Dag 0: Are we... Goodfella's?

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Dag 0: Are we... Goodfella's?

Bericht door Kayan »

Jongens, ik schrik me een hoedje. Bij binnenkomst heb ik iedereen persoonlijk kunnen verwelkomen. De één kwam via helikopter en de ander met de boot, maar allen hadden een bijzonder verhaal. Er kwam alleen een vreemd verzoek binnen.. Het verzoek om iedereen te onderzoeken. Dat vind ik persoonlijk nogal ver gaan, maar toen ik thuiskwam, vond ik een pakketje. Bij het openen van het pakketje, voelde ik al wat nattigheid... Letterlijk. Bloed... My god! Volgens mij is er iets heftigs hier aan de hand. Na keihard te gillen en te wenen, gaat mijn telefoon af. "Kayan, luister... Binnen je prachtige stad Napels bevinden zich boeven.. Het lijkt me verstandig dat je iemand aan gaat wijzen die de boel in de gaten kan houden en de mensen kan 'vetten'. Het wordt tijd dat jij de stad gaat helpen om weer wat mooier te worden". My god, daar had ik dus niet op gerekend hè?! Na lang wikken en wegen, besluit ik iedereen te bellen. "Jongens, laten we het democratisch besluiten. Wie van ons is te vertrouwen met de verantwoordelijkheid de ander te controleren als wij ze de gevangenis insturen?".
--------------
Beste spelers,

Welkom in spel 15 alweer. Uw host, dat ben ik, en jullie. Jullie zijn mijn stadsgenoten. Voor even dan. Het thema is Volle Maan in het immer prachtige Italië, en we beginnen met de verkiezing voor Beul. Ofja, in verhaaltermen "de polizei die de boel kan controleren".

Hoe zat het ook alweer met de Beul?
Om hun handen in onschuld te kunnen wassen, benoemen de burgers een van hen tot beul. Vanaf nu tot het einde van het spel is de beul de enige die de identiteit van het door de burgers aangewezen slachtoffer te zien krijgt. Hij mag de kaart van het slachtoffer aan niemand laten zien. Hij mag de identiteit van het slachtoffer wel vertellen als hij dat wil. Zodra de beul wordt geelimineerd, bepaalt hij zelf zijn opvolger.

Stemmen doe je vóór Zondag 21:30 en wel in een los berichtje, schuingedrukt, met de tekst: Ik stem op [naam] als hoofd van de Antimafia Pool! Niet-schuingedrukte stemmen of stemmen niet in een los bericht worden niet meegeteld.

Ik wens jullie veel plezier en zonneschijn

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 0: Are we... Goodfella's?

Bericht door Renate »

Ah, leuk, we zijn begonnen!
Zoals jullie weten stel ik me nooit verkiesbaar voor het BM-schap. Maar dit is nu wel een hele leuke functie. Rechtstreeks de rol vernemen en niet uit de tweede hand, van iemand waarvan je toch niet weet of je die kunt vertrouwen.
Maar niet alleen voor mij zou het erg leuk zijn: ook voor jullie zie ik een duidelijk voordeel als ik BM word.
Ten eerste geloof ik sterk in de theorie van ziener-checkt-altijd-de-burgemeester. Ik denk dat dat wel bekend is. En dat geldt in dit spel zéker, nu de BM het spel zo kan beïnvloeden. En toch stel ik mij verkiesbaar. Dan kun je er al redelijk zeker van zijn dat ik goed ben.
Verder kan ik niet zo goed liegen. Daarom ben ik een heel slechte weerwolf. Dus volgens mij kunnen jullie er redelijk zeker van zijn dat ik deug.
Kortom: stem op mij!!!!

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 0: Are we... Goodfella's?

Bericht door Mariska »

Genietend van het warme zonnetje, maar ook met een vreemd gevoel van onbehagen, ben ik hier in Napels neergestreken. De rol van beul, die wil ik wel. Ik ben van nature uit wantrouwend. Het is een belangrijke taak, waarbij je niet al te netjes mag zijn, om de burgers te beschermen. En op dit moment, is er niemand die ik meer vertrouw dan mijzelf.

Een ieder die zich niet verkiesbaar stelt, vind ik per defenitie verdacht. Als burger kan je haast niet anders, als je er alles aan wil doen dat deze taak niet bij een wolf terechtkomt.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 0: Are we... Goodfella's?

Bericht door Mariska »

Renate, beul dus, geen BM. 8-)
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 0: Are we... Goodfella's?

Bericht door Renate »

Nou ja, het principe is hetzelfde!

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 0: Are we... Goodfella's?

Bericht door Bas »

Beste mede AntiMafia Genoten,
Na een overweldigend verlies in het Italiaans weerwolven, is het tijd voor ons om onze handen ineen te slaan. Gezamenlijk kunnen wij deze keer wél de mafia verslaan en ervoor zorgen dat wij, de AntiMafia pool, winnen. Het is belangrijk om een sterke en eerlijke leider aan het hoofd te hebben van deze organisatie. Bij deze stel ik mijzelf graag verkiesbaar.
Zoals jullie weten, ben ik iemand die slecht is in gokken. Juist daarom ben ik een goede leider. Ik weet wat mijn zwakte is en zal daarom altijd proberen een wel overwogen keuze te maken. Op deze manier zal ik ervoor zorgen dat het de AntiMafia pool is die de overwinning bereikt en samen met jullie de Mafia verslaat.
De Mafia die hier in Napels de boel onveilig maken. Samen kunnen wij hen verslaan om zo Napels weer mooi te maken.

Dus Stem Tegen De Mafia. Stem Op Mij!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 0: Are we... Goodfella's?

Bericht door Edy »

Zucht, post weer helemaal verdwenen. Korte herhaling. Voor nu heb ik bijna de neiging om me niet beschikbaar te stellen voor beul. Dit gezien de opmerking van Mariska dat iedereen die zich niet verkiesbaar stelt meteen verdacht is. Wat is dat nu voor verdachte opmerking? Nu gaat toch iedereen zich verkiesbaar stellen en kan je er werkelijk niks van zeggen. Ik had je geloofwaardiger gevonden Mariska als je dit had gezegd nadat de verkiezingen waren geweest. Nu is het een loze opmerking.
Renate zou je ook denken dat ze wel heel hard gilt dat ze goed is. En bij de meeste mensen zou ik dat wantrouwen, maar eerlijk gezegd zie ik Renate niet zo in staat te bluffen als ze wolf zou zijn. Het zou in ieder geval de eerste keer zijn zo vroeg in het spel. Maar, wat wel een minpuntje is, is dat verhaal dat de ziener altijd de burgemeester eerst checkt. Dat is nu al zo vaak langs gekomen en al zo vaak tegengesproken. Kijk de statistieken nou eens na Renate. Dat is helemaal niet waar!!! Bij een BM in ieder geval niet. Bij de beul is het misschien anders, maar dat is niet wat je zei.

Ik wil mijzelf ook wel opwerpen als beul, omdat ik het wel een hele leuke rol vind. Ik heb wel wat moeite om mezelf aan te prijzen gelet op het debacle van het vorige spel, waar ik van het begin tot het einde geen snars van begrepen heb :$ :$ :$ . Maar goed, dit moet beter gaan en ik zal in ieder geval mijn uiterste best doen om de taak naar eer en geweten uit te voeren.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 0: Are we... Goodfella's?

Bericht door Djamila »

Hallo lieve mensen.

Zoals jullie misschien weten, ben ik een groot liefhebber van onze pizza's en pasta's. Helaas hoor ik steeds vaker dat de eigenaren van mijn meest favoriete restaurants bedreigd worden door laffe leden van de maffia. I bastardi!

Dit kan zo niet langer. We moeten onze lokale economie en cultuur beschermen. Het doel? Een onafhankelijk en duurzaam Napels sterk te creëren, te midden van het corrupte Italia.

De persoon die hierbij de groep kan leiden om te strijden tegen deze medogenloze terroristi, ben ik. Er is niemand anders die net zoveel van Napels houd, met haar fantastische theater, prachtige kastelen en paleizen en natuurlijk haar VERRUKKELIJKE cucina.

Een stem op een veilig Napels waar ieder (die haar geen kwaad wil doen!) eindeloos kan genieten van onze rijke cultuur, is een stem op mij!

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 0: Are we... Goodfella's?

Bericht door Djamila »

Als ik nu zou stemmen, zou ik overigens stemmen op Renate.
Ik geloof niet dat zij zich zo op zou werpen als ze wolf zou zijn, dus dat is in mijn ogen positief :D

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 0: Are we... Goodfella's?

Bericht door Thijs »

Aloha... bongiorno en nog wat andere teksten in vage talen. We blijven lekker in het Italiaanse na het spel van Floris. Gelukkig wel iets simpelere rollen.

Gelijk ook nog eens een Beul verkiezing. Ergens wil ik wel beul zijn, echter ik ben altijd bang dat als ik de beul ben ik gelijk in de nacht opgegeten wordt en ik vind het spel spelen te leuk. Kortom ik ben verkiesbaar en ik hoop dat jullie vertrouwen hebben in mij.

Verder kan ik alvast doorgeven dat ik niet verliefd ben :lol:
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”