Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Edy »

Tja, wat kan ik zeggen dat niet al eerder gezegd is. Enerzijds met zo'n kleine groep is het wel prettig dat er niet meteen een burger uit is, maar anderzijds maakt dit het zoeken naar de wolven niet gemakkelijk. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik iemand al meteen verdacht vind.
Hooguit zijn er een paar die ik nu even het voordeel van de twijfel wil geven. Zoals Renate, vanwege haar beul speech die ik voorlopig wel oprecht vind, en vervolgens haar stem op mij. Als zij stiekem wel een wolf was, dan had ze gebruik gemaakt van dat (voorlopige) vertrouwen in haar en dan op een medewolf gestemd wellicht? Niet knijterhard allemaal, maar voldoende voor het vertrouwen nu. En dan vertrouw ik Bas ook wel een beetje, vanwege zijn gekke verhaal om op mij te stemmen voor beul. Je zou denken dat hij zo een gek verhaal zou verzinnen als hij wolf was om op een medewolf te stemmen, maar omdat hij nu op mij stemt (en ik weet mijn eigen rol), zou het raar zijn voor een wolf om deze theorie aan te houden voor het stemmen op een burger. Dus, plusje voor Bas.
Klein plusje ook voor Mark, omdat ik denk iets gezien te hebben waardoor hij dat verdient. Niet zeker en meer zeg ik ook niet. Klein plusje ook (maar nog minder zeker) voor Thijs. Om dezelfde reden.

Blijven over Hugo, Floris, Lola, Matthijs, Djamila en Mariska. Van hen weet ik eigenlijk nog niks. Maar ik hoef geloof ik nu nog niets, dus ik wacht de dag verder even af.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Mark »

@thijs,

Vraagje je zegt dat je gaat stemmen op een speler die inactief is. maar ga je kijken naar afgelopen spellen of benadruk je dat alleen op dit spel.
Daarnaast kan je vertellen wie dat dan zijn ??
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Kayan »

Mark schreef:
19 jan 2021, 18:35
En we hebben vandaag dus geen vollemaal gebeurtenis wat ook wel fijn is.
Oeps, ik vergat te zeggen/te benadrukken dat toevallig vandaag de volgende gebeurtenis was:
Donkere Maandag
Het is een sombere dag zonder noemenswaardige gebeurtenissen. Het is een normale ronde tenzij de spelleider besluit om de variant 'hij is het zeker niet!' in te voeren.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Mark »

Kayan schreef:
20 jan 2021, 00:57
Mark schreef:
19 jan 2021, 18:35
En we hebben vandaag dus geen vollemaal gebeurtenis wat ook wel fijn is.
Oeps, ik vergat te zeggen/te benadrukken dat toevallig vandaag de volgende gebeurtenis was:
Donkere Maandag
Het is een sombere dag zonder noemenswaardige gebeurtenissen. Het is een normale ronde tenzij de spelleider besluit om de variant 'hij is het zeker niet!' in te voeren.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

@kayan
en voer jij de variant hij is het zeker niet in ???
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Kayan »

Mark schreef:
20 jan 2021, 01:43
Kayan schreef:
20 jan 2021, 00:57
Mark schreef:
19 jan 2021, 18:35
En we hebben vandaag dus geen vollemaal gebeurtenis wat ook wel fijn is.
Oeps, ik vergat te zeggen/te benadrukken dat toevallig vandaag de volgende gebeurtenis was:
Donkere Maandag
Het is een sombere dag zonder noemenswaardige gebeurtenissen. Het is een normale ronde tenzij de spelleider besluit om de variant 'hij is het zeker niet!' in te voeren.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

@kayan
en voer jij de variant hij is het zeker niet in ???
Nee, haha. Gewoon een normale ronde ^^.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Thijs »

Renate schreef:
19 jan 2021, 20:41
Thijs schreef:
19 jan 2021, 15:59
wel chill geen slachtoffer dan hebben we statistisch meer kans om te winnen volgens mijn enigszins lekkende wiskunde brein
Nou, we hebben nu statistisch ook een grotere kans dat we de verkeerde eruit stemmen, nu we geen enkele aanwijzing hebben.

Renate vergeef me als ik het verkeerd begrijp... Maar wat zou een aanwijzing kunnen zijn na het eerste slachtoffer? vaak ben ik dan echt helemaal clueless... En ga ik rare dingen roepen om het een en ander te forceren. Ik denk dat dat we bijna net zo'n grote kans hebben om de verkeerde eruit te stemmen. Zoals ik jouw tekst lees lijk je het bijna erg te vinden dat er niemand dood is.

Voor mij geld ik vind de kans om een BG er uit te stemmen pas echt toenemen nadat de eerste stemming is geweest en we echt informatie hebben gekregen over bijvoorbeeld stemgedrag in relatie tot eventuele slachtoffers in nacht 1 en 2 . Kortom ik mag best zeggen dat jouw post me enige zorgen baart. Ik hoop dat je geen Rutte (of in dit geval Renate) doctrine toepast als beul.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Thijs »

@ Mark

Ik pak ook de afgelopen 2 spellen erbij. Tenzij er voor mij echt iets verdachts gebeurd. Ik moet zeggen dat in mijn vorige post een eventuele aanleiding staat om van dit idee af te stappen. Kortom ik twijfel nog.
Om verder op jou terug te komen ... Mariska, Matthijs, Floris en een beetje Bas.
Dit is vooral omdat ik vind dat als je minimaal post je echt niet helpend ben in het spel. In de vorige twee spellen ben ik hier op leeggelopen en dat vond ik jammer.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Djamila »

Edy schreef:
19 jan 2021, 22:00
Tja, wat kan ik zeggen dat niet al eerder gezegd is. Enerzijds met zo'n kleine groep is het wel prettig dat er niet meteen een burger uit is, maar anderzijds maakt dit het zoeken naar de wolven niet gemakkelijk. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik iemand al meteen verdacht vind.
Hooguit zijn er een paar die ik nu even het voordeel van de twijfel wil geven. Zoals Renate, vanwege haar beul speech die ik voorlopig wel oprecht vind, en vervolgens haar stem op mij. Als zij stiekem wel een wolf was, dan had ze gebruik gemaakt van dat (voorlopige) vertrouwen in haar en dan op een medewolf gestemd wellicht? Niet knijterhard allemaal, maar voldoende voor het vertrouwen nu. En dan vertrouw ik Bas ook wel een beetje, vanwege zijn gekke verhaal om op mij te stemmen voor beul. Je zou denken dat hij zo een gek verhaal zou verzinnen als hij wolf was om op een medewolf te stemmen, maar omdat hij nu op mij stemt (en ik weet mijn eigen rol), zou het raar zijn voor een wolf om deze theorie aan te houden voor het stemmen op een burger. Dus, plusje voor Bas.
Klein plusje ook voor Mark, omdat ik denk iets gezien te hebben waardoor hij dat verdient. Niet zeker en meer zeg ik ook niet. Klein plusje ook (maar nog minder zeker) voor Thijs. Om dezelfde reden.

Blijven over Hugo, Floris, Lola, Matthijs, Djamila en Mariska. Van hen weet ik eigenlijk nog niks. Maar ik hoef geloof ik nu nog niets, dus ik wacht de dag verder even af.
Ik vraag me wel af wat jij denkt bij Mark gezien te hebben, ik kan zelf niks uit zijn posts halen. Verder denk ik dat hij gehavend genoeg is om kleine hints te droppen naar een rol die hij niet is.


Even een post vanaf mijn telefoon.
Vind het nog steeds raar dat Mark zonder reden op Renate als beul stemde, en pas achteraf een reden gaf. Dit is exact hetzelfde mysterieuze gedrag dat hij vertoonde toen hij spion was het vorige spel. Zeker iets om in het achterhoofd te houden dus.

Verder heb ik een okee gevoel bij Edy, Renate, Thijs en Lola. Edy omdat ze goed meedoet naar mijn idee, niet anders dan anders. Renate omdat ze zich zo enthousiast kandidaat heeft gesteld bij de beulverkiezing, iets wat ze denk ik niet zou doen als wolf zijnde. Thijs omdat hij tot nu toe niet anders speelt als in voorgaande spellen.
En Lola omdat ik het eigenlijk wel voor me zie dat de wolven haar vannacht hebben aangevallen. Is eigenlijk heel logisch: ze zat er het vorige spel lang in en misschien dachten de wolven dat het tijd was voor haar om eruit te gaan.
Dus heb ik bij haar een rol in gedachten, of is ze goed beschermd. Ik denk dat de kans dat de wolven er niet uit gekomen zijn klein is, aangezien iedereen toch wel aanwezig was.

Van de rest heb ik nog geen hoogte of iets opvallends gezien.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Djamila »

En de spellen daarvoor trouwens ook.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Hugo »

Geen slachtoffer op dag 1, wat een cliché. Is nu al zo vaak gebeurd de laatste paar spellen :-p Ik zie dat Matthijs de redenen al op een rijtje heeft gezet (en ja, Thijs, dat is toch soms best zinnig, zeker als je een ietsjes gecompliceerder spel speelt dan VM). Ik denk dat ik het verder ook wel eens ben met Matthijs' analyse dat de Heks haar gaven mogelijk al gebruikt heeft (boe, Heks, boe) aangezien we een kleiner spel hebben, en dat de Genezer ietsjes meer kans heeft dan de Dorpsoudste (al was het alleen maar dat de Genezer er vaker in zit XD).

Goed, dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar het helpt geen reet in het verdere spel. Het enige dat mij tot nu toe is opgevallen, is dat Edy en Renate een beetje samen lijken te spelen voorlopig, behalve dan het Renatus-incident. Ze stemmen op elkaar en zijn het met elkaar eens. Nou kennen de twee dames elkaar goed, en vinden ze elkaar volgens mij aardig, dus dat hoeft niets te betekenen, maar het viel me wel enigszins op. Maakt ze zeker nog niet verdacht(er dan anderen).

Voorlopig hou ik het hier nog maar bij. Opvallend vond ik wel dat ik nog niet genoemd werd in de lijst 'minder actief dan normaal' - ik merk dat ik wat laag in mijn energie zit op het moment, en druk ben met andere dingen. Dus ietsjes minder Hugo dan normaal, wel hopelijk voldoende Hugo om mee door te kunnen :-p
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”