Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Lola »

Ik vind het enigszins komisch dat Hugo, Mariska én Matthijs zeggen dat 'meerdere mensen' nu werken met de aanname dat ik het slachtoffer was. Djamila is de enige die dat gezegd heeft. Ik heb daar toen op gereageerd dat ik er zelf ook al rekening mee hield dat ik het eerste slachtoffer zou zijn; dat betekent niet dat ik meen te weten wat er vannacht gebeurd is. Het zou me niks verbazen als de wolven mij hadden aangewezen, maar het zou me dan weer wel verbazen als ik beschermd was. In ieder geval is Djamila zich er echt wel van bewust dat ze een grote aanname doet, maar zoals ze zelf ook zegt moet je iets als je verder niks weet. Jullie doen zelf aannames waarvan het tegendeel open en bloot te vinden is ;-)

Renate schreef:
20 jan 2021, 23:59
Ik denk tenminste niet dat ik door de genezer of de heks beschermd ben. De heks zou haar krachten toch sparen voor zichzelf of voor iemand bij wie ze speciale gaven vermoedt, en de genezer beschermt de eerste nacht meestal zichzelf.
Ik moet zeggen dat ik het hier niet mee eens ben. Ik vind de beul redden als heks eigenlijk nog best een goed idee, want die weet dan zeker dat de beul te vertrouwen is. Ik vind de beul alleen geen goed eerste slachtoffer. Maar goed. Niet heel relevant dit verder.

Matthijs, wat Thijs volgens mij bedoelt is niet dat inactieve mensen verdachter zijn, maar dat die gewoon eerder op zijn stem kunnen rekenen omdat het spel leuker is met actieve mensen. Dus als ie een actieve en inactieve speler even verdacht vindt, zal hij voor de inactieve gaan (zou ik zelf overigens denk ik ook doen).

Jammer dat Matthijs net op Mark gestemd heeft, want nu komt dit lekker meestemmerig over 😂 maar ja. Ik ga ook op Mark stemmen. Hij is aanwezig, maar komt vooral lollig doen en zegt inhoudelijk eigenlijk niks. Dat hij zonder toelichting stemde vind ik in zichzelf niet verdacht, maar wel dat hij er zo laconiek over doet of zo. Dat zit me niet helemaal lekker.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Lola »

Ik stem op Mark

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Mariska »

Ik schets even een hele grote "stel je voor".

Persoon A en persoon B zitten in het hol en hebben iemand op proberen te eten. Dit is niet gelukt. Persoon A zegt openbaar dat persoon B wel eens het slachtoffer kan zijn, wat vanuit de sociale wolven best aannemelijk zou kunnen zijn, om zo te proberen bijval te krijgen. Dan is het risico dat de heks zich openbaart best aannemelijk, tenzij deze er niet in zit en er alleen een genezer is, die wellicht juist heeft beschermd

Persoon B zegt dat dat best mogelijk is, maar vraagt zich af waarom wel of niet. En probeert het onopvallend op te nemen voor persoon A.

Ja, het is vergezocht. Nee, ik heb geen info. Ja, ik vind het moeilijk om te gaan stemmen. Nee, ik wil niet op Mark stemmen, want die wordt me te vaak genoemd. Ja, ik heb het over Lola en Djamila. En vooral, ja, ik vind het moeilijk om een theorie te bedenken.

Oh ja, en ja dit is heel gemakkelijk onderuit te halen en het kan zich zeker tegen me keren.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Bas »

Ik moet zeggen dat ik de hetze richting Mark niet zo goed begrijp.
Het kan best zijn dat hij wolf is natuurlijk, maar ik heb het idee dat hij als wolf niet zo laconiek (zoals Lola zo mooi zei) zou spelen.

Ik zal dus zeker niet op Mark gaan stemmen vandaag.

Ik ben het ook niet helemaal eens met Thijs over Renate haar 'vertrouwen' in de mensen die op haar gestemd hebben. Ik denk wel dat Djamila van dat lijstje af moet aangezien haar stem weinig invloed had. Mark zijn stem besloot wie de beul werd.
Ik blijf er toch bij dat wolven graag een kans hebben om beul te worden, waardoor ik mensen die Renate vertrouwen maar Mark wantrouwen vreemd vindt.
Ik vind Matthijs hier eigenlijk wel opvallend, aangezien hij Djamila en Edy ook op zijn 'mogelijke stem' lijstje had staan. Als twee van die wolf waren, had Mark toch wel op een wolf gestemd als wolf? En niet op Renate?

En eigenlijk vind ik zijn redenering raar genoeg dat ik gewoon op hem ga stemmen.
Met de notitie dat ik nog steeds in mijn drie spellen zit waarbij ik NIET van stem ga wisselen op dag 1.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Lola »

Mariska schreef:
21 jan 2021, 14:30
Persoon B zegt dat dat best mogelijk is, maar vraagt zich af waarom wel of niet.
Wat je hier zegt begrijp ik niet helemaal.

Verder is het nog niet eens zo'n slechte theorie, maar wat je beschouwt als 'het voor iemand opnemen' is best wel subjectief. Ik probeer vooral te zeggen dat ik zelf in ieder geval niet de bewering doe die mij impliciet toegeschreven wordt, en wil jullie erop wijzen dat je wel vraagtekens kunt zetten bij aannames (in zichzelf ook op zich iets goeds denk ik) maar dat wat jullie zelf zeggen net zo min ergens op gebaseerd is.

En kom op, is het hele punt van dit spel niet dat je heel weinig weet en dus aannames moet doen om ergens te komen?

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Bas »

Ik stem op Matthijs om in de Vesuvius gegooid te worden als vuile mafia persoon.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Once upon a time... at the

Bericht door Edy »

Hallo mensen,
Ik krijg zo mijn moeder om haar verjaardag te vieren en kan dan geen uitgebreide post maken. Daarom voor nu kort en ga ik nu ook stemmen. Misschien ben ik wel online op tijd voor de stemming, maar voor de zekerheid.
Ik ga op Matthijs stemmen. Ik vind zijn laatste post raar, komt erg gekunsteld over, waarbij hij vooral Djamila veel noemt, het eigenlijkvoor het merendeel met haar eens is, maar waar ze dan toch op zijn stemlijstje staat. Erg vreemd. En dan stemt hij toch op Mark. Zonder heel veel reden, en wel nadat Djamila heeft gezegd dat ze op Mark gaat stemmen waarschijnlijk. Dit vind ik wel een beetje wolfs. Enfin later meer.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Djamila »

Lola schreef:
21 jan 2021, 14:18
Ik vind het enigszins komisch dat Hugo, Mariska én Matthijs zeggen dat 'meerdere mensen' nu werken met de aanname dat ik het slachtoffer was. Djamila is de enige die dat gezegd heeft. Ik heb daar toen op gereageerd dat ik er zelf ook al rekening mee hield dat ik het eerste slachtoffer zou zijn; dat betekent niet dat ik meen te weten wat er vannacht gebeurd is. Het zou me niks verbazen als de wolven mij hadden aangewezen, maar het zou me dan weer wel verbazen als ik beschermd was. In ieder geval is Djamila zich er echt wel van bewust dat ze een grote aanname doet, maar zoals ze zelf ook zegt moet je iets als je verder niks weet. Jullie doen zelf aannames waarvan het tegendeel open en bloot te vinden is ;-)
Omg dit dus, danku. Vond het ook al vreemd dat er steeds over 'meerdere mensen' en 'we' wordt gesproken.

En straks lijk ik nog een grotere meeloper, terwijl ik de eerste was (naast Matthijs' opmerking over Marks beulstem) die over Mark viel.
Maar het zij dan maar zo.

@ Mariska
Oké, leuk gevonden, maar ik kan je verzekeren dat het niet zo in elkaar steekt.

@ Bas
Het gebeurt ook dat de Beul later gewoon opgegeten wordt en die rol op die manier bij de wolven terecht komt. Bijv door degene's vertrouwen te winnen. ;)
Over Mark gesproken, dan heb jij niet afgelopen spellen Mark meegemaakt als spion/ww? :tooth:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Edy »

Oh, ik zie dat Bas inmiddels ook op Matthijs gestemd heeft. Nou ja, ik kan me wel vinden in zijn redenering. Het moet niet gekker worden. Ben ik het zomaar een keer eens met Bas! 8-| :disco:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Edy »

ik vind dat Matthijs de bak in mag.

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”