Nacht 2 - LA Confidential

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Mark »

Okee een bericht van mij. Na lang zitten denken wat ik ga zeggen op bericht van Lola en dag 1. Ga ik het ook deels los laten.

@lola.
Ik ben blij dat je het gewoon zegt hoe jij het ziet. Net als Djamila vind ik het ook goed van jullie om bij je standpunt te blijven. Daarnaast klopt het ook helemaal dat je niet iemand zijn hints of wat dan ook 100% moet geloven. En ben blij dat we dag 1 nu achter ons kunnen laten.

------
Wat mensen ook hebben gezegd dat ik niet veel er in heb toegevoegd klopt helemaal. Daar zat ook een reden achter.
1. Ik weet niets.
2. Ik wilde me niet in de picture zetten.
Ik heb onwijs gefaald. 😂

@all
Nu moeten we het wel hebben ook ondertussen over de beul. Ik vind heel leuk dat Renate hem is en dit is ook geen aanval naar haar maar naar de rol. Zou dit hebben gedaan wie ook de beul is.

We mogen nooit 100% er van uit gaan dat wat ze zacht de waarheid is. Als ze burger is. Top dan is er geen reden om te liegen. (Als burger kan je nog steeds liegen om wolven in verwarring te brengen maar dat doe je dan niet met een wolf)
Ze is wolf, en alles wat ze zegt kan dus gelogen zijn.

Kunnen we hier op dit moment wat mee. Nee ik ga er van uit dat ze de waarheid zegt maar we moeten het wel in ons achterhoofd houden.

@renate. En iedereen.
Ik had even nagevraagd aan Kayan over hoe het zit als jij overdag dood zou gaan. Als dat zou gebeuren moet jij eerst iemand aanwijzen die wordt nieuwe beul en die krijgt jouw rol te zien.

Dat betekent voor je dat je erg goed moet bedenken wie je vertrouwd.



@all
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Lola »

Mark schreef:
23 jan 2021, 12:55
2. Ik wilde me niet in de picture zetten.
Ik heb onwijs gefaald. 😂
Hahahaha whoops

@ Mark en Edy
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Edy »

Mark, fijn dat je ons wijze lessen geeft zoals een dorpsoudste betaamt. Ik zal het dan zeker ook in mijn achterhoofd houden dat jij de boel zou kunnen belazeren :-p :-p Maar, voorlopig zou ikvooral willen weten wie nou jouw verdachten zouden kunnen zijn en wie minder? Want dat hebben we idd nog niet veel inhoudelijks gehad van je.nu je niet meer onder de radar hoeft te blijven....spill the tea! :-) :-)

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Hugo »

RIP Matthijs! Wat je ook was, geen leuke manier om eruit te vliegen.

Matthijs is Wolf volgens Renate, en ergens vind ik dat wel bij zijn laatste paar posts passen? Zeker als ik me zijn frustratie goed herinner uit dat spel waar hij Wolf was en Sander deed alsof hij de Ziener was, om vervolgens hem aan te wijzen als slecht - dat zal wat littekens hebben achter gelaten. Dus als hij weer Wolf was en er weer op zo'n lullige manier uitvliegt... Kan ik me voorstellen dat dat slechter valt dan dat misschien gedaan had als Burger (maar ik wil het ook niet te veel psychologischeren).

Over of Renate kan liegen (soort van @ Mark, I guess), ja dat kan ze zeker. Het zou me alleen nogal verbazen als je als Wolf over dit eerste lynchslachtoffer gaat zitten liegen - waarom zou je dat doen? Tenzij je als Wolf nu al denkt dat je bepaalde mensen verdachter maakt met deze claim, en dat dat je dan heel erg goed uit zit te komen... Nou, ik zie dat nog niet zo. Misschien zijn Djamila en Lola (en ikzelf, I guess) verdachter doordat we op Mark stemden in eerste instantie (toen Matthijs al wat stemmen had, deels (Lola stemde daarvoor al op Mark)); zou het Renate zo mooi uitkomen om dat drietal verdachter te maken? Lijkt me sterk.
Als Wolf zou ik eerder liegen over eventuele bijzondere Burgers die gelyncht worden, zoals de Ziener, om dan te zeggen dat het een Gewone Burger is - mooie dekmantel om later te kunnen claimen. Dat is hier dus overduidelijk niet gebeurd.

Verder, sorry, normaliter zou ik nu met een ietsjes uitgebreidere analyse komen van dag 1, maar ik heb twee redenen om dat nog even uit te stellen:
1. Ik heb het erg druk, heb maandag een herhalingstentamen van jaren 1, 2, 3 en 5 van mijn studie - daarna heb ik echt weer wat meer liefde voor jullie :-)
2. De discussie was gisteren een beetje persoonlijk en ook door Marks claim gedomineerd, waardoor ik me überhaupt afvraag hoeveel er specifiek te halen valt (maar laat dat jullie vooral niet tegenhouden om mijn ongelijk aan te tonen hier ;-) )

Dus later meer, is de korte samenvatting. Heel kort door de bocht is de stem van Edy eentje die mij positief opvalt op dag 1; haar tweede stem op Matthijs maakt een tweestrijd waarschijnlijker, en is minder (mogelijk) gratuit dan die van Bas, daar vlak voor (immers, eerste stem op een Wolf is nog geen stem :-p ).
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Floris1987 »

Goede middag,

Rip Mathijs. een beul geeft wel een aparte wending want kunnen we Renate geloven of niet, ik kom daar zo op terug.
Als eerste hoor ik iedereen roepen Mark heeft geclaimd. Ik heb alles na zitten lezen maar meer dan dat hij roept ik mag er niet uit want ik ben belangrijk zie ik niet in zijn post. dat er dan mensen dit gaan ontleden en rollen benoemen ( edy als vb) is duidelijk maar ik had het niet uit zijn post gehaald.
Hugo schreef:
23 jan 2021, 16:07
Over of Renate kan liegen (soort van @ Mark, I guess), ja dat kan ze zeker. Het zou me alleen nogal verbazen als je als Wolf over dit eerste lynchslachtoffer gaat zitten liegen - waarom zou je dat doen? Tenzij je als Wolf nu al denkt dat je bepaalde mensen verdachter maakt met deze claim, en dat dat je dan heel erg goed uit zit te komen... Nou, ik zie dat nog niet zo. Misschien zijn Djamila en Lola (en ikzelf, I guess) verdachter doordat we op Mark stemden in eerste instantie (toen Matthijs al wat stemmen had, deels (Lola stemde daarvoor al op Mark)); zou het Renate zo mooi uitkomen om dat drietal verdachter te maken? Lijkt me sterk.
Als Wolf zou ik eerder liegen over eventuele bijzondere Burgers die gelyncht worden, zoals de Ziener, om dan te zeggen dat het een Gewone Burger is - mooie dekmantel om later te kunnen claimen. Dat is hier dus overduidelijk niet gebeurd.
Ik kan Hugo gedachte hierbij begrijpen maar ik denk dat het anders zit, Als wolf beul zou ik juist wel doorgeven dat de persoon die doodgaat een wolf is. In een spel van 11 zoals wij nu zijn er waarschijnlijk 2 wolven ( misschien 3) . meteen aangeven dat er een wolf uit is geeft de burgers het gevoel dat ze goed bezig zijn en op de goede weg zitten. Ze gaan zich dan focucces op de mensen die niet op Mathijs hebben gestemt. De vraag is nu, vertrouw ik Renate of niet. Renate houd zich met al veel stemmen op Mark en Mathijs buiten de stemming door op Mariska te stemmen. Als zij wolf is en Mathijs en Mark goed, maakt het haar niet uit en zou ze in mijn mening gewoon meegestemd hebben op 1 van de 2. als ze wolf is en Mathijs ook had ze het zeker gedaan.

Ik vertrouw Renate dus voor nu en ga er dus vanuit dat Mathijs slecht was.
Ik moet dan op de dag eens verder gaan kijken wat dat inhoud.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Hugo »

Floris, schat, de emoji erbij was een bejaarde man in een rolstoel. Als dat geen overduidelijke hint (praktisch een claim) is, weet ik het ook niet meer :disco:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Floris1987 »

Ik zit nu weer na lezen en bleek het al te gaan om einde dag 1 ( ik heb dag 1,5 4 keer zitten lezen) tja dit is wel te overduidelijk ja.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Edy »

Hugo, ik heb die hele emoji niet eens gezien! En Floris blijkbaar ook niet. En Djamila en Renate ook niet, en...... dus zo heel duidelijk was het nu ook weer niet. Mensen kijken niet heel erg naar emojis blijkbaar. En nog steeds moet je het maar geloven he?
@Floris, ik heb helemaal niks benoemd als zodanig hoor! Totdat Mark er echt uit leek te gaan.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Edy »

Hugo, ik begrijp niet helemaal waarom mijn stem op Matthijs op dag 1 positief is en op dag 1,5 niet meer perse? Kan je dat nog uitleggen? 8-|

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2 - LA Confidential

Bericht door Renate »

Hugo schreef:
23 jan 2021, 17:36
Floris, schat, de emoji erbij was een bejaarde man in een rolstoel. Als dat geen overduidelijke hint (praktisch een claim) is, weet ik het ook niet meer :disco:
Ik heb die hele emoji niet gezien!

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”