Schavot Dag 6 - What's This?

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Thijs »

Mark:

als je op had gelet wist je dat ik dag 2 heb gemist. Het hele spion verhaal gaat dus voor jou niet op. Anders had jou post er wel anders uitgezien met kan iedereen zijn stemlijstje even geven dan vertel ik de mijne...
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door NynkeB »

Allereest wil ik je bedanken voor je uitgebreide reactie, Thijs!! Máár, ik zou wel graag een aantal kanttekeningen willen maken ;-) .
Thijs schreef:
06 jan 2021, 20:44
Nynke denk je nou echt dat ik de stem post met al mijn echte stemmen zou plaatsten als ik wolf was. Ik was op dat moment een klein beetje verdacht en probeer daarmee openheid te creëren met als risico dat ik verdachter wordt. Het is een bewust risico dat ik als wolf totaal niet zal hebben genomen. Dan had ik lekker rustig op de achtergrond gebleven en hadden de stemmen waarschijnlijk naar Maaike en Belle gegaan of Wouter.
Ja! Dat verwacht ik zeker wel van jou! Zoals ik je ken, ben je niet bang dingen open en bloot op te gooien of ze juist extreem te verstoppen: dit geval is dan ook geen uitzondering. Ik denk dat je slim genoeg bent om te bedenken dat deze openheid (die vol zat met kleine details van stemwisselingen en dergelijken om ons een rad voor onze ogen te kúnnen draaien) ook een perfecte strategie zou kunnen zijn. Tuurlijk was die openheid een risico tot het jezelf verdacht(er) maken, maar het gesloten blijven was dat net zo goed: in die zin maakt dat het verschil dus niet. Wat het verschil maakt is dat je er wél voor kiest de switch te maken, en dat is precies waar ik jou terugzie zoals ik je ken. Onverschrokken en daarmee ook niet bang voor een beetje chaos. Ergens ging het natuurlijk knagen dat jij, zelfs in zo’n laat stadium van het spel, niet veel openheid gaf: en daar moest iets mee gebeuren. Ik vermoed ergens dat je een inschattingsfoutje gemaakt hebt door te denken dat je vandaag niet op het schavot zou komen, want eerlijk is eerlijk: niemand gaf direct aan op jou te willen stemmen. Daarom was het juíst toen een uitgelezen kans je vast in te dekken.
Thijs schreef:
06 jan 2021, 20:44
Met betrekking tot mijn switch naar Mark toen hij met Floris op het schavot stond kan ik heel simpel zeggen ik had geswitcht voordat bekend wat de rol van Floris was. Als ik er voordeel uit had willen halen had ik wel alleen Mark gezegd zonder dat ik gewitcht had.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Je gaf op schavot dag drie aan: “Mark, ik ben heel duidelijk geweest dat ik op Bella heb gestemd. Ik ga nu natuurlijk voor Floris”, dit is minder dan een uur voor de deadline. In mijn ogen GEEN ENKEL verschijnsel van een twijfelende Thijs, niets nada noppes.
Vervolgens laat je in heel nacht 4, dag 4, schavot dag 4, nacht 5 en dag 5 werkelijk waar niets laten merken van een mogelijke wissel of ook maar iets in die richting. Pas op schavot dat 5 drop het nieuws dat je op Mark gestemd hebt, terwijl je pas op dag 6 aangeeft dat je eigenlijk op Floris gestemd hebt want je stem op Mark was immers te laat (iets wat je dus NIET aangegeven hebt toen je vertelde op Mark ‘gestemd te hebben’). Dat voordeel van het ‘niet zeggen dat je geswitcht’ had, bestond dus eigenlijk helemaal niet (of in ieder geval niet op het moment dat mensen je door zouden hebben). Hier klopte dus, weer, helemaal geen jota van.
Thijs schreef:
06 jan 2021, 20:44
Verder heb ik alle recht om op mensen te stemmen zonder dat ik dat noem. Zoals eerder aangegeven zag ik geen verbanden en had ik enorme moeite om in het spel te komen. Ik ben bewust niet open geweest over mijn echte stemmen om mijzelf te beschermen. Makkelijk om dat te veroordelen maar ik had dit natuurlijk ook voor mij kunnen houden. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het mij een tactisch voordeel geeft in deze fase. De wolven namelijk ook nadeel ondervonden aan mijn stemgedrag en daardoor minder duidelijke informatie gehad. In mijn optiek zijn wolven enorm in het voordeel als ze 100 procent zeker weten hoe mensen stemmen, dat is namelijk makkelijker anticiperen. Sterker nog ik denk dat mede hierdoor er minimaal 1 wolf is gered.
Zeker heb je dat recht! En toch, ondanks dit recht maak je de keuze je h-e-l-e-m-a-a-l bloot te geven over je stemgedrag in één keer: inclusief wisselingen binnen en buiten de deadline!! Waarom o waarom lieve Thijs? En is het echt jezelf beschermen om je stem niet te vertellen? Ik vraag het me sterk af: je wordt enkel een gevaar voor iedereen, maar daarmee vooral voor je eigen veiligheid. Je wordt onpeilbaar en hebt even vrij spel. Dus ondanks het, zoals je het zelf noemt, “nadeel wat de wolven ondervonden door mijn stemgedrag” zit je nog steeds vrij op je gemak (tot vandaag dan ;-) ) in het spel. Toch een beetje gek, vind je niet?
Thijs schreef:
06 jan 2021, 20:44
Het valt mij van jou tegen Nynke dat je mij dus zo makkelijk op mijn openheid bent gaan verdenken. Ik probeer openheid te geven te kijken waar de verbanden liggen, waarom omdat ik wil dat de gewone burgers winnen. Op dit moment denk ik dat we op een cruciaal punt zitten. Als er nog een burger uit gaat is het klaar dan wordt het een victorie voor de BG. Ik hoop dat je de goede keuze maakt en daar dan ook eerlijk over bent.
Ik hoop niet dat het je echt tegenvalt, oprecht. ‘Zo makkelijk’ in openheid verdenken vind ik ook wat kort door de bocht, maar dat is mijn mening. Maar goed, ik ben wel erg blij dat je wil kijken naar waar de verbanden liggen, dat juich ik alleen maar toe!! :D

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Thijs »

Nynke,

Fijn dat je er in ieder geval inhoudelijk op ingaat. Ik heb alleen mijn manier van spelen aangegeven en de openheid gegeven. En er zal blijken dat ik het gelijk aan mijn zijde heb. Voor nu is voor jou de vraag... stem ik op Thijs of Belle.

Verder aan iedereen het volgende: Ik heb nog niemand 100% vertrouwd ook niet ongefundeerd. Ik heb ook niemand aangezet tot een groot wantrouwen in personen die later goed bleken te zijn. (op mijn eerste dag/nacht na maar dat was schudden aan de boom) Mark deed dit wel en komt daarmee weg zelfs als hij hiermee misschien wel zijn leven redt.

ook Belle durft duidelijk stelling te nemen voor nu ook ongefundeerd.

Kayan en Djamilla hebben de strijdbijl even begraven.

Wat ik wil zeggen, mocht ik het niet overleven en de Good guys hebben nog een kans om te winnen... kijk dan na wie schavotten hebben overleefd te kosten van good guys. En deduceer met de vertrouwen wantrouwen uitspraken. Een good guy zal nooit zijn vertrouwen uitspreken als hij het niet zeker weet!

Edit: kleine toevoeging.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Kayan »

Offtopic: @Belle sterkte/succes met de verhuizing!! Zijn gekke tijden, maar het komt vast goed! Anders Hugo bellen, die komt vast wel helpen 😜

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Thijs »

Goh stel je eens voor je staat op het schavot en er is een epische strijd gaande tussen goed en slecht die zijn climax doet naderen en er is zijn veel mensen die niet echt meedoen in de discussie, ik kan je vertellen dat je dan als persoon de moed in de schoenen zakt.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Wouter »

Ik was even onderweg, maar nu weer bij. Sjonge, dit schavot had ik niet verwacht. Maar dat is misschien ook omdat ik niet op een van de twee had gestemd.
Thijs schreef:
06 jan 2021, 22:13


Wat ik wil zeggen, mocht ik het niet overleven en de Good guys hebben nog een kans om te winnen... kijk dan na wie schavotten hebben overleefd te kosten van good guys. En deduceer met de vertrouwen wantrouwen uitspraken. Een good guy zal nooit zijn vertrouwen uitspreken als hij het niet zeker weet!
Dat betekent dus dat Thijs denkt dat er steeds een good guy tegenover een bad guy stond. Lijkt me een boude bewering maar ook niet helemaal onterecht. En hij claimt zelf een goede rol te hebben (wat iedereen op het schavot zou doen). Pfff. Deze opmerking geeft mij de ingeving hem nog even het voordeel van de twijfel te geven.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Lola »

Maaike schreef:
06 jan 2021, 09:33
Mijn theorie kan ik wel even snel toelichten, ik zal zelf toegeven dat dit een shittie theorie is en een stom hersenspinsel, maar tijd om alles na te gaan lezen heb ik helaas niet

[...]

als [Lola] inderdaad aangewezen is door Bas, is ze wolf.
Voor een 'shitty theorie' en de hoeveelheid aannames die je doet, lijk je toch wel erg overtuigd van jezelf. Ik weet dat Bas mij niet aangewezen kan hebben, maar ja, dat kan ik natuurlijk niet bewijzen.

Thijs schreef:
06 jan 2021, 20:56
Belle ...
[...]
Als laatste heb ik nog een theorie, nou ja niet meer een hersenspinsel... je wilde je laten vervangen... maar misschien was dat wel zo omdat je langzaam in de verdachte zone kwam, doordat ik weer met jou op de proppen kwam, je moeilijk in het spel kwam en hierop werd aangesproken in het wolvenhol.
Als dat zo is kan Wouter iig geen wolf zijn :lol:

Ik had uiteindelijk toch op Belle gestemd ipv Maaike, omdat ik ze ongeveer even verdacht vind en toen bedacht ik me dat Belle graag vervangen wil worden. Dus dan is het denk ik fijner voor iedereen als Belle er eerst uit gaat. Ik ga nu ook weer op Belle stemmen.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Lola »

Oh en heel veel succes met verhuizen Belle!!

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Djamila »

Thijs schreef:
07 jan 2021, 12:59
Goh stel je eens voor je staat op het schavot en er is een epische strijd gaande tussen goed en slecht die zijn climax doet naderen en er is zijn veel mensen die niet echt meedoen in de discussie, ik kan je vertellen dat je dan als persoon de moed in de schoenen zakt.
Uh tja, het feit dat je zo achteraf met de 'waarheid' komt over je stemmen is gewoon verdacht.

Daarentegen heb ik Belle eerder ook al genoemd als verdacht.

Ik weet het dus nog even niet.

Weet bijv. ook niet wat ik met de info aanmoet dat Mark Thijs verdacht vindt.
1. Als Mark crimi is, dan is dat een bericht naar z'n mede crimi's om op Thijs te stemmen (wat is gelukt, want hij staat op het schavot)
2. Als Mark wolf is, probeert hij gewoon random mensen verdacht te maken (waaronder Matthijs, die dus goed bleek)

Op basis hiervan heb ik de neiging om juist niet op Thijs te stemmen. Ik weet niet of ik zo zou spelen als wolf zijnde. Daarnaast had ik eerder in het spel ook al bedacht dat hij de boer kon zijn.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Kayan »

Thijs schreef:
07 jan 2021, 12:59
Goh stel je eens voor je staat op het schavot en er is een epische strijd gaande tussen goed en slecht die zijn climax doet naderen en er is zijn veel mensen die niet echt meedoen in de discussie, ik kan je vertellen dat je dan als persoon de moed in de schoenen zakt.
haha sorry! Beetje hectisch op werk en tussen sollicitaties door.

Maargoed.. Meeste mensen hebben het hier ook wel al zo gezegd. Ik had ook wel het idee dat je boer was, dat is namelijk de enige rol waarin je de gok zou moeten willen wagen om in de nacht opgegeten te worden (en ik denk dat je dat subliem hebt gespeeld), maar het moge ook wel duidelijk zijn dat we te maken hebben met een enorm sluw wolventeam...

Waardoor ik trouwens ook het idee heb dat je er enorm bent ingeluisd. Daarom dus ook mijn stem op Belle.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”