Dag 6 - Sleigh Ride

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Thijs »

Belle mijn excuses... ik heb veel minder op jouw gestemd dan dat ik net heb doen geloven. Hieronder mijn echte stemmen :
Stem dag 1 : Ida
Schavot dag 1 : Lola
schavot dag 2 : wouter
Stem dag 3 Lola
Schavot dag 3: Floris (overigens net te laat geswitch naar Mark deze was buiten de dealine)
Stem dag 4 Belle
Schavot dag 4 bert maar voor deadline gewijzigd naar Mark
schavot dag 5 Maaike op laatste moment geswitcht naar Mark

Weet je wat ik echt opvallend vind... dat de meeste mensen waarop ik gestemd heb nog in leven zijn... Terwijl er een tegenkandidaat uitging... Kortom misschien is het tijd om wat met die informatie te gaan doen. Voor nu heb ik alleen Floris en Wouter verkeerd gezien.

Op basis van dit lijstje kan wel eens duidelijk worden dat andere mensen ook hebben gelogen over hun stem. Stel dat Mark de spion is... dan wordt het interessant.
Want dan trekt hij misschien wel hele verkeerde conclussies zo post hij dit op schavot dag 4 zonder duidelijke argumentatie:
Vertrouw:
Lola 100%

Wantrouw:
Thijs.
Matthijs.
Bert.

Bij 2 van de 3 wantrouwen zat hij toch echt verkeerd en als het om mij gaat ook. Mark kan nooit maar dan ook nooit met welke rol dan ook claimen dat Lola 100% te vertrouwen is. Later geeft hij nog een keer aan dat ik en Matthijs niet te vertrouwen zijn. Als het om stemgedrag gaat klopt dat misschien verder niet. Als spion zou hij Lola niet 100% kunnen vertrouwen dus of Mark is Spion en crimineel en doet het met Lola in een crimineel circuit of... hij bluft enorm.

Voor nu trek ik de conclusie dat hij inderdaad spion is en weet dat Lola crimineel is. In dat geval Deduceer ik het aantal spelers dat weerwolf kunnen zijn. Dan zou het inderdaad zomaar eens kunnen zijn dat Maaike en Belle in het hol zitten met nog iemand
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Wouter »

Hmm, ik wordt hier best onzeker van. Mark was beschermd, waarschijnlijk door Matthijs, maar dat pleit hem niet vrij lijkt me. Maaike ontspringt wel de dans op deze manier. Het kan natuurlijk ook andersom zijn geweest. En aaargh de criminelen. Mijn hoofd duizelt er zo van dat ik vaak niet weet wat te schrijven en het dan ook niet doe. Anyways, Thijs is nu opeens 'eerlijk' over zijn stemmen, maar we hebben natuurlijk nog geen manier om te controleren of hij nu de waarheid spreekt. Ik twijfel en vertrouw eigenlijk alleen mezelf op dit moment.

Paar dingen die me opvallen:
Djamila schreef:
05 jan 2021, 12:36
Beetje jammer dat al deze bg's door elkaar beschermd worden :evil:
Hoe dan Djamilla, natuurlijk stemmen ze niet op elkaar, maar elkaar beschermen kunnen ze niet.
Lola schreef:
05 jan 2021, 12:50
Een soort van voordeel hiervan is dat de criminelen nu denk ik ook meer gericht zullen zijn op de wolven?

Ik denk zelf dat Mark crimineel is en geen wolf, dus ik ga denk ik op Maaike stemmen.

Fijn dat je dat denkt maar waar baseer je dat op?

Ik twijfel nu tussen Djamila, Lola, Maaike en toch nog steeds Mark
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Lola »

Belle schreef:
05 jan 2021, 19:06
Wat me wel opvalt: Mark riep aan het einde van de dag een aantal namen, terwijl de kans groot was dat hij zou sterven. Verder is ook de kans groot dat hij een crimineel is, dus wat als hij de spion is en ons heeft verteld wie vaak anders stemden dan wat ze zeiden? Hij zei expliciet dat Matthijs en Thijs niet te vertrouwen zijn. Over Djamila en Nynke had hij het eerder over hun gedrag.
Dit komt op mij over alsof dus Thijs en Matthijs vaak anders stemden. Nu weten we dat Matthijs goed was, dus het zou kunnen dat hij dit deed uit eigen vermaak oid. Vanuit zijn rol had hij geen reden.
Nou ja, als bewaker kan hij dat juist ook wel doen om de criminelen proberen te misleiden. Aangezien zij de bewaker eruit willen. Maar eigenlijk zijn zijn mogelijke motivaties om mogelijk te liegen over zijn stem niet meer zo heel belangrijk denk ik.

Thijs schreef:
05 jan 2021, 21:11
Lola, mijn posts waren een beetje irritatie richting jouw... dat je mij aanspreekt op weinig posten terwijl er echt meer zijn die dit doen.
Gast, ik benadruk net letterlijk dat ik dat helemaal niet doe en nooit gedaan heb. Naast dat ik niet bepaald recht van spreken heb op dat gebied, vind ik ook helemaal niet dat je weinig post. Wat ik zeg, en herhaald heb, is dat er weinig OVER jou gepraat wordt. Ik maak geen opmerkingen over de hoeveelheid posts van wie dan ook, hooguit als observatie. Hoe je wat ik zeg hebt geïnterpreteerd hebt als jou ergens op aanspreken is me oprecht een raadsel.

Wouter schreef:
05 jan 2021, 21:46
Mark was beschermd, waarschijnlijk door Matthijs, maar dat pleit hem niet vrij lijkt me.
Huh, wat bedoel je hier? Hoe heeft Matthijs (waarschijnlijk) Mark beschermd?
Wouter schreef:
05 jan 2021, 21:46
Lola schreef:
05 jan 2021, 12:50
Een soort van voordeel hiervan is dat de criminelen nu denk ik ook meer gericht zullen zijn op de wolven?

Ik denk zelf dat Mark crimineel is en geen wolf, dus ik ga denk ik op Maaike stemmen.

Fijn dat je dat denkt maar waar baseer je dat op?
Ik heb dit wel genoemd, namelijk dat door Marks vertrouwenslijstje en zo ik vermoed dat hij de spion is. Verder kan ik hem niet echt linken aan de mensen die ik eerder als wolf heb staan, zoals Maaike en Belle. Ik meen bij hen een soort samenspel te zien waar Mark niet in past.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Thijs »

Lola het spijt me dat ik het verkeerd heb geïnterpreteerd
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Maaike »

Het is nog steeds chaos rondom mijn verhuizing, mijn gezondheid werkt niet mee, heb echt geen mentale energie voor weerwolven maar een vervanger zal er niet te vinden zijn.
Mijn theorie kan ik wel even snel toelichten, ik zal zelf toegeven dat dit een shittie theorie is en een stom hersenspinsel, maar tijd om alles na te gaan lezen heb ik helaas niet

Ik ging er een tijdje vanuit dat Lola en Mark samen bewakers waren. Huh?! Nou dat was hierop gebaseerd:
Lola leek na dag 1 redelijk 'vertrouwd' te worden, althans, meer dan welke andere speler dan ook. Daarom leek Lola mij een prima keus voor Bas om aan te wijzen. Als Lola inderdaad aangewezen was, betekende dat dat zij bewaker of wolf is. Nu kunnen we natuurlijk niet weten wie Bas daadwerkelijk heeft aangewezen, maar toen kwam Lola opeens op onverklaarbare wijze op het schavot! Ik denk dat de criminelen dat zijn geweest, die hetzelfde vermoeden hadden als ik.

Dan Mark:
Mark wilde informatie uit de stemming halen door zijn stem zelf nog even geheim te houden. Ik dacht toen dat Mark als BG wel iets meer onder de radar zou spelen eigenlijk, en in ieder geval wel iets zou zeggen over zijn stem. De spion weet natuurlijk wel alle stemmen. Ik had dus het idee dat Mark eigenlijk de spion een beetje aan het uitlokken was.
Dat was allemaal slechts een theorie in mijn achterhoofd, maar toen begon Mark steeds duidelijker aan te geven dat hij Lola vertrouwde, en de bewakers kennen elkaar. Op dat moment begon ik iets meer in mijn theorie te geloven en heb ik dus ook steevast geroepen dat ik Mark en Lola niet heel verdacht vond.

MAAR TOEN begon Lola wel héél duidelijk te maken dat zij Mark níet vertrouwd. En nu blijkt Matthijs bewaker te zijn.
Dat betekent dat Mark sowieso géén bewaker is, maar nog wel crimineel of burger zijn, niet per se wolf. En Lola, Lola is (door bepaalde opmerkingen van Bas) duidelijk geen crimineel... als ze inderdaad aangewezen is door Bas, is ze wolf.

Goed, leuk verhaaltje dit. Op het moment dat ik dood ben zullen jullie er wellicht veel meer van snappen, dus prima als jullie op mij stemmen vandaag hoor! Maar ik geloof dat op Lola stemmen echt de laatste kans is voor de burgers ;)

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Maaike »

Het moge duidelijk zijn dat ik dus weer op Lola stem vandaag. Met twee stemmen kunnen we Lola misschien al op het schavot krijgen.
Als je me niet snapt, jammerrr, maar duidelijker mag, wil en ga ik niet zijn :tooth:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Djamila »

Oke Thijs, ik snap iig geen Jota meer van jou. En niet in the good way. Je springt van de hak op de tak. En waarom zou je liegen over je stemmen… jij bent echt hard gestegen op mijn lijstje.
Wouter schreef:
05 jan 2021, 21:46
Hmm, ik wordt hier best onzeker van. Mark was beschermd, waarschijnlijk door Matthijs, maar dat pleit hem niet vrij lijkt me. Maaike ontspringt wel de dans op deze manier. Het kan natuurlijk ook andersom zijn geweest. En aaargh de criminelen. Mijn hoofd duizelt er zo van dat ik vaak niet weet wat te schrijven en het dan ook niet doe. Anyways, Thijs is nu opeens 'eerlijk' over zijn stemmen, maar we hebben natuurlijk nog geen manier om te controleren of hij nu de waarheid spreekt. Ik twijfel en vertrouw eigenlijk alleen mezelf op dit moment.

Paar dingen die me opvallen:
Djamila schreef:
05 jan 2021, 12:36
Beetje jammer dat al deze bg's door elkaar beschermd worden :evil:
Hoe dan Djamilla, natuurlijk stemmen ze niet op elkaar, maar elkaar beschermen kunnen ze niet.
Lola schreef:
05 jan 2021, 12:50
Een soort van voordeel hiervan is dat de criminelen nu denk ik ook meer gericht zullen zijn op de wolven?

Ik denk zelf dat Mark crimineel is en geen wolf, dus ik ga denk ik op Maaike stemmen.

Fijn dat je dat denkt maar waar baseer je dat op?

Ik twijfel nu tussen Djamila, Lola, Maaike en toch nog steeds Mark
Uhm wat zeg jij?
1. Hoezo is Mark beschermd door Matthijs? :lol:
2. Tuurlijk kunnen ze elkaar beschermen?! Liegen over stemmen is echt de meest simpele manier om dit te doen.

Jouw argumentatie is echt super vreemd. Geloof er geen snars van.

Je stem op mij is echt een waste, je hebt duidelijk geen aandacht besteed aan Matthijs' posts.
Jij bent dus ook zeker gestegen op mijn lijstje.

@ Maaike
Eerlijk gezegd vind ik dat een best interessante theorie.
Ww willen toch de crimi's er uit hebben. Crimi's stemden dan op Maaike. Zou wel sense maken.

Stof om over na te denken vandaag dus.

IIg staan Thijs en Wouter nu ook in de spotlights voor mij.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Mark »

OKee. daar gaan we even.

Weet iedereen hun eigen stem lijstje nog ????
Zo ja kan je die vertellen. ik vertel mijne.

@thijs
zie dat je dat hebt gedaan maar. waar is je dag 2 stem ??

en je zegt nu wat anders dan op dag 1.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Djamila »

@Nynke
Op wie stem jij?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 6 - Sleigh Ride

Bericht door Djamila »

@ Mark
Hoe kwam je er trouwens op dat Nynke en mijn gedrag niet kloppen :lol:
Moeten we het even over jouw geheimzinnige gedrag hebben :chinrub:

Ik ben overigens nog niet van overtuigd dat Mark spion is. Kan ook makkelijk een truse zijn van Maaike om hem te redden. Alweer.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”