Dag 2: Mean Streets

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Djamila »

Helemaal eens met Edy.

Ik moet wel zeggen dat ik bij Floris iets betere vibes heb, ook om wat Thijs zegt.

Mariska heeft zich inhoudelijk echt compleet afzijdig weten te houden, bij alle stemmingen. Als ik mocht stemmen zou ik op haar stemmen.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Mariska »

Als Mariska het zo bekijkt, is ze voornamelijk verdacht omdat ze zich buiten de stemming heeft gehouden?

Het is begrijpelijk dat jullie zo denken. Maar het is ook moeilijk om zonder enige fundering te stemmen. Immers Mariska speelt al deze jaren al op gevoel, is daarom altijd moeilijk te peilen en vliegt onder de radar daar. Als ze eens geld zou krijgen voor elke keer dat deze opmerking wordt gemaakt, zou ze steenrijk zijn!

Mariska heeft zich bewust buiten de stemming gehouden, heeft dit zelfs zelf benoemd, omdat ze het gewoon domweg niet wist. Als dat voldoende reden is om haar weg te stemmen, dan moeten jullie dat vooral doen.

Ergens vandaag gaat Mariska weer teruglezen om te kijken of ze nog wat kan ontdekken, en ook haar stem al zetten, omdat ze morgen de hele dag weer broodjes aan het bakken is.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Edy »

@Mariska,

Ik proef hier toch een heel klein beetje zielig doen. "Alleen omdat ik onder de radar speel en niet goed weet wat ik moet ben ik verdacht. :cry: "
En dat vind ik niet echt helpen in het verhaal. Je staat op mijn verdachtenlijst door wegstrepen van anderen zoals ik al zei. En dan blijkt gewoon dat je jezelf buiten beeld houdt. En of je dat nu bewust doet of niet, is iets wat wij niet weten, of ik weet in ieder geval niet of ik je moet geloven ja of nee. De enige theorie die je voorzichtig hebt geopperd ging over Lola en Djamila. Lola was bewezen goed en Djamila staat ook op een plusje bij mij.

Dus, misschien is het idd tijd dat je wat meer van jezelf laat zien, of met argumenten komt waardoor we je meer kunnen vertrouwen.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Mariska »

Wat jij proeft, daar is Mariska niet verantwoordelijk voor. Wat jullie willen, kan Mariska jullie je gewoon niet bieden. De feiten liggen er. Mariska heeft zich buiten de stemming gehouden, klopt. Mariska heeft geen argumenten, klopt ook. Wat wil je dat Mariska zegt? Een hele theorie waarom iemand slecht moet zijn? Die heeft ze niet. En dan houdt het natuurlijk snel op.

Dus doe het! Jullie verliezen er niet veel mee, en jullie kunnen lekker verder spelen.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Thijs »

enfin het wordt een tijd dat een speler het bal opent. Laat dat deze speler zijn.
de burger gaat op Bas stemmen helaas niet 100 procent overtuigd. Het voelt raar om te moeten aanschouwen dat de algehele tendens naar Mariska lijkt te meanderen. Het is natuurlijk zo dat Mariska niet uitblinkt in haar posts, niet echt met theorieën komt maar toch... ze is ook even weggeweest. Persoonlijk krijgt ze nog even het voordeel van de twijfel, ze lijkt ook het makkelijkste slachtoffer voor als je niet zeker bent van je zaak.
Bas voelt gladjes aan, heeft 1 mooie posts gemaakt met daarin ook nog analyses en serieuze vragen aan bijvoorbeeld Floris. Iets voelt niet goed, kan er helaas nog niet mijn vinger op leggen.

Verder Floris wordt veel verdacht maar hij breekt wel met zijn steelstijl van het vorige spel dat hij harig geaard was. Zolang als deze burger Floris kent is dit een positief iets. Floris probeert in mijn optiek op zijn geheel eigen lompe manier toch de goede dingen te doen.

Renate: als je graag beul wilt zijn ben je meestal geen overbehaard wezen. Te veel in de picture en het maakt je tot een makkelijk slachtoffer. Voorlopig vertrouw deze persoon op haar oordeel van de gelynchte. De vraag is natuurlijk. Aan de andere kant Hugo en Matthijs stonden niet vooraan in de rij toen er gevraagd werd naar een beschikbaarstelling voor deze functie, het is een tactisch voordeel als de beul in het harige kamp zit. Is dat misschien de reden dan anderen Renate verdenken zodat deze functie juist naar de harige wezens kan. (er is twijfel bij mijn persoon over of er nog 1 of 2 inzitten)
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Thijs »

Bas
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Renate »

Renate vindt het apart dat de focus nu zo op Mariska ligt. Renate zegt niet dat Mariska goed is, maar er zijn verdachtere spelers. Thijs bijvoorbeeld. En Djamila. En hoe kan Thijs nu Bas verdenken? Terwijl Bas op dag 1 direct al op Matthijs stemde, samen met Edy?
Renate vertrouwt:
Floris: Hij stemde op dag 1a onmiddellijk op Matthijs.
Mark: is de dorpsoudste of heeft dit keihard gebluft, maar dan is het raar dat niemand anders zich als dorpsoudste heeft bekend gemaakt.
Edy: Edy heeft van meet af aan op harig beest Matthijs gestemd en dorpsoudste Mark van de lynch gered
Bas: Bas heeft samen met Edy als eerste op Matthijs gestemd.

Neutraal:
Mariska: valt gewoon niks positiefs of negatiefs over te zeggen. In die zin heeft ze gelijk.

Renate verdenkt:
Djamila: wilde dorpsoudste Mark er op dag 1 erg graag uit hebben. Op dag 1a stemde ze opnieuw op hem, en wijzigde haar stem pas toen ze echt niet meer om het dorpsoudste-verhaal heen kon.
Thijs: Op dag 1 stemden alleen Edy en Bas direct op Matthijs. Thijs stemde ook op Matthijs, maar toen hij doorkreeg dat Matthijs te veel stemmen kreeg, deed hij gauw een stemwissel naar Hugo. Renate denkt dat dit een (mislukte) poging was om Mark eruit te laten vliegen. Van Mark was toen bij sommigen al duidelijk dat hij dorpsoudste was. In elk geval bij harig beest Hugo. Als Thijs een harig beest is, dan was hij daarover dus inmiddels wel geïnformeerd door Hugo.
De volgende dag – toen we moesten kiezen tussen Mark en Matthijs – bracht Edy Marks mogelijke dorpsoudsterol naar buiten, om hem te redden. En wat doet Thijs: hij wisselt: van Thijs naar Mark. Dat vond Renate ook erg vreemd.

Renate vindt Thijs het meest verdacht. Daar zal haar stem naar toe gaan.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Renate »

Thijs

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Floris1987 »

Floris is echt in de War. Deducerend van de stemlijst is Djammila de meeste slechte, maar djammila heeft gelijk met feit dat 3 slechte niet samen op 1 persoon gaan ( al gebeurde dat wel in vorige spel)
Thijs speelt echt te aanwezig en te agressief om slecht te kunnen zijn. Veel te opvallend
Mariska valt geheel niet op maar is deducerend na Djammila de meest verdachte,

Bas Edy Renate mark vertrouwt Floris op dit moment wel
Floris moet een keuze maken :S

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Floris1987 »

Mariska

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”