Dag 0 - BM-verkiezing

Doe hier mee met het testspel!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 0 - BM-verkiezing

Bericht door Hugo »

Beste allen,

Welkom, welkom bij het enige echte testspel van dit forum! Als proefkonijnen wordt jullie inzet enorm gewaardeerd, en beloond. Tenminste, als jullie het overleven :twisted:

Ik weet niet of jullie ooit gehoord hebben over het kleine, pittoreske dorpje Wakkerdam. Het was een echt boerendorpje, aan de rand van een groot bos en aan een kleine stroom. De gemeenschap was geïsoleerd van de rest van de wereld, precies zoals ze het het liefste hadden. De boze buitenwereld was groot, eng en gevaarlijk. Niets kon het vredige leven in Wakkerdam verstoren...

Tot die ene nacht. Die ene gruwelijke nacht. De haren van de dorpsbewoners gaan nog overeind staan als je erover begint. De zwoele zomerdag had plaatsgemaakt voor de nacht. Een volle maan scheen. Toen begon het. Het gehuil. Eerst op afstand, in het bos, maar snel steeds dichterbij. De inwoners draaiden zich om in hun bed en probeerden zich af te sluiten voor het geluid, maar het werd alleen maar luider. Al snel kwamen er andere geluiden bij - gekras, deuren die openvlogen en gegrom. Het gegrom en gehuil leek alleen maar toe te nemen, alsof er steeds meer wezens buiten waren. En toen die ijselijke gil, waarna in het hele dorp een onheilspellende stilte viel...

De volgende ochtend, toen de eerste dorpsbewoners water gingen halen uit de put op het dorpsplein, troffen ze daar iets vreselijks aan. De put was doordrenkt met bloed. In het water dreven ledematen. De burgemeestersketting lag op de stoffige grond. Hugo, de burgemeester van het dorp, was vermoord door vreselijke natuurkrachten. Wie, oh wie, kon deze fantastische leider opvolgen, zeker nu het gevaar dichterbij leek dan ooit?

Beste Burgers,

Het is tijd om een Burgemeester uit jullie midden te kiezen. Een belangrijke keuze, want de Burgemeesters stem telt later in het spel dubbel, en bij gelijkspel geeft hij of zij de doorslag.

Ik wil jullie stemmen vóór zaterdag 13:00 binnen hebben. Stemmen doe je door in een apart bericht, schuingedrukt, de tekst "Ik stem op [naam]" te sturen, met de naam natuurlijk ingevuld.

Overige spelinformatie: Alle rollen uit het basisspel en Volle Maan kunnen meedoen in dit spel (zie de 'regels en rollen'-categorie als je een opfrisser nodig hebt).
En dan nog de complete spelerslijst:
1. Mark
2. Lola
3. Renate
4. Lea
5. Marieke
6. Edy
7. Maaike
8. Nick
9. Floris

Ik wens jullie veel wijsheid toe bij het maken van deze keuze (en heel veel spelplezier, natuurlijk)!
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 0 - BM-verkiezing

Bericht door Mark »

Beste Medebewoners, van Wakkerdam.

Zoals jullie weten hadden wij een geweldige burgemeester, Die altijd voor ons dorp klaar stond.
Door dit verschrikkelijke ongeval moeten we zijn Killer/killers vinden.
Voordat we dat kunnen doen moet iemand ons dorp leiden.
Naast dat ik jullie Trouwe Pastoor ben wil ik graag mij zelf verkiezen om burgemeester te worden.
Jullie weten natuurlijk hoe trouw wij in deze tijd moeten blijven aan het geloof en aan onze oude Burgemeester Hugo (zeg maar hugo :P)
en hoe trouw hij was aan de Kerk van Wakkerdam.

Natuurlijk moet iedereen die zich wil verkiesbaar stellen zeker doen. maar laten we wel de persoon of personen pakken die dit hebben gedaan met onze held burgemeester hugo.

de kerk wilt iedereen graag uitnodigen om over hugo te praten met een hapje en een drankje. :D
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 0 - BM-verkiezing

Bericht door Lola »

Ik heb het een en ander aan te merken op Hugo's spelling en de flarden van narcisme in het verhaaltje, maar los daarvan heb ik er veel zin in. ; )

Ik zou me graag kandidaat stellen voor het burgemeesterschap. De titel staat al onder mijn naam, dus dat past perfect. ;) :P
Ik geloof niet dat ik ooit eerder burgemeester ben geweest – nu geloof ik ook niet dat ik me ooit eerder kandidaat heb gesteld, dus op zich niet heel vreemd – en daar zou ik graag verandering in brengen. Ik denk dat de ambtsketen me goed zal staan. Verder heb ik niet gek veel argumenten, maar ik beloof jullie, ik zal ons naar de overwinning leiden!

Mark, hoezo ben jij pastoor?
Daarop inhakend, naar mijn mening moeten we kerk en staat gescheiden houden, dus als Mark pastoor zegt te zijn, acht ik hem niet geschikt voor de positie van burgemeester.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 0 - BM-verkiezing

Bericht door Edy »

Mark lijkt Geraakt te zijn door de natuurkrachten en nu bezeten door de kerk en door Hugo🙄🙄 Allebei geen goede basis voor een BM lijkt me zo. Hopelijk geneest hij hier snel van!🤨🤨
Lola is natuurlijk van uitermate goede wil, maar wellicht toch nog wat te jong en onbezonnen?
Wakkerdam heeft in deze donkere dagen een ervaren en wijze leider nodig die overwicht heeft op de bange burgers.
In alle bescheidenheid denk ik dat ik bij uitstek geschikt ben voor deze taak. Ik heb jaren en jaren (en jaren en jaren......) ervaring op deze aardbol en in al die jaren heb ik ook hier en daar wijze dingen gedaan😜 En over(ge)wicht heb ik als geen ander in dit dorpje🤣🤣
Lieve mensen, je ziet het. Alle ingrediënten voor een perfecte BM zijn in mij aanwezig. En, weer in alle bescheidenheid, denk ik dat jullie mij nodig hebben. En daarom stel ik mij voor deze ene keer dan beschikbaar als Burgemeester.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 0 - BM-verkiezing

Bericht door Mark »

Zijn wij bange burgers ???

en wat Edy zegt met haar jaren, jaren, jaren, jaren, jaren ervaring heeft het niet echt nut om haar BM te maken want dan moeten we over paar weken, jaren :P al weer een andere BM kiezen. (grapje)

daarom zeg ik stem op de jeugd, dus op mij ben nog jong, fit, en ben klaar om de WW afslachten :)
jaja, lola is ook jong dus zij heeft ook daarmee een plus punt dus :P

maar ja :P stem op mark XD
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 0 - BM-verkiezing

Bericht door Edy »

Pfff, Mark heeft mij nu al ten dode opgeschreven😢😩 Vind ik niet echt een burgervriendelijke actie Mark!😒😒

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 0 - BM-verkiezing

Bericht door Lola »

Edy schreef:
05 jul 2019, 14:45
Pfff, Mark heeft mij nu al ten dode opgeschreven😢😩 Vind ik niet echt een burgervriendelijke actie Mark!😒😒
Dat geldt wel alleen als jij ook echt burger bent. ; )
Edy schreef:
05 jul 2019, 07:37
Wakkerdam heeft in deze donkere dagen een ervaren en wijze leider nodig die overwicht heeft op de bange burgers.
Waarom moet de burgemeester overwicht hebben? Zodat je ons lekker kan beïnvloeden en wij met jou meestemmen? Ja doei! Onder goed leiderschap kan iedereen zijn stem laten horen.

Over jong stemmen ben ik het wel eens met Mark, maar nogmaals: houd kerk en staat gescheiden. En een jonge pastoor is in zichzelf eigenlijk al best tegenstrijdig. Kortom, stem niet op Mark.

Wel op mij. : )

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 0 - BM-verkiezing

Bericht door MMarieke »

Na Frankrijk vertrouw ik Mark per definitie niet dus hij krijgt zeker mijn stem niet voor BM.

Als persoon met ook wat over(ge)wicht, schaar ik me tot nu toe nog achter Edy, maar er is nog niets zeker.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 0 - BM-verkiezing

Bericht door Mark »

@marieke

Frankrijk was gewoon goed spel, en jij had ook goed gespeeld tuurlijk kan je me nu ook gewoon weer vertrouwen.

maar dat zegt niets over wat ik nu ben, dus dat jij mij nu al niet vertrouwd zegt dan meer iets over jouw dat je nu al mij verdacht wilt maken...
vind ik beetje raar. :o :o :o :o

want mark is gewoon mark :D.

daarnaast vind ik best dat de kerk en de burgemeester gescheiden moet blijven daardoor heb ik het pastoor leven achter me gelaten. en heb ik Floris de nieuwe pastoor gemaakt.

daardoor Stem op mark :D
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 0 - BM-verkiezing

Bericht door Lola »

Mark schreef:
05 jul 2019, 17:07
daarnaast vind ik best dat de kerk en de burgemeester gescheiden moet blijven daardoor heb ik het pastoor leven achter me gelaten. en heb ik Floris de nieuwe pastoor gemaakt.
What the fuck 😂😂😂😂


Ik moet zeggen dat ik het in principe ook niet zinvol vind om er vorige spellen bij te halen - zeker nu ook omdat irl heel anders is dan online - maar ik begrijp wel dat het gevoelsmatig zo werkt. Omdat jij mensen professioneel voor de gek hebt zitten houden, Mark, durven sommigen helemaal niks meer van je aan te nemen. Dat is geen 'ik denk dat je wolf bent'-wantrouwen, maar meer 'ik kan geen peil op je trekken dus ik wil niet dat je burgemeester wordt'-wantrouwen, althans zo vat ik het hier op.

Gesloten

Terug naar “Testspel”