Schavot Dag 6 - What's This?

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Hugo »

Daar stonden ze dan, in de sneeuw, in de Italiaanse Alpen, naast het bevroren lijk van één van hun naaste familieleden waarmee ze de kerst wilden doorbrengen. De negen overgebleven familieleden vormden een cirkel om het lichaam van Matthijs, en van veraf kon het lijken op een wake, maar niets was minder waar. Klappertandend en rillend wezen de familieleden één voor één elkaar aan als de schuldige. "Het is Belle!" roept iemand. "Ik vertrouw haar al dagen niet!" "Nee jôh, het is overduidelijk Thijs, die liegt over alles! Ik geloof zelfs dat hij helemaal geen familie van ons is!" Thijs reageert geschokt: "Ik? Geen familie? Dat is mijn aangetrouwde achterneef die daar ligt! Denk ik, het is een lang verhaal." Belle bleef stilstaan, geschokt over dat er naar haar gewezen werd. De sneeuw die viel veranderde haar langzaam in een sneeuwpopje. Uiteindelijk nam Lola de leiding: "Luister, het is heel simpel. We moeten nu wel een schuldige aanwijzen, anders loopt deze kerst helemaal in de soep. Wie wordt het, Belle of Thijs?"

---
Cari famiglia,

Jullie stemmen zijn geteld en op het schavot staan Belle en Thijs. Tussen hen volgt een tweede stemming.

De deadline voor jullie tweede stemmen is morgen, 7 januari, 18:30. Graag ze in een persoonlijk bericht naar mij toe sturen :-)

:santa:
Hugo
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Mark »

Belle en Thijs,

Interresant.

@djamilla
op wie ging jij stemmen vandaag.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Kayan »

Nou, mijn stem was naar Mark gegaan, dus dit is een uitzonderlijk tafereel om te zien. Moge duidelijk zijn dat ik dan toch maar op Belle ga ;)

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Djamila »

Mark schreef:
06 jan 2021, 16:22
Belle en Thijs,

Interresant.

@djamilla
op wie ging jij stemmen vandaag.
Dat weet jij zogenaamd toch?

Ik weet trouwens geeneens of de spion de uitslag al tijdens de dag zelf hoort of na de dag oid? @ Hugo?

Op wie heb jij gestemd?
Wil eerst maar eens wat van anderen horen.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door NynkeB »

Goed, naar mijn idee is de stemming als volgt gegaan (Geef het vooral aan als dingen niet kloppen!! Veel is een gok die gebaseerd is op recente posts):

Nynke: Thijs
Djamila: Maaike, wellicht Mark
Kayan: Mark
Thijs: Maaike of Belle (deze noemde hij in ieder geval onder ‘wolf’, zie post: 05 jan 2021, 21:34)
Wouter: Djamila, Lola, Maaike of Mark
Maaike: Lola
Lola: Maaike of Belle (ze heeft hen bij ‘wolf’ staan, zie post: 05 jan 2021, 22:00)
Mark: ??? Geen idee
Belle: Niet echt een idee, maar waarschijnlijk Mark of Maaike (zie post: 05 jan 2021, 19:06)

Conclusie van deze rotzooi: buiten mijzelf zie ik nu niet direct wie er nog meer op Thijs gestemd zouden kunnen hebben (Mark wellicht dus), maar toch staat hij wel op het schavot, hmmm :chinrub: ! Verder is de uitslag hoe dan ook gek, pff, lekker dit weer 8-| .

Terug naar Thijs en waarom ik op hem gestemd heb!
Nog ingaande op mijn post van zojuist waarin ik aangaf op Thijs te gaan stemmen, viel me het volgende op.
Dit is op wie Thijs aangeeft te hebben gestemd: (05 jan 2021, 21:34)
-- “Belle mijn excuses... ik heb veel minder op jouw gestemd dan dat ik net heb doen geloven. Hieronder mijn echte stemmen :
Stem dag 1 : Ida
Schavot dag 1 : Lola
schavot dag 2 : wouter
Stem dag 3 Lola
Schavot dag 3: Floris (overigens net te laat geswitch naar Mark deze was buiten de dealine)
Stem dag 4 Belle
Schavot dag 4 bert maar voor deadline gewijzigd naar Mark
schavot dag 5 Maaike op laatste moment geswitcht naar Mark

Weet je wat ik echt opvallend vind... dat de meeste mensen waarop ik gestemd heb nog in leven zijn... Terwijl er een tegenkandidaat uitging... Kortom misschien is het tijd om wat met die informatie te gaan doen. Voor nu heb ik alleen Floris en Wouter verkeerd gezien.” --

HAHAHA, ja nee Thijs, niet normaal opvallend! Wat opvallend dat je nét te laat switchte naar Mark zodat je je stem op Floris iets goed kon praten (immers bleek Floris goed). Wat opvallend dat je nog net voor de deadline op Mark hebt gestemd in plaats van op Bert, waarschijnlijk wéér in de hoop jezelf vrij te kunnen lullen (iets wat zeker in dit geval gek is, immers waren er meer stemmen op Bert dan verwacht, de logica dat jij dat niet was is ver te zoeken).
Vervolgens komt iets anders geks, je hebt de naam ‘Maaike’ NOOIT genoemd voor nacht 6 (goh, wat houden we toch van de zoekfunctie). Vertel mij dan maar even waarom jij dan toch eerst op haar gestemd hebt, om vervolgens toch weer op Mark te gaan: zonder daar OOIT iets over te laten weten?! Waarom zou je, al zou het wellicht de waarheid kunnen zijn, nog aangeven eerst op Maaike te hebben gestemd?! Werd het te heet onder je voetjes? Zag je dat velen op Maaike zaten, waardoor je het idee had niet achter te kunnen blijven (dat zou immers opvallen), waardoor je maar snel even noemde dat je (braaf als je bent natuurlijk) nog wel even ‘tijdelijk’ op Maaike hebt gestemd?!
Heel gek allemaal Thijs...

Side note: ik snap echt wel dat die data/tijdstippen van posts waar ik naar refereer vervelend zijn, maar helaas kan ik ze niet meer quoten: vandaar! ;-)

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Maaike »

Jammer dat Lola er niet tussen staat.

Van Thijs denk ik al vrij lang dat hij boer is (gezien zijn vroege poging in het spel de wolven uit te lokken) - ik kan er naast zitten, maar stem toch liever niet op hem. Van Belle heb ik geen idee. Ik denk geen wolf. Dan maar hopen op crimineel. Belle krijgt vandaag mijn stem.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Maaike »

Even voor de duidelijkheid; ik heb dus nergens gezegd dat ik denk dat Mark spion is - ik heb gezegd dat ik dacht dat hij de spion uitlokte of zo :roll:
Maar dat hij zelf de spion is is op zich ook nog wel een plausibel scenario. Hij lijkt me geen wolf maar verder weet ik t ook niet zo goed.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Belle »

Euhm, ik had niet helemaal verwacht om op het schavot te staan, al helemaal omdat ik niet ergens expliciet heb gelezen dat iemand op me ging stemmen.
Nog steeds, ik dacht dat we al soort van bedacht hadden dat ik zeer waarschijnlijk geen wolf ben. Ik vind het ook wel frappant dat enkele van de mensen die hier achter bleven staan (bv. Edy en Matthijs) ondertussen dood zijn. Zodat de wolven ondertussen leuk weer verder kunnen gaan met mij verdacht maken?
Maaike schreef:
06 jan 2021, 18:47
Jammer dat Lola er niet tussen staat.

Van Thijs denk ik al vrij lang dat hij boer is (gezien zijn vroege poging in het spel de wolven uit te lokken) - ik kan er naast zitten, maar stem toch liever niet op hem. Van Belle heb ik geen idee. Ik denk geen wolf. Dan maar hopen op crimineel. Belle krijgt vandaag mijn stem.
Zo speelt Thijs wel vaker, dus hoeft voor hem helemaal niet te betekenen dat hij boer is. Ondertussen zijn er steeds meer kleine dingen die tegen Thijs spreken zich aan het opstapelen tot iets groters, waardoor ik toch steeds meer overtuigd begin te worden van dat hij slecht is. Ik hoop dat genoeg andere mensen dat ook beginnen in te zien.

Ik had trouwens op Thijs gestemd. Maaike, geen idee waar jij vandaan haalt dat ik op Mark zou stemmen.


Maar ik zal de komende paar dagen denk ik even niet meer/ heel matig posten, want ik sta stijf van de verhuisstress. Het helpt ook niet dat ik van anderen afhankelijk ben en ik de twee belangrijksten daarin nog nooit in RL ontmoet heb, want corona en het zijn vrienden van vrienden. Dus, ik heb straks echt even geen energie meer over voor dit spel ):. Ik hoop zaterdagavond/zondag weer iets beter van me te laten horen. Als ik dan nog leef, lol.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Thijs »

Mijn stem gaat naar Bella... dat lijkt me duidelijk.

Nynke denk je nou echt dat ik de stem post met al mijn echte stemmen zou plaatsten als ik wolf was. Ik was op dat moment een klein beetje verdacht en probeer daarmee openheid te creëren met als risico dat ik verdachter wordt. Het is een bewust risico dat ik als wolf totaal niet zal hebben genomen. Dan had ik lekker rustig op de achtergrond gebleven en hadden de stemmen waarschijnlijk naar Maaike en Belle gegaan of Wouter.

Met betrekking tot mijn switch naar Mark toen hij met Floris op het schavot stond kan ik heel simpel zeggen ik had geswitcht voordat bekend wat de rol van Floris was. Als ik er voordeel uit had willen halen had ik wel alleen Mark gezegd zonder dat ik gewitcht had.

Verder heb ik alle recht om op mensen te stemmen zonder dat ik dat noem. Zoals eerder aangegeven zag ik geen verbanden en had ik enorme moeite om in het spel te komen. Ik ben bewust niet open geweest over mijn echte stemmen om mijzelf te beschermen. Makkelijk om dat te veroordelen maar ik had dit natuurlijk ook voor mij kunnen houden. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het mij een tactisch voordeel geeft in deze fase. De wolven namelijk ook nadeel ondervonden aan mijn stemgedrag en daardoor minder duidelijke informatie gehad. In mijn optiek zijn wolven enorm in het voordeel als ze 100 procent zeker weten hoe mensen stemmen, dat is namelijk makkelijker anticiperen. Sterker nog ik denk dat mede hierdoor er minimaal 1 wolf is gered.

Het valt mij van jou tegen Nynke dat je mij dus zo makkelijk op mijn openheid bent gaan verdenken. Ik probeer openheid te geven te kijken waar de verbanden liggen, waarom omdat ik wil dat de gewone burgers winnen. Op dit moment denk ik dat we op een cruciaal punt zitten. Als er nog een burger uit gaat is het klaar dan wordt het een victorie voor de BG. Ik hoop dat je de goede keuze maakt en daar dan ook eerlijk over bent.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Schavot Dag 6 - What's This?

Bericht door Thijs »

Belle ...

ik vind het nogal wat... jouw argumentatie. Sterker nog ik vind het eigenlijk nogal niks. Ik zal het even proberen te verwoorden in jouw eigen woorden:

Ondertussen zijn er steeds meer kleine dingen die tegen Thijs spreken zich aan het opstapelen tot iets groters, waardoor ik toch steeds meer overtuigd begin te worden van dat hij slecht is. Ik hoop dat genoeg andere mensen dat ook beginnen in te zien.
[/i

Ik moet zeggen ik heb zitten googlen op kleine dingen en kwam tot:
- een liedje van een vage zangeres met een al even vage naam ze heet Delise.
- oneindig veel kaarten met de meest wanstaltige of liefdevolle teksten
- een boekje van Nico Dijkshoorn
- happinez.nl (een soort van blad voor mensen die nog in satan geloven of denken dat ze het zelf zijn)
- en nog meer kaarten
- en nog heel veel meer kaarten

kortom ik begrijp niet hoe dit mij verdachter maakt en zal leiden tot iets groters. Ik denk dat je bij groters zal verwijzen naar een oneindige berg kaarten met excuses erop dat je wederom op mij gestemd hebt terwijl ik goed was.
Enfin wat ik eigenlijk wilde zeggen en wat ik hoop dat iedereen hierin zal lezen: Je hebt niks! en je hebt niet eens de moeite genomen om die kleine dingen die jij ziet op te noemen en de verbanden te leggen. Kijk Nynke val ik hiervoor ook een beetje aan maar die heeft de moeite genomen iets te proberen uit te leggen.

Als laatste heb ik nog een theorie, nou ja niet meer een hersenspinsel... je wilde je laten vervangen... maar misschien was dat wel zo omdat je langzaam in de verdachte zone kwam, doordat ik weer met jou op de proppen kwam, je moeilijk in het spel kwam en hierop werd aangesproken in het wolvenhol.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”