So this is Christmas...

Riposare in pace...
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

So this is Christmas...

Bericht door Hugo »

And what have you done?

Nee, serieus, wat een chaos. Hoop ik. Weet ik nog niet, we beginnen pas net. Maar in elk geval heb jij het niet overleefd (aaawwwh). Om het goed te maken hier een leuke emoji:

:reindeer:

Beetje opgevrolijkt? Ik hoop het. Geniet vanuit de coulissen nog verder van dit spel. Eventuele spoilers mag je delen in het spoilerforum :santa:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: So this is Christmas...

Bericht door Hugo »

Kayan schreef:
09 dec 2020, 15:29
Echt jammer dat je trouwens geen tabellen kan plaatsen... Had m'n leven zoveel makkelijker gemaakt XD.
Afbeelding (klik om te vergroten)

Er zijn in ieder geval 27 rollen die mogelijk in het spel zitten. Het is mogelijk dat we met vier teams te maken hebben (criminelen, dorpelingen, geliefden (waarvan 1 dus ook nog in een andere team zou kunnen zitten), en wolven).
Niet geheel correct Kayan: De Beschermengel staat als 'Dorpeling', maar is eigenlijk een eigen team. Als we heel technisch worden zijn zowel de Beschermengel als Julia hetzelfde team (namelijk 'Geliefden'), maar dat vond ik zelf wat verwarrend - ze winnen immers niet als de ander wint, beiden hebben een ander doelwit dat moet overleven.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: So this is Christmas...

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
09 dec 2020, 19:47
Volgens het verhaal moesten we naar het noorden, maar om in de Alpen aan te komen ben ik maar naar Zuid-Oost gegaan...Het spel is nu al in de war :party:
Ida, uit welk land denk je dat jullie komen in het verhaal? :lol:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: So this is Christmas...

Bericht door Hugo »

Ik ben wel echt zeer tevreden over de kerstmutsenactie :santa: Leuk dat zovelen meedoen :-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: So this is Christmas...

Bericht door Hugo »

Kayan schreef:
10 dec 2020, 15:30
Thijs schreef:
10 dec 2020, 15:11
Ik ben er ook weer bij... ik vind het nu al een heel gaaf spel...

Voor de mensen die mij niet kennen ik wil alvast even aangeven dat ik niet verliefd ben
Hoe weet je dat?! De nacht is nog niet eens voorbij :lol: :lol: :lol:
Kayan, wanneer denk je dat ik verliefden op de hoogte zou brengen? Juist ja, aan het begin van de nacht, zodat ze niet per ongeluk elkaar gaan opeten :tooth:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: So this is Christmas...

Bericht door Hugo »

Ik ben blij dat zoveel mensen hun best aan het doen zijn om dit spel te snappen, ik snap ook wel dat het een hele waslijst aan rollen is. En iedereens vragen helpen mij ook om de gaten in de regels te ontdekken - ik heb ze nu al op een aantal plekken wat aangescherpt. Fijne engagement, zo in nacht 1 :-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: So this is Christmas...

Bericht door Hugo »

Oh, en ik ben heel blij dat ik de Vampier niet als een mogelijke rol heb genoemd, want dan was de chaos wel echt compleet geweest :banana:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: So this is Christmas...

Bericht door Hugo »

Whoops; ik had die wijziging (eerste nacht wel een slachtoffer) niet met Inge besproken. Had ik misschien wel moeten doen, aangezien zij degene is die het meeste van Italiaans afweet (na mij, waarschijnlijk). Ik dacht dat ze niet zou meedoen, vandaar :tooth: Verhaaltje daarover: tijdens het samenstellen van het spel (wat ik samen met haar aan het doen was) besloot ze toch last-minute mee te doen :D Maar goed, die regelwijziging dus vergeten door te geven.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: So this is Christmas...

Bericht door Hugo »

Inge schreef:
11 dec 2020, 16:29
En aan iedereen die zegt 'we weten niets, er is geen informatie': hou er rekening dat er natuurlijk allerlei mensen zijn die wél informatie hebben. Dus de stemming is nooit zo willekeurig als het lijkt. Zeker doordat mensen daadwerkelijk naar hun kennis kunnen stemmen, omdat het toch praktisch anoniem is.
Heel sterk punt van Inge hier - Bewakers, Criminelen, Priester, Ziener en Tovenaar, en nu met een slachtofferloze nacht ook de Heks en Heler, allemaal hebben ze nu al mensen die ze kunnen vertrouwen. Italiaanse spellen zijn vaak een spinnenweb van intriges en kleine stukjes informatie die over veel mensen zijn verdeeld.

Ik ben ook heel benieuwd of er vandaag al mensen een poging gaan doen hun stemmen te coördineren in het forum. De Criminelen bijvoorbeeld, of dat de Wolven contact proberen te leggen met de Verrader. Iets om op te letten :-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: So this is Christmas...

Bericht door Hugo »

Eén van de moeilijkste dingen vind ik altijd deadlines stellen, omdat je niet in iedereens agenda's kunt kijken. Ik ben zelf voorstander van 'zo snel als mogelijk door', maar dat valt niet altijd goed. Ik denk dat ik deze deadline achteraf iets ruimer had willen plannen - maar een nadeel van een deadline is dat er uitzonderlijke redenen moeten zijn (vind ik) om deze aan te passen nadat je hem hebt gesteld (en dan het liefst zo ruim mogelijk van te voren). Volgende dagen zal ik hoe dan ook wat ruimer plannen, want meer om over te discussiëren.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Plaats reactie

Terug naar “Cielo”