Dag 6 - Sleigh Ride

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Hugo »

Na de patstelling van die middag volgde een ongemakkelijke avond. Niemand had veel zin om te praten, alhoewel Djamila en Kayan nogal zaten te kibbelen. De rest negeerde dit zoveel als mogelijk. Maaike, Lola en Nynke zaten met pluizige kerstsokken voor de open haard, terwijl Thijs en Matthijs boeken zaten te lezen. Wouter was bezig warme chocolademelk voor iedereen te maken, maar het leek niet alsof mensen daar nog zoveel zin in hadden. Belle en Mark zaten samen naar buiten te staren, waar het alweer sneeuwde. Uiteindelijk droop iedereen in stilte af naar bed, waar nog een koude nacht op hen wachtte.

De volgende ochtend zat iedereen al klaar voor het ontbijt, maar de geur van warme kaiserbroodjes ontbrak. Wat bezorgd liep Thijs naar de keuken, waar Matthijs niet, zoals gebruikelijk, het ontbijt voor iedereen klaar aan het maken was - hij leek verdwenen. Paniek brak uit onder de familieleden - waar kon hij gebleven zijn? Een zoektocht volgde: rondom het huis, op zolder, in de kelder, bij de skilift... Uiteindelijk vond Kayan het bijna bevroren lichaam van Matthijs, in pyjama, op een slee. Zijn mond bewoog nog: "Deze nachtrondes zijn echt nutteloos, vind je niet Jack? Jack? Jaaaaaaaack..."

---
Cari famiglia,

Vannacht is Matthijs overleden. Hij was:
Afbeelding
De Bewaker
These night rounds are really useless, don't you agree Jack? .. Jack? ... Jaack!!

Hij zal gemist worden. Voor de rest van jullie geldt dat er wederom een nieuwe deadline is: morgen, 6 januari, 16:00 voor jullie eerste stemmen. Veel wijsheid!

:santa:
Hugo
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Djamila »

Rip Matthijs...
Had sws al een beter gevoel gekregen bij jou, excuses voor die stomme theorie :frog:

Tja. Ik heb de neiging om weer op Maaike te stemmen. Mark kan ook.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Djamila »

Beetje jammer dat al deze bg's door elkaar beschermd worden :evil:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Lola »

RIP Matthijs :(
En ik ben nog enige tijd vrij overtuigd geweest dat je crimineel was :') ironisch...

Een soort van voordeel hiervan is dat de criminelen nu denk ik ook meer gericht zullen zijn op de wolven?

Ik denk zelf dat Mark crimineel is en geen wolf, dus ik ga denk ik op Maaike stemmen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Kayan »

Whutt.. Hier had ik niet op gerekend. Nou RIP Matthijs T-T.
Gênant ook dat we het gewoon voor elkaar hebben gekregen om precies 5 burgers op het schavot te krijgen :S.

Ik denk dat ik er geen woorden meer vuil aan ga maken. De hele hetze die Djamila op mij had en dan vervolgens toch zeggen om op Maaike of Mark te stemmen. Sneaky bastard gewoon!

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Djamila »

Kayan schreef:
05 jan 2021, 13:14
Whutt.. Hier had ik niet op gerekend. Nou RIP Matthijs T-T.
Gênant ook dat we het gewoon voor elkaar hebben gekregen om precies 5 burgers op het schavot te krijgen :S.

Ik denk dat ik er geen woorden meer vuil aan ga maken. De hele hetze die Djamila op mij had en dan vervolgens toch zeggen om op Maaike of Mark te stemmen. Sneaky bastard gewoon!
Puur omdat er toch geen mensen op jou zullen stemmen. Enige die sneaky de hele game zogenaamd verbaasd is over de uitslagen van stemmingen etc of de 'hier had ik niet op gerekend' ben jij :tooth:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Mark »

mmmmmm.....

okee Matthijs, was dus aan het beschermen.
hij is wel graag genezer XD
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door NynkeB »

RIP Matthijs… :-(

@Maaike, ik zit echt nog met smart te wachten op je beloofde theorie wat betreft Lola, zou je die nog met ons willen delen??

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Belle »

Interessante uitkomst van het schavot en rip Matthijs!

Oké, nieuwe informatie, maar eigenlijk nog ik nog steeds niet heel veel verder.

Wat me wel opvalt: Mark riep aan het einde van de dag een aantal namen, terwijl de kans groot was dat hij zou sterven. Verder is ook de kans groot dat hij een crimineel is, dus wat als hij de spion is en ons heeft verteld wie vaak anders stemden dan wat ze zeiden? Hij zei expliciet dat Matthijs en Thijs niet te vertrouwen zijn. Over Djamila en Nynke had hij het eerder over hun gedrag.
Dit komt op mij over alsof dus Thijs en Matthijs vaak anders stemden. Nu weten we dat Matthijs goed was, dus het zou kunnen dat hij dit deed uit eigen vermaak oid. Vanuit zijn rol had hij geen reden. Maar het zou verder wel op wolvengedrag kunnen wijzen en dat maakt Thijs wel verdacht. En daarnaast vond ik hem al steeds verdachter worden. Hij geeft me negatieve kriebels.
Nu ik nog even de nacht aan het teruglezen ben, valt me ook op dat Lola hem enigszins verdacht vind omdat hij nog leeft, maar overdag (bijna) nooit ter sprake is gekomen en dit vind ik inderdaad ook wel interessant en zou inderdaad ook richting wolf kunnen wijzen. Heel veel verdachte dingen bij elkaar opgeteld dus.

Verder blijft Maaike ook enigszins verdacht, al heb ik de laatste tijd weinig verdachts van haar gezien. Aan de andere kant, ze heeft ook vrij weinig gepost. Natuurlijk is ze druk, maar hierdoor kan ze wel extra onder de radar gaan spelen.

Verder weet ik het eigenlijk nog niet zo goed.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Thijs »

Lola, mijn posts waren een beetje irritatie richting jouw... dat je mij aanspreekt op weinig posten terwijl er echt meer zijn die dit doen.

Belle... daar gaan we weer... lekker makkelijk ik verdenk jou dus jij verdenkt mij. Leg mij en de hele groep dan maar eens uit wat concreet verdacht aan mij is. In het begin heb ik wat aan de boom geschud maar inmiddels begin ik er steeds meer in te geraken en daardoor steeds minder verdachtere dingen te doen. Ik ben oprecht zoekende naar diegene die wolven zijn. Daarnaast vind ik in dit stadium de Kriebels of vibes wel hele slechte argumenten... dat zijn argumenten van iemand die zelf elke dag in spiegel kijkt en denkt goh wat ben ik toch behaard op plekken waar een normaal mens geen zichtbare haren heeft. Dus niet alleen op het hoofd, oksels, schaamstreek, benen, armen en evt borst of rug maar overal zelf op delen van je neus. Een kapper heeft dan weinig zin, een phillips bodytrimmer ook niet. Langzamerhand moet ik oppassen dat ik na aanleiding van jouw posts en in mijn ogen wolvengedrag dat bij jou speelstijl past geen Disneyfilm gerelateerde grappen ga maken.

Verder je trekt een goede conclusie dat ik soms anders stem dan dat ik heb gepost. andere keren ben ik eerlijk geweest. Maar wat nou als Matthijs dat om dezelfde reden heeft gedaan als ik. Namelijk om mijzelf te beschermen tegenover diegene die in de nacht actief zijn daarmee wil ik zeggen als de wolven verkeerde informatie van krijgen over welke stemmen er gegeven worden maken zij misschien ook andere keuzes.
Overigens kan ik rustig zeggen dat ik over de afgelopen stemmingen eerlijk ben geweest. Mocht je daarover totale open en eerlijkheid willen ben ik bereid om al mijn PB's inclusief de lovende, adorerende en bizarre hersenspinsels geadresseerd aan onze geniale, briljante en bijna volmaakte spelleider openbaar te maken. Daaruit zal ook naar voren komen dat er al aardig wat stemmen naar jou zijn gegaan van mij. zo'n beetje alle behalve de schavot stemmen. Daaruit zou je op kunnen gaan maken dat het geen wolven gedrag is. Zeker niet als later blijkt dat een aantal andere personen zijn gered door stemgedrag naar niet wolven en die zo op het schavot zijn gekomen.

Echter voor nu wil ik graag de schijnwerpers even op Wouter zetten. Ik bedoel als we op inhoud gaan kijken mis ik een hoop.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”