Dag 2: Mean Streets

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Thijs »

Als dit zo doorgaat gaan we dit spel gewoon winnen :banana:

Lola top gedaan. Nu vooral goed op de te schrijven woorden letten.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Floris1987 »

Floris houdt niet van deze gebeurtenis :-(
Floris heeft teruggelezen en gaat nu stemlijstjes analyseren

Hugo (1) = Floris (1)
Mark (4) = Matthijs (2), Lola (3), Djamila (6), Hugo (9)
Matthijs (4) = Bas (4), Edy (5), Thijs (8), Mark (11)
Mariska (1) = Renate (7)
Djamila (1) = Mariska (10)


Dit is de stemlijst dag 1. Thijs wisselde nog maar dat was ongeldig.
Wie zijn de meest slechte alleen kijkend naar dit lijstje
1: Djamila
2: Renate/Mariska/Floris
3:Thijs

Floris baseert dit op:
Djamilla stemde op Mark, Zij is de enige nog levende uit dit rijtje. Zij stemde bij 2-3 naar 3-3 Dit kun je zien als verdedigen van Mathijs.
Renate/Mariska/Floris stemde buiten de stemming om ( al is dit vooral bij Renate/Mariska, Floris stemde als eerste)
Mariska en Renate hadden ook makkelijk als slechte kunnen stemmen op burger Mark om mede slechte Mathijs te beschermen.
(Floris kon dit ook maar er is geen bewijs dat hij in laatste uur aanwezig was ( dit was Floris ;-) )

Eigenlijk het zelfde Als Thijs waarom zou hij eerst op Mathijs stemmen om daarna te wisselen naar Mark. Hij had mark meteen een extra stem kunnen geven.

Kijkend naar het stemmen en de levende hiervan 1.0 is Djamilla eigenlijk de enige die hier heel verdacht uitkomt.
tussenstand.

Matthijs (8) = Floris (1), Mark (3), Thijs (4), Edy (5), Bas (6), Renate (7), Djamila (8), Mariska (9) Hugo (10)
Mark (1) = Djamila (2) Lola 11

De levende die hier het slecht uitkomen zijn vooral Djamila ( met Mariska en Renate)

Dit geeft voor mij nu duidelijk dat Djamila bij mij nu boven aanstaat. Als Floris ook de andere punten in het spel erbij haal vertrouwt Floris Renate van deze 3 op dit moment het meeste. Floris hoort graag van de dames hun reactie van gegevens hierboven.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Kayan »

Renate schreef:
24 jan 2021, 17:47
Dus Renate hoort alleen het lynchslachtoffer, dus ook niet het harigebeestenslachtoffer?
Dat klopt. Dat is hoe de beulrol werkt :tooth:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Bas »

RIP Lola en Hugo
@Hugo
Succes met je tentamen op maandag, hoop dat je nu goed kan focussen.
Met Hugo als slechterik, is het wel een beetje huiverig van mezelf, met de twee stemmen van de beul verkiezing komend van vandalen. :shocked:

Er zou vandaag een uitgebreide analyse komen. Maar om heel eerlijk te zijn valt er niet zo veel te analyseren.
Bij het teruglezen van Hugo is het enige wat me opgevallen is dat hij al vroeg over Mark begon, door te zeggen dat hij er een beetje tussendoor fietst. Mijn vraag is, wat is de kans dat Mark het nacht 1 slachtoffer was en dat er daarom een hetze richting hem ontstond?
Wat me ook opviel is het feit dat Hugo Matthijs vrij veel aan het verdedigen was. Dit is de grootste reden die mij doet twijfelen aan Renate, omdat een slechte Hugo naar mijn mening niet een medevandaal zo zou verdedigen. En dit nogal tegen Hugo's natuur in gaat.

Momenteel zal er nog maar een vandaal onder ons zijn, dit is als we er vanuit gaan dat Renate niet liegt. Als Renate wel liegt is er een kans dat zowel zij als Mark gezamenlijk slecht zijn. Maar dit lijkt me toch een onwaarschijnlijk doemdenkscenario.

Dan wordt er, kijkend naar de stemming, gestreept.
Mark en Renate zijn al behandeld en zijn voor nu goed.
Edy zit op een hele rare synch met mij en zal bij hetzelfde team horen.
Thijs zal als vandaal niet op zo'n cruciaal moment op Matthijs gestemd hebben.

Blijven over: Floris, Djamila en Mariska
Beginnend met Djamila, mijn grootste probleem bij een slechte Djamila is dat alle drie slechteriken gezamenlijk op Mark hebben gestemd op dag 1. Dit is iets wat enorm opvallend zou zijn. Dit doet me enorm twijfelen aan een eventuele slechtheid van Djamila.

Mariska stemde de eerste dag buiten de stemming en zette haarzelf daarmee een beetje buiten beeld. En ben nu vooral benieuwd wat zij er momenteel van vindt.

Als laatste is Floris. Floris die als eerste op Hugo stemde en daarna meteen op Matthijs stemde. Dit is een vrij vreemde positie voor Floris. Mijn probleem is dat er voor mij geen zekerheid is dat Floris als slechterik zo zou handelen of niet. Het zette hem in het licht, maar niemand vond het heel verdacht of zelfs heel raar. Wat er voor zorgde dat hij juist minder verdacht werd. Hugo is daarbij iemand die zoiets juist wel zou voorstellen in het hol. Wat geen pluspunten voor Floris geeft.
Floris zou jij het niet vreemd vinden als 3 vandalen allemaal op dezelfde persoon stemmen op dag 1?

Al met al zal er door mij vandaag op een van deze drie gestemd worden. Waarbij Floris op dit moment mijn grootste verdachte is, maar gedeeltelijk omdat Mariska haar mening nog niet gegeven heeft vandaag, dus als deze later vandaag of morgen binnenkomt zal dit waarschijnlijk bepalend zijn.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Floris1987 »

Bas, Floris begrijpt wat je bedoeld met 3 slechte op dezelfde en Floris snapt je wel.
Het zou echt stom zijn als Floris als slechte op dag 1.5 meteen op Mathijs stemt zonder wachten of wat dan ook zou doen. Het zou die dag nog makkelijk op Mark kunnen gaan.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Edy »

Getverdegerver. Gelukkig zijn er niet veel wolfjes over denk ik, dus ook zonder Djamila en mijzelf als stemmers moet het toch lukken?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Djamila »

Floris, ik weet dat het er niet goed uitziet, maar denk je nu echt dat ik als wolf zo een aanval ingezet zou hebben? Hugo en Matthijs, twee wolven, gingen mee op Mark. Ik heb al eens aangegeven dat het raadzaam is om op die bandwagons te letten.
Wel nu, de Markstemmers, Matthijs, Hugo, Lola en ik. Denk je nu echt dat alle drie (ga ik even vanuit) de wolven op Mark stemmen?

Echt heel onwaarschijnlijk. De andere wolf zal óf mee hebben gestemd op Matthijs, óf gewoon apart gestemd hebben. Nu is het aannemelijk dat een wolf zich gewoon lekker afzijdig houdt van een stem. Ik zit dus eerder aan Mariska te denken. Of jij ;-)

Óf Renate is de meest geniale wolf ooit en zitten er nog twee wolven in, maar die kans acht ik héél klein lol. (niet dat je niet geniaal bent hoor Renate!)

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Edy »

Ik had voor mezelf een overzichtje gemaakt wat ik wilde posten als het weer dag werd. Bij deze. Sommige dingen wat achterhaald, maar ach.

Wie hebben er op Matthijs gestemd in dag 1?
Bas, Edy, Thijs en Mark
Op basis daarvan vind ik Mark nog steeds geloofwaardig en heeft Bas zeker een plus. Thijs ook een plusje, maar meer omdat ik voor hem ook een rol in gedachten heb.
Wie noemt Matthijs in zijn verdachtenlijstje op basis van die unheimische ( :lol: :lol: :lol: ) post?
Djamila, Edy, Mark en Thijs
Mark en Thijs krijgen nog weer verder een plusje van mij hierdoor. Djamila een klein plusje, hoewel het zou kunnen dat Matthijs heel slim toch een medewolfje in dat lijstje opneemt. Immers geeft hij ook meteen aan niet op Djamila te gaan stemmen. Maar goed, voorlopig klein plusje.
Wie stemmen op Mark?
Stemmen op Mark: Matthijs, Lola, Djamila, Hugo
Matthijs is (bijna) bewezen wolf. Lola is te obvious dus die vertrouw ik wel (en blijkt nu jager te zijn geweest). Djamila klein plusje omdat Matthijs haar als verdacht noemde en sowieso veel aandacht aan Djamila gaf in zijn posten. Zou hij dat zo doen als wolf? Ik vind Hugo veel meer in aanmerking komt. Ook denk ik dat Hugo de eerste hint van Mark wel degelijk opgepakt heeft. Daarmee geconfronteerd zegt Hugo het volgende:
Weet je nog dat ik zei dat ik dit spel ietsjes minder tijd heb dan normaal?  Enneh, als ik dan iets skip in het bijlezen, zijn het de BM-speeches, helaas. Dus die hint heb ik zeker gemist. De tweede hint, is geen hint wat mij betreft, zie hierboven.
Dit is natuurlijk onzin. Ik snap dat hij op dag 3 niet meer teruggaat naar de BM speeches, maar ik geloof nooit dat hij op dag 0 die BM pagina niet heeft doorgelezen. Dus dit is me teveel ontkenning, zeker van Hugo.

Renate vind ik toch wel goed voor 97%. Ik heb nog eens gekeken, maar Kayan heeft mijn rol iig op 14 januari om 18.30 gestuurd en ik denk dus de rollen van de anderen ook rond deze tijd. En Renate komt om 19.05 (of daaromtrent, vergeten op te schrijven) met haar aanmelding voor het beulschap. Dit kan dus bijna niet bekokstoofd zijn in het wolvenhol. Daar is simpelweg te weinig tijd voor geweest denk ik. En Renate alleen als wolf gaat zich niet zo in de picture zetten zoals ze gedaan heeft.

Op mijn goedlijst staan dus:
Renate, Mark, Bas.

Neutraal richting positief:
Djamila Thijs

Blijven over als potentiele wolf:
Floris, Mariska

Floris heeft twee keer vroeg op een wolf gestemd. Dit kan zeer zeker tactiek zijn om te lijken alsof hij als burger op een wolf stemt, terwijl hij geen echte argumenten had en het al helemaal niet duidelijk was dat er op Hugo of Matthijs gestemd zou worden. Floris blijft dus wel kandidaat.

Mariska speelt nogal onder de radar en daarom kan ik er niet echt wijs uit worden. Maar ze heeft ook niets gedaan om mij een goed gevoel over haar te geven. Dus in die zin valt zij na afstrepen onder mijn mogelijke verdachten.

Ik hoef niet te kiezen, want ik mag niet stemmen, maar ik zou het zoeken dus onder Floris of Mariska.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Thijs »

MMM interessant om te zien wat er gebeurd. Het lijkt alsof er een soort van verdomhoekje gaat ontstaan waarin een paar mensen gaan komen vast te zitten. Djamila en Mariska en in zekere zin ook Floris.
Is dit omdat ze inderdaad meerderhariger zijn dan de rest of is dat een makkelijke weg om onder enige verdenking uit te kunnen komen. Daar moet deze bubes even over nadenken.
Dat is wat er gaat gebeuren... even goed nadenken... in ieder geval bedankt voor de stemanalyses van Floris en Edy. Daar kunnen we iets mee en is in zekere mate een goed vertrekpunt. De vraag is trekken wij de juiste conclusies, op de een of andere manier stond Djamila helemaal niet op mijn radar. Floris wel. Maar... Floris is Floris en toen hij het vorige spel bij de harige vriendjes hoorde was hij minder zichtbaar en deed hij minder zijn best.
Ook interessant om te zien dat Renate verdacht wordt, we hebben haar toch het vertrouwen gegeven als beul... vooralsnog neigt deze speler naar Mariska en Bas.... vooral omdat ze het gevoel geven niet te peilen te zijn of te glad. Tevens het volgende: Er zal getracht worden minder chaos te creëren van mijn kant.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2: Mean Streets

Bericht door Mark »

Mark gaat heel rustig dingen opschrijven, zodat mark geen fout gaat maken.
op dit moment hebben we nog 8 spelers die mee doen, de rollen die er uit zijn zijn

Lola en Hugo,
Van Matthijs weten we 50% wat Matthijs was.


Mijn vertrouwlijstje,

Mark vertrouwd:
Edy, Bas


Edy wilt mark heel graag vertrouwen en dat doet mark ook maar zou het een goede tactiek vinden als zij dit had bedacht met Hugo.

Mark vind deze neutraal:
Renate, Djamila,


Renate wilt Mark graag vertrouwen maar de beul blijft een gevaarlijke bijrol.
Djamila heeft een punt met wat ze zegt, hoe groot is de kans dat Hugo en Matthijs en de rest op mij gingen stemmen.
dat wil niet zeggen dat mark Djamila in het oog blijf houden.

Mark vind verdacht:
Thijs, Floris, Mariska



mark vind Thijs verdacht, maar als Mark wat begrijp heeft Mark een rol bij hem bedacht. en dan is Thijs dus niet verdacht.....
mark vind Thijs gewoon raar spelen.
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”