Nacht 2 - LA Confidential

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Kayan »

Het wordt nacht... Bij de schemering is er bijna unaniem besloten om Matthijs naar de cellen te brengen. Samen met Renate, loop ik met lood in m'n schoenen. We zijn een beetje beduusd van de harde woorden die over en weer werden geschreeuwd, maar zo is het leven eenmaal! Aangekomen bij de cel, probeert Matthijs zich nog voor de laatste keer los te rukken, maar daardoor valt ook zijn portemonnee. Ik pak het op, duw Matthijs in zijn cel en sluit hem af. Zonder terug te kijken loop ik naar buiten. Beetje verdrietig kijk ik naar boven. Het is een heldere winternacht en de Tweeling is hartstikke goed te zien.. Renate loopt zonder iets te zeggen naar me toe en staat naast me mee te kijken. "Zal ik de portemonnee maar onderzoeken, Kayan?"vraagt Renate op een rustige en zachte toon. Ik knik, overhandig haar de portemonnee en groet haar een fijne avond.

Vrienden, het is nacht.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Lola »

Nou, gelukkig geen zondebok die gesneuveld is.
Wel vind ik het echt compleet absurd hoe Thijs zich gedraagt. Hoezo WIL je een gelijkspel als er nog een zondebok in kan zitten? What the actual fuck? En dan vandaag fout wisselen en ook nog eens twee keer wisselen, terwijl Kayan heel duidelijk heeft omschreven wat de bedoeling is omtrent stemmen. Echt hoor Thijs, wtf.

Mark schreef:
21 jan 2021, 20:32
Lola schreef:
21 jan 2021, 20:02
Het stevent volgens mij af op een gelijkspel, want Mark gaat natuurlijk uit zelfbehoud op Matthijs stemmen. Dat zou jammer zijn voor de eventuele zondebok, dus denk allemaal nog eens goed na over je stem.
@lola,

wat je hier zegt klopt niet helemaal,
Ja het is erg als de zondebok er uit gaat maar het is erger als ik er uit ga. :wheelchair:
Wat klopt er niet??? Ik zeg letterlijk alleen dat we gelijkspel gaan krijgen, niet dat een van jullie verdachter is dan de ander. Lezen is vast moeilijk als je zo enorm bejaard bent als jij zegt te zijn.

Mark schreef:
21 jan 2021, 21:30
maar het is nu vooral slimmer om Matthijs uit te stemmen dan ik, maakt niet uit wat zijn rol is.
(als hij wolf is ja dan nog beter) (maar zelf als hij goed is, is het slimmer dat hij er uit gaat dan ik)
Hoe in godsnaam denk je dit te kunnen zeggen? Jij kent Matthijs' rol niet. Ook al ben je zelf belangrijk, en als je bent wat je zegt te zijn – waar ik best aan twijfel – ben je dat ook, er zijn zat andere rollen die net zo belangrijk of nog belangrijker zijn. Dus ik vind het echt bezopen dat je zegt dat we op Matthijs moeten stemmen omdat jij belangrijker bent. Slaat nergens op.

Daar komt bij dat Matthijs zich daadwerkelijk verdedigt en Mark gewoon even komt claimen en wat inhoudsloze dingen komt zeggen. Alleen daarom al vind ik dat Matthijs het meer verdient om te blijven leven, maar ja, dat gebeurt nu niet. Zijn gelijkspel-voorstel vond ik wel weer erg raar, maar niet slechterikig.

Mark schreef:
22 jan 2021, 13:55
punt 2, heb jij meer toegevoegd aan het spel, vind ik een beetje een rare manier van stemmen krijgen. het is dag 1 mensen weten niets, ik ben altijd dan wat meer van de gewoon lol hebben en beetje rond kijken. omdat ik ook niets weet. betekent dat gelijk dan dat ik er uit moet. Nee ik vind dit echt de slechtste reden om op iemand te stemmen. want ik ben wel gewoon aanwezig.
Oef, hier ben ik het zwáááár mee oneens. Inhoudelijke bijdrage is wel degelijk van belang. Ik denk dat jij zelf niet eens echt gelooft wat je hier nu zegt, want ik ken jou wel als iemand die nog wat probeert, ook al weet je niets. Leuk hoor, dat je aanwezig bent. Maar als je niks inhoudelijks zegt hebben we daar weinig aan.
Mark schreef:
22 jan 2021, 13:55
@Djamila
waarom is het zo typisch wat ik zeg kijk ook naar de andere 9 bewoners.
wil jij daar mee zeggen dat jij niet naar iedereen hoeft te kijken omdat jij bepaalde mensen al gewoon 100% vertrouwd ???
Ik vond dat ook een rare uitspraak, Mark. Lekker makkelijk. En nog steeds zelf niks inbrengen.

Dan wil ik als laatste nog even (voor de zoveelste keer) kwijt dat claimen in reguliere spellen níét verboden is. Kunnen mensen een keer ophouden met dat claimen lol. Nee, het maakt spellen er niet per se leuker op maar dat is geheel iets anders dan dat het niet mag. Mag wel. Lees de regels. Staat daar dat je niet mag claimen? Nee. Het mag.
Laatst gewijzigd door Lola op 22 jan 2021, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: leestekens veranderd om lange zin leesbaarder te maken

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Lola »

Precies toen Kayan het dagtopic sloot was ik klaar :lol: maar hier istie dan! Béétje gefrustreerde post lol

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Djamila »

Nou Renate, kom maar op. Hopelijk duurt t niet te lang :mayor:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Renate »

Hoi! Ik zit in een spelletjesavond en reek even uit. Dus heel kort.
Matthijs blijkt een wolf te zijn, tot mijn stomme verbazing!

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Renate »

Gefeliciteerd, degenen die gelijk al voor Matthijs gingen. Jullie hadden het goed!

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Lola »

Wow! Toch goed gedaan dus :)

Ik sta wel nog steeds achter wat ik gezegd heb. Vind de manier waarop het gegaan is best twijfelachtig. Maar het resultaat mag er in elk geval zijn!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Edy »

Yes!! :banana: :banana: Aangezien ik Renate wel vertrouw voor nu, en ik Mark ook wel vertrouw voor nu, en ik zelf Matthijs best wel unheimisch vond (daar is ie weer), geloof ik Renate nu ook en denk ik dat er een eerste wolfje uit is.
Ben er zelf een beetje verbaasd over dat ik op het goede spoor zat. Kan nooit lang goedgaan!! :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Renate »

En excuses dat ik niet gelijk na de deadline klaar zat, volgende keer zal ik dat beter doen. Nu ga ik weer naar mijn (online) spelletjesavond!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Kayan »

Oja! De deadline voor de nachtwezens is zondag 12 uur en de tweede golf zit op maandag 20:00 :)

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”