Dag 2: Mean Streets

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Dag 2: Mean Streets

Bericht door Kayan »

Paf poef pief! Weer schrik ik midden in de nacht wakker. De premier heeft onlangs een nachtklok ingeroepen omdat hij een unheimisch gevoel had. Waarom, dat kon hij niet beargumenteren... Buiten schreeuwt en lacht iemand als een hyena, en ik raak een beetje overwelmd van het lawaai. Er is maar een optie. Gewoon weer omdraaien en op het andere oor liggen...

De volgende dag groet ik Bas bij de voordeur. Hij ziet alleen lijkbleek. 'Wat is er Bas??', vraag ik. "Kom gauw, Kayan, er is al de hele nacht een gevecht gaande, iedereen verstopt zich op het moment op het plein'". Samen rennen we weer naar het plein. Net op het moment dat we aankomen, zien we Lola half ineen zakken. Ze richt voor de laatste keer haar wapen op iemand....

Vrienden, onze Lola is fataal geraakt. Voordat ze sterft, kan ze nog één keer op iemand richten. Dit topic gaat pas open zodra ik van Lola een naam heb gehoord die meegenomen wordt.

Lola is namelijk:
Afbeelding


Deadline voor de dag wordt dinsdag 12 uur.

En vandaag zijn we zo geschrokken van de schietpartij, dat we voorzichtig moeten praten. De gebeurtenis van vandaag is daarom "geen ik, geen wolf".

Uit bijgeloof hebben de dorpsbewoners besloten om de woorden 'ik' en 'wolf/wolven/ww' niet meer uit te spreken. Een speler die deze regel vergeet mag die dag niet stemmen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Kayan »

Lola koos ervoor om Hugo neer te schieten.

Hugo draaide zich net te laat om en werd vol in z'n gezicht geschoten... Renate rent erop af in de hoop hem te kunnen redden.
Tevergeefs. Wel vindt ze een kaartje met wat aantekeningen in zijn binnenzak:

"Madhatter, maak alsjeblieft korte metten met Napels. Ze zijn me te ongehorig".

Hugo was:
Afbeelding

Succes vandaag!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Edy »

Ahh Rip Lola. Echt blij te zien dat mijn gevoel bij Lola goed was (dat ze goed was, niet een jager). Wel een super shot ook. Gaat wel mijn hele verhaal over Hugo, want die was wel mijn volgende verdachte, met een beetje argument en al!
Nu even verder zoeken naar (de laatste?) wolf!

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Renate »

Ontzettend goed gemikt Lola! Hugo was ook wel een van mijn verdachten. Maar eerlijk gezegd vertrouwde Renate Lola ook niet, dus dat zegt niet zo veel. Kayan, waarom mocht Renate Hugo's rol niet bekend maken trouwens?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Djamila »

Wooow Lola, goed schot!!! Lekker
En RIP natuurlijk.

Nog eentje denk ik??

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Djamila »

Oh wauw was de gebeurtenis alweer vergeten, zit al de hele tijd te refreshen 8-| stom van mij

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Djamila »

Zie dat Edy dezelfde fout heeft gemaakt :lol:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Renate »

Nou, dat gaat lekker😭😭

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Kayan »

Renate schreef:
24 jan 2021, 16:57
Ontzettend goed gemikt Lola! Hugo was ook wel een van mijn verdachten. Maar eerlijk gezegd vertrouwde Renate Lola ook niet, dus dat zegt niet zo veel. Kayan, waarom mocht Renate Hugo's rol niet bekend maken trouwens?
Omdat jullie Hugo niet in de bak hebben gegooid, maar Lola hem heeft neergeschoten ;).

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Renate »

Dus Renate hoort alleen het lynchslachtoffer, dus ook niet het harigebeestenslachtoffer?

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”