Dag 1.5 A score to settle

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Djamila »

Matthijs schreef:
22 jan 2021, 10:15
Ik voel mij overigens verplicht het volgende te zeggen. Doe ermee wat je wilt.
Er nog steeds een mogelijkheid dat er níémand hoeft uit te vliegen deze ronde. We zijn momenteel met 11 mensen. Normaal zou dat betekenen dat het een 5-6 verdeling (op zijn ergst) wordt. Echter, kan iemand (ook ikzelf) bereid zijn zijn of haar stem in te houden. Dan wordt het nogmaals gelijkspel, en gaan we de nacht in zónder lynchslachtoffer. [Ik was ook in eerste instantie van mening dat dat gebeurde bij een gelijke stemming zonder zondebok, maar daarin had ik mij vergist :shrug: ] Ik zeg trouwens niet dat we dit móéten doen, alleen dat het kan. Als voorzorgsmaatregel houd ik mijn stem in tot, laten we zeggen, 19.00 vanavond (2 uur voor de deadline). Als het dan gelijkspel is, ben ik bereid mijn stem in te houden zodat er niemand uithoeft. Já dit is een beetje spelbederf, já dit is een beetje een raar voorstel, maar rare situaties vragen om rare oplossingen.
Maar bedoel je dan expres een stem missen (wat dus echt niet leuk is voor het spel, behalve als je een goede reden hebt buiten het spel om) of abstainen? Abstainen mag toch ook niet online?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Matthijs »

Djamila schreef:
22 jan 2021, 10:46
Matthijs schreef:
22 jan 2021, 10:15
Ik voel mij overigens verplicht het volgende te zeggen. Doe ermee wat je wilt.
Er nog steeds een mogelijkheid dat er níémand hoeft uit te vliegen deze ronde. We zijn momenteel met 11 mensen. Normaal zou dat betekenen dat het een 5-6 verdeling (op zijn ergst) wordt. Echter, kan iemand (ook ikzelf) bereid zijn zijn of haar stem in te houden. Dan wordt het nogmaals gelijkspel, en gaan we de nacht in zónder lynchslachtoffer. [Ik was ook in eerste instantie van mening dat dat gebeurde bij een gelijke stemming zonder zondebok, maar daarin had ik mij vergist :shrug: ] Ik zeg trouwens niet dat we dit móéten doen, alleen dat het kan. Als voorzorgsmaatregel houd ik mijn stem in tot, laten we zeggen, 19.00 vanavond (2 uur voor de deadline). Als het dan gelijkspel is, ben ik bereid mijn stem in te houden zodat er niemand uithoeft. Já dit is een beetje spelbederf, já dit is een beetje een raar voorstel, maar rare situaties vragen om rare oplossingen.
Maar bedoel je dan expres een stem missen (wat dus echt niet leuk is voor het spel, behalve als je een goede reden hebt buiten het spel om) of abstainen? Abstainen mag toch ook niet online?
Ja ik weet inderdaad niet of het mag, plus er is maar één iemand op wie ik kan stemmen. Ik bedoel inderdaad expres een stemming missen. Het is een beetje meta-gamey want officieel mag je 2x een stemming missen en wordt je stem dan niet meegerekend. Maar ik hoop ook verder niet dat we in die situatie hoeven te komen. (Beetje net alsof er een gelijkspel is in een amerikaanse verkiezing of senaat 8-| ) Nu moet ik helaas weer verder aan mijn thesis want die heb ik iets te veel verwaarloosd met de andere deadlines :@
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Edy »

@Djamila
Lol hoe kan je dit nu weten :lol:

Mark kan inderdaad niet weten welke rol Matthijs heeft, maar hij weet wel wat over zijn eigen rol en ik denk te weten wat hij bedoelt. Eerder in dit spel heb ik ook gezegd dat ik iets bij Mark heb gelezen wat mij doet vermoeden wat zijn rol is. Deze uitspraak van hem sluit daar op aan. En ik zeg niet dat ik dit goed interpreteer (ik heb er in mijn weerwolvenleven wel vaker naast gezeten), of misschien probeert Mark dit uit om te kijken of de rol er daadwerkelijk inzit, maar voorlopig is dit de beste aanwijzing die ik heb, en als zodanig vind ik Mark niet verdacht.

En ik ben niet de slimste hintontdekker van iedereen, dus ik ga er zomaar van uit dat bepaalde anderen dit ook gezien hebben en nu een serieuze poging doen om Mark er overdag uit te krijgen. En dan denk ik daarbij aan Matthijs en ook Hugo denk ik.

Matthijs, als het je geruststelt, stem ik niet op jou omdat jij minder online bent of minder lange posten schrijft. Je hebt vanaf het begin duidelijk aangegeven dat je minder tijd had. Ik stem op jou omdat ik op dag 1 van alle spelers ik het meeste unheimische gevoel krijg bij jou. En je ook nu in je verdediging mij hetzelfde unheimische gevoel geeft. Je doet wel heel erg verongelijkt dat we jouw gammele logica aanvallen terwijl het pas dag 1 is. Tja, dat geldt voor iedereen helaas, dat heeft niets te maken met tentamens, minder tijd of wat dan ook. Iedereen heeft minder informatie en moet daarop varen op dag 1. Onthouden van stemmen zodat er geen slachtoffer is, (nadat er ook in de nacht geen slachtoffer was) lijkt me niet heel zinnig. Dan heb je in dag 2 net zo min informatie. Op een gegeven moment moet je toch wat. En overdag heb je kans dat er wel een wolf uitgaat (want van allemaal vind ik jou toch het meest wolfs).

Dus al met al ga ik mijn stem niet wijzigen. Want van Mark denk ik te kunnen begrijpen dat hij goed is. Overigens doet Matthijs het nu klinken alsof Mark maar roept dat hij zo belangrijk is, maar dat roept hij helemaal niet perse. Hij roept dat het slimmer is om hem er niet overdag uit te halen. Dat is iets heel anders in mijn beleving.\

Edit: taalfoutje

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Floris1987 »

Matthijs schreef:
22 jan 2021, 10:15
Allereerst hebben we Floris die lekker tegenstrijdig zegt:
Floris1987 schreef:
21 jan 2021, 21:09
ik zie nergens dat we niet mogen praten.
[..] Nou dan gaan we meteen stemmen
Dit is dus best wel cru. Ik mag dus wel praten, maar ik kan mij in jouw ogen niet meer verdedigen?
Mathijs, vanuit jouw perspectief begrijp ik het wel maar de hele context van dit bericht haal jij weg door maar de helft te posten. Iets wat jij niet kan weten is dat ik al vanaf 20:00 aan het kijken was naar de stemming en ik 100 procent geen gelijk spel wilde ( dat is gewoonweg niet slim op dag 1, of de zondebok gaat eruit of we mogen weer op de 2 dezelfde stemmen). Ik zit dus tot 20:59 te wachten om daarna op jouw te stemmen ( ik had al opgemaakt voor mij dat ik mark minder verdacht vond dan jouw) dan zie ik Thijs wisselen en word het dus 4-3. Dan kijk ik om 20:57 maar nog geen verandering en daarna pas om 21:05 en zie dat Kayan zegt stemwijziging telt niet het is gelijk. Ik wil mijn teleurstelling kwijt en ben dus blij dat we mogen praten. zodoende dat ik onderstaande neerzet. Ik had al opgemaakt voor mij zelf dat ik Mark minder verdacht over vind komen dan jij en daarom mijn stem.
Floris1987 schreef:
21 jan 2021, 21:09
ik zie nergens dat we niet mogen praten.

Echt heel jammer dit. Kayan is snap dat Thijs aan de regels moet houden maar ik ging van uit dat zijn wissel stem telde. Anders had ik naar Mathijs gewisseld. Erg jammer dit , Nou dan gaan we meteen stemmen
Daarnaast is mijn stem vooral gebaseerd dat mark minder verdacht over komt dan dat jij verdacht overkomt.
Djamila schreef:
22 jan 2021, 10:43
Floris zei op Dag 1 het volgende:
Avond. Ik vind de stemmen op Mark te makkelijk gaan, en daarnaast zou hij , als wolf, in mijn ogen niet zo spelen.
Bij Mathijs heb ik hetzelfde gevoel, mijn probleem is dat ik niet een idee heb wie er dan wel slecht zou kunnen zijn

Uhm oke, waarom stem je dan nu ineens direct op Matthijs? Verder zeg je vandaag:
Floris1987 schreef:
21 jan 2021, 21:09
ik zie nergens dat we niet mogen praten.

Echt heel jammer dit. Kayan is snap dat Thijs aan de regels moet houden maar ik ging van uit dat zijn wissel stem telde. Anders had ik naar Mathijs gewisseld. Erg jammer dit , Nou dan gaan we meteen stemmen
Je had nergens aangegeven dat je van plan was om naar Matthijs te wisselen. Ook raar dus Floris.

Ik snap ook niet dat je niet snapt dat Thijs stemwissel ongeldig was eerlijk gezegd… sorry maar je bent toch redelijk ervaren in dit spel. Dus vind dit ook een rare opmerking.

Verder bevalt Marks non-claim me voor geen meter. Dus ja. Ik blijf bij mijn stem. Ik krijg eerlijk gezegd precies hetzelfde gevoel toen Mark in een ander spel ook al zo beschermd werd.
Djamila, het klopt dat ik zij dat ik ze beidde niet echt verdacht vond overkomen, in een situatie dat we op iedereen kunnen stemmen. Nu is de situatie dat we maar op 2 kunnen stemmen ( dat was het eigenlijk een paar uur voor de deadline al toen het 4-4 stond) en vanuit die situatie stem ik op Mathijs omdat Mark in die situatie minder verdacht is.

Djammila het klopt dat ik nergens had aangegeven dat ik op Mathijs zou wisselen. Ik ga de wolven niet helpen, als ik meteen had gewisseld toen ik de 4-4 zag of dit had gezegd hadden de wolven hierop kunnen anticiperen.

Daarnaast ben ik zeker ervaren in de spel maar ik ga echt niet opletten hoe er gestemd word en of dit de juiste manier is. Ik zie een wissel dus er is gewisseld,punt en van die info ga ik dan uit.

Edit : quote uitvoering aangepast.
Laatst gewijzigd door Floris1987 op 22 jan 2021, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Floris1987 »

edit edit

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Bas »

Thijs schreef:Djamilla , prima dat ik stijg. Maar ik stem op iemand als signaal als hij zich niet verdedigd of kan verdedigen en vervolgens wordt er op hem gestemd... En daarna las ik dus verkeerd want Mark maakte het gelijk.

Wat? Hoezo "vervolgens", hij had al twee stemmen en Mark had nog niet gestemd en zou uit lijfsbehoud zo goed als zeker op Matthijs stemmen.
Matthijs schreef:Je zegt ook dat wolven graag een wolven-Beul hebben, dus dat "Renate-vertrouwers-en-Mark-wantrouwers" verdacht zouden zijn? Sorry maar waar slaat dat precies op? Het is echt niet zo alsof de wolven zo dom zijn dat ze allemaal unaniem op een medewolf gaan: dat is namelijk te traceren als uiteindelijk één van die drie wolf blijkt. Dus ik zie het best gebeuren dat Mark als wolf zijnde op een Renate als burger zijnde kan stemmen. Besides, heb ik zelf volgens mij niet gezegd dat ik Renate vertrouwde, alleen dat ik haar niet wantrouwde. Dat is een heel subtiel verschil om te maken hier.
Ik ga ervan uit dat de wolven, als het mogelijk was, gingen voor het beulschap. Natuurlijk zullen niet alle wolven meteen op een wolf stemmen. Maar Mark had de keuze uit 4 personen toen hij stemde. Tenzij je ervan uit gaat dat alle 4 burgers zijn, zou er voor een wolf Mark geen reden zijn om op een burger te stemmen. Het feit dat jij Edy én Djamila ook verdacht vind, maakt het voor mij alleen maar raarder dat je Mark als wolf aanduidt.

Dus Thijs, we moeten allemaal lange berichten maken, anders vind je ons inactief? Matthijs is qua inhoud actiever geweest op dag een dan een hoop andere mensen. Ik blijf het een hele zwakke reden vinden om op 'inactiviteit' te stemmen terwijl alle 11 spelers meerdere inhoudelijke posts gemaakt hebben over dag 1.
Djamila schreef:Ook zijn er een aantal mensen die expliciet stelden de hetze op Mark niet te begrijpen. Dit zijn Bas en Edy. Ook gaat Bas er enorm vanuit dat de wolven het risico nemen om het beulschap op Dag 0 al te claimen. Want, @ Bas, zeg je nu dan ook eigenlijk dat je Renate en Mark wantrouwt? Volgens jouw eigen logica moet dat wel het geval zijn namelijk.
Ik zeg dat de wolven de kans zouden pakken als deze er is. Ik zeg niet dat ze een risico zouden nemen en met z'n allen op een wolf stemmen. Ik zie Renate momenteel niet zo zeer als wolf, dat is de reden dat ik Mark niet verdenk.

Mijn grootste probleem met de opstelling Mark vs Matthijs:
Matthijs is iemand die goed is met schrijven en zichzelf daardoor goed kan verdedigen, iets wat Mark iets minder heeft.
Ik ben onderhand immuun geworden voor het last minute schreeuwen: IK BEN GOED NIET MIJ. Dit heeft 0 effect op mij, want het is een volledige 50/50 beide kanten op. Een wolf en sterke burgerrol hebben beide evenveel reden op dit te zeggen.

Er zijn twee redenen dat ik bij Matthijs blijf.
1. Het is nog steeds dag 1 en op dag 1 zou ik niet wisselen.
2. In mijn ogen geeft Mark mij 0 informatie als hij gelyncht wordt, omdat ik niet weet of ik Renate kan vertrouwen. Want als Mark wolf is, is de kans groot dat Renate dit ook is. Dus Mark zal bijna zeker als burgerrol benoemd worden.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Bas »

Ik stem op Matthijs om in de Vesuvius gegooid te worden.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Thijs »

Ben ik de enige die nu het idee krijgt dat Matthijs wel eens het slachtoffer kan gaan worden van de wolven... het lijkt me allemaal iets te makkelijk gaan ofzo. Waardoor ik juist nog iets meer ga twijfelen wat te doen. Dit is dus waarom ik een eerste dag haat en dan weemoedig terugdenk aan de tijd dat ik de snorkels keek op tv :snorkle: toen alles nog zorgeloos en overzichtelijk was.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Mark »

okee dus mensen moeten lange posten maken ik ga eens wat proberen....
Renate schreef:
21 jan 2021, 21:41
Of Mark bluft hier wel zo ontzettend hard (wat ik wel vaker van hem gezien heb als hij wolf is) of hij weet iets. Maar daarvoor vind ik zijn opmerking eigenlijk weer te vaag. Ik neig dus naar een stem op Mark.
@Renate
tuurlijk is er een mogelijkheid dat ik aan het bluffen bent, maar wat als ik dat niet doe je zegt zelf dat je ze daarvoor te vaag vind dus waarom dan toch op mij stemmen ? bekijk het van de andere kant wat als ik niet bluf wat zijn dan de mogelijkheden.
Djamila schreef:
22 jan 2021, 09:41
Mark schreef:
21 jan 2021, 21:30
enige wat we hebben gekregen is meer tijd om te praten.
ja Matthijs of ik moet er uit maar we hebben wel meer praattijd voor dat het nacht wordt.

maar het is nu vooral slimmer om Matthijs uit te stemmen dan ik, maakt niet uit wat zijn rol is.
(als hij wolf is ja dan nog beter) (maar zelf als hij goed is, is het slimmer dat hij er uit gaat dan ik)
Lol hoe kan je dit nu weten :lol:

@Djamila
Hoe kan ik dit weten, er zijn meerdere mogelijkheden maar een daar van die ik gebruik is mijn rol. iedereen weet dat sommige rollen op bepaalde momenten meer belangrijk zijn dan andere, dat wil niet zeggen dat matthijs slecht is. alleen dat op dit moment mijn rol meer van belang is om er in te houden.


@Matthijs
top geschreven weer Matthijs, en hoop dat je voor nu even wat minder hoeft te schrijven. ik denk dat voor de meeste van ons wat jij ook zegt 0.0 informatie hadden, dat er dan gelijk een gelijkspel komt tussen 2 is gewoon zwaar ruk. ik lees dat je ook op mij hebt gestemd door je gevoel goed dat je dat zegt daar kan ik natuurlijk niets over terug zeggen. ik was ook niet boos op je hoor Matthijs het blijft een spel als je wel echt geïrriteerd was op mij sorry. maar je logica kan ook andere kant op slaan he dat ik gewoon als burger op Renate heb gestemd.

jouw verhaal op mij met mijn fratsen, (rare streken) die tijd ben ik al heel lang voorbij. maar oké, kan je zien wat ik schrijf als claimen deels ja maar ik vertel ook niets er in. doordat ik in principe kan liegen. Iedereen doet in zijn verhalen dingen zetten om duidelijk te maken wat iemand is. zelf wolven doen dat om te proberen dat ze goed lijken. dat hoort bij het spel. maar dat jij zo in de tegenaanval gaat vind ik dus wel weer opmerkelijk.
punt 1, je doet nu mij na omdat je geïrriteerd bent. (kan je dit 100% zeggen met de rol die je hebt) (ik weet namelijk dat je dat niet kan)
punt 2, heb jij meer toegevoegd aan het spel, vind ik een beetje een rare manier van stemmen krijgen. het is dag 1 mensen weten niets, ik ben altijd dan wat meer van de gewoon lol hebben en beetje rond kijken. omdat ik ook niets weet. betekent dat gelijk dan dat ik er uit moet. Nee ik vind dit echt de slechtste reden om op iemand te stemmen. want ik ben wel gewoon aanwezig.
Punt 3, je zegt dat als jij niet dit had geschreven er geen discussie was geweest vandaag. Niet helemaal waar wat je zegt want dan waren er misschien andere discussies geweest. daar kan je geen uitspraak over doen.

Je reden om gelijk spel te maken vind ik een top plan alleen. vind ik eigenlijk dat het tegen de regels is.
als we bedenken in echte spel kan je niet in de lucht stemmen. ja online kan je je stem eens missen en een waarschuwing krijgen, maar als je dat doet met voorbedachte raden. dan kunnen wolven dat opeens ook gaan gebruiken voor hun plannetjes.... dan heeft het niets meer met het spel te maken maar deels van gemeen spelen.

@kayan
kan jij hier antwoordt op geven wat jij hier van vind ???

@Djamila
waarom is het zo typisch wat ik zeg kijk ook naar de andere 9 bewoners.
wil jij daar mee zeggen dat jij niet naar iedereen hoeft te kijken omdat jij bepaalde mensen al gewoon 100% vertrouwd ???

@Bas
AU...... :cry:
bedankt dat je zegt dat ik minder goed ben met schrijven, ik vind dat ik beter ben geworden dan toen ik begon met dit spel (Heel veel jaar geleden in mijn betere jaren)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Mark »

tussenstand.

Matthijs (5) = Floris (1), Mark (3), Thijs (4), Edy (5), Bas (6)
Mark (1) = Djamila (2)

nog 5 mensen moeten stemmen
  • Hugo
  • Renate
  • Lola
  • Matthijs
  • Mariska
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”