Dag 1.5 A score to settle

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Edy »

@Matthijs
Wat naar dat je je hieronder zo vervelend voelt. Ik geloof echt niet dat het de bedoeling is van iemand dan ook om jou rot te laten voelen. Soms heb ik idee dat je het spel heel zuiver en theoretisch zou willen zien (past misschien bij een beta jongen) en dat je gefrustreerd raakt als mensen op gevoel en schijnbaar zonder enige logica iets vinden of iets roepen. Maar ja, dat is een beetje waar het spel ook om draait. En dan ben je soms de klos, zo zie ik het. Dat is helemaal niet persoonlijk bedoeld van iemand denk ik ook. Maar Floris bijvoorbeeld kan roepen, nadat ik drie woorden gezegd heb, dat ik slecht ben, terwijl ik dan denk, hoe dan???? Hij zit er overigens ook wel eens naast hoor!
Dus het is niet iets wat je wel of niet zegt. Je hebt er ook vaak in gezeten waar je hele boekwerken hebt geschreven en toen bleef je er wel langer in. En nu niet. En dat is misschien zuur als je je daar machteloos over voelt, maar het is niet dat jij iets verkeerd doet. En misschien zitten we er nu ook naast bij jou, of misschien ook niet.
Ik vind het een klein beetje jammer dat je jouw frustratie rechtstreeks aan Mark toeschrijft voor een deel. Ik ben het namelijk echt niet met je eens dat Mark claimt. Claimen mag niet. Maar je mag wis en waarachtig wel hints geven, en het is maar even de vraag of de mensen die hints dan geloven of niet.
Mark geeft een hint in dag 0 al, die ik zag (best wel een wonder) en ik dacht, die ga ik onthouden. Misschien wel dom van mij om in dag 1 al te zeggen dat ik iets gezien heb bij Mark. Maar voor hetzelfde geld doet Mark dat expres om een voelsprietje uit te gooien of er iemand hapt ja of nee. Ook in zijn laatste 'hint' zegt hij alleen dat het slimmer is om hem nu niet eruit te halen. Dat is echt geen claimen in mijn ogen. Omdat ik de rol al eerder bedacht had bij Mark, vond ik dit erbij passen. En geloof ik hem op dit moment. Ik moet a of b zeggen. Dat Thijs het dan nodig vindt om het hardop te zeggen wat wij denken, wil dan niet zeggen dat Mark het geclaimd heeft.
Ik ben het wel met hem eens dat het op deze manier wel een beetje bij het spel hoort. Wie geloof je wel en wie niet. Ida doet het om de haverklap en soms is het volkomen onzin volgens mij.

Hoe dan ook. Ik hoop van harte dat het een beetje examenstress is op dit moment dat de zenuwen wat gespannen maakt. En dat je een volgend spel er weer veel plezier in hebt.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Djamila »

@ Matthijs

Niet leuk op deze manier nee en vind het echt niet chill voor jou.
Ik vind kleine hints zelf altijd wel charmant, omdat je soms inderdaad info door moet spelen. Misschien had Mark al door dat hij wel eens wéér verdacht kon worden dit spel en heeft hij voorzorgsmaatregelen genomen. Alleen ben ik nog steeds van mening dat hij qua inhoud niet bijster veel bijdraagt (zoals bijvoorbeeld te zeggen dat ik maar even naar andere mensen moet kijken..)

Als echter blijkt dat Mark en Edy tóch in het hol blijken te zitten, zoals Renate al als mogelijkheid opperde, dan is dat echt superstom.
Maarja, niemand anders is naar voren gekomen.

Wel geeft het wss meer info over eventuele bad guys die maar al te graag op jou sprongen vandaag en de vorige dag. Die zien niets liever dan twee burgers op het schavot, laat staan een gelijkspel 8-|

Ik hoop dat je misschien nog een idee hebt over wie er volgens jou te gemakkelijk meeging op jou. En anders hoop ik wel dat je t volgende spel weer meedoet hoor:)

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Mark »

Djamila schreef:
22 jan 2021, 18:27
@ Matthijs

Niet leuk op deze manier nee en vind het echt niet chill voor jou.
Ik vind kleine hints zelf altijd wel charmant, omdat je soms inderdaad info door moet spelen. Misschien had Mark al door dat hij wel eens wéér verdacht kon worden dit spel en heeft hij voorzorgsmaatregelen genomen. Alleen ben ik nog steeds van mening dat hij qua inhoud niet bijster veel bijdraagt (zoals bijvoorbeeld te zeggen dat ik maar even naar andere mensen moet kijken..)

Als echter blijkt dat Mark en Edy tóch in het hol blijken te zitten, zoals Renate al als mogelijkheid opperde, dan is dat echt superstom.
Maarja, niemand anders is naar voren gekomen.

Wel geeft het wss meer info over eventuele bad guys die maar al te graag op jou sprongen vandaag en de vorige dag. Die zien niets liever dan twee burgers op het schavot, laat staan een gelijkspel 8-|

Ik hoop dat je misschien nog een idee hebt over wie er volgens jou te gemakkelijk meeging op jou. En anders hoop ik wel dat je t volgende spel weer meedoet hoor:)
@djamila.
hoevaak moet ik nog zeggen,
ik weet niets dus ik kan alleen zeggen kijk ook naar andere dan alleen mij. omdat ik gewoon geen informatie weet
(of ik zeg dat ik geen informatie heb omdat ik het niet wil vertellen)
maar hou er alsjeblieft nu over op XD
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Thijs »

@all als deze stemwissel ongeldig is dan de vorige ook dus blijft mijn stem alsnog op Matthijs staan.

@ Renate prima dat jij het vaag vindt, ik zit op twee schermen tegelijk te lezen en potentieel te typen. Ineens valt het kwartje Ik benoem dat tenminste ronduit terwijl de rest vaag blijft over de eventuele hints. Als je zoiets denkt te zien is uitspreken mijns inziens veel duidelijker en helderder. Daarmee kunnen we ook serieus een discussie starten. Vaag blijft als mensen beweren dat ze een hint gezien hebben.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Hugo »

Ik denk dat ik aan deze stemming verder niet veel woorden moet vuilmaken. Ik ben het met Edy oneens; Marks tweede hint is zo duidelijk dat je er niet omheen kan, en dat staat gelijk aan een claim. Of dat goed of slecht is, ach, dat is een semantische discussie. Het is wel jammer dat Matthijs nu met hem op het schavot staat, met name omdat ik de redenen waarom mensen op Matthijs zijn gegaan niet begrijp of zelfs contradictoir vindt, maar goed, dat is nu eenmaal de situatie.

@ Thijs
Thijs schreef:
21 jan 2021, 20:47
omdat Hugo vind dat ik mijn eigen regel breek... terwijl ik nooit een regel heb opgesteld en ik vind dat hij daar te kort door de bocht mee is.
Knap hoe je je hier weet te focussen op de formulering, terwijl je het schijnbaar eens bent met het onderliggende argument. Hoe dit in godesnaam een onderbouwing voor een stem is, geen idee.
Je argumentatie daarna dat Matthijs 'ineens' stemmen bleek te hebben is echt vager dan vaag.

@ Edy
Edy schreef:
22 jan 2021, 11:48
En ik ben niet de slimste hintontdekker van iedereen, dus ik ga er zomaar van uit dat bepaalde anderen dit ook gezien hebben en nu een serieuze poging doen om Mark er overdag uit te krijgen. En dan denk ik daarbij aan Matthijs en ook Hugo denk ik.
:lol:
Weet je nog dat ik zei dat ik dit spel ietsjes minder tijd heb dan normaal? ;-) Enneh, als ik dan iets skip in het bijlezen, zijn het de BM-speeches, helaas. Dus die hint heb ik zeker gemist. De tweede hint, is geen hint wat mij betreft, zie hierboven.

@ Mark
Mark schreef:
22 jan 2021, 13:55
@Bas
AU...... :cry:
bedankt dat je zegt dat ik minder goed ben met schrijven, ik vind dat ik beter ben geworden dan toen ik begon met dit spel (Heel veel jaar geleden in mijn betere jaren)
Dat Bas Matthijs een betere schrijver vindt wil niet zeggen dat hij jou niet een betere schrijver vindt vergeleken met jaren terug hè ;-)

@ Renate
Renate schreef:
22 jan 2021, 15:02
Ik had een hele theorie bedacht dat Edy en Djamila misschien samen in het wolvenhol zouden kunnen zitten omdat ze het steeds zo roerend eens zijn, maar door deze laatste post van Djamila krijg ik toch de indruk dat ze niet allebei wolf kunnen zijn.
Hoezo zouden Wolven het constant in het spel eens moeten zijn? Je zou spel 12 eens moeten nalezen :lol: (Ja, ik weet dat jij dat nooit doet, dus meteen even een samenvatting: ik en Kayan, beide Vampieren, lagen ongeveer het hele spel in het openbare forum overhoop; nou probeerde zij mij ook eruit te werken (ze was verliefd), maar zelfs zonder dat heb ik genoeg ruzie gemaakt met mijn medewolven in het spel om in het hol te proberen te plannen hoe de rest erop zou reageren ^^)

@ Matthijs

:love:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Hugo »

Ik stem op Matthijs (zijn we ineens afgestapt van de fancy formats?)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Lola »

Ik denk dat ik mijn post niet meer af krijg voor de deadline, dus ik ga nu vast stemmen. Ik vind het volkomen bizar wat hier gebeurt, dus ik blijf bij mijn stem op Mark (ook al maakt dat nu geen verschil meer).

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Lola »

Mark mag ons verlaten

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Kayan »

Tijd voor de nacht, boyz and gurlz...

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”