Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Floris1987 »

Geen slachtoffer , dat is zoals de andere al zijden goed nieuws maar maakt het ook lastiger om ideeën te vinden wie slecht is.
Ik ga de knuppel eens in het hoenderhok gooien en een gekke actie doen . Ik heb nu al zoveel potjes meegemaakt en heel veel van deze potjes ( zeker zonder slachtoffer) op dag 1 eindigen met dat de meeste het niet weten en gokken. Dit dorp heeft dag 1 veel twijfels en ik heb ze ook .
Dus ik ga nu alvast stemmen en dit zal een gok worden. Ik heb nog eens doorgelezen maar ik zie nog niets dus bij deze een gok
'

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Floris1987 »

Ik stem op Hugo

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Edy »

@Djamila
Ik vraag me wel af wat jij denkt bij Mark gezien te hebben, ik kan zelf niks uit zijn posts halen. Verder denk ik dat hij gehavend genoeg is om kleine hints te droppen naar een rol die hij niet is.


Even een post vanaf mijn telefoon.
Vind het nog steeds raar dat Mark zonder reden op Renate als beul stemde, en pas achteraf een reden gaf. Dit is exact hetzelfde mysterieuze gedrag dat hij vertoonde toen hij spion was het vorige spel. Zeker iets om in het achterhoofd te houden dus.
Ik heb gezegd dat het niet zeker is en dat ik er ook nog niets over ga zeggen. Het is ook voorlopig alleen bedoeld om aan te geven hoe ik, op de weinige info die er is, toch een beetje een rangschikking maak.

Jij daarentegen komt wel heel erg anti Mark over, om wel hele zwakke redenen. Mark stemt op iemand als beul. Ik denk dat hij haast had. Dan legt hij de volgende dag uit waarom. Ik zie hier niets mysterieus aan. Het gaat maar over de beul. het is niet alsof hij een lynch slachtoffer heeft aangewezen en de volgende nacht/dag pas uitlegt waarom, als de rol eenmaal bekend is. Dan kan dat verdacht zijn, omdat hij zijn verhaal om die rol heen kan spinnen. Maar nu valt er geen verhaal te spinnen perse. En dat hij dat deed toen hij spion was doet in dit spel helemaal niet terzake. Er zit nu geen spion in.
Dus dit komt weer een beetje over als stemmingmakerij Djamila, hoewel ik ook wel begrijp dat je aanknopingspunten zoekt. Maar deze vind ik wel een beetje ver gezocht en teveel met een ander spel vermengd.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Edy »

@Thijs
Renate vergeef me als ik het verkeerd begrijp... Maar wat zou een aanwijzing kunnen zijn na het eerste slachtoffer? vaak ben ik dan echt helemaal clueless... En ga ik rare dingen roepen om het een en ander te forceren. Ik denk dat dat we bijna net zo'n grote kans hebben om de verkeerde eruit te stemmen. Zoals ik jouw tekst lees lijk je het bijna erg te vinden dat er niemand dood is.
Ik ga hier Renate niet verdedigen, anders beschuldigt Hugo ons weer van samenspel :lol: :lol: :lol: . Maar een eerste dag is altijd klote, maar zeker met een iets grotere groep is het dan toch wel handig om een slachtoffer te hebben, zodat je de eerste aanknopingspunten kan gaan zoeken. Bij geen slachtoffer is dat er niet. Dus net iets grotere kans om de verkeerde eruit te stemmen. Je kan zien over de spellen heen dat er meer gebromd wordt door mensen als er geen slachtoffer is, omdat het niet echt opschiet. Dus Renate verzint het niet opeens (oh, toch een beetje verdedigen dan).

@Floris
Je doet wel heel gek inderdaad. We hebben nog 1,5 dag te gaan voor de deadline. Dat je nu al besluit dat er weinig informatie voorbij is gekomen is wel een beetje voorbarig. Ik vind het wel een minpuntje. Ik begrijp echt wel dat je zegt dat het een gok is, maar ik vind het wel een gok met een wolfs tintje. Want stel dat jij wolf bent en Hugo burger, dan kan het jou niet schelen dat Hugo of wat voor burger eruit gaat. Vandaar dat je lekker vroeg je stem kan doen en er geen omkijken meer naar hebt. Als er meerdere mensen ook op Hugo stemmen, dan kan jij je handen wassen in onschuld (namelijk dat jij gezegd hebt dat het een gok is en dat het dus de schuld van anderen is). En als niemand verder dan op Hugo durft te stemmen, dan stemmen ze wellicht een andere burger eruit.
En als jij wolf bent en Hugo ook wolf, dan voorkom je op deze manier wellicht dat meerdere mensen op Hugo stemmen en bescherm je dus een wolfje.

Dit hoeft niet allemaal waar te zijn natuurlijk, maar ik vind 1,5 dag eerder stemmen wel een beetje blijk geven van weinig interesse in het verdere verloop van de dag en wat andere mensen eventueel nog voor valide argumenten naar voren brengen. Je kan dan altijd nog neutraal stemmen.

Nou, nu heb ik wel genoeg gepost geloof ik.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Bas »

Geen slachtoffer is mooi voor de burgers, hoewel het wel minder aanknopingspunten geeft om een gesprek te beginnen waardoor het nu nog meer willekeurig in het wild slaan.

Edy die mij vertrouwt vind ik dan meteen weer opvallend, alles goed met je Edy? ;-)

@Djamila
Mijn probleem met jou 'opvallendheid' van Mark is dat hij stemde op Renate, die jij wel vertrouwt. De enige logsiche reden die ik zie voor Mark om zonder reden te stemmen is als hij als wolf stemt op een medewolf. En stemmen op een bm/beul hebben vaak een weinig inhoudelijke reden, de meeste mensen hebben immers geen informatie.

Hmm, wat ik van Floris zijn stem vind weet ik niet zo goed. Maar momenteel vind ik het eerder iets positiefs dan iets negatiefs, hoewel ik Hugo nog niet echt verdacht vind.

Renate en Edy heb ik vaker het idee dat ze een beetje samenspelen, zonder dat daar uiteindelijk rol gerelateerde redenen voor zijn. Dus zo opvallend vind ik dat persoonlijk niet.

Momenteel vind ik niemand echt (niet) verdacht. Floris is de enige waar ik momenteel, waarschijnlijk, niet op ga stemmen, omdat ik het idee heb dat hij een discussie probeert open te gooien. Iets wat ik eerder als burger van Floris zie dan als wolf.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Djamila »

Edy schreef:
20 jan 2021, 13:38
@Djamila
Ik vraag me wel af wat jij denkt bij Mark gezien te hebben, ik kan zelf niks uit zijn posts halen. Verder denk ik dat hij gehavend genoeg is om kleine hints te droppen naar een rol die hij niet is.


Even een post vanaf mijn telefoon.
Vind het nog steeds raar dat Mark zonder reden op Renate als beul stemde, en pas achteraf een reden gaf. Dit is exact hetzelfde mysterieuze gedrag dat hij vertoonde toen hij spion was het vorige spel. Zeker iets om in het achterhoofd te houden dus.
Ik heb gezegd dat het niet zeker is en dat ik er ook nog niets over ga zeggen. Het is ook voorlopig alleen bedoeld om aan te geven hoe ik, op de weinige info die er is, toch een beetje een rangschikking maak.

Jij daarentegen komt wel heel erg anti Mark over, om wel hele zwakke redenen. Mark stemt op iemand als beul. Ik denk dat hij haast had. Dan legt hij de volgende dag uit waarom. Ik zie hier niets mysterieus aan. Het gaat maar over de beul. het is niet alsof hij een lynch slachtoffer heeft aangewezen en de volgende nacht/dag pas uitlegt waarom, als de rol eenmaal bekend is. Dan kan dat verdacht zijn, omdat hij zijn verhaal om die rol heen kan spinnen. Maar nu valt er geen verhaal te spinnen perse. En dat hij dat deed toen hij spion was doet in dit spel helemaal niet terzake. Er zit nu geen spion in.
Dus dit komt weer een beetje over als stemmingmakerij Djamila, hoewel ik ook wel begrijp dat je aanknopingspunten zoekt. Maar deze vind ik wel een beetje ver gezocht en teveel met een ander spel vermengd.
Pff Edy, zodra ik een opmerking over wie dan ook maak is het volgens jou (en anderen) direct anti-diepersoon of 'steken' of 'prikjes'. Ik zeg gewoon wat me opvalt. Dat maakt het niet meteen anti of als harde verdenkmaking. Iets om in het achterhoofd te houden, zoals ik al zei.

@ Bas
Tja, daar heb je wel een punt.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Lola »

Hugo schreef:
20 jan 2021, 12:47
Dus ietsjes minder Hugo dan normaal
Eindelijk

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Lola »

Oké, straks een íéts zinnigere post van mij, ben nu nog op mijn werk :banana:

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Thijs »

Floris1987 schreef:
20 jan 2021, 12:53
Geen slachtoffer , dat is zoals de andere al zijden goed nieuws maar maakt het ook lastiger om ideeën te vinden wie slecht is.
Ik ga de knuppel eens in het hoenderhok gooien en een gekke actie doen . Ik heb nu al zoveel potjes meegemaakt en heel veel van deze potjes ( zeker zonder slachtoffer) op dag 1 eindigen met dat de meeste het niet weten en gokken. Dit dorp heeft dag 1 veel twijfels en ik heb ze ook .
Dus ik ga nu alvast stemmen en dit zal een gok worden. Ik heb nog eens doorgelezen maar ik zie nog niets dus bij deze een gok
'
Wajow Floris, doe jij gewoon een Thijs? best wel riskant als je dit nooit doet, straks gaan mensen je verdenken... of neem je bewust dat risico.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Renate »

Thijs schreef:
20 jan 2021, 09:46
Renate vergeef me als ik het verkeerd begrijp... Maar wat zou een aanwijzing kunnen zijn na het eerste slachtoffer? vaak ben ik dan echt helemaal clueless... En ga ik rare dingen roepen om het een en ander te forceren. Ik denk dat dat we bijna net zo'n grote kans hebben om de verkeerde eruit te stemmen. Zoals ik jouw tekst lees lijk je het bijna erg te vinden dat er niemand dood is.

Voor mij geld ik vind de kans om een BG er uit te stemmen pas echt toenemen nadat de eerste stemming is geweest en we echt informatie hebben gekregen over bijvoorbeeld stemgedrag in relatie tot eventuele slachtoffers in nacht 1 en 2 . Kortom ik mag best zeggen dat jouw post me enige zorgen baart. Ik hoop dat je geen Rutte (of in dit geval Renate) doctrine toepast als beul.
Het is heel simpel Thijs. Een dode brengt doorgaans een flinke discussie op gang waaruit je heel veel kan opmaken. Iemand gooit de sociale wolven theorie er in (dat ben ik meestal😉) of de jongerenauto, de familie theorie, de Waalreconnectie of de Apeldoorndoctrine. En de anderen roepen dan dat het allemaal onzin is en dat dat nog nooit tot een zinnige discussie heeft geleid. Maar uiteindelijk héb je dan dus een stevige discussie. En dat is nu een stuk lastiger. Dus ja,zo bezien vind ik het inderdaad wel jammer dat er geen dode is. En als dit een reden is voor discussie, dan moet ik daar maar blij mee zijn, dan hebben we tenminste íets te discussiëren.
En dan zal ik gelijk zeggen dat ik het feit dat jij mij hierop aanvalt, enigszins verdacht vind. Want het lijkt mij een volstrekt logische uitspraak.

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”