Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Kayan »

Dag 1
Pffoooeee! We worden wakker met een knal, maar weten niet waar het vandaan komt. Gealarmeerd grijp ik naar m'n bril en kijk wild om me heen. Ik trek een badjas aan en ren naar beneden. Op het plein Piazza del Plebiscito tref ik iedereen aan. Geschokt en in de stress. Ik wrijf een beetje in m'n ogen, want dit was natuurlijk niet lekker wakker worden. Ik zie ook wat boze gezichten, en loop langzaam naar ze toe. "Bas, wat is er aan de hand? Wat zit je nors te wezen, kerel?" vraag ik hem. Bas schudt nukkig zijn hoofd en wijst naar een pilaar. Ik loop ernaartoe en zie duidelijk een gat van een kogel. Vreemd."Nou goed, het zal wel. Als ik even jullie aandacht mag, vandaag gaan we langs de Vesuvius! Dus zorg dat je op tijd bent!".

Dat hoefde ik trouwens maar één keer te zeggen, want ik zag dat iedereen gelijk blij en verrukt keek. We spraken een tijd af en rond een uurtje of 12 zat de wandel er goed in. We waren bijna aan de top, en achter me hoor ik het gezellige geklets van de groep. Ik kijk achterom, en schrik voor de tweede keer voor vandaag. "Pas op!" roep ik, en zie dat het net goed gaat. Het groepje Edy, Hugo, Mariska en Djamila zaten zo in hun gesprek te bakkelijen over de, toch wel, verdeelde Antimaffia pool verkiezing, dat ze vergaten op te letten. Gelukkig zat Lola maar half mee te luisteren, en zag zij het gevaar wel. Ze staat stil, op het moment dat ik 'pas op' riep, en voorkomt dat de kei die naar beneden rolt op hen valt. Ik haal diep adem, en zeg.. "Jongens, het is prima om te kletsen, maar let alsjeblieft op de geluiden om je heen en waar je stapt. Voor je het weet lig je straks in de Vesuvius, en daar heb ik niet veel zin in!".

Afbeelding

Bij terugkomst van onze gezellige wandeling oppert Renate om iemand van ons alsnog de bak in te gooien. Immers, je weet maar nooit!
Dag 1 gaat van start. Géén gewonden, geen doden.

Deadline voor de dagstemming van vandaag ligt op 21-01-2021 (Donderdag) om 21:00.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Lola »

Nou, de traditie zet zich voort. 😂

Kayan schreef:
19 jan 2021, 15:03
Gelukkig zat Lola maar half mee te luisteren
#literallyme

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Kayan »

Lola schreef:
19 jan 2021, 15:38
Kayan schreef:
19 jan 2021, 15:03
Gelukkig zat Lola maar half mee te luisteren
#literallyme
I know what I write :peace:

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Thijs »

wel chill geen slachtoffer dan hebben we statistisch meer kans om te winnen volgens mijn enigszins lekkende wiskunde brein
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Mariska »

Zat ik te bakkeleien? Kan ik me niets van herinneren! Volgens mij was het gewoon een gesprek :mrgreen: Maar fijn dat jij nog een beetje oppast, Lola, want met mijn mazzel was ik er vanaf gesodemieter.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Matthijs »

Thijs schreef:
19 jan 2021, 15:59
wel chill geen slachtoffer dan hebben we statistisch meer kans om te winnen volgens mijn enigszins lekkende wiskunde brein
Volgens mij hoef je geen statistiek of wiskunde te kennen om te weten dat geen slachtoffer = meer kans om te winnen :lol:

En jeej geen slachtoffer! Opties (van most likely naar least likely in mijn ogen):
- De genezer heeft goed beschermd [ik sluit het niet uit ;-)]
- Dorpsoudste is gekozen [Puur random keuze]
- Heks heeft (nu al) ingegrepen [dan was de heks in levensgevaar, hoewel met dit aantal spelers wellicht wel slim kan zijn]
- De wolven zijn er niet uitgekomen [kleinere kans dan heks maar nog wel mogelijk]

De reden dat ik genezer boven dorpsoudste zet, is omdat bij de dorpsoudste het puur randomness is, terwijl de genezer mogelijk de juiste strategie aan verbonden was. Waarom de heks nu logischer kan zijn, is omdat met dit kleine aantal spelers, vertrouwen best belangrijk kan zijn en zeker op dag 1 waarbij mensen niet ontzettend veel kennis hebben.

Vervelende van geen slachtoffer is natuurlijk wel dat we nu minder informatie hebben; ondanks dat vaak sociaal gekozen wordt op nacht 1, geeft het meestal nog wel een insteek om een slachtoffer te kiezen. Overigens ga ik dit spel (weer?) proberen mij minder te laten meeslepen met het spel, ook omdat ik nu in de afrondende-ish fase zit van mijn master thesis 8-| Dus hoera: geen lange essays, maar dus wel meer op de achtergrond :shrug:

Sidenote: Ik las "de bak in gooien" op dit moment als "de Vesuvius in gooien" en dat leek mij wel een extreme in-theme reactie op de absentie van slachtoffers :lol:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Mark »

Yeeh geen slachtoffers.

Ik ben eens met lijstje van Matthijs.
Maar één de genezer kan alleen bovenaan staan als hij zo goed is als jouw want jij hebt hoogste score met beschermen :peace:

Maar even er naast welke het ook is gebeurd hebben we op dit moment niets aan alleen dat wolven dus soort van informatie hebben dat ze kunnen denken dat het de heks, dorpsoudste is of de genezer heeft echt goed gegokt.

Het enige wat de burgers hier van weten is yeeh geen slachtoffer. En dat er burger rollen zijn met meer info wat echt top is.

Nadeel is dat mensen moeten stemmen met alleen hun eigen info en dat de wolven redelijk makkelijk nog onder de grond kunnen blijven #WIDW.
:lol:

En we hebben vandaag dus geen vollemaal gebeurtenis wat ook wel fijn is.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Thijs »

De verklaringen van Matthijs lijken me nog al wiedes... Andere verklaringen kunnen ook :

Wouter zit toch in het wolven hol maar niemand weet het inclusief hijzelf en daarom is er geen slachtoffer

Of

Lola is in de nacht ontvoerd door aliens en daardoor is de aanslag mislukt

Enfin verklaringen zoeken voor wat er is gebeurd is een makkelijke en een behoorlijke openstaande deur intrappen.

Kortom het wordt een interessante dag. Voor nu kan ik alvast zeggen dat ik mijn stem laat gaan naar een redelijk inactief iemand. De vorige twee spellen is het mij opgevallen dat daar wolven tussen zaten. Daarnaast ik vind het oprecht vervelend in het spel
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Renate »

Thijs schreef:
19 jan 2021, 15:59
wel chill geen slachtoffer dan hebben we statistisch meer kans om te winnen volgens mijn enigszins lekkende wiskunde brein
Nou, we hebben nu statistisch ook een grotere kans dat we de verkeerde eruit stemmen, nu we geen enkele aanwijzing hebben.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Djamila »

Nouja, fijn en niet fijn! Interessant, in ieder geval.
Mogelijkheden zijn al genoemd.

Morgen ga ik nog eens even naar de beul-stemming kijken, al heb ik het idee dat daar niet veel uit te halen valt.

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”