Nacht 3 - Road to Perdition

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Nacht 3 - Road to Perdition

Bericht door Kayan »

Het moment dat iemand een verboden woord zei, leek het alsof er een oorverdovend alarm afging. Uit voorzorg pakten Bas en Floris iets te gretig de dames en heer die hun grote mond niet konden houden vast. "Snel!" zei Bas, "doe er een stukje tape op! Floris liet zijn maatjes los, maar besefte al gauw z'n fout en probeerde ze weer te pakken. Mariska was er snel bij, had tape gepakt en keek Floris toch met een scheef oog aan. Renate vertrouwde het niet en zei "jongens, die Floris.. Die spoort niet. We moeten hem, denk ik maar in de cel gooien". Ik keek dit gehele tafereel meewarig aan.. En vroeg toen aan Floris, de serieuze vraag "Wat wil je nu zelf eigenlijk bereiken?". Floris keek me aan, schudde zijn hoofd... Alsof ik hem had gebrand met deze vraag. Ik zucht, en zeg tegen iedereen "ja, laten we Floris dan maar in de cel gooien". Het moment dat we hem proberen te pakken, begint hij gek te doen, te dansen en te tieren. Tijdens het dansen, valt zijn bij-elkaar-geplakte- dagboek uit z'n binnenzak. Renate pakt dat op en ziet dan zijn naam. Zijn echte naam. Ze herkent het, en roept "jongens, laat maar! Die is zo gek als een deur geworden...".

@Renate, we gooien Floris niet in de cel (niet uit het spel), dus heb je als Beul geen werk :P.

Floris is
Afbeelding
(verliest overigens wel z'n stemrecht overdag!)

Deadline voor de wolven en andere nachtwezens is Donderdag 21:00. Deadline voor de tweede golf nachtwezens: Vrijdag 12:00. Moet lukken, zo blijkt!

Fijne avond!

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 3 - Road to Perdition

Bericht door Djamila »

Neeee Floris!!

Jongessss. Echt heel kut dat ik en Edy niet mochten stemmen.

@ Floris
Miss had je ook een Mark moeten pullen :P

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 3 - Road to Perdition

Bericht door Floris1987 »

tja

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 3 - Road to Perdition

Bericht door Mark »

......

okeee dit had ik niet verwacht want had deze rol bij iemand anders gezet.....

ik ga vandaag even een lijstje maken met mogelijkheden van onze laatste 7 personen :)
Floris ben blij dat je er nog wel bent voor steun :P
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 3 - Road to Perdition

Bericht door Floris1987 »

Tja Djamila, claimen is niet zo mijn ding maar ik heb wel een kleine hint gegeven.
Zie hieronder een post dan dag 1
Floris1987 schreef:
26 jan 2021, 12:26
Geen slachtoffer , dat is zoals de andere al zijden goed nieuws maar maakt het ook lastiger om ideeën te vinden wie slecht is.
Ik ga de knuppel eens in het hoenderhok gooien en een gekke actie doen . Ik heb nu al zoveel potjes meegemaakt en heel veel van deze potjes ( zeker zonder slachtoffer) op dag 1 eindigen met dat de meeste het niet weten en gokken. Dit dorp heeft dag 1 veel twijfels en ik heb ze ook .
Dus ik ga nu alvast stemmen en dit zal een gok worden. Ik heb nog eens doorgelezen maar ik zie nog niets dus bij deze een gok
Daarnaast was mijn stem meteen op Hugo ook een beetje een gekke actie om mijn rol echt uit te voeren.
Het is op zich prima dat ik nu doodga in plaats van snachts.

Mariska: Ik kan eindelijk normaal praten. Ik vind jouw acties wel heel gemakkelijk.
Het klopt dat ik in die post zeg mijn verdachte na djamila, maar ik geef ook aan dat ik zo over djamila twijfelde dat ik daarom op jouw stem.
Ik heb het niet letterlijk allemaal in woorden gezet want ik wilde geen tik fout maken.

Mark/Bas/(Mariska): Ik snap een klein beetje waarom jullie op mij zaten Bas/Edy/Thijs waren goed door hun stem op dag 1.0, Renate door beul/Matthijs gezien als wolf/ en mark door zijn rol. Dan hou je Mariska/Djamila en mij over. Binnen deze 3 snap ik echt niet waarom jullie op mij gingen. Ik heb op 1.5 meteen op Mathijs gestemd waarom zou ik dat in ...... doen als ik medewolf was van Mathijs. ik zou toch de kat uit de boom hebben gekeken en gekeken wat de stemming zou worden. Wat op het begin van die 1.5 dag had ik (en geloof iedereen ) nog het idee dat het Mark of Mathijs kon worden. Terwijl Mariska zich op 1.0 geheel afzijdig houdt en op 1.5 haar stem geeft als het al duidelijk is dat Mathijs eruit gaat. Zij is dus die persoon die de kat uit de boom kijkt.

Djamilla zat constant op Mark in plaats van Mathijs maar het betoog dat 3 wolven niet alle 3 op zelfde slachtoffer gaan vind ik een goed betoog kan ik snappen waarom jullie niet op haar stemde.

Uiteindelijk hebben jullie alle 3 niet slim gehandeld.
Door deze actie plus alles hiervoor blijven djamila en Mariska bij mij op 1 en 2 staan maar nu met Mariska als 1. Helaas mag ik niet meer stemmen.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 3 - Road to Perdition

Bericht door Floris1987 »

Mark schreef:
26 jan 2021, 12:40
......

okeee dit had ik niet verwacht want had deze rol bij iemand anders gezet.....

ik ga vandaag even een lijstje maken met mogelijkheden van onze laatste 7 personen :)
Floris ben blij dat je er nog wel bent voor steun :P
Toen Thijs zo aparte acties deed heb ik ook even achter mijn oor gekrapt ;-) Hij stal mijn rol.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 3 - Road to Perdition

Bericht door Edy »

Nou Floris, ook ik had die rol ergens anders bedacht. Waardoor ik de boel opnieuw weer moet gaan analyseren in mijn houtje touwtje stijl. :tooth:

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 3 - Road to Perdition

Bericht door Thijs »

Nice geen burger slachtoffer. Heel fijn zelfs. dat stemrecht verlies is nog net zo erg. Persoonlijk vind ik de Floris stemmers wel onder enige verdenking staan. Maar te vroeg om conclusies te trekken
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 3 - Road to Perdition

Bericht door Djamila »

Mark schreef:
26 jan 2021, 12:40
......

okeee dit had ik niet verwacht want had deze rol bij iemand anders gezet.....

ik ga vandaag even een lijstje maken met mogelijkheden van onze laatste 7 personen :)
Floris ben blij dat je er nog wel bent voor steun :P
Edy schreef:
26 jan 2021, 13:08
Nou Floris, ook ik had die rol ergens anders bedacht. Waardoor ik de boel opnieuw weer moet gaan analyseren in mijn houtje touwtje stijl. :tooth:

Bij wie dan?? Thijs?? .............
Sorry hoor maar hij speelt letterlijk niet anders dan de afgelopen potjes? :lol:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 3 - Road to Perdition

Bericht door Mark »

ik ga even alles op gooien wat bekent is.
Als mensen niet fijn vinden een lange post sorry.
van de 11 mensen zijn we nog met 7 mensen met stem recht en 1 zonder.

Spelerslijst:
1. Hugo (Wolf)
2. Floris ( Dorpsgek)
3. Mark
4. Renate (Beul)

5. Lola (Jager)
6. Matthijs (Beul-Wolf)

7. Edy
8. Djamila
9. Thijs
10. Mariska
11. Bas


BEUL VERKIEZING:
De beul verkiezing is gewonnen door Renate
Edy (2) = Bas, Renate
Renate (4) = Edy, Floris, Mark, Djamila
Djamila (2) = Thijs, Lola
Bas (2) = Matthijs, Hugo
Thijs (1) = Mariska

Wat weten we uit de Beul stem lijst,
Beide wolven hebben op bas gestemd. kan dat zijn dat bas hun maatje is of gewoon proberen goed licht bij hem te krijgen.
Daarnaast was ik de eerste die het uit gelijkspel haalde en Djamila ging daarna ook op Renate als laatste stem van iedereen.
ook zien we dat mariska gewoon stemt op wie zij wilt en niet met andere.

Nacht 1:
We zijn het spel begonnen zonder een slachtoffer, wat waren de mogelijkheden in random volgorde.
  • de wolven zijn er niet uit gekomen (Door een stelletje)
  • De heks heeft haar beschermdrankje gelijk gebruikt. (op haar zelf of iemand anders)
  • De dorpsoudste is aangevallen dus de eerste keer is mislukt
  • De genezer heeft zelfde persoon aangewezen als de wolven


Dag 1:
Dag 1 begint zonder informatie, maar op gegeven moment komt er de eerste stem Floris nu weten we dus waarom hij dat deed zo.
de rest van de stem lijst was dit.

Hugo (1) = Floris (1)
Mark (4) = Matthijs (2), Lola (3), Djamila (6), Hugo (9)
Matthijs (4) = Bas (4), Edy (5), Thijs (8), Mark (11)
Mariska (1) = Renate (7)
Djamila (1) = Mariska (10)

Tijdens deze stemming gebeurde er 1 raar ding, Thijs ging wisselen van Matthijs naar Hugo, Ja dat we nu weten van een wolf naar een andere wolf, maar als zijn stemwijzeging wel goed was gegaan was ik dood.
Wat ook opvalt is dat Hugo en Matthijs weer samen hebben gestemd. wat mij doet denken dat hun misschien iets wisten over Mark.
Door dat het 4 voor Matthijs en Mark was, was er een herstemming.

Dag 1 Herstemming:
Door deze herstemming weten we dat er geen zonnebok in het spel zit.

Matthijs(9)
= Floris (1), Mark (3), Thijs (4), Edy (5), Bas (6), Renate (7), Djamila (8), Mariska (9), Hugo (10)
Mark (1) = Djamila (2), Lola (11)

Tijdens deze herstemming gebeuren er weer raren dingen.
  • Matthijs heeft niet gestemd maar das begrijpelijk anders had Mark 2 stemmen.
  • Thijs heeft weer proberen te wisselen van persoon van Matthijs naar Mark (op een verkeerde manier)
  • Later wilt hij het weer omdraaien en doet hij het weer op een verkeerde manier (dus zijn stem was altijd Matthijs)
aan einde van deze dag gaat Matthijs dus naar de cel en heeft Renate de rol gehoord gekregen.
  • Renate zegt dat Matthijs Wolf was.

Nacht 2:
In Nacht 2 krijgen we extra informatie door Lola.
Doordat Lola in de avond dood is gegaan en jager bleek te zijn heeft ze iemand mogen meenemen de dood in.
Door een geweldig schot op Hugo was de officiële eerste wolf er uit dat 100% zeker is.


Dag 2:
Dag 2 stemming Door een geweldige gebeurtenis, heeft niet iedereen mogen stemmen.

Stemlijst:
Thijs (1) = Renate (1)
Mariska (1) = Floris (2)
Floris (3) = Bas (3), Mariska (4), Mark (5)

wat weten we door deze lijst.
  • Edy, Djamila en Thijs zijn niet zo goed met Deze gebeurtenis :lol:
  • dat we Floris niet hebben begrepen.

Nacht 3:
nu zijn we hier aangekomen Yeeh.

we zijn op dit moment nog met 7 mensen en vanavond is het ook nog een kans dat er 2 mensen uit gaan.
  • Floris
    Mark
    Renate
    Edy
    Djamila
    Thijs
    Mariska
    Bas
  • Als renate de waarheid spreekt waar ik van uit wil gaan is Matthijs wolf.
  • Daardoor zit er nog maximaal 1 wolf in het spel.
de rollen die nog in het spel kunnen zitten met 7 mensen zijn.
  • Burgers
  • Wolf
  • Cupido
  • Heks of genezer
  • Ziener
  • Dorpsoudste
  • Fluitspeler
ik ga er van uit dat er ook normale burgers in het spel zitten. dat wil zeggen dat niet alle rollen er in zitten, als we denken dat er nog 1 wolf in het spel zit zijn er 6 goede rollen om te verdelen,
3 rollen die we denken dat er wel in het spel moeten zitten met wat iedereen zegt en wat logisch is.
  • Ziener
  • Dorpsoudste
  • Heks of genezer
met er dan nog 3 normale burgers er bij. kom je op 7.

De meest verdachte persoon voor mij nu is Djamila en Thijs,
Thijs door zijn stem wissels. wat voor mij niet klopt.
en Djamila was andere persoon die ook met hugo en Matthijs op mij waren.
als hun het niet zijn is Mariska het en anders doet de laatste wolf het onwijs goed.


P.S. als mensen dit vervelend vonden sorry, als je dit fijn vind graag gedaan.
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”