzelf verkiesbaar, verbaasd mij niks, maar het verbaasd me ook niet dat men nog wat wantrouwig is sinds Frankrijk en liever niet op hem stemt.
Daarnaast komt het Pastoor verhaal wel erg uit de lucht vallen, maar ik verwacht zelf dat Mark het gewoon leuk vindt om iets meer een rollenspel tintje aan het spel te geven en dat het 'ik ga naar bed verhaal' hier ook op aansluit (graag even bevestigen of dit klopt Mark).
Wel jammer dat zodra iemand je verhaaltje tegen je gebruikt je maar meteen het pastoor-stokje doorgeeft aan Floris, die daar zelf blijkbaar niks over te zeggen heeft.

En ook valt het me op dat Mark later doet alsof hij geen wolf kan zijn.
"maar dat heeft dan nog steeds niets te maken met Burgemeester zijn. dan kunnen jullie me daarom natuurlijk wel vertrouwen want hoe groot is de kans dat ik nu weer wolf ben.
nou niet groot.

en als hugo dat had gedaan zou ik heb wat aan doen XD na het spel :P......"
En dat terwijl ik toch echt denk dat Mark dondersgoed weet dat Hugo de rollen random uitdeelt. (Later zegt Mark inderdaad dat dit meer als een soort grapje bedoelt was).

Om het even niet over Mark te hebben - het valt me op dat vooral Lola en in mindere mate ook Edy zich al vrij fel opstellen in de burgemeestersverkiezing.
Fijn om zo vroeg al discussies te starten, al vraag ik me zelf een beetje af wat precies het nut is om in dit stadium al op alle kleine puntjes te gaan hameren. Lekker fanatiek zijn na jaren niet spelen (en ook weer aan elkaar moeten wennen in deze vorm van spelen) kan natuurlijk ook gewoon de verklaring zijn.

Graag ook de oproep om even 2x te lezen wat iemand getypt heeft voor je er op reageert, ik merk in het teruglezen dat er nu al veel kleine communicatiefoutjes ontstaan.
Ook een tip om niet halverwege het typen je eigen post kwijt te zijn en vrij te kunnen zoeken tussen reacties van anderen - type hem even voor in word/notepad :)

Floris stemt op Lola zonder verder op dat moment toelichting te geven. Dit heeft Nick ook al benoemd, maar Floris is hier nog niet op teruggekomen.

Tot zo ver mijn uitgebreidere reactie. Helaas zit ik morgen om 10.00 al weer op de fiets naar mijn werk (waar vandaag geen wolvengehuil, maar wel heel veel berengebrom en leeuwengebrul te horen was). Ik zal proberen morgen na mijn werk weer even wat te laten horen.

Lea
Wolvenjong
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 jul 2019, 10:03

Re: Nacht 1

Bericht door Lea »

Lola, gefeliciteerd met de burgemeesters functie en Maaike, bedankt voor jouw samenvatting. Ik ben het met je eens dat Lola en Edy zeer gretig aan het discussiëren zijn, leuk om de discussie gaande te houden. Misschien zit er meer achter, maar dat zal vast later blijken verder in het spel.

Verder ben ik morgen de hele dag weg, ik hoop in de avond te kunnen reageren. En wat meer te kunnen bijdragen in de dagen erna.

Gesloten

Terug naar “Testspel”