Corleone

“No one will ever kill me, they wouldn’t dare” ~ Carmine Galante
Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Corleone

Bericht door Thijs »

We kunnen inderdaad voor Lola gaan... Echter is dat wel zo slim... moeten we niet op zoek naar de ziener....
Ik verwacht dat Renate bijvoorbeeld geen ziener is. Anders wil je geen Beul zijn het risico om dan er snel uit te liggen is wat mij betreft te groot.
Lola is misschien wel zelf genezer, die is slim genoeg om in de sociale theorie te geloven. Ik zou dan deze nacht voor iemand anders gaan en dan over 2 nachten Lola weer pakken.
En hoe groot is de kans dat er een stelletje inzit?
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Corleone

Bericht door Thijs »

Hoerah :) :banana: Djamila zit in de thijsfanclub voorlopig.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Corleone

Bericht door Matthijs »

Die post van Djamila geeft mij ergens wel beschermende vibes: dat ze aan Lola probeert door te geven "ik heb je beschermd" ofzo. Maar ik denk overigens wel dat Lola een slimme zet is volgende nacht met de huidige info:
Als ze genezer is, is ze dood -> ziener kan later niet beschermd worden
Als ze heks is, moet ze iemand anders mee dood maken -> grote kans dat dat een burger wordt
Als ze dorpsoudste is, is ze ook dood -> de ziener en alle andere speciale burgers verliezen hun gaven
Als ze random beschermd is, kan ze ook nog steeds ziener zijn en is ze dan ook dood.

Nu is er de kans dat ze gewone burger kan zijn, zeker door Djamila's berichtje. Alhoewel het ook kan betekenen dat Djamila Lola bekeken heeft en gezien heeft dat Lola genezer/heks/etc was. (Of dubbele psychologie dat ze gewone burger is om ons af te leiden :lol:)

In elk geval denk ik dat we veel profijt kunnen halen volgende nacht Lola om te leggen. Zeker als ze beschermende gaven heeft, want anders kan ze die daarna nog inzetten wat we zeker niet willen. Ik neig er overigens naar om op Mark te stemmen, omdat ik "verder geen info heb en hij zo obscuur deed over zijn reden om te stemmen".
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Corleone

Bericht door Hugo »

Mijn standaardantwoord op slachtofferloze nachten is eigenlijk (in VM) altijd nogmaals bijten. Het slechtste scenario is Lola beschermd door de Genezer of Dorpsoudste, dan hebben we een 'gewoon' slachtoffer. Als ze Heks of Genezer is, en zichzelf gered heeft (meest waarschijnlijke scenario), is het de jackpot, als ze door een andere Heks is beschermd, spelen we iemand weg die vertrouwd wordt door de Heks, ook niet slecht.

Tenzij we clues hebben om te weten wie de Ziener is, zou mijn voorkeur dus naar een dubbele bijt gaan. Djamila's berichtje riep ook wel protectieve vibes op, maar ze kan natuurlijk ook gewoon hetzelfde denken als wij XD

Ik hoop trouwens dat er nog wat gezegd gaat worden waar ik op kan reageren, anders krijg ik 'timide Hugo' als stempel, en dat zou wel eens verdacht gevonden kunnen worden.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Corleone

Bericht door Hugo »

Lees: Thijs, als je een balletje kan opgooien waar ik me in kan vastbijten, vind ik dat niet zo erg :-p
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Corleone

Bericht door Hugo »

Ik type dit, en Floris lijkt zich lekker verdacht te maken. Top.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Corleone

Bericht door Hugo »

Ik kan er alleen dan weer moeilijk over beginnen als het een stem op mij is XD
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Corleone

Bericht door Thijs »

Hugo... je kunt meegaan op de Renate is verdacht strategie... of... op de afwezigen strategie.
Ik begin er serieus Floris van te verdenkend dat hij ziener is. Anders begrijp ik hem niet zo goed.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Corleone

Bericht door Hugo »

Thijs schreef:
20 jan 2021, 16:22
Hugo... je kunt meegaan op de Renate is verdacht strategie... of... op de afwezigen strategie.
Ik begin er serieus Floris van te verdenkend dat hij ziener is. Anders begrijp ik hem niet zo goed.
Nou klopt het wel dat Floris altijd gefrustreerd was met het late stemmen, dus dat sluit best aan. Hem als slachtoffer is best riskant als hij de Ziener níet is, aangezien dat naar mij kan leiden? Als hij de Ziener wel is, is het natuurlijk wel een goede kill. Even kijken hoe hij verder reageert.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Corleone

Bericht door Thijs »

Renate en Floris een stelletje ?
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Plaats reactie

Terug naar “La Cosa Nostra”